Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 18.03.2025 17:22. Дата последних изменений - 18.06.2025 00:00

Столовий посуд та кухонне приладдя -

Идентификатор закупки UA-2025-03-18-013045-a  
ID 05f0f91e609d41439b0e18e99d036a78  
Идентификатор плана UA-P-2025-03-18-007041-a  
Общая ожидаемая стоимость закупки
736`077.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_КУХОННЕ ПРИЛАДДЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ЛІЦЕЙ РОДИНИ ШРАЙБЕР  
Общая ожидаемая стоимость закупки 736`077.00 Гривна (с НДС)  
Общий размер обеспечения тендерных предложений 22`000.00 Гривна  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Вид предмета закупки: Закупка товаров  
Закупка объявлена
18.03.25
Период уточнений
до 04.05.25
Период обжалования
до 04.05.25
Прием предложений
до 07.05.25
Аукцион
08.05.25
Квалификация
с08.05.25
Предложения рассмотрены
с12.06.25
Закупка не состоялась
18.06.25
21.03.2025, 18:13. ID: UA-2025-03-18-013045-a.b1
Жалоба в АМКУ
ФОП "ГУБКА ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ"
Оскарження дискримінаційних умов
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
Оскарження дискримінаційних умов, які вказані у тендерній документації. Зміст скарга наведено у скарзі та доданих файлах
Описание сущности пункта жалобы
1. Згідно пункту 3.2 розділу 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №3 (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до тендерної документації) до тендерної документації (далі – ТД), встановлено вимогу: «3.2. Надати чинний висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству. Вимога стосується наступних позицій: № 9, 11, 13, 41.» Відповідно до позицій 9, 11, 13, 41 до них відноситься: - позиція 9 - Каструля з кришкою, 4 л, - позиція 11 - Каструля з кришкою, 2,3 л, - позиція 13 - Каструля (ківш) з кришкою, 1 л, - позиція 41 - Сковорода, 28 см. Скаржник вважає, що вищезгадана вимога є дискримінаційними та такою, що суперечать чинному законодавству враховуючи наступне. Наукова санітарно-епідеміологічна експертиза – це спеціальний вид досліджень, який передбачає аналіз відповідності продукції, технологій, об’єктів та інших факторів санітарним нормам і правилам на науковому рівні. До нормативно-правових актів, що регулюють наукову санітарно-епідеміологічну експертизу відносять: - Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (визначає основні принципи здійснення державного контролю та експертиз у сфері санітарного законодавства), - Постанова Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 р. № 1218 "Про затвердження Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи" (визначає механізм проведення експертизи, включаючи наукові дослідження для оцінки ризиків), - Наказ Міністерства охорони здоров'я України № 247 від 09.10.2000 (затверджує порядок проведення експертизи) та № 120 від 14.03.2006 (встановлює процедуру оформлення висновків), - Державні санітарні норми та правила (ДСанПіН, ДСП, Гігієнічні регламенти) (визначають конкретні критерії для оцінки безпеки продукції, об’єктів, технологій тощо). Необхідність проведення наукової санітарно-епідеміологічної експертизи доцільно при: впровадженні нових технологій у виробництві, оцінці безпечності нових хімічних речовин, матеріалів, харчових добавок, пестицидів тощо, дослідженні впливу факторів навколишнього середовища на здоров’я населення, обґрунтуванні змін у санітарному законодавстві. На даний час, новим законодавством у сфері громадського здоров’я, зокрема Законом України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-IX, так і іншим законодавством, не передбачено складання такого документу як - висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи Нагадуємо, що з 1 жовтня 2023 року в Україні скасовано обов'язковість отримання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для нехарчової продукції. Це означає, що для підтвердження якості та безпечності зазначених товарів більше не потрібно отримувати такий висновок. Скаржник планує запропонувати наступний товар: - по позиціях 9 (Каструля з кришкою, 4 л), 11 (Каструля з кришкою, 2,3 л), 13 (Каструля (ківш) з кришкою, 1 л) продукцію ТМ «ATELIER», що виробляється XINHUI RIXING STAINLESS STEEL PRODUCTS CO, LTD, продукція якого відповідає чинному санітарному законодавству, що підтверджується Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/15892 від 31.08.2021 року (Додаток №1 до скарги) - по позиції 41 (Сковорода, 28 см.) продукцію, що виробляється YINDU KITCHEN EQUIPMENT CO, LTD, продукція якого відповідає чинному санітарному законодавству, що підтверджується Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/29384 від 30.12.2020 року (Додаток №2 до скарги) Тобто, на запропонований товар по позиціях 9, 11, 13, 41 Скаржник має можливість надати