Процедура закупки объявлена 20.01.2021 17:20. Дата последних изменений - 23.02.2021 14:08
ДК 021:2015 - 90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9) -
| Идентификатор закупки | UA-2021-01-20-004532-c | |
| ID | 079c6265dd744cdebbc7839d8e3873f1 |
Ожидаемая стоимость
48`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Місце надання послуг: 36011, м. Полтава, просп. Першотравневий, 29, просп. Першотравневий, 25, просп. Першотравневий, 25 А, просп. Першотравневий, 27. Строк надання послуг: до 31.12.2021 року. Оцінка пропозицій учасників здійснюється за єдиним критерієм – «Ціна пропозиції (з ПДВ)». Питома вага критерію «Ціна пропозиції (з ПДВ)» - 100 %. Закупівля буде проводитися за рахунок коштів державного бюджету України по КЕКВ 2282.
Заказчик (Проводит закупку)
| Наименование заказчика | НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ "ПОЛТАВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА ІМЕНІ ЮРІЯ КОНДРАТЮКА" | |
| Ожидаемая стоимость | 48`000.00 Гривна (с НДС) | |
| Минимальный шаг снижения цены | 1`440.00 Гривна | |
| Процедура закупки | Упращенные/Допороговые закупки | |
| Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением | |
| Метод избрания процедуры закупки | Упрощенная закупка |
Закупка объявлена
20.01.21
Период уточнений
до 26.01.21
Прием предложений
до 01.02.21
Аукцион
02.02.21
Квалификация
с02.02.21
Предложения рассмотрены
с09.02.21
Завершен
23.02.21
21.01.2021, 10:24
Щодо надання інформації про наявність в Учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази
Общий вопрос о закупке
1. Прошу надати посилання на номативний документ, який вимагає наявність в Учасника спеціального транспотрного засобу , якій проходить відповідну обробку (від чого?) після проведення профдезробіт
( п.8.2 додатку №2 Оголошення)
( п.8.2 додатку №2 Оголошення)
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован22.01.2021, 23:07)
Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу на те, що п. 8.2. Додатку №2 Оголошення містить вимогу наявності приладів для освітлення у затемнених або недостатньо освітлених приміщеннях для проведення робіт. Вимога наявності в Учасника спеціального транспотрного засобу, який проходить відповідну обробку після проведення профдезробіт (із зазначенням марки автомобіля) наведена в пункті 8.1. Додатку №2 Оголошення.
Для надання послуги, зазначеної в предметі закупівлі, транспортування, зберігання та застосування пестицидів регламентується Державними санітарними правилами ДСП 8.8.1.2.001-98 затверджені Міністерством охорони здоров’я України 03.08.1998 № 1 (надалі – Правила). Ці Правила розроблені відповідно до Законів України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та "Про пестициди і агрохімікати". Згідно даних Правил у п. 4.1.5. зазначено, що пестициди перевозяться тільки в спеціально виділених для цих цілей транспортних засобах (залізничні вагони, морські і річкові судна, літаки, автомобілі та ін.). Транспортування пестицидів разом з іншими вантажами забороняється. Абзац другий п. 4.5.2.: «Транспорт для перевезення пестицидів підлягає паспортизації санітарно-епідеміологічного службою, повинен бути справним і легко піддаватися знезараженню.
Для надання послуги, зазначеної в предметі закупівлі, транспортування, зберігання та застосування пестицидів регламентується Державними санітарними правилами ДСП 8.8.1.2.001-98 затверджені Міністерством охорони здоров’я України 03.08.1998 № 1 (надалі – Правила). Ці Правила розроблені відповідно до Законів України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та "Про пестициди і агрохімікати". Згідно даних Правил у п. 4.1.5. зазначено, що пестициди перевозяться тільки в спеціально виділених для цих цілей транспортних засобах (залізничні вагони, морські і річкові судна, літаки, автомобілі та ін.). Транспортування пестицидів разом з іншими вантажами забороняється. Абзац другий п. 4.5.2.: «Транспорт для перевезення пестицидів підлягає паспортизації санітарно-епідеміологічного службою, повинен бути справним і легко піддаватися знезараженню.
