Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 28.04.2025 15:42. Дата останього редагування моніторингу 13.05.2025 09:42

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-04-28-000062  
ID 62431ff3f36a4a6dbe2a1ff47b764ef1  

Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Моніторинг опубліковано
28.04.25
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питань оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель та внесення змін до тендерної документації встановлено порушення абзацу другого частини другої статті 24, абзацу першого пункту 3 частини першої статті 10 Закону та пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації встановлено порушення пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення абзацу десятого пункту 28 Особливостей та пункту 16 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СВАРОГ-К» встановлено порушення пункту 43, підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено недотримання Замовником пункту 4 розділу 3 Примірної методики визначення очікуваної вартості. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель -  
Дата публікації 09.05.2025 11:12  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2025 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання відповідей на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік Відділу економіки, розвитку сільських територій та земельних відносин Доманівської селищної ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена уповноваженою особою Замовника (протокол від 12.03.2024 №3), зі змінами, що оприлюднені в електронній системі закупівель 26.03.2025; звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «СВАРОГ-К» (далі – ТОВ «СВАРОГ-К»); протокол уповноваженої особи Замовника від 08.04.2025 № 5; повідомлення про намір укласти договір; пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що очікувана вартість закупівлі не відповідає вартості робіт згідно проектної документації. Відповідно до пункту 4 розділу 3 «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 (далі – Примірна методика визначення очікуваної вартості), очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації. Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів очікувана вартість цієї закупівлі складає 3 944 116,00 грн з ПДВ. Разом з цим, відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва проєктної документації, що оприлюднений разом із тендерною документацією, загальна кошторисна вартість будівництва також складає 3 944 116,00 грн з ПДВ, з яких: 45 290,00 грн – кошти на здійснення технічного нагляду, 86 508,00 грн – вартість проектних робіт, 9 723,00 грн – вартість експертизи проектної документації, 14 240,00 грн – кошти на здійснення авторського нагляду, що разом складають 155 761,00 грн без урахування ПДВ. Зважаючи на вищенаведене, Замовник до очікуваної вартість робіт з будівництва місцевої автоматизованої системи центрального оповіщення включив витрати на послуги та роботи, які не є предметом даної закупівлі, а саме: кошти на здійснення технічного нагляду, вартість проектних робіт, вартість експертизи проектної документації та кошти на здійснення авторського нагляду, що призвело до завищення очікуваної вартості закупівлі робіт на відповідну суму. За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що до тендерної документації вносились зміни, зокрема, 26.04.2025 в електронній системі закупівель розміщено нову редакцію тендерної документації. Проте, на порушення абзацу другого частини другої статті 24, абзацу першого пункту 3 частини першої статті 10 Закону та пункту 54 Особливостей Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін. Також встановлено, що Замовник на порушення пункту 54 Особливостей не надав протягом трьох днів відповідь на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, зокрема, на оприлюднені в електронній системі закупівель 20.03.2025 та 21.03.2025 звернення Замовник оприлюднив відповіді 26.03.2025 або відповідно на шостий та п’ятий дні. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі та з урахуванням пояснень встановлено наступне. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Разом з цим, абзацом десятим пункту 28 визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Проте, на порушення абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація не містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлені як окремі додатки до тендерної документації. Також, моніторингом тендерної документації встановлено, що відповідно до пункту 6 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник вимагає надати забезпечення виконання договору про закупівлю. Проте, на порушення пункту 16 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить умов неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю. Згідно з вимогами пункту 54 Особливостей Замовник мав можливість усунути вказані порушення щодо тендерної документації в термін до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, після чого усунення порушень є неможливим. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Також за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «СВАРОГ-К» не відповідає вимогам тендерної документації. Так, відповідно до додатку 1 до тендерної документації в розділі «Обов’язкова наявність наступних працівників, що будуть задіяні для виконання робіт на даному об’єкті» міститься наступна вимога: «На керівника робіт та виконавців робіт, задіяних на будівництві, які зазначені в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідно надати скановані з оригіналу кольорові копії: - посвідчення з перевірки знань з «Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.00-1.15-07); - посвідчення та/або протокол (витяг або виписка з протоколу) та/або журнал протоколів перевірки знань з електробезпеки». Учасник ТОВ «СВАРОГ-К» в складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників від 02.04.2025 № 77 (файл «Довідка про працівників.pdf»), відповідно до якої керівник робіт – Білошапка О.