Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 08.09.2025 15:01. Дата последнего редактирования мониторинга 29.09.2025 14:06

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2025-09-08-000115  
ID 4a55f1ce883a4c69b47f201a66b3f8d2  

Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)

Мониторинг опубликован
08.09.25
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції Переможця процедури закупівлі АТ «УКРАЇНСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ МАШИНИ» встановлено порушення вимог пункту 18, абзацу четвертого пункту 49 та підпункту 2 пункту 21 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформацій̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозицій АТ «УКРАЇНСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ МАШИНИ», своєчасності укладання договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує привести договір про закупівлю товарів № 12/325 від 26.06.2025 у відповідність до тендерної пропозиції АТ «УКРАЇНСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ МАШИНИ», а у разі неможливості, здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором № 12/325 від 26.06.2025, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публикации 23.09.2025 19:54  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2025 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозицій учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний̆ план закупівель Публічного Акціонерного Товариства "Центренерго" (далі - Замовник) на 2025 рік (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2025-05-07-005133-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію з Додатками (1- 7), затверджену рішенням уповноваженої̈ особи Замовника від 04.06.2025 протокол № 42110000-3/1/25, реєстр отриманих тендерних пропозицій̆ від 12.06.2025, тендерну пропозицію АТ «УКРАЇНСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ МАШИНИ» (далі - АТ «УКРАЇНСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ МАШИНИ»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2025, протокол розгляду Уповноваженою особою тендерних пропозицій на закупівлю № 42110000-3/4/25 від 17.06.2025, протокол Замовника щодо визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю від 17.06.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 17.06.2025, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 26.06.2025, Договір про закупівлю товарів від 26.06.2025 № 12/325 (далі - Договір), відповідь Замовника на пояснення, отримане через електронну систему закупівель 12.09.2025 року. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Також, за вимогами абзацу четвертому пункту 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Поряд з цим, підпунктом 2 пункту 21 Особливостей визначено, що Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. Вимогами пункту 6 Додатку 6 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачена вимога надання письмової згоди Учасника, складеної Учасником за формою відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації (подається в окремому файлі). Поряд з цим, пунктом 4 Письмової згоди учасника, зазначеної в Додатку 5 до тендерної документації передбачена інформація наступного змісту: «Ми гарантуємо підписати договір в редакції викладеній в Додатку № 4 до тендерної документації не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та не раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. (У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.)» Враховуючи вищевикладене, учасник АТ «УКРАЇНСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ МАШИНИ» у складі тендерної пропозиції надав листом від 11.06.2025 № 01/04 - 1545 письмову згоду (файл «Додаток 5 Згода учасника.pdf»), згідно якої учасник гарантує підписати договір в редакції, викладеній в Додатку 4 до тендерної документації. Однак, проведеним співставленням умов договору, укладеного за результатами закупівлі з умовами проекту договору встановлено ряд розбіжностей. Так, згідно Додатку 1 до проекту договору ( що згідно пункту 15.1 є невідємною частиною Договору) пунктом 1 передбачена графа «країна походження товару». В той час в Договорі зазначена графа в пункті 1 Додатку 1 до договору виключена. Також, пунктами 8-14 проекту договору передбачено наступні умови: 8. Якість Товарів повинна відповідати технічним характеристикам Покупця. Товари не повинні наносити шкоди довкіллю. 9. Товари повинні бути новими, невживаними, не раніше 20__року виготовлення. 10. Гарантійний строк на товари______________________ Обчислюється з моменту_________________________________________. 11. Строк дії Договору: ______________________________________ 12. Постачальник має статус платника податків:___________________ 13. Додаткові умови: 13.1. Письмові заявки надаються Постачальнику з дотриманням наступних вимог: 13.1.1. Заявка надсилається Постачальнику на поштову адресу (місцезнаходження), вказану у договорі, поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з повідомленням про його вручення та електронною поштою на електронну адресу (e-mail) Постачальника, вказану у договорі. 13.1.2. Постачальник зобов'язаний кожного робочого дня перевірити надходження електронних листів на свою електронну адресу, вказану у договорі, отримати листи Покупця та направити відповідь на електронну адресу Покупця, зазначену у договорі. Постачальник зобов'язаний регулярно, не рідше одного разу у три дні, перевірити надходження та отримати поштові відправлення, які надійшли на його адресу. 