Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 22.10.2021 09:41. Дата останього редагування моніторингу 12.11.2021 16:07

Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-10-22-000001  
ID 40f2b16c5ad0459ba4d3951bad3d3788  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
22.10.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.  
Дата публікації 05.11.2021 14:49  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, ТД, затверджену рішенням тендерного комітету від 26.02.2021, зміни до ТД, затверджені рішеннями тендерного комітету від 29.03.2021, 01.04.2021 та 14.04.2021, тендерні пропозиції учасників товариство з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ», товариство з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд», протокол розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасниками процедури закупівлі, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 01.06.2021 № 9, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.06.2021, договір на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг від 18.06.2021 № 4ЕУ/21, пояснення та документи отримані 28.10.2021 через електрону систему закупівель. За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 1.1 Додатку 3 «Кваліфікаційні критерії» до ТД Замовник визначив, що учасники під час подання тендерних пропозицій надають гарантійний лист за підписом уповноваженої особи учасника та затверджений печаткою (за наявності) наступного змісту: «цим гарантійним листом «______(повна/скорочена назва учасника)_____» гарантує Державному підприємству «Служба місцевих автомобільних доріг», що у разі перемоги в даній закупівлі (вказується назва предмету закупівлі та номер в системі Прозорро), техніка для зимового утримання автомобільних доріг, яка була подана в якості підтвердження матеріально-технічної бази учасника, буде залучена в зимовий період виключно на об’єкті по предмету даної закупівлі. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2021 щодо залучення товариством з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» гарантованої автомобільної техніки для зимового утримання автомобільних доріг на об’єкті Замовника у той самий період на інших об’єктах, Замовник 28.10.2021 надав пояснення, в якому зазначив, що при прийманні виконаних робіт під час зимового утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Березівського району буде здійснена перевірка техніки, яка використовується на об’єкті за даним предметом закупівлі шляхом отримання щоденної інформації (в період погіршення погодних умов у вигляді снігу) від товариства з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» із зазначенням виду техніки, назви, моделі, державний номер, яка в цей період працювала. Так, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця товариство з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» міститься гарантійний лист щодо матеріально-технічної бази від 18.03.2021 № 244, яким зазначений учасник гарантує Замовнику, що техніка для зимового утримання автомобільних доріг, яка була подана в якості підтвердження матеріально-технічної бази учасника, буде залучена в зимовий період виключно на об’єкті по предмету даної закупівлі. Проте, здійснивши аналіз оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації встановлено, що деякі одиниці техніки, а саме: автогрейдер (реєстраційний номер ВН14490, свідоцтво про реєстрацію машини серії АС № 081394), автогрейдер (реєстраційний номер 30682ВН, свідоцтво про реєстрацію машини серії серія ЕЕ № 181556), навантажувач фронтальний (реєстраційний номер 32500ВН, свідоцтво про реєстрацію машини серії ОМ № 016427), міні-навантажувач (реєстраційний номер 32763ВН, свідоцтво про реєстрацію машини серії ОМ № 021568), навантажувач колісний (реєстраційний номер 32297ВН, свідоцтво про реєстрацію машини серії ОМ № 021679), трактор колісний (реєстраційний номер 28914ВН, свідоцтво про реєстрацію машини серії ЕЕ № 132396), які товариством з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» надано для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, одночасно будуть залучені для надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг на інших об’єктах по закупівлі за номером ID: UA-2021-03-09-003327-a, чим не дотримано вимоги пункту 1.1 Додатку 3 до ТД. Також відповідно до пункту 1.1 Додатку 3 «Кваліфікаційні критерії» до ТД Замовник визначив, що учасники під час подання тендерних пропозицій надають довідку в довільній формі з переліком дорожньо-ремонтних пунктів (майданчиків), які будуть задіяні під час зимового утримання (згідно П Г.1-218-118:2005). В довідці необхідно вказати адресну прив’язку кожного пункту в межах новоутворених районів відповідно до предмета закупівлі, відстань між пунктами не повинна перевищувати 40 км. