Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 20.04.2021 09:17. Дата останього редагування моніторингу 23.06.2021 13:21

Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-04-20-000010  
ID 3a41fe47c3b74253a14d88c193428fab  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
20.04.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пункт нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства. За результатами аналізу питання подання інформації під час проведення процедури закупівлі установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Ростдорстрой» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень на вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження, відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку шляхом розірвання договору підряду від 25.02.2021 № 2Б з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.  
Дата публікації 18.05.2021 18:45  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, питання подання інформації під час проведення процедури закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень на вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг в Одеській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 10.11.2020 (зі змінами) (далі – тендерна документація), запитання до процедури від 21.09.2020 та відповідь Замовника від 22.09.2020, вимога про усунення порушення від 16.09.2020 та рішення Замовника від 18.09.2020, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель (далі - Колегія АМКУ) від 19.10.2020 № 19500-р/пк-пз та № 19498-р/пк-пз, від 24.11.2020 № 21809-р/пк-пз, від 23.12.2020 № 23785- р/пк-пз, від 26.01.2021 № 1307-р/пк-пз, протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» (далі – ТОВ «Ростдорстрой»), товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), товариства з обмеженою відповідальністю «Еліт – Строй» та ONUR TAAHHUT TASIMACILIK İNSAAT TİCARET VE SANAYİ ANONİM SİRKET (Онур Тааххут Ташимаджилик Іншаат Тіджарет Ве Санаї Анонім Ширкеті), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ONUR TAAHHUT TASIMACILIK İNSAAT TİCARET VE SANAYİ ANONİM SİRKET (Онур Тааххут Ташимаджилик Іншаат Тіджарет Ве Санаї Анонім Ширкеті) до 08.12.2020 та ТОВ «Ростдорстрой» до 31.12.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол (рішення) засідання тендерного комітету про намір укласти договір про закупівлю від 05.02.2021 №15, повідомлення про намір укласти договір від 05.02.2021, договір підряду від 25.02.2021 № 2Б, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, отримані 06.05.2021 через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 3.3.1 розділу 6 тендерної документації установив вимогу щодо формування договірної ціни та передбачив, що договірна ціна з розрахунками надається у паперовому вигляді, а також обов’язково на будь-якому електронному носії, протягом п’яти днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, з супроводжувальним листом на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер). Таким чином, Замовник установив у тендерній документації вимогу щодо надання договірної ціни з розрахунками у паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону. У пункті 3.2. розділу ІІІ додатку № 3 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо наявності в учасника власної чи залученої випробувальної лабораторії для проведення вхідного та операційного контролю, яка спроможна виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, які необхідні для виконання робіт та передбачив, що для документального підтвердження наявності вимірювальної(-их) лабораторії(-й) учасник повинен надати, зокрема, документ (-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення тощо про атестацію (сертифікацію) тощо або копію свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) з додатком, де вказано галузь атестації (сертифікації) тощо, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання учасником. Так, у технічному завданні Замовника міститься інформація про виконання робіт за предметом закупівлі, зокрема, будівельними матеріалами, такими як, сумішами цементно-піщаними та цементнобетонними (відповідно до ДСТУ 8858:2019) (додаток № 4 до тендерної документації). Слід зазначити, що стандарт ДСТУ 8858:2019 «Суміші цементобетонні дорожні та цементобетон дорожній. Технічні умови», затверджений наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 07.06.2019 № 144 (далі - ДСТУ 8858:2019) поширюється на суміші цементобетонні дорожні й цементобетон дорожній, які застосовують для будівництва покриттів та основ автомобільних доріг, зокрема, загального користування та установлює технічні вимоги до сумішей цементобетонних і цементобетону дорожніх, матеріалів для їхнього приготування, правил приймання і методів контролювання якості. Зазначений стандарт ДСТУ 8858:2019 прийнятий з наданням чинності з 01.07.2020. При цьому учасники ТОВ «Ростдорстрой» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» у складі своїх тендерних пропозицій надали сертифікат визначення спроможності проведення вимірювань від 12.03.2020 № РН-008/2020 та свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 відповідно, які не містять відомостей про спроможність лабораторії проводити вимірювання контролю якості виробництва цементно-піщаної та цементнобетонної сумішей (в тому числі і матеріалів для їхнього приготування) відповідно до установлених ДСТУ 8858:2019 вимог, правил та методів контролю якості, чим не дотримали вимог пункту 3.2. розділу ІІІ додатку № 3 до тендерної документації Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», які таких, що не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства та допустив їх до оцінки. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 18.05.2021 18:45  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Замовником прийняв рішення про оскарження висновку до суду. номер відкритого провадження - П/420/9192/21  
Дата публікації 23.06.2021 13:20  
Дата створення 23.06.2021 13:20  
Дата відкриття провадження Інформація відсутня  
