Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 11.02.2021 15:35. Дата останього редагування моніторингу 06.05.2021 14:02

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-02-11-000009  
ID f4f96feb75a3485598138e25a9745c90  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
11.02.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Ростдорстрой» та ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку.  
Дата публікації 09.03.2021 18:10  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Житомирській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами) (далі – тендерна документація), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 03.11.2020 № 447, тендерні пропозиції відкритого акціонерного товариства «ДСТ № 4 г. Брест» (далі – ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест»), товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» (далі - ТОВ «Ростдорстрой»), реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розгляду тендерних пропозицій від 04.12.2020, протокол розкриття тендерних пропозицій від 10.12.2020, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 10.12.2020 № 529, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 04.12.2020, повідомлення про намір укласти договір від 11.12.2020, договір про закупівлю робіт від 23.12.2020 № 250 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 28.12.2020 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду до Договору від 24.12.2020 № 250/1/258. Відповідно до вимог пункту 1 Додатку № 3 тендерної документації, для підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку згідно форми таблиці 1 додатку № 3 тендерної документації, яка свідчить про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) у кількості не меншої зазначеної у переліку, зокрема: наявність кранів вантажопідйомністю 10 т. – 100 т. у кількості не менше 5 одиниць. Поряд з цим, пунктом 1 та підпунктом 1.1 Додатку № 3 тендерної документації для підтвердження вищезазначеної інформації, учасник надає копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерні пропозиції учасників ТОВ «Ростдорстрой» та ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест», не відповідають вимогам тендерної документації через непідтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», а саме: - тендерна пропозиція ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» не містить інформацію про наявність крану вантажопідйомністю 100 т. (максимальна тонажність кранів, щодо яких надано інформацію та документи становить 63 тони); - тендерна пропозиція ТОВ «Ростдорстрой» не містить інформацію про наявність кранів вантажопідйомністю від 25 т. по 100 т., чим не дотримано вимоги пункту 1 Додатку № 3 тендерної документації(максимальна тонажність кранів, щодо яких надано інформацію та документи становить 25 тон); - тендерні пропозиції ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» та ТОВ «Ростдорстрой» не містять копії свідоцтв про реєстрацію на крани, чим недотримано вимоги пункту 1 та підпункту 1.1 Додатку № 3 тендерної документації. Крім того, відповідно до вимог пункту 4 додатку № 3 тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку, у табличному вигляді визначеною пунктом 4 додатку № 3 тендерної документації (далі – Довідка), яка свідчить про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт. До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників, які є необхідними для виконання робіт, що є предметом закупівлі відноситься, зокрема начальник дільниці або інша особа, яка виконує його функції. На підтвердження інформації щодо наявності у учасника працівників, яка міститься в Довідці, надаються копії трудових книжок або копії наказів про призначення на посаду, копії наказів про сумісництво (при наявності), або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні під час виконання договору про закупівлю, або інших документів, передбачених чинним законодавством України, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна пропозиція учасника ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест», не відповідає вимогам тендерної документації, в частині підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме: в наданій копії трудової книжки Кирюханцева Сергія Вікторовича інформація про те, що він є штатним працівником ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест», як це зазначено в наданій у складі його тендерної пропозиції Довідці від 26.11.2020 №03-10/3934-9 не підтверджується, позаяк в трудовій книжці зазначено, що він є працівником іншого суб’єкта господарювання, чим недотримано вимоги пункту 4 додатку № 3 тендерної документації. З огляду на зазначене, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» та ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест», як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, допустив до аукціону за результатом якого переможцем визнав ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» з яким уклав Договір. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону замовник відміняє тендер, якщо до оцінки допущено менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 09.03.2021 18:10  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Службою автомобільних доріг у Житомирській області подано адміністративний позов до Окружного адміністративного суду м. Києва про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України, складеного за результатами моніторингу закупівлі  