13.1.3. Датою отримання Постачальником Заявки є дата отримання Покупцем електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну адресу Постачальника електронного листа з Заявкою. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом отримання Покупцем електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа з Заявкою є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скріншот (знімок з екрану), на якому у вікні браузера відкрито сторінку поштової програми. 13 У разі неотримання Покупцем листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа з Заявкою, датою отримання Постачальником Заявки є дата отримання ним поштового відправлення з Заявкою. У разі неотримання Постачальником поштового відправлення з Заявкою, Заявка вважається отриманою Постачальником на третій день з дня її надходження в поштове відділення Постачальника згідно даних сайту Укрпошти. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом надходження поштового відправлення на поштове відділення Постачальника є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скріншот (знімок з екрану), на якому у вікні браузера відкрито сторінку сайту Укрпошти з трекінгом (відстеженням місцезнаходження) поштового відправлення з Заявкою. 13.2. Приймання Товарів проводиться з обов'язковим виконанням вхідного контролю. Товари повинні бути упаковані згідно з технічними вимогами Покупця та в тару придатну для транспортування та зберігання. За вимогою Покупця передача Товарів здійснюється в присутності уповноваженого представника Постачальника. Він повинен мати при собі письмове доручення, яке надає йому повноваження представляти інтереси Постачальника при передачі Товарів. Письмове доручення повинно бути завірене підписом керівника та печаткою Постачальника. В разі відсутності уповноваженого представника Постачальника, приймання Товарів не здійснюється і всі збитки, пов'язані з цим, покладаються на Постачальника. 13.3. При постачанні Постачальником Товарів, ввезених на митну територію України (імпортований товар) в Акті (ах) приймання-передачі є обов'язковим реквізитом - "Код товару згідно з УКТ ЗЕД", який зазначає Постачальник. 13.4. Постачальник при поставці Товарів автомобільним транспортом повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. У разі залучення інших організацій щодо постачання Товарів автомобільним транспортом, останній повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. 13.5. Постачальник при поставці Товарів зобов'язаний виконувати вимоги Постанови КМУ від 09.04.2022 р. № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації». 13.6. ____________________________________________________. 14. В іншому умови поставки Товарів регулюються Договором. При цьому, пунктами 8-12 Додатку № 1 до Договору про закупівлю товарів № 12/325 від 26.06.2025р. передбачено наступні умови: 8. Гарантійний строк на Продукцію повинен складати не менше 12 місяців з моменту підписання уповноваженими представниками Сторін Акту приймання - передачі продукції. 9. Строк дії договору до 30.06.2026 року включно, а в частині виконання взаємних зобов'язань, розрахунків, гарантійних зобов'язань до повного виконання їх Сторонами. 10. Постачальник має статус платника податків на загальних підставах. 11. Додаткові умови: 11.1. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 11.2. Письмові заявки надаються Постачальнику з дотриманням наступних вимог: 11.2.1. заявка надсилається Постачальнику на поштову адресу (місцезнаходження), вказану у договорі, поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та повідомленням про його вручення та електронною поштою на електронну адресу (e-mail) Постачальника, вказану у договорі. 11.2.2. заявка на поставку Продукції надсилається Постачальнику на поштову адресу (місцезнаходження), вказану в договорі, поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом та з повідомленням про його вручення та електронною поштою на електронну адресу (е- mail) Постачальника, вказану в договорі; 11.2.3. Постачальник зобов'язаний кожного робочого дня перевіряти надходження електронних листів на свою електронну адресу, вказану у договорі, отримати листи Покупця та направити відповідь на електронну адресу Покупця (e-mail: kanc@zmtes.centrenergo.com), зазначену у договорі. Постачальник зобов'язаний регулярно, не рідше одного разу у три дні, перевірити надходження та отримати поштові відправлення, які надійшли на його адресу; 11.2.4. датою отримання Постачальником заявки є дата отримання Покупцем електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну адресу Постачальника електронного листа з заявкою. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом отримання Покупцем електронного листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа заявкою є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скриншот (знімок з екрану), на якому у вікні браузера відкрито сторінку поштової програми. 