чинні Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, оскільки такі висновки були видані до втрати чинності Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", однак ні Скаржник ні інші суб’єкти господарювання не будуть мати змогу надати по таким позиціях Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи оскільки: - Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", яким передбачалося видачу такого документу, втратив чинність 01.10.2023 року; - щодо товару «Каструля з кришкою, 4 л», «Каструля з кришкою, 2,3 л», «Каструля (ківш) з кришкою, 1 л», «Сковорода, 28 см.» взагалі не видавалися висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи. Участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які до 01.10.2023 року отримали висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи щодо товару «Каструля з кришкою, 4 л», «Каструля з кришкою, 2,3 л», «Каструля (ківш) з кришкою, 1 л», «Сковорода, 28 см.», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, які мають можливість запропонувати товар, який має чинні на момент проведення процедури закупівлі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо запропонованого товару. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункті 3.2 розділу 3 Додатку №3 ТД, а саме: «3.2. Надати чинний висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству. Вимога стосується наступних позицій: № 9, 11, 13, 41.» Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додатки № 1 - 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці. 2. Згідно пункту 3.4 розділу 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №3 до ТД, встановлено вимогу: «3.4. На підтвердження якості матеріалу (нержавіюча сталь), з якого буде виготовлена продукція з нержавіючої сталі, в складі документів тендерної пропозиції надати свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі.» Скаржник вважає, що вищезгадана вимога є дискримінаційними та такою, що суперечать чинному законодавству враховуючи наступне. Скаржник планує запропонувати продукцію ТМ «ATELIER», яка виготовляється із нержавіючою сталі, що виробляється XINHUI RIXING STAINLESS STEEL PRODUCTS CO, LTD. Продукція такого виробника відповідає чинному санітарному законодавству, що підтверджується Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/15892 від 31.08.2021 року (Додаток №1 до скарги) Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має дотримуватися принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та пропорційності. Вимога щодо надання документів, які не мають відношення до предмета закупівлі, може безпідставно обмежувати коло потенційних постачальників, адже якщо встановлювати недоречні та необґрунтовані вимоги це призводить до створення перешкод для участі у тендері усіх бажаючих учасників, оскільки не всі постачальники кухонного посуду можуть отримати сертифікати саме на труби з нержавіючої сталі. Адже труби з нержавіючої сталі — це промисловий матеріал, який використовується у будівництві, промисловому обладнанні, трубопроводах тощо. В даному випадку, до предмету закупівлі включено побутовий посуд та кухонне приладдя, для яких існують інші документи, що підтверджують їх якість (наприклад, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи). До того ж вимога про сертифікацію труб не гарантує, що кінцевий товар (ніж, чайник, набір для спецій і тд) відповідає необхідним нормам якості, та Скаржник взагалі не зрозуміє яке має відношення труби з нержавіючої сталі до кухонного посуду. Повторно наголошуємо, що труби не є предметом даної закупівлі, то яким чином документ до труб підтверджує якість, Скаржнику не зрозуміло. З наведеного вбачаємо, що встановлені Замовником вимоги про надання свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі є необґрунтовано, так як предмет закупівлі – кухонне приладдя. Участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які зможуть надати свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, які мають можливість запропонувати товар, який має чинні на момент проведення процедури закупівлі висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо запропонованого товару. Більше того, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які запропонують товар, що виробляється на території України, оскільки документи, що вказані у пункті 3.4 розділу 3 Додатку №3 ТД, існують лише в Україні. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункті 3.4 розділу 3 Додатку №3 ТД, а саме: «3.4. На підтвердження якості матеріалу (нержавіюча сталь), з якого буде виготовлена продукція з нержавіючої сталі, в складі документів тендерної пропозиції надати свідоцтво та/або сертифікат про випробування та/або перевірку та сертифікат заводських випробувань на труби з нержавіючої сталі.» Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.