Номер відкриття провадження Інформація відсутня  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Замовник не погоджується з висновком з огляду на наступне. 1. Підпунктом 3.3.1 пункту 3 розділу VI тендерної документації Замовник вимагає від переможця надання пакету документів (розрахунок договірної ціни з розрахунками) протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір у паперовому вигляді. Просимо звернути увагу. Саме від переможця. Вимогами ж част. 8, ст. 12 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовникам забороняється вимагати саме від учасників подання у паперовому вигляді інформації. Відповідно до п. 18 та п.37 ч.1 , ст. 1 Закону, це є різні поняття, які неможливо між собою ототожнювати. Жодних порушень част.8, ст. 12 Закону тендерна документація не містить. 2.Замовник у тендерній документації зазначив, що для документального підтвердження наявності вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасник повинен надати: - документ (-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення тощо про атестацію (сертифікацію) тощо АБО копію свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) з додатком, де вказано галузь атестації (сертифікації) тощо, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання Учасником. Звертаємо увагу на те, що Замовником не була встановлена вимога щодо наявності свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ 8858:2019. Учасники процедури закупівель, зокрема ТОВ «Автомагістраль-Південь» та ТОВ «РДС» надали у складі своїх тендерних пропозицій чинні свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, чим виконали вимогу тендерної документації. Разом з тим, гарантійний лист від Учасників – Товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» про те, що під час виконання робіт (надання послуг) вимірювальні лабораторії, будуть виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, які необхідні для виконання робіт також наявні у складі тендерної пропозиції вищезазначених учасників. Таким чином, даними учасниками надано у складі своєї тендерної пропозиції належно документальне підтвердження наявності вимірювальних лабораторій у відповідності до вимог, встановлених Замовником у тендерній документації. У цьому контексті варто наголосити на тому, що Замовником у тендерній документації не ставилось окремих вимог щодо відповідності свідоцтва, рішення тощо про атестацію (сертифікацію) тощо або свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 саме вимогам ДСТУ 8858:2019. До того ж, повідомляємо, що Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 передбачають проведення вимірювань матеріалів на підставі ДСТУ Б В.2.7-232:2010 Будівельні матеріали. Пісок для будівельних робіт. Методи вимірювань, який поширюється на методи випробування пісків природних, із відходів промисловості та штучних, що використовуються для виробництва будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт та ДСТУ Б В.2.7-114-2002 (ГОСТ 10181-2000) Будівельні матеріали. Суміші бетонні. Методи випробувань, який поширюється на бетонні суміші для приготування важкого, дрібнозернистого і легкого бетонів і встановлює правила відбирання проб і методи визначення легкоукладальності, середньої густини, пористості, розшаровуваності, температури і дотриманості властивостей бетонної суміші. З вищевикладеного випливає, що надані у складі тендерних пропозицій Товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 в повному обсязі підтверджує спроможність залучених вимірювальних лабораторій проводити вимірювання контролю якості виробництва цементно-піщаної та цементно-бетонної сумішей (в тому числі і матеріалів для їхнього приготування). Надані свідоцтва отримані учасниками раніше, ніж набрало чинності ДСТУ 8858:2019 «Суміші цементобетонні дорожні та цементобетон дорожній. Технічні умови», але законодавство України не встановлює обов’язок та не містить вимог щодо внесення змін у документи про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (свідоцтво, рішення тощо про атестацію (сертифікацію) тощо або копію свідоцтва про відповідність системи керування вимірюваннями вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) у разі набуття чинності ДСТУ. В даному контексті також варто додати, що з 01 січня 2016р. набув чинності Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 5 червня 2014 року № 1314-VII, стаття 7 якого передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов'язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології. В Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» відсутнє поняття «атестація чи сертифікація лабораторії» тощо. До 01.01.2016 року атестація вимірювальних лабораторій регламентувалася статтями 10, 22, 24, 37, 38 Закону України «Про метрологію і метрологічну діяльність» (попередня редакція закону). На сьогоднішній день проведення атестації лабораторії не є обов’язковим згідно з законодавством, а єдиний законодавчо визначений порядок атестації (сертифікації) лабораторії відсутній, у зв’язку з чим лабораторії отримують різні документи, що підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про атестацію). Так, до кінця 2015 року підтвердження незалежної та технічної компетентності вимірювальної лабораторії проводилося через процедуру атестації, за результатами якої оформлювалося свідоцтво про атестацію на проведення вимірювань разом з галуззю атестації. Організація і порядок проведення атестації в державній метрологічній системі були встановлені «Правилами уповноваження і атестації в державній метрологічній системі», затвердженими наказом Держспоживстандарту України від 29 березня 2005 року №71 і зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 13 квітня 2005 року під № 392/10672, які на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.09.2015 № 1192 «Про затвердження Критеріїв, яким повинні відповідати наукові метрологічні центри, державні підприємства, які належать до сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та провадять метрологічну діяльність, та повірочні лабораторії, які уповноважуються або уповноважені на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації», втратили чинність 01.01.2016 року. Даний наказ було прийнято з метою гармонізації метрологічного законодавства України з Європейськими вимогами. Органи, що проводили атестацією лабораторій згідно з відміненим Порядком, продовжують займатися перевіркою компетентності лабораторій на добровільних засадах, створюючи власні (корпоративні) вимоги. Таким чином, відповідно до чинного законодавства України у Замовника відсутні правові підставі для встановлення окремих вимог щодо відповідності випробувальної дорожньої лабораторії саме та/або виключно ДСТУ 8858:2019, так як дане питання не регламентоване законодавством та призвело б до дискримінації учасників відкритих торгів. Надані Товариством з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» документи в повній мірі відповідали вимогам тендерної документації, а отже підстави для відхилення відсутні. Даний висновок буде оскаржуватися в судовому порядку.  
Дата редагування  
Дата створення 25.05.2021 17:16  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 16.04.2021 № 103 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 3 UA-2020-09-11-002859-a 11.09.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 16.04.2021 00:00  
Дата публікації 20.04.2021 12:29  
Дата створення 20.04.2021 12:29  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 485-17-99
opanashchuk.monitoryng@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 50) 925-99-84
kysliakova.monitoryng@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 20.04.2021 12:29 - 15.05.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 18.05.2021 18:45 - 02.06.2021 00:00