| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 14 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) як органу оскарження, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного університету «Одеська юридична академія» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.03.2025, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольними рішеннями уповноваженої особи від 03.04.2025, від 18.04.2025, від 24.04.2025, від 01.05.2025, від 21.05.2025, від 10.07.2025, переліки змін до тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.04.2025, 18.04.2025, 24.04.2025, 01.05.2025, 21.05.2025, 10.07.2025, скарги до процедури закупівлі за номерами UA-2025-03-21-008640-a.a1, UA-2025-03-21-008640-a.a2, UA-2025-03-21-008640-a.c3, UA-2025-03-21-008640-a.b4, оприлюднені в електронній системі закупівель 30.03.2025, 19.04.2025, 26.04.2025, 02.06.2025 відповідно, рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз, від 30.04.2025 № 6890-р/пк-пз, від 06.05.2025 № 7239-р/пк-пз, від 12.06.2025 № 9411-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2025 б/н, пояснення, надані Замовником 09.07.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії як органу оскарження не здійснювався.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії як органу оскарження встановлено.
Під час моніторингу встановлено, що на розгляд Комісії надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю «СПАС» від 30.03.2025 за номером UA-2025-03-21-008640-a.a1 про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією було прийнято рішення від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що вимоги тендерної документації щодо надання документів на підтвердження наявності власного або залученого автотранспорту (для забезпечення доставки вогнегасників до та з місця виконання послуг на адресу Замовника) з копіями підтверджуючих документів не узгоджуються з положенням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, в цій частині.
Крім того, у рішенні від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз зазначено, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Рішенням від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз Комісія зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-21-008640-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 18.04.2025 внесено зміни до тендерної документації за зазначеним предметом закупівлі, а також оприлюднено коментар замовника щодо усунення порушення: «Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації».
Вимогу щодо наявності транспортних засобів викладено у тендерній документації у новій редакції: «Учасник повинен підтвердити наявність власного або залученого автотранспорту (для забезпечення доставки вогнегасників до та з місця виконання послуг на адресу Замовника) шляхом надання довідки» (підпункт 1.3 пункту 1 Додатка № 1 до тендерної документації), яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.04.2025 б/н.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 04.07.2025 щодо невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз щодо внесення змін до тендерної документації в частині вимог щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту (підпункт 1.3 пункту 1 Додатка 1 до тендерної документації), Замовник 09.07.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «Замовником було виконано рішення АМКУ та змінено п. 1.3 Додатку 1. …. Вимога надати довідку не була окремо визнана колегією АМКУ як дискримінаційна чи така, що підлягає виключенню, – відповідні формулювання у рішенні відсутні. Таким чином, Замовник виконав рішення АМКУ шляхом внесення змін до тендерної документації, які усунули саме ті положення, що були предметом скарги та зауваження колегії. Редакція вимоги в тендерній документації зі змінами від 18.04.2025 відповідала вимогам законодавства, зокрема відповідно до п. 28 Особливостей».
Надане пояснення не спростовує факту невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз, оскільки вимоги у тендерній документації щодо наявності власного або залученого автотранспорту не узгоджуються з ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, та відповідно до зазначеного рішення Комісії, встановивши такі вимоги, Замовник порушив вимоги діючого законодавства.
Крім того, у рішенні Комісії від 30.04.2025 № 6890-р/пк-пз зазначено, що Замовник не виконав рішення Комісії від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз з питання щодо вимоги у тендерній документації підтвердження наявності автотранспорту, оскільки Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, не передбачають наявності автотранспорту у суб’єкта, який надає відповідні послуги.
На виконання рішення Комісії від 30.04.2025 № 6890-р/пк-пз Замовником 21.05.2025 внесені зміни до тендерної документації, зокрема щодо виключення вимоги щодо надання документів, які підтверджують наявність у учасника автотранспорту (підпункт 1.3 пункту 1 Додатка 1 до тендерної документації виключено).
Таким чином, моніторингом встановлено невиконання рішення Комісії від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Отже, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону Замовник не виконав рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз. |
|