Классификация нарушения
Технічна специфікація предмета закупівлі
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ЛІЦЕЙ РОДИНИ ШРАЙБЕР внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у Скарзі
?:tender complaints objections argument evidence Скарга
?:tender complaints objections argument evidence Додаток 1
?:tender complaints objections argument evidence Додаток 2
Дата рассмотрения жалобы01.04.2025, 10:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
На виконання рішення Комісії АМКУ № 5112-р/пк-пз від 01.04.2025 з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Дата исполнения решения заказчиком: 16.04.2025 15:28
Выполнена заказчиком
17.04.2025, 21:11. ID: UA-2025-03-18-013045-a.b2
Жалоба в АМКУ
ФОП "ГУБКА ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ"
Оскарження дискримінаційних умов
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
Встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель
Описание сущности пункта жалобы
1. 16 квітня 2025 року Замовником внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, а саме: до технічної специфікації (Додаток 1), тендерної документації та оголошення на веб-порталі Prozorro додано три нові позиції товару, які не є частиною первинного предмета закупівлі; не відповідають коду класифікатора ДК 021:2015 — 39220000-0; змінюють сутність предмета закупівлі, що є порушенням частини 5 статті 17 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178. Скаржник ознайомився із документом «Перелік змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, внесені на підставі рішення АМКУ № 5112-р/пк-пз від 01.04.2025 та згідно п.54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р.» та виявив, що Замовник додав 3 (три) позиції, які не відносяться до коду ДК даної закупівлі. Нагадуємо, що Замовник проводить процедуру закупівлі за Кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 39220000-0 Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування. По-перше, Згідно оновленої таблиці з Додатку №1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - Технічна специфікація) додано ще три нові позиції, а саме: 89 Блендер 1 Тип пристрою: блендер Потужність: 1000 Вт Кількість швидкостей: 5 Ємкість великого подрібнювача: 500 мл Ємкість мірного стакану: 600 мл Оснащеність: захист від розбризкування; дисплей /LCD; ергономічна ручка; ніж з нержавіючої сталі; ручка SoftTouch; захист від перегріву /перевантаження; Низький рівень шуму. Кнопка від'єднання насадок: наявна. Комплектація: Подрібнювач (блендер); Мірний стакан; Вінчик; Інструкція Матеріал насадок: нержавіюча сталь Живлення: мережа /220-240 В/ 50/60 Гц 90 Ваги кухонні 1 Тип - електронні Конструкція - з плоскою платформою Максимальне навантаження - 15 кг Крок виміру - 1 г Одиниці виміру - г; кг; фунт; унція Дисплей - наявний Висота цифр на дисплеї - 25 мм Управління - сенсорне Живлення - 4 x AAA Функції - автоматичне вимикання; тривала індикація результату; функція тари Додатково - індикація перевантаження Особливості - інтелектуальне світлодіодне підсвічування Колір - чорний Матеріал поверхні - скло Габарити (ВxШxГ) – не більше 17 х 200 х 263 мм 91 Ваги дорожні електронні 1 Тип - дорожні електронні ваги Матеріал - метал; пластик; тканина Максимальне навантаження - 50 кг Крок вимірювання - 50 г Особливості - LED дисплей; індикатор перевантаження; автовідключення; індикатор низького заряду батареї; живлення CR2032x1 /(в комплекті) Розміри – не більше 16 x 7 x 3,5 см Колір – білий Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Національний класифікатор України ДК 021:2015, затверджено Наказом Мінекономрозвитку України 23.12.2015 № 1749. Згідно розділу ІІ «ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ» Національного класифікатору України ДК 021:2015, Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином: - перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y); - перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y); - перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y); - перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y). Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев’ята цифра — контрольна. Відповідно до коду за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 39220000-0 – Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування, до предмета закупівлі мають включатися виключно товари, що безпосередньо стосуються побутового кухонного оснащення, посуду, інвентарю тощо. Натомість позиції, які були включені Замовником у тендерну документацію у редакції від 16.04.2025 року, за своєю суттю та технічним призначенням належать до інших категорій ДК за четвертим рівнем класифікації: Блендер — підлягає класифікації за кодом 39710000-2 – Електричні побутові прилади, а не як кухонне приладдя. Ваги кухонні — належать до коду 38430000-8 – Прилади для вимірювання ваги або маси. Ваги дорожні електронні — також підпадають під код 38430000-8, з уточненням — портативні вагові прилади, які не є кухонним приладдям чи інвентарем для закладів харчування. Тобто, згідно з принципами класифікації товарів у рамках ДК 021:2015, ці три позиції мають інший функціональний характер та призначення, що класифікуються під іншими кодами за четвертою цифрою, і не можуть входити до закупівлі з кодом 39220000-0. Таким чином, включення зазначених позицій до технічного