Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 22.04.2025 14:38. Дата останього редагування моніторингу 09.07.2025 16:28

Дані автоматичних індикаторів ризиків

ID моніторингу UA-M-2025-04-22-000054  
ID 6811c99a0bef4bc29bd63eaba96d1f92  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
22.04.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, установлено порушення вимог пункту 28 Особливостей № 1178. За результатами моніторингу, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко», установлено порушення пункту 43 та 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднені інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 16.05.2025 10:55  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.03.2025 № б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 02.04.2025, тендерну пропозицію ТОВ «Еко-Грінко» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «Еко-Грінко» від 03.04.2025 № 23 та повідомлення про намір укласти договір від 04.04.2025, договір про надання послуг з вивезення твердих та великогабаритних побутових відходів від 14.04.2025 № 33 (далі – Договір), пояснення та документи надані Замовником від 05.05.2025 на запит органу державного фінансового контролю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що переможцем процедури закупівлі визначено єдиного учасника ТОВ «Еко-Грінко» з ціновою пропозицією 966 501,00 гривень. Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовником у пункті 3 Додатку 1 до ТД встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей та згідно з пунктом 4 (таблиці 3.1.) Додатку 1 до ТД «Переможець торгів на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію: довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків». Разом з тим, у пункті 3 розділу 5 ТД визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих Особливостей. Враховуючи викладене, під час складання та оприлюднення тендерної документації, Замовником не враховано зміни, внесені згідно з Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382, зокрема щодо виключення абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178, чим відповідно порушено вимоги пункту 28 Особливостей № 1178. Моніторингом процедури закупівлі, установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко» вимогам ТД, з огляду на наступне. Відповідно до вимог підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 1 до ТД Замовником установлено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, учасник надає довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, довідка повинна підтверджувати наявність в учасника не менше п’ять водіїв транспортних засобів та не менше чотирьох вантажників, а також до довідки Учасник повинен надати документи чи завірені належним чином копії документів: копії цивільно-правових або трудових договорів (наказів), які свідчать про цивільні чи трудові взаємовідносини з робітниками, задіяними у наданні послуг за даною закупівлею (у разі, якщо працівники задіяні на підставі зазначених договорів). Поруч з тим, у підпункті 2.1. пункту 2 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скановані копії та/або оригінали посвідчень водіїв, Медичних довідок на водіїв щодо їх придатності до керування транспортним засобом, що підтверджують своєчасний періодичний огляд, відповідно до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджене Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013 р. Так, ТОВ «Еко-Грінко» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 31.03.2025 № 16/01.04 щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, в якій зазначено, зокрема, водіїв: Іван Руденко (стаж керування авто за категорією «С» з лютого 2012 року), Микола Малішенко (стаж керування авто за категорією «С» з грудня 2008 року), Олександр Юдін (стаж керування авто за категорією «С» з вересня 2012 року), Руслан Велігорський (стаж керування авто за категорією «С» з квітня 2022 року), Артем Іванченко (стаж керування авто за категорією «С» з серпня 2013 року), Сергій Приймак (стаж керування авто за категорією «С» з березня 1999 року), однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко» відсутні документи (копії цивільно-правових або трудових договорів (наказів)), які свідчать про цивільні чи трудові взаємовідносини з водіями, задіяними у наданні послуг за даною закупівлею, а також у складі тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко» відсутні копій медичних довідок на водіїв Івана Руденка та Миколу Малішенка, чим, відповідно, не дотримано вимог підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 1 до ТД. Враховуючи вищезазначене, Північний офіс Держаудитслужби звернувся 08.05.2025 через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання обґрунтованих пояснень, однак, Замовником у триденний термін не надано пояснень, чим, відповідно, порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Однак, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей № 1178 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а відтак не надав можливість учаснику ТОВ «Еко-Грінко» усунути такі невідповідності. Окрім того, відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, установлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Поруч з тим, у пункті 3 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей № 1178, які Переможець надає, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Аналізом інформації розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу установлено, що Замовником 04.04.