А., виконавець робіт – Язловецький А.В. Проте, на порушення вищезазначеної вимоги додатку 1 до тендерної документації учасник ТОВ «СВАРОГ-К» в складі тендерної пропозиції не надав посвідчення з перевірки знань з «Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.00-1.15-07) та посвідчення та/або протокол (витяг або виписка з протоколу) та/або журнал протоколів перевірки знань з електробезпеки на керівника робіт Білошапку О.А. та виконавця робіт Язловецького А.В. Також, в додатку 1 до тендерної документації в розділі «Обов’язкова наявність наступних працівників, що будуть задіяні для виконання робіт на даному об’єкті» міститься наступна вимога: «Учасник надає скановану з оригіналу кольорову копію: - ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, якщо таке передбачено чиним законодавством України». Проте, на порушення вищезазначеної вимоги додатку 1 до тендерної документації учасник ТОВ «СВАРОГ-К» в складі тендерної пропозиції не надав ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками. Враховуючи вищевикладене, в документах пропозиції учасника ТОВ «СВАРОГ-К» наявні невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей. Проте, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення цих невідповідностей. Також, моніторингом тендерної пропозиції учасника ТОВ «СВАРОГ-К» встановлено наступне. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації в розділі «Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинні міститися у пропозиції» міститься наступна вимога щодо надання документів, зокрема: «скановану з оригіналу кольорову копію гарантійного листа від виробника основного обладнання базових станцій оповіщення або інші документи, які підтверджують стосунки із виробником (нотаріально завірені або завірені учасником копію дилерського договору або сертифікату дистриб’ютора або листа виробника про представництво його інтересів або інші оригінали документів, в яких обов’язково зазначаються стосунки з учасником), що буде монтуватися учасником, або представництва чи філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України». Проте, на порушення вищезазначеної вимоги додатку 3 до тендерної документації учасник ТОВ «СВАРОГ-К» в складі тендерної пропозиції не надав копію гарантійного листа від виробника основного обладнання базових станцій оповіщення або інші документи, які підтверджують стосунки із виробником обладнання, що буде монтуватися учасником. Також, відповідно до додатку 3 до тендерної документації в розділі «Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинні міститися у пропозиції» міститься вимога щодо надання документів, зокрема, плану фінансування робіт. Проте, на порушення вищезазначеної вимоги додатку 3 до тендерної документації учасник ТОВ «СВАРОГ-К» в складі тендерної пропозиції не надав план фінансування робіт. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, Замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СВАРОГ-К», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та визнав цього учасника переможцем процедури закупівлі. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до додатку 2 до тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей, зокрема: - повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває В ході проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник визнав ТОВ «СВАРОГ-К» переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником 08.04.2025. При цьому, ТОВ «СВАРОГ-К», як переможець процедури закупівлі, на порушення вимог пункту 47 Особливостей та умов тендерної документації після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме: з 08.04.2025, не оприлюднив в електронній системі закупівель жодного документа, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей, та зазначених Замовником в тендерній документації. Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Проте, Замовник на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СВАРОГ-К», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей. В ході проведення моніторингу процедури закупівлі на підставі частини п’ятої статті 8 Закону органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель 29.04.2025 та 01.05.2025 надано Замовнику запити про надання пояснень щодо виявлених порушень. Замовник на вказані запити надав відповіді, відповідно до яких не спростовує виявлені порушення. Разом з цим, в ході проведення моніторингу процедури закупівлі Замовник згідно протоколу уповноваженої особи Замовника від 02.05.2025 № 6 прийняв рішення про відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме: у зв’язку із неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Отже, Замовник в ході проведення моніторингу процедури закупівлі усунув виявлені порушення.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 09.05.2025 11:12  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Закупівлю відмінено у зв'язку з неможливістю усунення виявлених порушень,що виникли через виявлені порушення законодавтсва у сфері публічних закупівель  
Дата редагування  
Дата створення 09.05.2025 13:55  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис -  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 13.05.2025 09:41  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.04.2025 № 48-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 28.04.2025. В.о. начальника Анатолій ВОЙЧЕНКО Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 28.04.2025 № 48-З Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № 6 UA-2025-03-20-011032-a 20.03.2025 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 28.04.2025 00:00  
Дата публікації 28.04.2025 16:09  
Дата створення 28.04.2025 16:09  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41168670  
Адреса організації Ukraine, Миколаїв  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 73) 059-37-47
o.v.shulha@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 28.04.2025 16:09 - 20.05.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 09.05.2025 11:12 - 24.05.2025 00:00