Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 13.06.2025 16:02. Дата последнего редактирования мониторинга 23.07.2025 17:29

Данные автоматических индикаторов риска

ID мониторинга UA-M-2025-06-13-000053  
ID c65e3cf8d3ca47d4ad55efc54e27c915  

Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка

Мониторинг опубликован
13.06.25
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами аналізу питання відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та розгляду пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» (Лот 1, 3) встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду пропозицій ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» (Лот 2), ТОВ «МІТФОРМ» (Лот 1), ФОП «МАНЬКО ІРИНА АНАТОЛІЇВНА» (Лот 1, 3), ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» (Лот 1), ФОП «МАЙБОРОДА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА» (Лот 3), ТОВ «Міт Пром» (Лот 3), ТОВ «ГРАНПРІ ЛТД» (Лот 4), своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам пропозицій переможців - порушень не установлено.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договорами за Лотами 1 та 3, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публикации 04.07.2025 16:46  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 03 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам пропозиції переможців. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі, затверджене рішенням уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі – Державний оператор тилу, ДП «ДОТ») від 15.05.2025 № 1505-6 (далі – Оголошення), пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» (далі – ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ») (Лот 1, 2, 3), товариства з обмеженою відповідальністю «МІТФОРМ» (далі – ТОВ «МІТФОРМ») (Лот 1), товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ») (Лот 1), фізичної особи - підприємця «МАНЬКО ІРИНА АНАТОЛІЇВНА» (далі - ФОП «МАНЬКО І.А.») (Лот 1, 3), товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ») (Лот 1), фізичної особи - підприємця «МАЙБОРОДА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА» (далі - ФОП «МАЙБОРОДА Л.В.») (Лот 3), товариства з обмеженою відповідальністю «Міт Пром» (далі – ТОВ «Міт Пром») (Лот 3), товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНПРІ ЛТД» (далі – ТОВ «ГРАНПРІ ЛТД») (Лот 4), вимоги про усунення невідповідностей (Лот 1, 2, 3, 4), протоколи уповноваженої особи від 02.06.2025 № 0206-10, від 05.06.2025 № 0506-8, від 18.06.2025 № 1806-1, від 18.06.2025 № 1806-2, від 19.06.2025 № 1906-1 (Лот 1), від 30.05.2025 № 3005-18 (Лот 2), від 26.05.2025 № 2605-3, від 26.05.2025 № 2605-4, від 02.06.2025 № 0206-9, від 03.06.2025 № 0306-4 (Лот 3), від 02.06.2025 № 0206-7 (Лот 4), повідомлення про намір укласти договір (Лот 1, 2, 3, 4), державний контракт (договір) про закупівлю від 24.06.2025 № 163/06-25-ХІІ на суму 1 819 440 000,00 грн. (Лот 1), державний контракт (договір) про закупівлю від 05.06.2025 № 153/06-25-ХІІ на суму 2 430 480 000,00 грн. (Лот 2), державний контракт (договір) про закупівлю від 05.06.2025 № 155/06-25-ХІІ на суму 2 836 680 000,00 грн. (Лот 3), державний контракт (договір) про закупівлю від 06.06.2025 № 151/06-25-ХІІ на суму 3 374 280 000,00 грн (Лот 4), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 20.06.2025, 26.06.2025. 1. За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до умов абзацу 4 пункту 11 «Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв» оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) установлено, що «З метою уникнення зриву постачання продуктів харчування для потреб Збройних сил України та недопущення зниження обороноздатності країни під час дії правового режиму воєнного стану, з одним учасником (переможцем) та/або пов’язаною з ним особою у розумінні Закону України “Про публічні закупівлі” за результатом проведення даної спрощеної закупівлі не може бути укладено договори більше ніж за 1 (одним) лотом. Державний замовник залишає за собою право відхилити пропозицію такого учасника спрощеної закупівлі у разі, якщо пропозиція учасника виявилась найбільш економічно вигідною за результатами попередніх (за черговістю по часу аукціонів) розкриттів пропозицій у межах даної закупівлі, як таку, що не відповідає умовам оголошення». Слід зазначити, що вимогами пункту 13 статті 14 Закону визначено виключний перелік підстав відхилення Замовником пропозицій, зокрема: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Законом не передбачено право (виключення) для Замовників щодо відхилення пропозицій учасників з інших підстав. З метою з’ясування законних підстав та відповідно до яких законодавчих актів в Оголошенні (абзац 4 пункт 11) визначено вимоги до переліку критеріїв та методики оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв, Держаудитслужба 23.06.2025 звернулась через електронну систему закупівель до ДП «ДОТ» для надання пояснень, інформації та документів. Державний оператор тилу 26.06.2025 надав пояснення де зазначив, що «У другому кварталі 2024 року зафіксовано систематичне неналежне виконання договірних зобов’язань постачальниками, які мали значні обсяги замовлень. Незважаючи на формальну відповідність кваліфікаційним критеріям щодо матеріально-технічної бази, такі постачальники не змогли належним чином організувати процеси виконання замовлень, включаючи складську логістику та транспортування. В зв’язку з цим, до постачальників застосовувались оперативно-господарські санкції у вигляді розірвання контрактів, що, в свою чергу, вплинуло на процес постачання продуктів харчування та призвело до перебоїв у постачанні. Специфіка постачання продуктів харчування заключається у тому, що замовлення на поставку мають виконуватись на високому рівні щоденно. Тому, з метою мінімізації ризиків щодо забезпечення безперервного процесу постачання харчових продуктів Замовником було передбачено вимогу відповідно до абзацу 4 пункту 11 оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Такий диференційований підхід спрямований на залучення більшої кількості постачальників та рівномірного розподілу зобов’язань, що дозволяє забезпечити гнучкість та оперативність у