Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 22.12.2025 16:08. Дата последних изменений - 26.12.2025 12:11

Електрична енергія -

Идентификатор закупки UA-2025-12-22-018692-a  
ID 24413c7a65d64a1abaed57dfc2f5962d  
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА 3022 НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ  
Общая ожидаемая стоимость закупки 6`428`500.00 Гривна (с НДС)  
Процедура закупки Упращенные/Допороговые закупки  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Закупка объявлена
22.12.25
Период уточнений
до 26.12.25
Прием предложений
до 31.12.25
Осталось5 дней Спешите принять участие!
Аукцион
01.01.26
25.12.2025, 11:57
ВАШІ ДІЇ дискримінаційні, штучно обмежують конкуренцію, виключають можливість подання цінових пропозицій із мінімальними або нульовими прибутками
Общий вопрос о закупке
ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ!!!! Встановлення обмеження щодо маржі на рівні, вищому за нуль, не відповідає принципам, передбаченим статтею 5 Закону, зокрема принципам недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, пропорційності, ефективності та максимальної економії бюджетних коштів. ВАШІ ДІЇ дискримінаційні, штучно обмежують конкуренцію, виключають можливість подання цінових пропозицій із мінімальними або нульовими прибутками, що може бути економічно виправданим для учасників, та порушують право учасника самостійно визначати фінансову модель своєї господарської діяльності. Будь-які альтернативні підходи Замовника до оцінки «демпінгу» або встановлення мінімальної ціни поза межами передбаченого механізму є протиправними, такими, що суперечать положенням Закону, та порушують принцип законності, визначений статтею 5 Закону. Чинне законодавство України містить вичерпний, чітко регламентований та автоматизований механізм виявлення та аналізу цінових пропозицій із ознаками заниження, а також встановлює прозору процедуру надання обґрунтувань з боку учасника, ціна якого визначена як аномально низька. Встановлення ВАМИ заборони на подання пропозицій з від’ємною маржею, тобто визначення мінімальної ціни, не передбачене законодавством та є неправомірним втручанням у процес ціноутворення, що виходить за межі його повноважень. Оцінка тендерної пропозиції здійснюється автоматично електронною системою закупівель, відповідно до критеріїв та методики оцінки, встановлених Замовником у тендерній документації згідно з частиною другою статті 29 Закону. Відповідно до частини другої статті 29 Закону, найбільш економічно вигідною визнається та тендерна пропозиція, ціна або приведена ціна якої є найнижчою, а Замовник розглядає її на відповідність вимогам тендерної документації. Закон надає Замовнику право лише розглядати найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, яка визначена системою, на предмет відповідності технічним, кваліфікаційним та іншим вимогам, але не надає права самостійно формувати критерії відхилення пропозицій через відсутність прибутковості у структурі ціни. Підпункт 1 пункту 45 вказаних Особливостей передбачає, що у разі ненадання або надання неналежного обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, Замовник має право відхилити таку пропозицію, зазначивши відповідну аргументацію в електронній системі закупівель. Законодавець встановив механізм реагування на занижені ціни, реалізація якого покладається на електронну систему закупівель та виключно на підставі автоматизованого виявлення аномально низької ціни. Водночас будь-які інші підходи до оцінки економічної обґрунтованості тендерних пропозицій, у тому числі запровадження обмеження на подання пропозицій із від’ємною складовою маржі постачальника, не передбачені чинним законодавством і є незаконними. Звертаємо окрему увагу на правозастосовчу практику, яка підтверджує неправомірність відхилення тендерних пропозицій на підставі суб’єктивної оцінки рівня прибутковості учасника. Зокрема, рішення Антимонопольного комітету України від 29.11.2023 № 19236 у процедурі закупівлі UA-2023-09-27-012478-a, а також рішення від 14.12.2023 № 20202 у процедурі UA-2023-11-20-016150-a, однозначно засвідчують, що таке відхилення є порушенням вимог законодавства. АМКУ наголошує: рішення Замовника щодо оцінки рівня ціни тендерної пропозиції мають ґрунтуватися виключно на об’єктивному аналізі наданого учасником обґрунтування, у випадках, коли ціна визнана аномально низькою відповідно до вимог законодавства. Практика органів державного фінансового контролю також підтверджує факт порушення законодавства у випадках безпідставного відхилення тендерних пропозицій, коли аномально низька ціна не була визначена електронною системою, або коли учасник належним чином обґрунтував свою пропозицію. Встановлення Замовником у тендерній документації вимоги щодо заборони подання тендерної пропозиції з нульовою або від’ємною маржею постачальника є протиправним втручанням у структуру ціни учасника, що прямо суперечить чинному законодавству України у сфері публічних закупівель та не передбачене жодним нормативно-правовим актом. Замовник фактично створює нову незаконну підставу для відхилення учасників — встановлення нижньої межі ціни на власний розсуд. Будемо звертатися до АМКУ з цього питання відповідно вашої закупівлі.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован26.12.2025, 12:08)
Ч.3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено інформацію, яка обов’язково оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При цьому у вказаній статті визначено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Вимоги щодо визначення очікуваної вартості закупівлі визначені відповідно до наказу МРЕТСГ від 18.02.2025 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
25.12.2025, 12:35
ВИМАГАЄМО надати правове обґрунтування включення зазначених вимог до тендерної документації
Общий вопрос о закупке
Доброго дня.