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2021 щодо перевищення відстані 40 км між пунктами, які розташовані за адресами: Березівський район, м. Березівка, вул. Паркова, 80 та Березівський район, с. Конопляне, провулок Ульянівський, 1, Замовник 28.10.2021 надав пояснення, в якому зазначив, що під час перевірки інформації по відстані між майданчиками згідно довідки, використовував нанесення на карту Одеської області по адресам дорожньо-ремонтних пунктів (майданчиків) кільця радіусами 40 км, відповідно до такої перевірки тендерна пропозиція учасника цілком відповідає умовам ТД. Так, у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» міститься довідка від 22.04.2021 № 490 з переліком дорожньо-ремонтних пунктів (майданчиків), які будуть задіяні під час зимового утримання. Зокрема, у позиціях першій та другій зазначеної довідки наведено дорожньо-ремонтні пункти (майданчики), які розташовані за адресами: Березівський район, м. Березівка, вул. Паркова, 80 та Березівський район, с. Конопляне, провулок Ульянівський, 1, та відстань між якими перевищує 40 км, чим не дотримано вимоги пункту 1.1 Додатку 3 до ТД. Аналогічно у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» міститься довідка б/д та б/н з переліком дорожньо-ремонтних пунктів (майданчиків), які будуть задіяні під час зимового утримання. Зокрема, у позиціях першій та другій зазначеної довідки наведено дорожньо-ремонтні пункти (майданчики), які розташовані за адресами: Березівський район, м. Березівка, вул. Пристанційна, 1 та Березівський район, с. Конопляне, провулок Ульянівський, 1, та відстань між якими перевищує 40 км, чим не дотримано вимоги пункту 1.1 Додатку 3 до ТД. Отже, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Березівкаагрошляхбуд» та товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» у зв’язку із невідповідністю їх такому кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у зв’язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 05.11.2021 14:49  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Вивчивши детально висновок Південного офісу Держаудитслужби, повідомляємо про неможливість усунення зазначеного порушення з декількох причин. По-перше, відповідно до пункту 2. Висновку про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства, Констатуючої частини, Висновку Південного офісу Держаудитслужби встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, хоча Замовник надав аргументовані та переконливі пояснення стосовно відсутності зауважень до тендерної пропозиції учасника з даних питань. Разом з тим повідомляємо, що навіть якщо вони і були б - такі порушення можливо усунути виключно під час проведення процедури закупівлі, на етапі Прекваліфікації, кваліфікації, або до дати укладання договору, безпосередньо відхиливши тендерну пропозицію учасника. Тому, враховуючи, що Замовник уклав договір 4ЕУ/21 від 18.06.2021р. за результатами даної процедури закупівель, така закупівля вважається завершеною і ніяких дій Замовник проводити не має технічної можливості. А розірвання договору не може слугувати підтвердженням усунення порушення, оскільки у висновку Південного офісу Держаудитслужби зазначено: «…За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо…,своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця….,- порушень не встановлено. Тобто розірвання договору не призведе до усунення порушення. Крім того, Замовник може розірвати договір в односторонньому порядку за таких обставин: - відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг за цим договором; - відсутність фінансування за цим договором; - відставання з вини Виконавця щодо строків надання послуг більш ніж на один місяць, якщо таке відставання не пов’язане з відсутністю фінансування (несвоєчасністю його здійснення); - неодноразове (два і більше рази) порушення Виконавцем будівельних норм і правил, безпеки руху інших нормативних документів, передбачених п. 1.3 Договору 4ЕУ/21 від 18.06.2021р.. В іншому випадку розірвати договір можливо за рішенням суду. По-друге, договором на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг на Підрядника покладено обов’язок забезпечувати безперервний безпечний рух транспорту на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення Березівського району, цілісність доріг та споруд на них, особливо у зимовий період коли погодні умови і низька температура створюють небезпеку для учасників дорожнього руху. Таким чином розірвання договору, призведе до транспортного колапсу у Березівському районі, оскільки для проведення нової процедури закупівлі необхідно щонайменше три місяці, які припадають саме на зимовий період з грудня по лютий включно.  
Дата редагування  
Дата створення 12.11.2021 16:07  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.10.2021 Одеса № 663 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 22.10.2021. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 22.10.2021 № 663 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 1 UA-2021-02-26-004939-b 26.02.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 22.10.2021 00:00  
Дата публікації 22.10.2021 10:38  
Дата створення 22.10.2021 10:38  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40477150  
Адреса організації Ukraine, Одеська, Одеса  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.) 
+38 (0 48) 705-51-89
sgi820921@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.10.2021 10:38 - 12.11.2021 23:00  
Дата публікації висновку про результати 05.11.2021 14:49 - 20.11.2021 00:00