| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 02 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-08-08-014432-a); оголошення про проведення відкритих торгів; оприлюднені звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на такі звернення; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Кавер Енерджі Плюс» (далі – ТОВ «Кавер Енерджі Плюс») та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; тендерну пропозицію ТОВ «Кавер Енерджі Плюс»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ТОВ «Кавер Енерджі Плюс» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 12.09.2024 №09-24-426; надані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 14 Особливостей №1178 визначено, що закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів), запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Також, у частині першій статті 4 Закону визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Законом (частина перша статті 5 Закону) регламентовано, що закупівлі повинні здійснюватися за такими принципами, зокрема, як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
За досліджуваною процедурою закупівлі Замовником передбачено закупівлю робіт з розробленням проектної документації щодо реконструкції «об’єкта» ЛМКП «Львівтеплоенерго» з розміщенням та підключенням 4-х когенераційних газопоршневих установок.
У пункті 3.1 проєкту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації, визначено, що договірна ціна визначається на підставі КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 зі змінами, а також державних стандартів, будівельних норм і правил, інших нормативних документів, проектно-кошторисної документації і договору.
Так, відповідно до пункту 1.1. розділу І КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281) ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (крім автомобільних доріг загального користування), а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування та є обов’язковою для визначення вартості будівництва обєктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, у станов та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
У пункті 3.1. розділу ІІІ Настанови №281 визначено, що кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі.
Також, відповідно до пункту 3.2. розділу ІІІ Настанови №281 кошторисна вартість об’єкта будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
У відповідь на вказаний вище запит Замовником надано інформацію, в якій зазначено, що для визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості Замовником перед оголошенням закупівлі було замовлено підготовку передпроєктного рішення (ТЕР) по об’єкту, яке було розроблене, зокрема, на підставі проєкту Завдання на проектування, підготовленого відповідними службами та фахівцями Замовника, що базувалось на аналізі потреб і можливостей Замовника.
Також в інформації Замовником зазначено що передпроєктним рішенням (ТЕР) було, зокрема, розраховано примірну очікувану вартість закупівлі (Зведений кошторисний розрахунок - ст. 48 (ТЕР) та попереднє Технічне завдання (ст. 55 (ТЕР)) та що кінцевий варіант технічного завдання по об’єкту був підготовлений службами та фахівцями Замовника, які обізнані в специфіці робіт, що є предметом закупівлі.
Крім того, до моніторингу Замовником надано передпроєктне рішення (ТЕР) по об’єкту (звіт за договором №07-24-372 від 11.07.2024, розроблене ТОВ «Кавер Енерджі Плюс»), аналізом якого встановлено наступне:
- за техніко-економічним розрахунком (ТЕР) передбачено реконструкцію теплоцентралі Замовника з розміщенням та підключенням 4-х когенераційних газопоршневих установок (ГПУ) на базі двигуна Bergen engines AS з видачею виробленої теплової енергії в існуючу систему та електричної енергії в мережі обленерго та визначено загальну орієнтовну кошторисну вартість будівництва (розділ 2 ТЕР) – 756 678,472 тис. грн з урахуванням ПДВ, у тому числі: обладнання – 447 586,03 тис. грн, з яких 4 одиниці ГПУ Bergen engines AS В35:40V12AG – 363 550,81 тис. грн, проектно-вишукувальні роботи – 12 404,25 тис. грн, будівництво – 203783,82 тис. грн, інші роботи і витрати – 92 904,37 тис. грн;
- у розділі 5.5. ТЕР міститься Зведений кошторисний розрахунок очікуваної вартості об’єкта «Реконструкція _______ ЛМКП «Львівтеплоенерго» з розміщенням та підключенням 4-х когенераційних газопоршневих установок загальною потужністю ≤ 20 МВт у м. Львові _________», у якому визначено загальну вартість – 756 678 472,98 грн з ПДВ, в тому числі вартість обладнання – 447 586 033,39 грн з ПДВ, монтажні роботи – 203 783 821,20 грн з ПДВ, проєктні роботи – 12 404 245,20 грн з ПДВ, інші витрати – 92 904 373,20 грн з ПДВ.
При цьому, до загальної вартості по об’єкту у Зведеному кошторисному розрахунку очікуваної вартості об’єкта включено вартість основного обладнання (газопоршневі двигуни – 4 компл., генератори, змонтовані на загальній рамі модуля – 4 шт, котли-утилізатори вихідних газів 4 шт) в сумі 363 550 811,00 грн.