Уповноважена особа — Левадний Андрій Михайлович, просимо надати пояснення щодо правових підстав включення до тендерної документації наступних вимог: «Учасник (уповноважена особа) _______ підтверджує, що станом на дату подання пропозиції для участі в закупівлі відсутні негативні відгуки / інформація в медіа щодо недобросовісності діяльності Учасника»; «Учасник (уповноважена особа) _______ підтверджує, що станом на дату подання пропозиції для участі в закупівлі не має відкритих кримінальних проваджень, ухвалених судових рішень, що стосуються невиконання або неналежного виконання ним договірних зобов’язань». ЗВЕРТАЄМО УВАГУ , що законодавство України чітко та вичерпно регламентує перелік інформації та вимог, які можуть встановлюватися Замовником у тендерній документації. Так, відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням зазначених Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель.
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Частиною другою цієї статті передбачено, що тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв, визначених статтею 16 Закону, інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам, а також технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Водночас пунктом 29 Особливостей прямо встановлено, що під час проведення відкритих торгів з особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону не застосовуються, а Замовники не мають права встановлювати вимоги до предмета закупівлі або до учасників, які не передбачені відповідним національним стандартом.
Зазначені Вами вимоги: не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі»; не відносяться до жодного з кваліфікаційних критеріїв, визначених статтею 16 Закону; не мають чітких, об’єктивних та перевірюваних критеріїв оцінки (зокрема, поняття «негативна інформація в медіа» є оціночним та суб’єктивним); дублюють та розширюють підстави для відмови в участі, які вже вичерпно визначені статтею 17 Закону.
У зв’язку з викладеним ВИМАГАЄМО надати правове обґрунтування включення зазначених вимог до тендерної документації або привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства.
У разі невжиття відповідних заходів залишаємо за собою право звернутися до контролюючих та наглядових органів для надання правової оцінки діям уповноваженої особи Замовника.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован26.12.2025, 12:09)
Ч.3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено інформацію, яка обов’язково оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При цьому у вказаній статті визначено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Відповідно до п.3 наказу МВС від 27.06.2025 № 436 Замовник після обрання переможця закупівлі, у разі якщо вартість закупівлі становить або перевищує 1 млн. гривень, надсилає до Департаменту внутрішнього аудиту МВС звіт з підтвердними документами, зокрема, інформацію про наявні / відсутні негативні відгуки / інформація в медіа щодо недобросовісності діяльності Учасника»; «Учасник (уповноважена особа) _______ підтверджує, що станом на дату подання пропозиції для участі в закупівлі не має відкритих кримінальних проваджень, ухвалених судових рішень, що стосуються невиконання або неналежного виконання ним договірних зобов’язань». Надання вказаної інформації з боку Учасника покликана забезпечити виконання вищезазначеної вимоги.
25.12.2025, 12:48
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах
Общий вопрос о закупке
ДОБРОГО ДНЯ.
У Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником встановлено вимогу щодо надання:
«Інформаційної довідки з Єдиного реєстру, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа».
Зазначаємо, що така вимога суперечить нормам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Закон прямо забороняє встановлювати вимоги щодо подання документів, якщо відповідна інформація вже є у відкритому доступі.
Інформація щодо порушення провадження у справі про банкрутство міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а отже може та повинна перевірятися Замовником самостійно без покладання додаткового документального обов’язку на Учасника.
Законом та Особливостями чітко визначено порядок проведення процедур закупівель, а також вимоги до змісту тендерної документації. Публічні закупівлі повинні здійснюватися на засадах добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, рівного ставлення, пропорційності, відкритості та прозорості, без створення додаткового та необґрунтованого адміністративного навантаження на Учасників.
Вимагаємо внести відповідні зміни до оголошення та Додатку 2, привівши вимоги у відповідність до чинного законодавства.
У разі невжиття зазначених заходів залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та законних інтересів.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован26.12.2025, 12:10)
Ч.3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено інформацію, яка обов’язково оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При цьому у вказаній статті визначено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Відповідно до Інструкції про здійснення договірної роботи в Національній гвардії України від 21.01.2023 № 40, Замовник, в ході здійснення закупівель товарів, робіт та послуг, повинен здійснювати перевірку контрагента на відсутність/наявність ризиків, зокрема, визнання, в установленому порядку, контрагента банкрутом. «Інформаційна довідка з Єдиного реєстру, осіб щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство має забезпечити підтвердження інформації щодо відсутності/наявності в контрагента вказаного ризику.
25.12.2025, 13:02
Тендерна документація сформована під заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання
Общий вопрос о закупке
ДОБРОГО ДНЯ.

