| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.03.2025 № б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 02.04.2025, тендерну пропозицію ТОВ «Еко-Грінко» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «Еко-Грінко» від 03.04.2025 № 23 та повідомлення про намір укласти договір від 04.04.2025, договір про надання послуг з вивезення твердих та великогабаритних побутових відходів від 14.04.2025 № 33 (далі – Договір), пояснення та документи надані Замовником від 05.05.2025 на запит органу державного фінансового контролю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що переможцем процедури закупівлі визначено єдиного учасника ТОВ «Еко-Грінко» з ціновою пропозицією 966 501,00 гривень.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Замовником у пункті 3 Додатку 1 до ТД встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей та згідно з пунктом 4 (таблиці 3.1.) Додатку 1 до ТД «Переможець торгів на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію: довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків».
Разом з тим, у пункті 3 розділу 5 ТД визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих Особливостей.
Враховуючи викладене, під час складання та оприлюднення тендерної документації, Замовником не враховано зміни, внесені згідно з Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382, зокрема щодо виключення абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178, чим відповідно порушено вимоги пункту 28 Особливостей № 1178.
Моніторингом процедури закупівлі, установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко» вимогам ТД, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 1 до ТД Замовником установлено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, учасник надає довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, довідка повинна підтверджувати наявність в учасника не менше п’ять водіїв транспортних засобів та не менше чотирьох вантажників, а також до довідки Учасник повинен надати документи чи завірені належним чином копії документів: копії цивільно-правових або трудових договорів (наказів), які свідчать про цивільні чи трудові взаємовідносини з робітниками, задіяними у наданні послуг за даною закупівлею (у разі, якщо працівники задіяні на підставі зазначених договорів).
Поруч з тим, у підпункті 2.1. пункту 2 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скановані копії та/або оригінали посвідчень водіїв, Медичних довідок на водіїв щодо їх придатності до керування транспортним засобом, що підтверджують своєчасний періодичний огляд, відповідно до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджене Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013 р.
Так, ТОВ «Еко-Грінко» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 31.03.2025 № 16/01.04 щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, в якій зазначено, зокрема, водіїв: Іван Руденко (стаж керування авто за категорією «С» з лютого 2012 року), Микола Малішенко (стаж керування авто за категорією «С» з грудня 2008 року), Олександр Юдін (стаж керування авто за категорією «С» з вересня 2012 року), Руслан Велігорський (стаж керування авто за категорією «С» з квітня 2022 року), Артем Іванченко (стаж керування авто за категорією «С» з серпня 2013 року), Сергій Приймак (стаж керування авто за категорією «С» з березня 1999 року), однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко» відсутні документи (копії цивільно-правових або трудових договорів (наказів)), які свідчать про цивільні чи трудові взаємовідносини з водіями, задіяними у наданні послуг за даною закупівлею, а також у складі тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко» відсутні копій медичних довідок на водіїв Івана Руденка та Миколу Малішенка, чим, відповідно, не дотримано вимог підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 1 до ТД.
Враховуючи вищезазначене, Північний офіс Держаудитслужби звернувся 08.05.2025 через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання обґрунтованих пояснень, однак, Замовником у триденний термін не надано пояснень, чим, відповідно, порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей № 1178 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а відтак не надав можливість учаснику ТОВ «Еко-Грінко» усунути такі невідповідності.
Окрім того, відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, установлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Поруч з тим, у пункті 3 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей № 1178, які Переможець надає, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Аналізом інформації розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу установлено, що Замовником 04.04.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з Переможцем процедури закупівлі – ТОВ «Еко-Грінко».
Однак, ТОВ «Еко-Грінко», як переможцем процедури закупівлі, не надано, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 3 Додатку 1 до ТД, а також вимоги пункту 47 Особливостей № 1178.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби звернувся 23.04.2025 та 30.04.2025 через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень/ інформації щодо вищезазначеного.
У відповідь на запит Замовником надано наступні пояснення: «…Щодо підстав не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО-ГРІНКО» ТОВ «ЕКО-ГРІНКО», як учасником процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надано повний комплект документів, у тому числі ті, що передбачені пунктом 47 Особливостей № 1178. Також Замовником було здійснено перевірку відповідності контрагента вимогам законодавства. До Prozorro були опубліковані витяги з реєстрів, у тому числі з НАЗК, а також інші документи, що підтверджують відсутність підстав для відхилення…».
Однак, надане пояснення Замовником не спростовує наявність порушення вимог пункту 47 Особливостей № 1178, в частині ненадання у чотириденний строк ТОВ «Еко-Грінко» як переможцем процедури закупівлі, документів, що підтверджують відсутність підстав зазначених у пункті 47 Особливостей № 1178.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII визначено, що учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Разом з тим, у пункті 18 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII визначено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178.
Однак, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Еко-Грінко» (переможцем закупівлі не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей № 1178), а укладено договір про надання послуг з вивезення твердих та великогабаритних побутових відходів від 14.04.2025 № 33 на суму 966 501,00 гривень з ПДВ. |
|