Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення закупівлі, опис предмету закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 27.02.2019, проект договору, опублікований Комунальним підприємством «Благоустрій міста» Дніпровської міської ради (далі-Замовник), пропозицію ТОВ «Діамант», договір від 04.03.2019 №04/03-19-2.
Статтею 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
Моніторингом установлено, що Замовником в порушення статті 4 Закону проведено вищезазначену закупівлю без оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель річного плану закупівлі на 2019 рік.
Також моніторингом установлено, що відповідно до інформації викладеної в системі електронних закупівель Prozorro, вид предмету закупівлі Замовником визначено як товари, відновлення асфальтобетонного покриття. При цьому відповідно до опису окремої частини або частин предмета закупівлі слідує, що Замовником передбачено поточний ремонт об’єктів благоустрою.
При цьому відповідно до повідомлення про намір укласти договір конкретна назва предмета закупівлі Замовником визначена як поточний ремонт об’єктів благоустрою.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону визначено, що послуги це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Частиною 1 статті 2 Закону визначено, що цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює, або перевищує 200 тисяч гривень. При цьому частиною 7 статті 2 Закону визначено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
В свою чергу, частиною 1 статті 12 Закону визначено, що закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги, конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі.
Моніторингом установлено, що Замовником проведено закупівлю послуг з поточного ремонту об’єктів благоустрою (відновлення тротуарної плитки) очікуваною вартістю 870 000,00 грн без застосування процедур, визначених частиною 1 статті 12 Закону.
Пояснень з цих питань Замовником у визначений частиною 5 статті 7-1 Закону «Про публічні закупівлі» не надано.
Також моніторингом установлено, що на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель є наявні запитання до процедури без відповіді, чим Замовником порушено частину першу статті 23 Закону, відповідно до якої Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Крім того, встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), а саме: не накладено електронного цифрового підпису на оголошення про проведення закупівлі.
За результатами застосованої процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір з товариством з обмеженою відповідальністю «Діамант» було оприлюднено 27.02.2019, договір укладений 04.03.2019 за №04/03-19-2 (на 5-й день з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір), чим порушено вимоги частини другої статті 32 Закону, відповідно до якої з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
На порушення вимог абзацу 8 частини другої статті 10 Закону Замовник оприлюднив договір 20.03.2019 (на 16-й день з дня його укладення), а не протягом двох днів з дня його укладення. |
|