21.01.2021, 10:26
Щодо надання інформації про наявність в Учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази
Общий вопрос о закупке
1. Прошу надати посилання на номативний документ, який вимагає наявність в Учасника спеціального транспотрного засобу , якій проходить відповідну обробку (від чого?) після проведення профдезробіт
( п.8.1 додатку №2 Оголошення)
( п.8.1 додатку №2 Оголошення)
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован22.01.2021, 23:08)
Шановний Учаснику! Стосовно Вашого запитання повідомляємо наступне. Для надання послуги, зазначеної в предметі закупівлі, транспортування, зберігання та застосування пестицидів регламентується Державними санітарними правилами ДСП 8.8.1.2.001-98 затверджені Міністерством охорони здоров’я України 03.08.1998 № 1 (надалі – Правила). Ці Правила розроблені відповідно до Законів України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та "Про пестициди і агрохімікати". Згідно даних Правил у п. 4.1.5. зазначено, що пестициди перевозяться тільки в спеціально виділених для цих цілей транспортних засобах (залізничні вагони, морські і річкові судна, літаки, автомобілі та ін.). Транспортування пестицидів разом з іншими вантажами забороняється. Абзац другий п. 4.5.2.: «Транспорт для перевезення пестицидів підлягає паспортизації санітарно-епідеміологічного службою, повинен бути справним і легко піддаватися знезараженню.
21.01.2021, 10:52
Про надання інформації про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації
Общий вопрос о закупке
П.. 6.13 Дезінсекція і дератизація «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2001-98, затверджені Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1, дезінсекція і дератизація проводиться під керівництвом лікаря.
Замовник підтримує вимогу щодо наявністі у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності та надання копії сертифікату?
Замовник підтримує вимогу щодо наявністі у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності та надання копії сертифікату?
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован22.01.2021, 23:09)
Шановний Учаснику! Стосовно Вашого питання повідомляємо наступне. Згідно п. 9 додатку №2 «Вимоги до Учасників та спосіб їх підтвердження» оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ДК 021:2015 -90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2021-01-20-004532-c ● 079c6265dd744cdebbc7839d8e3873f1 зазначено: Учасник повинен надати лист або довідку (за підписом учасника або уповноваженої особи, завірена печаткою учасника (за наявності)) у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації (їх чисельність), які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі (освіта, надання копій відповідних дипломів, сертифікатів, досвід роботи з пестицидами). Також, з метою дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», надати листи-згоди на обробку персональних даних працівників, інформація про яких зазначена у даному листі або довідці.
Додатково зазначаємо, що згідно з ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. У даній спрощеній процедурі Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі.
Крім того, Замовник повинен дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання товарів, робіт і послуг за державні кошти, а саме забезпечувати добросовісну конкуренцію серед Учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель і недискримінація Учасників та рівне ставлення до них.
Встановлення вимоги щодо наявності у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі. Дотримання принципів закупівель Замовником забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовник має забезпечувати вільний доступ усіх Учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників.
Додатково зазначаємо, що згідно з ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. У даній спрощеній процедурі Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі.
Крім того, Замовник повинен дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання товарів, робіт і послуг за державні кошти, а саме забезпечувати добросовісну конкуренцію серед Учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель і недискримінація Учасників та рівне ставлення до них.
Встановлення вимоги щодо наявності у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі. Дотримання принципів закупівель Замовником забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовник має забезпечувати вільний доступ усіх Учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників.
23.01.2021, 00:26
Щодо відповідності якості послуг із дезінсекціїї вимогам діючих документів та чинного законодавства України
Общий вопрос о закупке
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (додаток № 1 до Оголошення Замовника) : "Якість послуг, що надаються, повінна відповідати вимогам діючих номативних документів та чинного законодавства України, що ставляться до послуг такого виду".
Чі визнає Замовник «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2001-98, затверджені Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1 у поточній редакції чінним нормативним документом, об'овязковим до виконання?
Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі. П.. 6.13 Дезінсекція і дератизація «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2001-98, затверджені Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1 передбачає наявність лікаря, під керівніцтвом якого проводиться дератизація та дезінсекція, що заперечується Замовником у попередній відповіді за запитання: "Встановлення вимоги щодо наявності у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету "
Прошу надати посилання на нормативний документ, згідно якого Замовник має право ігнорувати або вибирково застосовувати вимоги нормативного документу при здійсненні даної закупівлі.
Чі визнає Замовник «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2001-98, затверджені Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1 у поточній редакції чінним нормативним документом, об'овязковим до виконання?
Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі. П.. 6.13 Дезінсекція і дератизація «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2001-98, затверджені Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1 передбачає наявність лікаря, під керівніцтвом якого проводиться дератизація та дезінсекція, що заперечується Замовником у попередній відповіді за запитання: "Встановлення вимоги щодо наявності у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету "
Прошу надати посилання на нормативний документ, згідно якого Замовник має право ігнорувати або вибирково застосовувати вимоги нормативного документу при здійсненні даної закупівлі.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован25.01.2021, 23:12)
Шановний Учаснику! Стосовно Вашого питання повідомляємо наступне. Проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не належить до проведення медичної практики, оскільки Законом України від 19.10.2010 р. № 2608-УІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження державного регулювання господарської діяльності" скасовано дію Закону України №1775 ІІІ від 01.06.2000 року "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", де було передбачено ліцензування такого виду господарської діяльності як проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт. Оскільки законодавством відмінене ліцензування проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт і даний вид діяльності згідно КВЕД-2010 віднесений до коду 81.29. Інші види діяльності з прибирання (діяльність із дезінфекції та проведення ліквідаційних заходів (знищення комах, гризунів та інших шкідників)), і таким чином, цим видом діяльності може займатися будь-який господарюючий суб’єкт.
Згідно п. 9 додатку №2 «Вимоги до Учасників та спосіб їх підтвердження» оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ДК 021:2015 -90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2021-01-20-004532-c ● 079c6265dd744cdebbc7839d8e3873f1 зазначено: Учасник повинен надати лист або довідку (за підписом учасника або уповноваженої особи, завірена печаткою учасника (за наявності)) у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації (їх чисельність), які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі (освіта, надання копій відповідних дипломів, сертифікатів, досвід роботи з пестицидами). Також, з метою дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», надати листи-згоди на обробку персональних даних працівників, інформація про яких зазначена у даному листі або довідці.
Додатково зазначаємо, що згідно з ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. У даній спрощеній процедурі Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі.
Згідно п. 9 додатку №2 «Вимоги до Учасників та спосіб їх підтвердження» оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ДК 021:2015 -90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2021-01-20-004532-c ● 079c6265dd744cdebbc7839d8e3873f1 зазначено: Учасник повинен надати лист або довідку (за підписом учасника або уповноваженої особи, завірена печаткою учасника (за наявності)) у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації (їх чисельність), які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі (освіта, надання копій відповідних дипломів, сертифікатів, досвід роботи з пестицидами). Також, з метою дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», надати листи-згоди на обробку персональних даних працівників, інформація про яких зазначена у даному листі або довідці.
Додатково зазначаємо, що згідно з ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. У даній спрощеній процедурі Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі.
24.01.2021, 23:26
Щодо Вимог до Учасників
Общий вопрос о закупке
Замовник повинен дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання товарів, робіт і послуг за державні кошти, а саме забезпечувати добросовісну конкуренцію серед Учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель і недискримінацію Учасників та рівне ставлення до них.
1. Встановлення вимоги щодо наявності у Учасника спеціального транспортного засобу , який проходить відповідну обробку після проведення профдезробіт (з вимогою вказати марку автомобіля) може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні можливості переміщення іншим видом транспорту (наприклад мотоцикл, велосипед, та ін..) або пішки, що не заборонено законом.
Для надання послуги, зазначеної в предметі закупівлі, транспортування, зберігання та застосування пестицидів регламентується Державними санітарними правилами ДСП 8.8.1.2.001-98 затверджені Міністерством охорони здоров’я України 03.08.1998 № 1. Згідно даних Правил у п. 4.1.5. зазначено, що пестициди перевозяться тільки в спеціально виділених для цих цілей транспортних засобах (залізничні вагони, морські і річкові судна, літаки, автомобілі та ін.).
2. Підприємство потенційного Учасника для надання послуг із дератизації, дезінсекції має можливість використовували дезінфекційні засобі, що внесені до Державного реєстру дезінфекційних засобів та не зазначені як пестициди та/або агрохімікати у Державному реєстрі пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні. (Зазначені реєстри є у вільному доступі.) В такому випадку норми закону щодо поводження з пестицидами і агрохімікатами не застосовуються, про що замовник має можливість зазначити у відповідних розділах вимог до Учасників.
Дотримання принципів закупівель Замовником забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовник має забезпечувати вільний доступ усіх Учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників.