3 У разі неотримання Покупцем листа зі сповіщенням про доставку на електронну пошту Постачальника електронного листа з заявкою, датою отримання Постачальником заявки є дата отримання ним поштового відправлення з заявкою. У разі неотримання Постачальником поштового відправлення з заявкою, заявка вважається отриманою Постачальником на третій день з дня її надходження в поштове відділення Постачальника згідно даних сайту Укрпошти. Сторони домовились, що належним та допустимим доказом надходження поштового відправлення на поштове відділення Постачальника є зроблений Покупцем, роздрукований на папері скриншот (знімок з екрану) на якому у вікні браузера відкрито сторінку сайту Укрпошти з трекінгом (відстеженням місцезнаходження) поштового відправлення з заявкою; за вимогою Покупця передача Товарів здійснюється в присутності уповноваженого представника Постачальника. Він повинен мати при собі письмове доручення, яке надає йому повноваження представляти інтереси Постачальника при передачі Товарів. Письмове доручення повинно бути завірене підписом керівника та печаткою Постачальника. В разі відсутності уповноваженого представника Постачальника, приймання Товарів не здійснюється і всі збитки, пов'язані з цим, покладаються на Постачальника; приймання Товарів проводиться з обов'язковим виконанням вхідного контролю. Товари повинні бути упаковані згідно з технічними вимогами Покупця та в тару придатну для транспортування та зберігання. За вимогою Покупця передача Товарів здійснюється в присутності уповноваженого представника Постачальника. Він повинен мати при собі письмове доручення, яке надає йому повноваження представляти інтереси Постачальника при передачі Товарів. Письмове доручення повинно бути завірене підписом керівника та печаткою Постачальника. В разі відсутності уповноваженого представника Постачальника, приймання Товарів не здійснюється і всі збитки, пов'язані з цим, покладаються на Постачальника. 11.3. приймання Продукції проводиться з обов'язковим виконанням вхідного контролю. Товари повинні бути упаковані згідно з технічними вимогами Покупця та в тару придатну для транспортування та зберігання; 11.4. при постачанні Постачальником Товарів, ввезених на митну територію України (імпортований товар) в Акті (ах) приймання-передачі є обов'язковим реквізитом – “Код товару згідно з УКТ ЗЕД”, який зазначає Постачальник. 11.5. Постачальник при поставці Товарів автомобільним транспортом повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. У разі залучення інших організацій щодо постачання Товарів автомобільним транспортом, останній повинен мати відповідні ліцензії, дозволи, інші документи необхідні для здійснення такої діяльності. 11.6. Постачальник при поставці Товарів зобов'язаний виконувати вимоги Постанови КМУ від 09.04.2022 р. № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації». 12. В іншому умови поставки Товарів регулюються Договором. Тобто, умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі в частині змісту Додатку 1 до Договору, що не відповідає вимогам пункту 18 Особливостей та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 09.09.2025 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. На вищезазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 12.09.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Договір був укладений відповідно до проекту договору, який є складовою тендерної документації (Додаток № 4 до тендерної документації) та тендерної пропозиції учасника, яка повинна відповідати та відповідала умовам тендерної документації, в тому числі Технічним вимогам (Додаток №3 до тендерної документації). Всі дані та інформація з Технічних вимог (Додаток №3 до тендерної документації) були перенесені до договору. Неточності щодо пунктів договору носять уточнюючий характер та за змістом повністю відповідають проекту договору, тендерній пропозиції учасника та Технічним вимогам (Додаток №3 до тендерної документації).» Однак, пояснення Замовника не спростовує наявність порушення вимог пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, якими чітко визначено необхідність відповідності умов Договору умовам тендерної пропозиції переможця. З урахуванням вищенаведеного, на порушення пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник уклав з переможцем процедури закупівлі Договір про закупівлю товарів № 12/325 від 26.06.2025 не у відповідності до вимог тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В той же час, відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей, Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 Особливостей.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 23.09.2025 19:54  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание Надаємо скановану копію Додаткової угоди №1-12/529 від 29.09.2025 року до договору №12/325 від 26.06.2025 року, укладеної з метою усунення порушень, встановлених Держаудитслужбою за результатом проведеного моніторингу.  
Дата редактирования  
Дата создания 29.09.2025 14:06  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ № 266 08.09.2025 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 05.09.2025 № 003100-18/11160-2025 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 08.09.2025 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.09.2025 № 266 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 2 UA-2025-06-04-007318-a 04.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга Аляб’єва  
Дата решения о начале мониторинга 08.09.2025 00:00  
Дата публикации 08.09.2025 15:57  
Дата создания 08.09.2025 15:57  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40478572  
Адрес компании Ukraine, Харків  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 50) 635-24-18
m.h.lepilin@dasu.gov.ua 

Даты и сроки

Период мониторинга 08.09.2025 15:57 - 30.09.2025 00:00  
Дата публикации решения о результатах 23.09.2025 19:54 - 08.10.2025 00:00