завдання є порушенням Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708 та класифікаційних правил «Єдиного закупівельного словника», що, в свою чергу, унеможливлює належну ідентифікацію закупівлі для потенційних учасників та значно звужує конкуренцію. З огляду на це, позиції №89–91 підлягають вилученню з технічної специфікації. По-друге, Стаття 21 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає, що в оголошенні має бути чітко визначений предмет закупівлі відповідно до класифікатора ДК 021:2015. Його зміна в процесі закупівлі не допускається, оскільки вона впливає на коло потенційних учасників. Також пункт 54 Особливостей (ПКМУ №1178) дозволяє вносити зміни, але не розширювати предмет закупівлі товарами, які не відповідають визначеному коду ДК. Тобто Замовник штучно обмежив конкуренцію та створив перевагу окремим постачальникам, які можуть поставити як посуд, так і електронні пристрої. Однак, такі дії Замовника, який шляхом змін від 16.04.2025 року незаконно розширив предмет закупівлі за межі визначеного коду ДК 021:2015 – 39220000-0 є протиправними. Скаржник вимагає вилучити з тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів позиції, які не відносяться до коду ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», а саме: Позиція №89 — Блендер; Позиція №90 — Ваги кухонні; Позиція №91 — Ваги дорожні електронні та привести предмет закупівлі у відповідність до вказаного коду ДК, визначеного Замовником у тендерній документації, з урахуванням його змістовного наповнення відповідно до класифікатора ДК 021:2015. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - витяги з Єдиного закупівельного словника. 2. Згідно ПЕРЕЛІКУ ЗМІН (до редакції від 16.04.2025).docx, 4. Пункт 3. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації викладено у новій редакції: «3.3. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 89 інструкцію з експлуатації та оригінал гарантійного листа (довідки) від виробника, або постачальника офіційної продукції, яким підтверджується можливість поставки блендера, який є предметом даної закупівлі та пропонується учасником, або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу. 3.4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 90 видану виробнику або його уповноваженому представнику діючу декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 та копію чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ваги кухонні, а також оригінал листа (гарантійного листа та/або довідки та/або повідомлення та/або інформації тощо) від виробника або офіційного дистриб’ютора (постачальника офіційної продукції) ваг кухонних, яким підтверджується можливість поставки ваг кухонних, які є предметом даної закупівлі та пропонується учасником в його тендерній пропозиції або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу. 3.5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає по позиції 91 оригінал листа (гарантійного листа та/або довідки та/або повідомлення та/або інформації тощо) від виробника або офіційного дистриб’ютора (постачальника офіційної продукції) ваг кухонних, яким підтверджується можливість поставки ваг дорожніх електронних, які є предметом даної закупівлі та пропонується учасником в його тендерній пропозиції або довідку від суб’єкта господарської діяльності, який має такий гарантійний лист разом з вказаним листом. При цьому, наданий лист та/або довідка повинні включати номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу.».» Скаржник звертає увагу на те, що відповідно до ПЕРЕЛІКУ ЗМІН (до редакції від 16.04.2025).docx, Замовником внесено зміни до пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 3, зокрема доповнено його пунктами 3.2–3.5, які стосуються позицій 89–91. Вказані вимоги містять окремі обов’язки для учасників щодо подання додаткових гарантійних листів, сертифікатів, санітарно-епідеміологічних висновків та інших документів, що підтверджують якість та можливість постачання відповідної продукції. Разом з тим, як вже зазначалося у попередній частині скарги, позиції 89 (блендер), 90 (ваги кухонні) та 91 (ваги дорожні електронні) не належать до сфери предмета закупівлі, визначеного за кодом ДК 021:2015 – 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», оскільки за змістом та функціональним призначенням відносяться до інших кодів (39710000-2, 38430000-8 тощо). Щодо пункту 3.2. Надання чинного висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на велику кількість позицій (наприклад, ополоники, ложки, сито, вінчики, форми для кексів тощо), недоцільність та порушення даної вимоги полягає в тому, що: 1) Ці товари не підлягають обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі відповідно до Переліку продукції, що підлягає оцінці відповідності, затвердженому постановою КМУ №1069 від 28.12.2016. 