Дата публікації 31.03.2021 13:24  
Дата створення 31.03.2021 13:24  
Дата відкриття провадження Інформація відсутня  
Номер відкриття провадження Інформація відсутня  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Аргументовані заперечення на висновок моніторингу З фактами, викладеними у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-09-17-006064-b від 09.03.2021 (далі – Висновок) тендерний комітет Служби автомобільних доріг у Житомирській області категорично не погоджується, твердження Висновку про наявність порушень безпідставні та необгрунтовані з наступних причин. Відповідно до ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Так, відповідно до вимог пункту 1 Додатку № 3 тендерної документації, для підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку згідно форми таблиці 1 додатку № 3 тендерної документації, яка свідчить про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) у кількості не меншої зазначеної у переліку, зокрема: наявність кранів вантажопідйомністю 10 т. – 100 т. у кількості не менше 5 одиниць. Відповідно до ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців. Дана норма продубльована замовником і в п. 5.1 тендерної документації. ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» в складі своєї тендерної пропозиції надало: - Інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) від 26.11.2020 № 03-10/3934-3 за підписом директора ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест»; - Інформацію щодо субпідрядників від 26.11.2020 № 03-10/3934-19; - Інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) від 23.11.2020 вих.№ 1085 субпідрядника – ТОВ «Містобудівельний загін № 112», в якій міститься інформація про наявність кранів у кількості 6 одиниць. Отже, ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» повністю виконано вимоги тендерної документації в цій частині. Твердження у Висновку про те, що ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» не виконано вимоги п.1 Додатку 3 тендерної документації так як «не містить інформацію про наявність крану вантажопідйомністю 100 т.», є безпідставним, адже тендерною документацією не вимагалось наявність кранів вантажопідйомністю саме 100т. Вимога тендерної документації: Крани вантажопідйомністю 10 т – 100 т або еквівалент, тобто крани вантажопідйомністю від 10 до 100 т або еквівалент. Щодо відсутності копії свідоцтв про реєстрацію на крани у тендерній пропозиції ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» повідомляємо наступне. Тендерною документацією (а саме: п. 1 та 1.1. Додатку 3) вимагалося: В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає завірені належним чином власником копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку). ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» у складі своєї тендерної пропозиції надало Лист-роз'яснення від 26.11.2020 № 03-10/3934-4 (файл з назвою «5. Пояснювальна реєстраційні техніка.pdf»), в якому, детально описано, які документи ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» подаються (так як вони передбачені законодавством), а які не подаються (по причині того, що вони не передбачені законодавством). Зокрема, 4 крани, що будуть залучатися ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» до виконання робіт по закупівлі є пневмоколісними (що вказано в Інформації про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) від 23.11.2020 вих.№ 1085 субпідрядника – ТОВ «Містобудівельний загін № 112») і наразі відсутній обов’язок здійснювати їх державну реєстрацію, оскільки такі крани є підіймальним обладнанням, що обліковується у власника. Відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 № 615-р «Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» та від 4 грудня 2019 р. № 1413-р «Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності та покращення бізнес-клімату, плану дій щодо підвищення позиції України в рейтингу Світового банку “Ведення бізнесу” (“Doing Business”) та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» скасовується вимога обов’язкової реєстрації підіймального обладнання (вантажопідіймальних кранів та машин, підйомників) та обладнання, що працює під тиском, у територіальних органах Держпраці та запроваджується їх облік у власника. Таким чином, дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці є документом, що підтверджує облік таких машин в територіальних органах Держпраці. Щодо інших кранів, а саме 5-го та 6-го кранів у Довідці, то на них надані Свідоцтва про реєстрацію ТЗ. ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» у складі своєї тендерної пропозиції, окрім вищезгаданого Листа-роз'яснення, надало: - Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ТОВ «Містобудівельний загін № 112» з вказаними кранами – документ, який підтверджує облік таких машин в територіальних органах Держпраці; - Інвентарні картки обліку основних засобів – у кількості 6 шт.; - Свідоцтва про реєстрацію ТЗ та перереєстрації – у кількості по 2 шт., чим повністю виконало вимоги тендерної документації в цій частині. Також звертаємо увагу, що згідно ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Дана норма продубльована замовником і в п. 1.6 розділу ІІІ тендерної документації. Цим пунктом тендерної документації також встановлено: в разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посиланням на норми діючих нормативно-правових актів. продовження до протоколу №75 від 16.03.2021 року Отже, твердження у Висновку, що тендерна пропозиція ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» не містить копії свідоцтв про реєстрацію на крани, чим недотримано вимоги пункту 1 та підпункту 1.1 Додатку № 3 тендерної документації, не відповідає дійсності. Вимоги тендерної документації дотримано поданням Листа-роз'яснення від 26.11.2020 № 03-10/3934-4 та інших підтверджуючих право власності (облік) документів. Стосовно працівника Кирюханцева Сергія Вікторовича повідомляємо наступне. Кирюханцев Сергій Вікторович є штатним працівником ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест», як і зазначено в Довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт від 26.11.2020 № 03-10/3934-9. В наданій копії трудової книжки Кирюханцева Сергія Вікторовича на ст.ст. 10-11 міститься запис № 12 від 05.07.2011 «Принят мастером строительно-монтажных работ на линейный участок в порядке перевода с Коммунальное унитарное предприятие «Брестдорпроект» с заключением контракта». І стоїть штамп «Акционерное открытое общество, дорожно-строительный трест 4, филиал дорожно-строительное управление № 15». Всі подальші записи в трудовій книжці – це переведення з посади на посаду в межах даного роботодавця. Факт працевлаштування Кирюханцева Сергія Вікторовича в ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» підтверджується і наданими в складі тендерної пропозиції документами: - Наказом № 284/2 від 01.10.2020 «О переводе Кирюханцева С.В.» на бланку «Открытое акционерное общество. Дорожно-строительный трест 4. Филиал дорожно-строительное управление № 15»; - Статутом ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» (п.11.1 якого встановлює, що ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест» має в своєму складі філіал «Дорожно-строительное управление № 15»; - Інформаційним листом № 03-10/3934-24 від 26.11.2020 з переліком філій та представництв ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест». Отже, твердження Висновку «тендерна пропозиція учасника ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест», не відповідає вимогам тендерної документації, в частині підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме: в наданій копії трудової книжки Кирюханцева Сергія Вікторовича інформація про те, що він є штатним працівником ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест», як це зазначено в наданій у складі його тендерної пропозиції Довідці від 26.11.2020 №03-10/3934-9 не підтверджується, позаяк в трудовій книжці зазначено, що він є працівником іншого суб’єкта господарювання, чим недотримано вимоги пункту 4 додатку № 3 тендерної документації» є безпідставним, адже копією трудової книжки Кирюханцева Сергія Вікторовича та переліченими вище документами повністю підтверджується факт його працевлаштування в ВАТ «ДСТ № 4 г. Брест». У складі тендерної пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» надано Інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) від 19.11.2020 №78/6 за підписом директора ТОВ «Ростдорстрой», в п. 5 – п. 8 якої вказано крани вантажопідйомністю від 10-20 т до більше 20 т, які залучаються згідно договору надання послуг техніки з ТОВ «Будівельна компанія «Ескадор». Учасником «Ростдорстрой» повністю виконано вимоги тендерної документації в цій частині. Твердження у Висновку про те, що ТОВ «Ростдорстрой» не виконано вимоги п.1 Додатку 3 тендерної документації так як «не містить інформацію про наявність крану вантажопідйомністю від 25 т до 100 т.», є безпідставним, адже тендерною документацією не вимагалось наявність кранів вантажопідйомністю саме 25-100 т. Вимога тендерної документації: Крани вантажопідйомністю 10 т – 100 т або еквівалент, тобто крани вантажопідйомністю від 10 до 100 т або еквівалент. Щодо відсутності копії свідоцтв про реєстрацію на крани у тендерній пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» повідомляємо наступне. Тендерною документацією (а саме: п. 1 та 1.1. Додатку 3) вимагалося: В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає завірені належним чином власником копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку). Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються: - посвідчені Учасником відповідно до умов тендерної документації копії договорів дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди та ін., крім лізингу, на всю техніку, надану Учасником у складі тендерної пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт; - посвідчені Учасником відповідно до умов тендерної документації акт(и) приймання-передачі Учаснику (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт отримання Учасником) таких транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання); - оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його машин, механізмів, обладнання та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі. Договір надання послуг техніки (кранів) №1-Т від 31.01.2020 р. з ТОВ «Будівельна компанія «Ескадор» та свідоцтва по реєстрацію кранів, зазначених в п. 5 - п. 8 Довідки надано у складі тендерної пропозиції: п. 5 - свідоцтво ВНС 039072 від 06.06.2007 р.; п. 6 - свідоцтво ВНС 165216 від 16.09.2008 р., ВНС 165217 від 16.09.2008 р.; п. 7 - свідоцтво ВНС 076741 від 16.10.2007 р.; п. 8 - свідоцтво СХН 372268 від 29.05.2019р. ТОВ «Ростдорстрой» у складі своєї тендерної пропозиції, окрім вищезгаданого надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ТОВ «Будівельна компанія «Ескадор» з вказаними кранами – документ, який підтверджує облік таких машин в територіальних органах Держпраці та надає право експлуатувати вантажопідіймальні крани, які зазначені у тендерній пропозиції (п. 5 – п. 8 Довідки). Отже, твердження у Висновку, що тендерна пропозиція ТОВ «Ростдорстрой» не містить копії свідоцтв про реєстрацію на крани, чим недотримано вимоги пункту 1 та підпункту 1.1 Додатку № 3 тендерної документації, не відповідає дійсності. Щодо зобов'язання Держаудитслужби розірвати укладений договір по закупівлі повідомляємо наступне. Стаття 19 Конституції України встановлює: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Щодо розірвання договору №250 від 23.12.2020 року, відповідно до законодавства: згідно вимог частини 1, статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 р. (в редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19.09.2019 №114-ІХ) (далі – Закон), договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Самим же Законом не передбачені права та обов’язки Замовника, щодо розірвання договору. Вказана норма спеціального закону є бланкетна та спрямовує нас до дії інших нормативно-правових документів. Частиною 1, статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін. Вимогами статті 654 вказаного кодексу визначено зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Ні Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Положення «Про державну аудиторську службу України», затверджене постановою КМУ від 03.02.2016 № 43 не містять повноважень органу державного фінансового контролю зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу публічних закупівель вчиняти дії по розірванню договірних відносин, що виникли між замовником та учасником за результатами проведення публічних закупівель. Отже, така вимога є неправомірною і не підлягає виконанню. Окрім цього повідомляємо, що укладений договір може бути розірваний лише на підставах, встановлених законом та/або на підставах, встановлених договором. Закон не містить такої підстави розірвання договору як «на підставі висновку Держаудитслужби» (за зобов'язанням Держаудитслужби). Договір №250 від 23.12.2020 року був підписаний Замовником та Підрядником, скріплений печатками. На підставі наведених статей Цивільного кодексу України розірвання вказаного договору можливо виключно підписанням додаткової угоди між тими самими сторонами про його розірвання. Крім того, частиною 1 статті 188 Господарського кодексу України визначено зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Пунктами 10.2.2, 17.4, 17.6 укладеного між сторонами Договору № 250 від 23.12.2020 передбачена можливість дострокового розірвання договору замовником лише у випадках: невиконання зобов'язань підрядником, відсутності коштів для фінансування з державного бюджету, наявності вини підрядника (порушення ним термінів початку виконання робіт більш як на 30 днів та виконання роботи з істотними недоліками і не забезпечення їх усунення у визначений замовником строк), у разі істотного порушення договору іншою стороною. Проте перелічені обставини відсутні, що говорить про неможливість дострокового розірвання договору замовником. На день надання відповіді за результатами моніторингу відсутні факти невиконання зобов’язань Підрядником, саме тому в Служби автомобільних доріг у Житомирській області відсутні правові підстави розірвати договір №250 від 23.12.2020 року. Тендений комітет Служби автомобільних доріг у Житомирській області в подальшій роботі врахує висновок за результатами моніторингу Державної аудиторської служби України.  
Дата редагування  
Дата створення 16.03.2021 16:20  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 11.02.2021 № 45 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України від 11.02.2021 № 45 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1 UA-2020-09-17-006064-b 17.09.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 11.02.2021 00:00  
Дата публікації 11.02.2021 15:47  
Дата створення 11.02.2021 15:47  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
bonkovska.monytoryng@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 485-17-99
vasylchenko.monitoryng@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 11.02.2021 15:47 - 05.03.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 09.03.2021 18:10 - 24.03.2021 00:00