У тендерній документації (оголошенні про проведення спрощеної закупівлі) Замовником встановлено вимогу щодо надання Учасниками електронної довідки, довідки або нотаріально засвідченої копії довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), виданої відповідним органом Державної фіскальної служби та чинної станом на дату подання документа.

Зазначаємо, що встановлення такої вимоги не відповідає вимогам законодавства у сфері публічних закупівель та є неправомірним з огляду на таке.

Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації повинні бути зазначені один або декілька кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 Закону, інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам, а також технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

При цьому кваліфікаційними критеріями, визначеними статтею 16 Закону, є, зокрема, наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю Учасника. Інших кваліфікаційних критеріїв, у тому числі у вигляді довідок про відсутність податкової заборгованості, Законом не передбачено.

Крім того, у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності Замовник не має права вимагати підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, що додатково підтверджує принцип пропорційності вимог до учасників.

Зазначаємо, що відсутність податкової заборгованості не є критерієм фінансової спроможності у розумінні статті 16 Закону та не впливає на здатність суб’єкта господарювання здійснювати постачання електричної енергії. Фінансова спроможність постачальника електричної енергії підтверджується наявністю відповідної ліцензії, укладених договорів з оператором системи передачі та системи розподілу, а також фінансовою звітністю.

Таким чином, встановлення додаткової вимоги щодо надання довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів є надмірним, необґрунтованим та таким, що виходить за межі повноважень Замовника, а також штучно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі.

З огляду на викладене, є підстави вважати, що тендерна документація сформована під заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання, який попередньо отримав додаткові довідки, що прямо суперечить принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Окремо звертаємо увагу, що з урахуванням того, що закупівля проводиться у формі спрощеної закупівлі, Учасники позбавлені права на оскарження до Антимонопольного комітету України. У зв’язку з цим, у разі невжиття Замовником заходів щодо усунення зазначених порушень, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України та інших контролюючих органів з метою надання правової оцінки діям Замовника.

Такі дії Замовника свідчать про порушення принципів публічних закупівель, здійснення закупівлі поза засадами прозорості та відкритості, а також створення штучних дискримінаційних умов участі.

У зв’язку з викладеним вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом виключення незаконної вимоги щодо надання довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован26.12.2025, 12:11)
Ч.3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено інформацію, яка обов’язково оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. При цьому у вказаній статті визначено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Відповідно до Інструкції про здійснення договірної роботи в Національній гвардії України від 21.01.2023 № 40, Замовник, в ході здійснення закупівель товарів, робіт та послуг, повинен здійснювати перевірку контрагента на відсутність/наявність ризиків, зокрема, наявність/відсутність в контрагента заборгованості зі сплати податків та зборів (обов’язкових платежів). Встановлення в оголошенні вимоги Замовником щодо надання Учасниками електронної довідки, довідки або нотаріально засвідченої копії довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), виданої відповідним органом Державної фіскальної служби та чинної станом на дату подання документа жодним чином не суперечить вимогам чинного законодавства, а має забезпечити підтвердження інформації щодо відсутності/наявності в контрагента відповідної заборгованості.