2) Відсутність зв’язку між предметом закупівлі та загрозою здоров’ю людей, оскільки йдеться про нехарчову продукцію, яка не контактує з їжею безпосередньо (наприклад, поличка для сушки дошок, ваги дорожні тощо). Щодо пунктів 3.3-3.5. Вимога надання оригіналу гарантійного листа або довідки від виробника або офіційного дистриб’ютора, в яких обов’язково має бути зазначено номер оголошення про закупівлю, а також підтвердження можливості постачання конкретного товару. По-перше, слід зауважити, що ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» прямо забороняє встановлювати вимоги, що ставлять учасників у нерівні умови, так як більшість постачальників на ринку України не мають прямого договору з виробником або «офіційного дистриб’ютора», натомість закуповують продукцію через дилерів, імпортерів або гуртових постачальників. Проте, підтвердити можливість постачання товару можливо через інші документи, зокрема: технічні паспорти; скріншоти з сайтів виробника; наявність сертифікатів відповідності або товаросупровідних документів і тд. Яскравим прикладом з даного питання є рішення Органу оскарження № 14944-р/пк-пз від 30.12.2021 (визнано порушенням вимогу про обов’язковість листа від виробника з підтвердженням постачання) та рішення по цій ж процедурі закупівлі № 5112-р/пк-пз від 01.04.2025 року (додаток до скарги). По-друге, зазначені вимоги стосуються позицій, що взагалі не мають жодної ознаки критичності чи унікальності, наприклад: • блендер – є масовим побутовим товаром у роздрібному та гуртовому продажу; • ваги кухонні – доступні в десятках моделей без офіційної дистрибуції; • дорожні ваги – товар загального споживання, часто імпортований без конкретного бренду. Крім того, Блендер (позиція №89), до якого висунуто окрему вимогу щодо обов’язкового подання гарантійного листа від виробника або дистриб’ютора, середня вартість такого товару становить приблизно 4 000 грн, що у відсотковому співвідношенні є менше ніж 0,5% від загальної очікуваної вартості закупівлі, яка становить 736 077,00 грн. Те ж саме стосується позиції Кухонні ваги — це типовий побутовий товар, що широко розповсюджений на споживчому ринку, реалізується у мережевих магазинах, маркетплейсах та гуртових постачальників без обов’язкової прив’язки до офіційних дистриб’юторів. Середня ринкова вартість таких ваг становить приблизно 400–600 грн, що в структурі закупівлі на 736 077,00 грн є менше ніж 0,1% від загальної очікуваної вартості. На підтвердження зазначеного, Скаржник надає приклади товарних позицій (ваг кухонних та блендеру), що у вільному доступі реалізуються на популярних торговельних онлайн-майданчиках, таких як Rozetka, Prom.ua, Epicentr, Eldorado та інші. Вартість таких товарів коливається в межах 400–600 грн на ваги, та 1500-4000 грн на блендер, що свідчить про масовість, поширеність та доступність позиції на ринку, а отже — відсутність підстав для встановлення надмірних і дискримінаційних вимог до підтвердження можливості постачання такого товару. Для наглядного прикладу, надаємо посилання на такі товари: 1. https://prom.ua/ua/p2405134497-blender-displej-lcd.html 2. https://prom.ua/ua/p1727370355-vesy-kuhonnye-camry.html Тобто, вимоги щодо надання повного пакету документів (гарантійний лист із номером оголошення, декларації, експертизи, інструкції тощо) не містять ознак розумності та пропорційності, оскільки вказаний товар не є критичним, спеціалізованим чи унікальним; відсутні підстави вважати, що без таких документів може бути поставлено неякісну або фальсифіковану продукцію; ризик недобросовісної поставки для такої позиції є мінімальним, порівняно із більш вартісними та технічно складними товарами у складі закупівлі. Встановлення надмірних вимог до незначних товарних позицій порушує принцип пропорційності та є ознакою необґрунтованого обмеження конкуренції, що прямо заборонено ст. 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». По-третє, Вимога зазначити номер закупівлі в гарантійному листі є надмірною та безпідставною – такий реквізит не регламентований жодним нормативно-правовим актом. Згідно практики АМКУ, рішення Органу оскарження постійно визнає дискримінаційними вимоги Замовників щодо обов’язкової наявності гарантійного листа тільки від виробника, з вказівкою на номер закупівлі. (рішення №604-р/пк-пз від 19.03.2024). Тому, встановлення вимог до надання документів на продукцію, які взагалі не відповідають предмету закупівлі за обраним ДК, є не лише порушенням предметної межі закупівлі, але й надмірним обтяженням учасників, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та рівного доступу, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, затвердженими Постановою КМУ №1178. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести умови документації у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів рівного доступу і недискримінації шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: 1) Вилучити з тендерної документації (технічної специфікації) позиції, які не відносяться до коду ДК 021:2015: 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування», а саме: Позиція №89 — Блендер; Позиція №90 — Ваги кухонні; Позиція №91 — Ваги дорожні електронні. 2) Виключити з тендерної документації пункти 3.2–3.5 як такі, що містять дискримінаційні, безпідставні та надмірні вимоги до учасників.
Классификация нарушения
Технічна специфікація предмета закупівлі
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ЛІЦЕЙ РОДИНИ ШРАЙБЕР внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
?:tender complaints objections argument evidence скарга
Дата рассмотрения жалобы28.04.2025, 10:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
На виконання рішення Комісії АМКУ № 6678-р/пк-пз від 28.04.2025 з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Дата исполнения решения заказчиком: 05.05.2025 12:20
Выполнена заказчиком