Процедура закупки объявлена 31.03.2025 12:20. Дата последних изменений - 02.05.2025 13:59
страхування орендованого майна -
| Идентификатор закупки | UA-2025-03-31-001998-a | |
| ID | 1690b3363c0641f7ae97dc45ea5f0384 | |
| Идентификатор плана | UA-P-2025-03-17-004939-a |
Общая ожидаемая стоимость закупки
180`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
| Наименование заказчика | Комунальне некомерційне підприємство "Консультативно-діагностичний центр" Шевченківського району міста Києва | |
| Общая ожидаемая стоимость закупки | 180`000.00 Гривна (с НДС) | |
| Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
| Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением | |
| Вид предмета закупки: | Закупка услуг |
Закупка объявлена
31.03.25
Период уточнений
до 11.04.25
Период обжалования
до 11.04.25
Прием предложений
до 14.04.25
Аукцион
21.04.25
Квалификация
с21.04.25
Предложения рассмотрены
с24.04.25
Завершен
02.05.25
04.04.2025, 15:22. ID:
UA-2025-03-31-001998-a.a1
Жалоба в АМКУ
ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
Дискримінаційні вимоги ТД
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
Пунктом 17 таблиці 1 Додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які повинен виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен надати довідку у довільній формі про чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України.
Описание сущности пункта жалобы
Пунктом 17 таблиці 1 Додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які повинен виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен надати довідку у довільній формі про чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України та може надати про це відповідну довідку.
Скаржник зауважує на тому, що чинним законодавством (новим ЗУ «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р.) не передбачено обов’язку страховика перестраховувати власні ризики, тим більше, у страховиків-нерезидентів!
Підпунктом 1 пункту 22 глави 3 розділу ІІ Положення НБУ № 194 визначено, що Політика перестрахування визначається страховиком з метою врегулювання порядку здійснення вихідного перестрахування та повинна містити спосіб та процедури перестрахування, ліміти власного утримання та порядок їх розрахунку, які використовує страховик.
Відповідно до резулятивної частини Листа НБУ від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається):
Таким чином, обов’язком страховика є визначення політики перестрахування, зокрема, порядку визначення потреби страховика у перестрахуванні, порядку вибору перестраховиків, зокрема, перестраховиків-нерезидентів, умов перестрахування та власного утримання. Водночас страховику не заборонено під час визначення політики перестрахування брати до уваги потреби та вимоги клієнтів у страхуванні.
Отже, згідно чинного законодавства та локальних актів, Скаржник не має обов’язку із перестрахування ризику за договором по даній закупівлі, що підтверджується листом регулятора фінансового ринку (НБУ) від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається). Скаржник має право, а не зобов’язаний брати до уваги вимоги клієнтів у страхуванні. Відповідно до розрахунків і відповідної політики Скаржника, перестрахування даного ризику є економічно недоцільним і невигідним.
Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) саме із перестраховиками-нерезидентами, адже, у більшості страховиків розмір страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика.
Скаржник не має чинного договору облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України, не може надати про це довідку, та відповідно, - не може прийняти участь у закупівлі, що порушує права та інтереси Скаржника в першу чергу як потенційного учасника даної закупівлі.
Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував обов’язковість перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у страховиків-нерезидентів.
Ця вимога є дискримінаційною і по відношенню до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право (а не обов’язок), відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації.
Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі й самого Скаржника.
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішеннях № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р., № 15645-р/пк-пз від 23.09.2024 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зробив правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з перестраховиками-нерезидентами) та/або з обов’язком перестрахування ризику, тим більше у перестраховиків-нерезидентів, - є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Отже, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр» Шевченківського району міста Києва внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
?:tender complaints objections argument evidence
1. Лист НБУ від 07.02.2025 р.;
?:tender complaints objections argument evidence
2. Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21.
Дата рассмотрения жалобы15.04.2025, 10:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
Причина отклонения жалобыЗаказчиком в соответствии с Законом о публичных закупках устранены нарушения
Рассмотрение остановлено
18.04.2025 12:39