- у розділі 1.2.5 (Характеристика обладнання, що поставляється Замовнику в рамках Проекту енергетичної безпеки) вказано, що відповідно до листа Міністерства енергетики України від 02.07.2024 №1.4-25029-001 Щодо отримання гуманітарної допомоги у власність ЛМКП «Львівтеплоенерго» передається 4 газових двигуни В35:40 V1 2AG 1 виробництва BERGEN Engsnes AS в комплекті (шафа керування двигуном, шафа моніторингу тиску горіння, шафа для розбризкування масла, коробки керування поворотним механізмом, електропідігрівач насосів попереднього мастила, корпусів зовнішніх дуплексних фільтрів).
До моніторингу Замовником також надано копію листа листа Міністерства енергетики України від 02.07.2024 №1.4-25029-001 «Щодо отримання гуманітарної допомоги», у якому вказано, що 21.06.2024 на ЛМКП «Львівтеплоенерго» розподілено 4 LNG-двигуни із зазначенням, що матеріальні ресурси гуманітарної допомоги передаються на безоплатній основі та не можуть відчужуватись у будь-який спосіб набувачем (продаватися чи передаватися) третім особам.
Таким чином, 4 газові двигуни В35:40 V1 2AG 1 в комплекті, які включені до Зведеного кошторисного розрахунку очікуваної вартості об’єкта, що міститься у передпроєктному рішенні (ТЕР) по об’єкту (який був підставою для визначення очікуваної вартості предмета досліджуваної процедури закупівлі відповідно до пояснень Замовника) – отримано Замовником безоплатно.
Моніторингом також встановлено, що у Технічній специфікації, яка міститься у Додатку 2 до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі (розділ «Перелік устаткування (обладнання), що підлягає встановленню в межах виконання робіт що є предметом закупівлі і поставка якого покладається на замовника») зазначено, що Замовник передає підряднику для встановлення в межах виконання робіт 4 (чотири) газові двигуни B35:40 V12 AG 1 виробництва BERGEN Engines AS в комплекті (шафа керування двигуном, шафа моніторингу тиску горіння, шафа для розбризкування масла, коробки керування поворотним механізмом, електропередігрівач, насосів попередньої мастила, корпусів зовнішніх дуплексних фільтрів).
Отже, Замовником для виконання будівельних робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі будуть передані підряднику попередньо безоплатно отримані 4 газові двигуни B35:40 V12 AG 1 для їх встановлення.
Слід зазначити, що за визначенням у пункті 1.2 розділу І Настанови №281 зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати.
Договірна ціна (п.1.2 розділу І Настанови №281) – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена договором.
Також, відповідно до пункту 5.1. розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені проектною документацією. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків, додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
З врахуванням вищевикладеного, зокрема безопланого отримання Замовником 4-х газових двигунів B35:40 V12 AG 1 з подальшою їх передачею підряднику для встановлення, підрядником не буде понесено витрати на придбання такого устаткування (обладнання), а отже вартість такого обладнання (4-х газових двигунів B35:40 V12 AG 1) не повинна включатися до договірної ціни будівельних робіт за предметом досліджуваної закупівлі.
Як зазначено вище, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання інформації про те, яким чином визначено очікувану вартість закупівлі, Замовник під час моніторингу пояснив, що передпроєктним рішенням (ТЕР) було, зокрема, розраховано примірну очікувану вартість закупівлі (Зведений кошторисний розрахунок - стор. 48 (ТЕР) та попереднє Технічне завдання (стор. 55 (ТЕР)), кінцевий варіант технічного завдання по об’єкту був підготовлений службами та фахівцями Замовника, які обізнані в специфіці робіт, що є предметом закупівлі.
Слід зазначити, що при плануванні та оголошенні досліджуваної процедури закупівлі Замовнику була відома інформація про безоплатне отримання відповідного обладнання і про його вартість згідно передпроєктного рішення (ТЕР).
Таким чином, при визначенні у передпроєктному рішенні (ТЕР, розроблене ТОВ «Кавер Енерджі Плюс», звіт за договором №07-24-372 від 11.07.2024) загальної орієнтовної кошторисної вартості будівництва – 756 678 472,98 грн з ПДВ, до якої включено вартість обладнання – 447 586 033,39 грн, з яких вартість 4 компл. ГПУ Bergen engines AS В35:40V12AG – 363 550 811,00 грн, отримані Замовником безоплатно, очікувана вартість предмету досліджуваної закупівлі (Виконання робіт з розробленням проектної документації по об’єкту: «Реконструкція «об’єкта» ЛМКП «Львівтеплоенерго» з розміщенням та підключенням 4-х когенераційних газопоршневих установок загальною потужністю ≤ 20 МВт у м. Львів, вул. ****») не повинна включати вартість безоплатно отриманого обладнання, що в подальшому передаватиметься підряднику для встановлення, а отже, повинна була б становити не більше 393 127 661,98 грн (756 678 472,98 грн - 363 550 811,00 грн).
