| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, не допускати таких порушень в майбутньому, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення
до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
|
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості); надання відповіді на звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Бородянського центру соціально-психологічної реабілітації населення (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 17.02.2023 №5; запитання до процедури закупівлі та відповідь на нього; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «В.С.ПРОЕКТ» (далі – ТОВ «В.С.ПРОЕКТ»); протокол від 02.03.2023 №8 про продовження терміну розгляду тендерної пропозиції; вимогу про усунення невідповідностей; документи надані ТОВ «В.С.ПРОЕКТ» на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; протокол від 10.03.2023 №10 про визначення переможця; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримані 02.06.2023 і 09.06.2023 в електронній системі закупівель; договір від 22.03.2023 №02/2023; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Перевіркою питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «В.С.ПРОЕКТ», чим порушено підпункт 2 пункту 41 Особливостей, так як учасником не підтверджено відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно з Додатком 4 «Документи для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації, встановлено перелік мінімально необхідних працівників для виконання робіт за предметом закупівлі, з них - сертифікований інженер-проектувальник у частині кошторисної документації - не менше 1 особи (особа, яка має вказаний сертифікат, повинна бути офіційно працевлаштована в штаті учасника закупівлі, що підтверджується наказом про прийняття на роботу, повідомленням про прийняття на роботу працівника з квитанцією про прийняття даного звіту).
Проте, ТОВ «В.С.ПРОЕКТ» не надано в складі тендерної пропозиції квитанцію про прийняття звіту – повідомлення про прийняття на роботу інженера з проектно-кошторисної роботи Хлєбнікової Наталії Василівни.
На запит Управління від 02.06.2023 Замовник в електронній системі закупівель надав відповідь: «…Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «В.С. ПРОЕКТ» через не надання квитанції про прийняття звіту - повідомлення про прийняття на роботу інженера з проектно-кошторисної роботи Хлєбнікової Наталії Василівни, у зв’язку з тим, що повідомлення про прийняття на роботу Хлєбнікової Н.В. було надано на паперовому носії без використання засобів електронного зв’язку, що виключає можливість отримати квитанції…». Проте, на повідомленні про прийняття на роботу інженера з проектно-кошторисної роботи Хлєбнікової Наталії Василівни відсутня відмітка
Державної податкової служби та її територіальних органів про отримання документа на паперовому носії.
Відповідно до підпункту 5.4 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, у разі якщо Учасник або Переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного в Україні законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних у положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи. Проте, в складі тендерної пропозиції ТОВ «В.С. ПРОЕКТ» відсутній лист - роз’яснення щодо причин ненадання квитанції про прийняття звіту - повідомлення про прийняття на роботу інженера з проектно-кошторисної роботи Хлєбнікової Наталії Василівни.
Аналізом питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом встановлено, що відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Однак, Замовником пояснення надані з порушенням строків, передбачених частиною п’ятої статті 8 Закону, а саме: запит було оприлюднено 29.05.2023, а пояснення надане Замовником через електронну систему закупівель 02.06.2023. |
|