Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 26.10.2021 11:01. Дата останього редагування моніторингу 13.12.2021 14:24

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-10-26-000035  
ID 5f3743fee5a24d48a25c82b33088f807  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
26.10.21
Вирішено

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВІННИЦЯБУД», відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 18.11.2021 18:43  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Вінницький муніципальний центр інновацій» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВІННИЦЯБУД» (далі – ТОВ «ВІННИЦЯБУД»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 26.04.2021, договір від 13.05.2021 № 13/05-21, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, отримані 04.11.2021 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено, що у пункті 6 розділу VI тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання банківської гарантії в паперовій формі разом з копією ліцензії НБУ на право здійснення банківських операцій банком, а також копією документу, який підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, що завірені цим банком. Таким чином, Замовник установив у тендерній документації вимогу щодо надання інформації в паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 18.11.2021 18:43  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі реконструкції будівлі для розміщення «Вінницького інноваційно-технологічного парку» за адресою: м. Вінниця, вул. 600 річчя, 21А (Літера Б) (Коригування) (ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-31-003655-c) 18 листопада 2021 року в електронній системі було оприлюднено висновок про результати, яким встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї, а саме: «у пункті 6 розділу VI тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання банківської гарантії в паперовій формі разом з копією ліцензії НБУ на право здійснення банківських операцій банком, а також копією документу, який підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, що завірені цим банком. Таким чином, Замовник установив у тендерній документації вимогу щодо надання інформації в паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону». Комунальним підприємством «Вінницький муніципальний центр інновацій» (далі – Замовник) було детально опрацьовано висновок Державної аудиторської служби України (далі - Висновок), про що повідомляємо наступне. Керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовником було використано право одноразово звернутись до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням стосовно змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Враховуючі те, що станом на 14.00 25.11.2021 року відповідні роз’яснення в електронній системі закупівель оприлюднені не були, надаємо інформацію про наступне. Щодо виявленого порушення: п.16 ч.2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються відомості про розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати). Також стаття 27 Закону не містить умов надання такого забезпечення, проте надає замовнику право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При складанні тендерної документації замовником було використано право зазначити умови надання забезпечення договору із врахуванням того, що Законом не визначено імперативну норму щодо таких умов. Виникнення права вимоги забезпечення виконання договору про закупівлю у Замовника настає до учасника який визнаний переможцем та зобов’язання надання забезпечення виконання договору у переможця виникає не пізніше дати укладення договору. Разом з тим, договірне забезпечення - це документ, який надається при укладенні договору, а оскільки договір укладається поза межами системи в паперовому вигляді, то й договірне забезпечення та всі інші документи для укладення договору, надаються поза межами системи в паперовому вигляді. Щодо притягнення до відповідальності винних осіб: у Висновку зазначено, що з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Слід зазначити, що у чинному законодавстві для працівників існує тільки дисциплінарний вид відповідальності. Так, відповідно до статті 148 Кодексу законів про працю дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку. Відповідно, порушення зазначене у Висновку вчинено більше як шість місяців, тому притягнення до відповідальності винних осіб буде кваліфікуватись як порушення трудового законодавства. Враховуючі вищевикладене, повідомляємо, що з усіма членами тендерного комітету було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено не неухильне дотримання норм бюджетного законодавства у своїй подальшій роботі.  
Дата редагування  
Дата створення 25.11.2021 14:42  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Усунуто  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Підтверджено  
Дата створення 13.12.2021 14:23  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 26.10.2021 № 371 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Галина ВАШЕКА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 20 UA-2021-03-31-003655-c 31.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 26.10.2021 00:00  
Дата публікації 26.10.2021 11:09  
Дата створення 26.10.2021 11:09  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
savchenko.monitoryng@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
vynohradov.monitoryng@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 26.10.2021 11:09 - 16.11.2021 23:00  
Дата публікації висновку про результати 18.11.2021 18:43 - 03.12.2021 00:00