1. Встановлення вимоги щодо наявності у Учасника спеціального транспортного засобу , який проходить відповідну обробку після проведення профдезробіт (з вимогою вказати марку автомобіля) може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні можливості переміщення іншим видом транспорту (наприклад мотоцикл, велосипед, та ін..) або пішки, що не заборонено законом.
Для надання послуги, зазначеної в предметі закупівлі, транспортування, зберігання та застосування пестицидів регламентується Державними санітарними правилами ДСП 8.8.1.2.001-98 затверджені Міністерством охорони здоров’я України 03.08.1998 № 1. Згідно даних Правил у п. 4.1.5. зазначено, що пестициди перевозяться тільки в спеціально виділених для цих цілей транспортних засобах (залізничні вагони, морські і річкові судна, літаки, автомобілі та ін.).
2. Підприємство потенційного Учасника для надання послуг із дератизації, дезінсекції має можливість використовували дезінфекційні засобі, що внесені до Державного реєстру дезінфекційних засобів та не зазначені як пестициди та/або агрохімікати у Державному реєстрі пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні. (Зазначені реєстри є у вільному доступі.) В такому випадку норми закону щодо поводження з пестицидами і агрохімікатами не застосовуються, про що замовник має можливість зазначити у відповідних розділах вимог до Учасників.
Дотримання принципів закупівель Замовником забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовник має забезпечувати вільний доступ усіх Учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован25.01.2021, 23:15)
Шановний Учаснику! Стосовно Вашого питання повідомляємо наступне. Згідно з Державними санітарними правилами ДСП 8.8.1.2.001-98 Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві. п. 4.1.1 Пестициди входять у перелік небезпечних вантажів, які потребують спеціальних умов транспортування та виконання вантажно-розвантажувальних робіт. Відповідно до Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин. Закон України «Про перевезення небезпечних вантажів» визначає правові, організаційні, соціальні та економічні засади діяльності, пов'язаної з перевезенням небезпечних вантажів залізничним, морським, річковим, автомобільним та авіаційним транспортом. Даним законом ст. 19. передбачені вимоги до транспортних засобів, якими перевозяться небезпечні вантажі, зокрема, транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів. Згідно Державних санітарних правил ДСП 8.8.1.2001-98, затверджених Наказом МОЗ України від 03.08.1998р пестициди - токсичні речовини, їх сполуки або суміші речовин хімічного або біологічного походження, призначені для знищення, регуляції і припинення розвитку шкідливих організмів, внаслідок діяльності яких вражаються рослини, тварини, люди і завдається шкода матеріальним цінностям, а також гризунів, бур'янів, деревної і чагарникової рослинності, засмічуючих видів риб. Враховуючи вищеописане, нормативно-правові акти, а також дані правила є частиною санітарного законодавства та обов’язкові для дотримання всіма підприємствами, установами і організаціями, приватними господарствами та особами, що проводять будь-які дії з пестицидами.
25.01.2021, 01:12
Про надання інформації про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації
Общий вопрос о закупке
Аргументація Замовника у відповіді на запитання щодо надання інформації про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації є такою, що не відповідає дійсності.
«Встановлення вимоги щодо наявності у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі.» (цитата із відповіді Замовника)
1. Можливо залучити працівника відповідної спеціальності або кваліфікації на підставах, передбачених законодавством без укладання трудового договору.
2. Організація і проведення вогнищевої і профілактичної дезінсекції і
дератизації в житлових, виробничих і інших приміщеннях, а також у
вогнищах природних інфекцій регламентується розділом 6.13 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2001-98, затверджені Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1. :
6.13.2. Характер, обсяг, терміни і кратність обробок повинні
суворо відповідати епідеміологічним та ентомологічним показанням.
6.13.4. При проведенні дезінсекційних, дезінфекційних і
дератизаційних робіт необхідно запобігати можливого зараження
працюючих збудниками інфекційних захворювань і поширення їх на
інші контингенти.
6.13.5. Дезінсекція і дератизація проводиться під
керівництвом лікаря. До роботи допускаються особи, які пройшли
інструктаж у формі: а) вступного інструктажу; б) первинного
інструктажу на робочому місці; в) періодичного (повторного)
інструктажу.
6.13.6. Інструктаж фіксують у "Журналі інструктажу на
робочому місці при прийомі на роботу і періодичного (повторного
інструктажу)", у якому відзначаються: П.І.Б., відділ, професія
(посада), дата оформлення на роботу, дата інструктажу, П.І.Б.,
особи, що проводила інструктаж, назва інструкції за якою
проводився інструктаж, особисті підписи осіб, які проводили
інструктаж, особи, яка пройшла інструктаж, а також керівника
підрозділу про допуск до роботи.
