Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 04.11.2024 11:19. Дата останього редагування моніторингу 22.11.2024 14:25

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-11-04-000036  
ID 0f71b387031e4e84aaefec0f7fc3c06f  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
04.11.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей та пункту 3 розділу І Порядку № 708 . За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення пунктів 3, 5, 10, 17 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено порушення вимоги абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Договір про закупівлю розірвано.  
Дата публікації 22.11.2024 14:25  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; обґрунтування здійснення закупівлі; договір від 29.10.2024 №447, додаткова угода від 12.11.2024 про розірвання договору від 29.10.2024 №447; звіт про виконання договору про закупівлю; пояснення (інформація та документи) Замовника, отримане 12.11.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено, що предмет закупівлі ДК 021:2015:71900000-7: Лабораторні послуги визначений за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку України від 23.12.2015 № 1749 (зі змінами) «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» (далі – Єдиний закупівельний словник). Згідно з пунктом 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості) предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за №500/34783 (далі – Порядок № 708). Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника. Згідно з пунктом 3 Порядку № 708, предмет закупівлі послуги визначається замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Враховуючи викладене вище, предмет закупівлі визначено з порушенням вимог пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей та пункту 3 розділу І Порядку № 708. За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено, що згідно з обґрунтуванням, розміщеним в електронній системі закупівель ID: UA-2024-10-29-006243-a, Замовник придбаває послуги з бактеріологічних та санітарно-хімічних досліджень питної води з нецентралізованих джерел водопостачання, що використовуються для дітей віком до 3-х років за ДК 021:2015:71900000-7: «Лабораторні послуги» шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель. Для укладення такого договору Замовник обрав підставу, визначену у підпункті 6 пункту 13 Особливостей, а саме: відмінено відкриті торги ID:UA-2024-08-30-008485-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. Згідно із підпунктом 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Проте, технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі, щодо якого оприлюднено звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівель ID: UA-2024-10-29-006243-a, відрізняються від технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, зазначених в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-08-30-008485-a, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі. Зокрема, у додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації відкритих торгів UA-2024-08-30-008485-a передбачено придбати консультативні послуги за зверненням щодо результатів лабораторно-інструментальних досліджень обсягом 45 одиниць (п. 13), однак у Специфікації послуг, яка наведена в Додатку №1 договору від 29.10.2024 № 447, надання такого виду послуги не передбачено, що суперечить вимогам підпункту 6 пункту 13 Особливостей. Відповідно до пункту 3 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 10 Особливостей визначено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/ або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей. Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/ без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Випадки, у яких придбання товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, визначені у пункті 13 Особливостей. Згідно з абзацом третім пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями. Отже, аналізом встановлено, що Замовник безпідставно уклав договір від 29.10.2024 №447 про закупівлю без використання електронної системи закупівель, чим порушив пункти 3, 5, 10, 17 та підпункт 6 пункту 13 Особливостей в частині відсутності підстав для укладення договору без використання електронної системи. Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей договір від 29.10.2024 № 447 є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. За результатами моніторингу питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено, що відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Однак, пояснення надані з порушенням строків, передбачених частиною п’ятої статті 8 Закону, а саме: запит було оприлюднено 04.11.2024, а пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель 12.11.2024.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 22.11.2024 14:25  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.11.2024 № 75-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 23 жовтня 2024 року № 003100-18/13263-2024, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель /закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-10-29-006243-a, 29.10.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 04.11.2024 00:00  
Дата публікації 04.11.2024 11:50  
Дата створення 04.11.2024 11:50  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919584  
Адреса організації Ukraine, Черкаси  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 47) 263-25-92
ol.vi.honcharenko@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 04.11.2024 11:50 - 26.11.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 22.11.2024 14:25 - 07.12.2024 00:00