Водночас, при плануванні та оголошенні процедури закупівлі робіт за предметом «Виконання робіт з розробленням проектної документації по об’єкту: «Реконструкція «об’єкта» ЛМКП “Львівтеплоенерго” з розміщенням та підключенням 4-х когенераційних газопоршневих установок загальною потужністю ≤ 20 МВт у м. Львів, вул. ****» (закупівля за ID: UA-2024-08-09-001865-a) Замовником не враховано чинні норми законодавства у сфері будівництва та визначено очікувану вартість предмета досліджуваною процедурою закупівлі в сумі 470 662 472,98 грн з ПДВ.
З врахуванням вищевказаного, Замовником завищено очікувану вартість предмета закупівлі за ID: UA-2024-08-09-001865-a орієнтовно на 77 534 811,00 грн, чим недотримався принципів здійснення закупівель, визначених у пункті 2 частини першої статті 5 Закону, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність та, як наслідок, порушено вимоги пункту 3 Особливостей №1178.
Варто зауважити, що за результатами проведеної процедури закупівлі Замовником укладено з переможцем тендеру ТОВ «Кавер Енерджі Плюс» договір від 12.09.2024 №09-24-426 на суму 470 662 470,00 грн з ПДВ
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Одночасно, відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 1 розділу ІІ «Перелік інших документів та/або інформації, які подаються Переможцем тендерної документації Замовника» у Додатку 4 до тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, проте не зазначено перелік документів та/або інформації, які повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису.
Також, у пункті 29 (Вимоги до кошторисної документації) Завдання на проєктування, що міститься у Додатку 2 до тендерної документації, Замовником визначено, що при складанні кошторисної документації слід врахувати, зокрема, витрати на технічний нагляд відповідно Настанови №281 (пункт 4.32) у розмірі 1,5% від гл.1-9 ЗКР) тоді, як за умовами розділу 6 (Вимоги до розрахунку ціни) у цьому ж Додатку 2 до тендерної документації вказано, що кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Настанови №281 за динамічною договірною ціною.
Слід зазначити, що відповідно до норм пункту 5.31. розділу V Настанови №281 за динамічної договірної ціни кошти на покриття ризиків, пов’язані з виконанням робіт – не враховуються.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (включивши до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством).
Проведеним моніторингом також встановлено, що за вимогами пункту 1.3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника на підтвердження кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник у складі пропозиції повинен надати:
- довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічних (аналогічного) за предметом закупівлі договору (договорів), що містить інформацію назву замовника, адреса, код ЄДРПОУ, предмет договору, вартість договору, вид робіт, що виконувались/строк виконання робіт;
- копії(ї) аналогічного договору (аналогічних договорів), зазначених в довідці;
- копії документів на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій учасником довідці (акти виконаних робіт/послуг довідки за формою №КБ-3 або інший документ, який підтверджує факт виконання робіт);
- копії листів-відгуків про співпрацю за договором, що вказані в довідці.
Слід зазначити, що за умовами примітки у пункті 1.3. таблиці розділу «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність впродовж останніх 5-ти років досвіду виконання проєктних та будівельних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт на об’єктах електроенергетики та теплоенергетики (теплоцентралі та теплоелектростанцій) клас наслідків (відповідальності) не нижче СС2, вищенаведені роботи не обов’язково повинні бути предметом одного договору, учасник може надати кілька договорів для підтвердження наявності відповідного досвіду.
Отже, за умовами тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання таких робіт: проєктних та будівельних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт на об’єктах як електроенергетики, так і теплоенергетики.
Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі по предмету закупівлі (визначені у Додатку №2 тендерної документації) за досліджуваною процедурою закупівлі передбачено, зокрема, виконання таких робіт: улаштування будівлі когенераційної установки (далі – КГУ) на базі газо-поршневих двигунів; підключення до нововстановленої димової труби відхідних газів від КГУ з улаштування місць встановлення газоходів та глушників для відводу відхідних газів КГУ; підключення КГУ до теплових мереж (в т.ч. встановлення на підготовлені фундаменти теплообмінників з запірною арматурою, трубопроводами обов’язки та приладами КВПіА згідно вимог заводу виробника КГУ із підключенням до контурів охолодження КГУ, а також циркуляційних насосів ЦНКГУ з трубопроводами обв’язки, запірною арматурою, загальними всмоктувальним і напірним колекторами із блоком частотного регулювання електропривода на кожному насосі та підключення теплообмінників КГУ і колекторів циркуляційних насосів до місця врізки в зворотний колектор (трубопровід)); підключення КГУ до газопроводів (зокрема, внесення змін газоспоживаючого обладнання в проекті існуючого ВОГ та погодити ці зміни з Львівська філія ТОВ «Газорозподільні мережі України»); розроблення схеми приєднання та режиму роботи КГУ визначити проектом з врахування технічних умов виданих ОСР тощо.
Відповідно до Примірної відомості обсягів робіт (розділ 4 Додатку №1 тендерної документації) за предметом закупівлі передбачено виконання, зокрема, таких робіт: улаштування стін та перекриття споруди, улаштування даху, улаштування димових труб; улаштування аварійної системи охолодження, монтаж КГУ, монтаж системи вентиляції КГУ, монтаж устаткування системи теплопостачання, газопостачання, водопостачання та водовідведення, монтаж системи маслопостачання, повітропроводів, улаштування захисту споруди І-рівня «Країна Фортеця»; монтаж системи внутрішнього та зовнішнього електропостачання, монтаж та налагодження системи управління та автоматизації КГУ.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «Кавер Енерджі Плюс» у складі тендерної пропозиції надано довідку (від 26.08.2024 №317/2) про виконання аналогічних договорів, у якій як аналогічні зазначено: договір №5507 від 13.06.2022 з АТ «Вінницяобленерго» щодо виконання робіт з нового будівництва двоколової лінії 110 кВ від підстанції до підстанції та договір №23-11/21СП від 23.11.2021 з ЛМКП «Зелене місто» щодо виконання проєктних робіт з будівництва зовнішніх електромереж для приєднання механіко-біологічного комплексу перевантаження та переробки твердих побутових відходів.
До вказаних вище договорів надано копії відповідних підтверджуючих документів щодо їх виконання.
Так, за договором №5507 від 13.06.2022 щодо виконання робіт з нового будівництва двоколової лінії 110 кВ виконувалися роботи з підвішування проводів, монтаж кабелів (підвішування грозозахисних проводів), монтаж оптичних муфт, земляні роботи (буріння котлованів, навантаження та розробка ґрунту, засипка траншей), демонтаж залізобетонних опор, встановлення залізобетонних опор та рігелів, встановлення металевих опор ВЛ, заземлення опор, розвезення на трасі залізобетонних стояків опор для ВЛ, облаштування проколу методом ГНБ, прокладання кабелів.
На запит Західного офісу Держаудитслужби, щодо надання учасником підтвердження виконання аналогічних договорів на об’єктах електроенергетики та теплоенергетики (теплоцентралі та теплоелектростанцій) класом наслідків (відповідальності) не нижче СС2 Замовником, зокрема зазначено, що при формуванні вимог щодо даного кваліфікаційного критерію, так як закупівля передбачає виконання комплексу робіт, які включають одночасно і проектування і будівництво, Замовником було визначене за необхідне перевірити наявність досвіду в потенційних учасників щодо виконання як проектних, так і будівельних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт.
Також, у поясненні зазначено, що щоб роботи виконувались на максимально подібних об’єктах – було звужено перелік об’єктів виконання аналогічних договорів до об’єктів електроенергетики та теплоенергетики. Водночас, для підтвердження досвіду відповідних робіт учаснику дозволено було надати лише один договір, якщо він містить підтвердження виконання вищенаведених робіт (адже вимогами ТД було передбачено надання «Довідки … про виконання аналогічних* (аналогічного) .. договору (договорів)..» та копія(ї) аналогічного договору (аналогічних договорів)… Більше одного договору учасник мав надати лише у тому випадку, якщо в одному договорі відсутні усі види робіт, наявність досвіду яких потрібно підтвердити (як зазначалось в ТД - «Вищенаведені роботи не обов’язково повинні бути предметом одного договору. Учасник може надати кілька договорів для підтвердження наявності відповідного досвіду.»).