6.13.7. Особи, які зараховуються на роботу, на протязі двох
тижнів навчаються методам і правилам застосування дезінфекційних
засобів, особливостям використання індивідуальних засобів захисту,
профілактики отруєнь і надання першої допомоги при отруєнні.
Вимоги пунктів 6.13.2., 6.13.4. і особливо 6.13.5. вказують які саме функції
покладаються на лікаря, а саме – проведення інструктажу а) вступного інструктажу; б) первинного інструктажу на робочому місці; в) періодичного (повторного)
інструктажу.
Роботи по дезактивації, дезінсекції, дератизації та дезінфекції приміщень внесені до
Переліку робіт з підвищеною небезпекою: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0232-05#Text
Ухилення від залучення лікаря при проведенні дератизації та дезінсекції в даному випадку є порушенням законодавства з охорони праці.
«Встановлення вимоги щодо наявності у штаті Учасника лікаря відповідної спеціальності може призвести до обмеження кола можливих Учасників закупівлі та дискримінації тих потенційних Учасників, в яких наявні працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі.» (цитата із відповіді Замовника)
1. Можливо залучити працівника відповідної спеціальності або кваліфікації на підставах, передбачених законодавством без укладання трудового договору.
2. Організація і проведення вогнищевої і профілактичної дезінсекції і
дератизації в житлових, виробничих і інших приміщеннях, а також у
вогнищах природних інфекцій регламентується розділом 6.13 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві» Державні санітарні правила ДСП 8.8.1.2001-98, затверджені Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1. :
6.13.2. Характер, обсяг, терміни і кратність обробок повинні
суворо відповідати епідеміологічним та ентомологічним показанням.
6.13.4. При проведенні дезінсекційних, дезінфекційних і
дератизаційних робіт необхідно запобігати можливого зараження
працюючих збудниками інфекційних захворювань і поширення їх на
інші контингенти.
6.13.5. Дезінсекція і дератизація проводиться під
керівництвом лікаря. До роботи допускаються особи, які пройшли
інструктаж у формі: а) вступного інструктажу; б) первинного
інструктажу на робочому місці; в) періодичного (повторного)
інструктажу.
6.13.6. Інструктаж фіксують у "Журналі інструктажу на
робочому місці при прийомі на роботу і періодичного (повторного
інструктажу)", у якому відзначаються: П.І.Б., відділ, професія
(посада), дата оформлення на роботу, дата інструктажу, П.І.Б.,
особи, що проводила інструктаж, назва інструкції за якою
проводився інструктаж, особисті підписи осіб, які проводили
інструктаж, особи, яка пройшла інструктаж, а також керівника
підрозділу про допуск до роботи.
6.13.7. Особи, які зараховуються на роботу, на протязі двох
тижнів навчаються методам і правилам застосування дезінфекційних
засобів, особливостям використання індивідуальних засобів захисту,
профілактики отруєнь і надання першої допомоги при отруєнні.
Вимоги пунктів 6.13.2., 6.13.4. і особливо 6.13.5. вказують які саме функції
покладаються на лікаря, а саме – проведення інструктажу а) вступного інструктажу; б) первинного інструктажу на робочому місці; в) періодичного (повторного)
інструктажу.
Роботи по дезактивації, дезінсекції, дератизації та дезінфекції приміщень внесені до
Переліку робіт з підвищеною небезпекою: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0232-05#Text
Ухилення від залучення лікаря при проведенні дератизації та дезінсекції в даному випадку є порушенням законодавства з охорони праці.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован26.01.2021, 17:10)
Проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт не належить до проведення медичної практики, оскільки Законом України від 19.10.2010 р. № 2608-УІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження державного регулювання господарської діяльності" скасовано дію Закону України №1775 ІІІ від 01.06.2000 року "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", де було передбачено ліцензування такого виду господарської діяльності як проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт. Оскільки законодавством відмінене ліцензування проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт і даний вид діяльності згідно КВЕД-2010 віднесений до коду 81.29. Інші види діяльності з прибирання (діяльність із дезінфекції та проведення ліквідаційних заходів (знищення комах, гризунів та інших шкідників)), і таким чином, цим видом діяльності може займатися будь-який господарюючий суб’єкт.