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з Переможцем процедури закупівлі – ТОВ «Еко-Грінко». Однак, ТОВ «Еко-Грінко», як переможцем процедури закупівлі, не надано, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 3 Додатку 1 до ТД, а також вимоги пункту 47 Особливостей № 1178. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби звернувся 23.04.2025 та 30.04.2025 через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень/ інформації щодо вищезазначеного. У відповідь на запит Замовником надано наступні пояснення: «…Щодо підстав не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО-ГРІНКО» ТОВ «ЕКО-ГРІНКО», як учасником процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надано повний комплект документів, у тому числі ті, що передбачені пунктом 47 Особливостей № 1178. Також Замовником було здійснено перевірку відповідності контрагента вимогам законодавства. До Prozorro були опубліковані витяги з реєстрів, у тому числі з НАЗК, а також інші документи, що підтверджують відсутність підстав для відхилення…». Однак, надане пояснення Замовником не спростовує наявність порушення вимог пункту 47 Особливостей № 1178, в частині ненадання у чотириденний строк ТОВ «Еко-Грінко» як переможцем процедури закупівлі, документів, що підтверджують відсутність підстав зазначених у пункті 47 Особливостей № 1178. Слід зазначити, що згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII визначено, що учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Разом з тим, у пункті 18 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII визначено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178. Однак, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Еко-Грінко» (переможцем закупівлі не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей № 1178), а укладено договір про надання послуг з вивезення твердих та великогабаритних побутових відходів від 14.04.2025 № 33 на суму 966 501,00 гривень з ПДВ.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 16.05.2025 10:55  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис За результатами опрацювання висновку щодо моніторингу оголошеної процедури закупівлі UA-2025-03-25-014387-a, проведеного відповідно до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 22.04.2025 № 166 «Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель» Державним підприємством «Національна кіностудія художніх фільмів імені Олександра Довженка» вжито вичерпних заходів реагування на зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, передбачених у висновку до цієї процедури закупівлі. Так з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Еко-Грінко», порушення пункту 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, з метою не допущення аналогічних та будь яких інших порушень законодавства у сфері публічних закупівель Державним підприємством «Національна кіностудія художніх фільмів імені Олександра Довженка» підготовлено та доведено до відома структурних підрозділів та підпорядкованих установ, які приймають участь в організації публічних закупівель, доручення генерального директора Дончика А.В. щодо неухильного дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, порядку підготовки документів для включення закупівель до річного плану, підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, підготовки документів для організації закупівель та оприлюднення відповідної інформації в електронній системі закупівель. Крім того організована робота щодо створення на офіційному вебсайті Державного підприємства «Національна кіностудія художніх фільмів імені Олександра Довженка» (https://dovzhenkofilm.com.ua) відповідного розділу для оприлюднення інформації, передбаченою законодавством у сфері публічних закупівель. Стосовно здійснити заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення законодавства з питань публічних закупівель Державне підприємство «Національна кіностудія художніх фільмів імені Олександра Довженка» повідомляє наступне. Притягнути до дисциплінарної відповідальності уповноважену особу з публічних закупівель, яка здійснювала організацію публічної закупівлі, що стала предметом моніторингу Північного офісу Держаудитслужби (UA-2025-03-25-014387-a), не можливо у зв’язку з припиненням трудових відносин між Державним підприємством «Національна кіностудія художніх фільмів імені Олександра Довженка» та Кохан О.М. (наказ від 31.03.2025 № 44-к «Про звільнення Кохан О.М.»).  
Дата редагування  
Дата створення 23.05.2025 14:45  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.04.2025 № 166 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. В.о. начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-03-25-014387-a 25.03.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 22.04.2025 00:00  
Дата публікації 22.04.2025 15:55  
Дата створення 22.04.2025 15:55  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 95) 862-10-87
y.a.babenko@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.04.2025 15:55 - 14.05.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 16.05.2025 10:55 - 31.05.2025 00:00