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Проте, Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Кавер Енерджі Плюс» не виявлено невідповідностей у документах щодо підтвердження учасником досвіду виконання аналогічного договору на об’єктах електроенергетики та теплоенергетики (теплоцентралі та теплоелектростанцій) клас наслідків (відповідальності) не нижче СС2 у договорі від 13.06.2022 №5507 з АТ «Вінницяобленерго» щодо виконання робіт з нового будівництва двоколової лінії 110 кВ від підстанції до підстанції та договорі №23-11/21СП від 23.11.2021 з ЛМКП «Зелене місто» щодо виконання проєктних робіт з будівництва зовнішніх електромереж для приєднання механіко-біологічного комплексу перевантаження та переробки твердих побутових відходів.
На запит органу державного фінансового контролю щодо не надання учаснику ТОВ «Кавер Енерджі Плюс» 24 години на усунення невідповідностей Замовником зазначено, що Замовник не вправі на етапі розгляду пропозицій встановлювати невідповідності, які не базуються на вимогах тендерної документації, а також доповнювати чи надавати додаткові тлумачення своїх вимог в складі тендерної пропозиції учасником.
Крім того, у поясненні Замовником повідомлено, що тендерною документацією не було передбачено чітких та однозначних вимог, що в складі пропозиції учасника повинно бути підтверджено досвід виконання робіт «на об’єктах ЯК електроенергетики, ТАК І теплоенергетики» чи вимог, що учасник повинен документально підтвердити досвід виконання робіт, визначених Примірною відомістю обсягів робіт (розділ 4 Додатку №1 тендерної документації).
Водночас як зазначено вище, за умовами примітки у пункті 1.3. таблиці розділу «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник повинен підтвердити наявність впродовж останніх 5-ти років досвіду виконання проєктних та будівельних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт на об’єктах електроенергетики та теплоенергетики (теплоцентралі та теплоелектростанцій).
Таким чином, Замовником у тендерній документації самостійно встановлено вимогу стосовно підтвердження учасником досвіду виконання таких робіт: проєктних та будівельних, електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт на об’єктах як електроенергетики, так і теплоенергетики.
Враховуючи вищевказане, надані Замовником пояснення не спростовують невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «Кавер Енерджі Плюс» щодо підтвердження наявності у нього досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), згідно з умовами примітки у пункті 1.3. таблиці розділу «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Кавер Енерджі Плюс», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 12.09.2024 №09-24-426 на суму 470 662 470,00 грн з ПДВ..
Відповідно до абзацу другого пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Під час моніторингу встановлено, що в електронній системі закупівель опубліковано укладений між Замовником та ТОВ «Кавер Енерджі Плюс» договір від 12.09.2024 №09-24-426 без окремих пунктів розділу 13 «Антикорупційне застереження» (пункти 13.1-13.2), розділу 14 «Ризики знищення або пошкодження об'єкта будівництва та їх страхування» (пункти 14.1-14-4); розділу 15 «Вирішення спорів» (пункти 15.1-15.2), розділу 16 «Строк дії договору» (пункти 16.1-16.2 та 16.3), які містяться у проєкті договору, що наведений у додатку до тендерної документації.
Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит (25.09.2024) до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, щодо неоприлюднення у договорі від 12.09.2024 №09-24-426 окремих його розділів та пунктів, у відповідь на який Замовником зазначено, що договір оприлюднювався у вигляді копії сканованої з оригіналу, тому договір спершу був відсканований, потім з метою приховання інформації про конкретне місце виконання робіт, оприлюднення якої може нести загрозу, сканкопія договору була переведена в формат «PDF» і відретушована в частині місця виконання робіт. На якомусь з цих етапів, наведена договору сторінка, очевидно, і була пропущена, що призвело до допущення технічної (механічної) помилки при внесенні інформації про укладений договір в електронну систему.
Крім того, у пояснені зазначено, що уповноваженою особою було складено «Протокол щодо виправлення помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю» №107 від 30.09.2024, який було оприлюднено разом з копією договору, яка містить сторінку сторінку 13, на якій міститься інформація з розділу 13 «Антикорупційне застереження» (пункти 13.1-13.2), розділу 14 «Ризики знищення або пошкодження об'єкта будівництва та їх страхування» (пункти 14.1-14-4); розділу 15 «Вирішення спорів» (пункти 15.1-15.2), розділу 16 «Строк дії договору» (пункти 16.1-16.2 та 16.3).
Водночас, договір від 12.09.2024 №09-24-426 з усіма пунктами та розділами Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель 30.09.2024 (на 12 робочий день з дня його укладення), тобто з перевищенням встановленого Законом строку (протягом трьох робочих днів з дня його укладення), чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону, а також абзацу другого пункту 10 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. |
|