Згідно п. 9 додатку №2 «Вимоги до Учасників та спосіб їх підтвердження» оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ДК 021:2015 -90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2021-01-20-004532-c ● 079c6265dd744cdebbc7839d8e3873f1 зазначено: Учасник повинен надати лист або довідку (за підписом учасника або уповноваженої особи, завірена печаткою учасника (за наявності)) у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації (їх чисельність), які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі (освіта, надання копій відповідних дипломів, сертифікатів, досвід роботи з пестицидами). Також, з метою дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», надати листи-згоди на обробку персональних даних працівників, інформація про яких зазначена у даному листі або довідці.
Додатково зазначаємо, що згідно з ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. У даній спрощеній процедурі Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі.
Крім того, звертаємо вашу увагу на наявність додатків до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ДК 021:2015 -90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2021-01-20-004532-c. Зокрема, Додатком № 1 є інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Відповідно до вказаного документу, якість послуг, що надаються, повинна відповідати вимогам діючих нормативних документів та чинного законодавства України, що ставляться до послуг такого виду. Також Додатком № 4 є проект договору. Проект договору є не лише невід’ємною частиною оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а й регулюватиме хід надання послуг, що закуповуються. Відповідно до п. 8.2. Проекту договору, взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регламентуються чинним законодавством.
До числа норм законодавства, що регламентують надання послуг з дезінсекції від клопів, крім іншого, входять положення Державних санітарних правил ДСП 8.8.1.2001-98, затверджених Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1. Відповідно до п. 6.13.5. ДСП 8.8.1.2001-98, дезінсекція і дератизація проводиться під керівництвом лікаря. Таким чином, вказана вимога буде застосовуватись до послуг, закуплених в рамках процедури спрощеної закупівлі UA-2021-01-20-004532-c. Зауважуємо, що навіть якби додатки № 1 та № 4, чи інше положення оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містило посилання на необхідність дотримання вимог законодавства, то це не надавало б право ігнорувати такі вимоги в ході подальшого виконання договору.
Вищевказана норма не містить ані прямих ані опосередкованих підстав стверджувати про те, що лікар, який здійснює керівництво дезінсекцією, обов’язково має перебувати в штаті підрядника, та здійснювати керівництво на підставі трудового договору з підрядником. Так само, наведена норма не дає підстав стверджувати про неможливість залучення лікаря на підставах, відмінних від трудового договору. У зв’язку з цим, встановлення вимоги про наявність лікаря в штаті учасника не може вважатись необхідною, а отже, такою, що відповідає принципу пропорційності, обов’язковість якого під час здійснення закупівель передбачена у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо увагу шановного учасника, що встановлення вимог до предмету закупівлі та пов’язаних з цим вимог є виключною компетенцією замовника, в силу положень ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, учасники мають право звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Однак, недостатня деталізованість вимог замовника до предмету закупівлі, навіть якщо відповідні питання не врегульовані законодавством, та об’єктивно потребують регламентації в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, не можуть вважатись порушенням прав учасників, оскільки не встановлюють для них додаткових надмірних обов’язків, а отже, не може бути предметом вимоги про усунення порушень.
Таким чином, до компетенції учасників не входить визначення вимог до предмету закупівлі та інших пов’язаних з цим вимог, які замовник зазначає у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а вимоги про усунення порушення порушень можуть бути подані лише стосовно встановлених вимог, які порушують права учасника, а не вимог, які не встановлено.
В той же час, наполягання учасника на встановленні замовником додаткових вимог не може вважатись добросовісною конкуренцією серед учасників, а отже не може бути задоволене як таке, що суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково роз’яснюємо, що вимога законодавства про проведення інструктажів перед проведенням дезінсекції не передбачає необхідності проведення таких інструктажів лікарем. Системний аналіз положень п. 6.13.5., 6.13.6., 6.13.7. ДСП 8.8.1.2001-98 дає підстави стверджувати, що йдеться про заходи з охорони праці, передбачені у ст. 18 Закону України «Про охорону праці» та НПАОП 0.00-4.12-05. Вказані заходи, в свою чергу, мають здійснюватись службою охорони праці або особою, що виконує її функції, як того вимагає ст. 15 Закону України «Про охорону праці». Наявність чи відсутність у штаті лікаря жодним чином не може впливати на реалізацію наведених вимог законодавства.
Згідно п. 9 додатку №2 «Вимоги до Учасників та спосіб їх підтвердження» оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ДК 021:2015 -90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2021-01-20-004532-c ● 079c6265dd744cdebbc7839d8e3873f1 зазначено: Учасник повинен надати лист або довідку (за підписом учасника або уповноваженої особи, завірена печаткою учасника (за наявності)) у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації (їх чисельність), які мають необхідні знання та досвід, згідно предмету закупівлі (освіта, надання копій відповідних дипломів, сертифікатів, досвід роботи з пестицидами). Також, з метою дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», надати листи-згоди на обробку персональних даних працівників, інформація про яких зазначена у даному листі або довідці.
Додатково зазначаємо, що згідно з ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. У даній спрощеній процедурі Замовник вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно предмету закупівлі.
Крім того, звертаємо вашу увагу на наявність додатків до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ДК 021:2015 -90920000-2 – Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (Послуги з дезінсекції від клопів - 90921000-9)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2021-01-20-004532-c. Зокрема, Додатком № 1 є інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Відповідно до вказаного документу, якість послуг, що надаються, повинна відповідати вимогам діючих нормативних документів та чинного законодавства України, що ставляться до послуг такого виду. Також Додатком № 4 є проект договору. Проект договору є не лише невід’ємною частиною оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а й регулюватиме хід надання послуг, що закуповуються. Відповідно до п. 8.2. Проекту договору, взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регламентуються чинним законодавством.
До числа норм законодавства, що регламентують надання послуг з дезінсекції від клопів, крім іншого, входять положення Державних санітарних правил ДСП 8.8.1.2001-98, затверджених Наказом МОЗ України від 03.08.1998р. №1. Відповідно до п. 6.13.5. ДСП 8.8.1.2001-98, дезінсекція і дератизація проводиться під керівництвом лікаря. Таким чином, вказана вимога буде застосовуватись до послуг, закуплених в рамках процедури спрощеної закупівлі UA-2021-01-20-004532-c. Зауважуємо, що навіть якби додатки № 1 та № 4, чи інше положення оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містило посилання на необхідність дотримання вимог законодавства, то це не надавало б право ігнорувати такі вимоги в ході подальшого виконання договору.
Вищевказана норма не містить ані прямих ані опосередкованих підстав стверджувати про те, що лікар, який здійснює керівництво дезінсекцією, обов’язково має перебувати в штаті підрядника, та здійснювати керівництво на підставі трудового договору з підрядником. Так само, наведена норма не дає підстав стверджувати про неможливість залучення лікаря на підставах, відмінних від трудового договору. У зв’язку з цим, встановлення вимоги про наявність лікаря в штаті учасника не може вважатись необхідною, а отже, такою, що відповідає принципу пропорційності, обов’язковість якого під час здійснення закупівель передбачена у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо увагу шановного учасника, що встановлення вимог до предмету закупівлі та пов’язаних з цим вимог є виключною компетенцією замовника, в силу положень ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, учасники мають право звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Однак, недостатня деталізованість вимог замовника до предмету закупівлі, навіть якщо відповідні питання не врегульовані законодавством, та об’єктивно потребують регламентації в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, не можуть вважатись порушенням прав учасників, оскільки не встановлюють для них додаткових надмірних обов’язків, а отже, не може бути предметом вимоги про усунення порушень.
Таким чином, до компетенції учасників не входить визначення вимог до предмету закупівлі та інших пов’язаних з цим вимог, які замовник зазначає у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а вимоги про усунення порушення порушень можуть бути подані лише стосовно встановлених вимог, які порушують права учасника, а не вимог, які не встановлено.
В той же час, наполягання учасника на встановленні замовником додаткових вимог не може вважатись добросовісною конкуренцією серед учасників, а отже не може бути задоволене як таке, що суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково роз’яснюємо, що вимога законодавства про проведення інструктажів перед проведенням дезінсекції не передбачає необхідності проведення таких інструктажів лікарем. Системний аналіз положень п. 6.13.5., 6.13.6., 6.13.7. ДСП 8.8.1.2001-98 дає підстави стверджувати, що йдеться про заходи з охорони праці, передбачені у ст. 18 Закону України «Про охорону праці» та НПАОП 0.00-4.12-05. Вказані заходи, в свою чергу, мають здійснюватись службою охорони праці або особою, що виконує її функції, як того вимагає ст. 15 Закону України «Про охорону праці». Наявність чи відсутність у штаті лікаря жодним чином не може впливати на реалізацію наведених вимог законодавства.