виконанні зобов’язань за контрактами, а також зменшити ризики щодо безперебійного забезпечення потреб Збройних сил України продуктами харчування. Дана вимога, що встановлена успішно застосовується Замовником, а також дає можливість не допустити зривів забезпечення продуктів харчування. Зауважимо, що відповідно до частини третьої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може міститися додаткова інформація. Звертаємо увагу, що Законом передбачено встановлення інших вимог до Учасників. Вказана вимога не була оскаржена учасниками процедури ані в судовому порядку, ані через електронну систему закупівель. Таким чином, зазначене формулювання має обґрунтовану мету, не порушує норм Закону та спрямоване на забезпечення сталого постачання продуктів харчування для Збройних Сил України». Однак твердження ДП «ДОТ» не відповідають дійсності, оскільки вимогами що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація відповідно до пункту 3 статті 14 Закону, не стосується вимог визначених пункту 13 статті 14 Закону, зокрема підстав для відхилення пропозицій. Отже, вищезазначене пояснення не спростовують того, що в Оголошенні наявні умови, які протирічать вимогам пункту 13 статті 14 Закону в частині відхилення пропозицій учасників. 2. В ході моніторингу встановлено, що за результатами електронного аукціону по лотам № 1, 2, 3 найбільш економічно вигідною є пропозиція ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» зокрема, за лотом № 1 (аукціон завершився о 16:06), за Лотом № 3 (аукціон завершився о 15:33), за лотом № 2 (аукціон завершився о 12:21). Відповідно до протоколу від 30.05.2025 № 3005-18 за лотом 2 ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» визнано переможцем спрощеної закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір. Водночас керуючись вимог пункту 11 «Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв» Оголошення, з метою уникнення зриву постачання продуктів харчування для потреб Збройних сил України та недопущення зниження обороноздатності країни під час дії правового режиму воєнного стану, з одним учасником (переможцем) та/або пов’язаною з ним особою у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» за результатом проведення даної спрощеної закупівлі не може бути укладено договори більше ніж за 1 (одним) лотом. Державний замовник залишає за собою право відхилити пропозицію такого учасника спрощеної закупівлі у разі, якщо пропозиція учасника виявилась найбільш економічно вигідною за результатами попередніх (за черговістю по часу аукціонів) розкриттів пропозицій у межах даної закупівлі, як таку, що не відповідає умовам оголошення, ДП «ДОТ» відповідно до протоколів від 02.06.2025 № 0206-10 (Лот 1) та від 02.06.2025 № 0206-9 (Лот 3) відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ», відповідно до частини 13 статті 14 Закону. Слід зазначити, що вимогами пунктом 13 статті 14 Закону передбачено виключний перелік підстав, з яких Замовник може відхилити пропозицію Учасника, та не передбачає «інших підстав» відхилення пропозицій. Таким чином, ДП «ДОТ» безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» (лот 1, 3), чим порушено вимоги частини 13 статті 14 Закону та не дотримано принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі. Зауважуємо, що пропозиція учасника ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» за лотом 1 складала 1 766 591 400,00 грн, за лотом 3 - 2 793 120 000,00 грн, в той час як цінова пропозиція переможця ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» (лот 1) - 1 820 279 000,00 грн, різниця склала 53 687 600,00 гривень, переможця ТОВ «Міт Пром» (лот 3) - 2 836 680 000,00 грн, різниця склала 43 560 000,00 гривень. Отже, відхилення пропозиції ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» (лот 1, 3) суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону та призводить до ризику зайвого витрачання бюджетних коштів за лотом 1 на суму 53 687 600,00 гривень, за лотом 2 на суму 43 560 000,00 гривень. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Проаналізувавши електронну систему закупівель за період 2024 – 2025 роки встановлено, що підприємства – переможці закупівлі мають діючи контракти з ДОТ за предметом закупівлі продукти харчування та сушені продукти різні, а саме: ТОВ «МІТ ПРОМ» укладено державні контракти з ДОТ по закупівлях UA-2024-11-14-017496-а (лот 7 та 8), UA-2024-11-14-017487-а та UA-2025-05-15-013240-а на загальну суму 6 140,96 млн гривень; ТОВ «ОХТИРКА М’ЯСОПРОДУКТ» укладено державний контракт з ДОТ по закупівлі UA-2024-12-18-021619-а на суму 610,10 млн гривень; ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» укладено державні контракти з ДОТ по закупівлі UA-2025-05-15-013240-а (лот 12) на суму 1 181,62 млн гривень. Крім того, за процедурою UA-2024-07-04-010770-а укладено державний контракт з ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» на суму 2 024,98 млн грн., якій згідно з інформацією, оприлюдненою в ЕСЗ розірвано «У зв'язку із систематичним неналежним виконанням ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» своїх зобов'язань за Договором, що встановлено складеними Отримувачами (військовими частинами) Актами про порушення договірних зобов'язань, керуючись вимогами законодавства та умовами укладеного Договору, ДП «ДОТ» повідомив ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» про односторонню відмову від Договору в повному обсязі (розірвання)». Таким чином існують ризики зриву постачання продуктів харчування для потреб Збройних сил України та недопущення зниження обороноздатності країни під час дії правового режиму воєнного стану, і з іншими учасниками-переможцями зазначеної закупівлі, а отже абзац 4 пункту 11 «Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв» не може виступати як чинник, який в законодавчому полі нівелює цей ризик.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 04.07.2025 16:46  
Документы    

Информация относительно обжалования в суде

Описание Подано позов до Київського окружного адміністративного суду від 10.07.2025 року про оскарження висновку Державної аудиторської служби України  
Законодательство Закон України "Про публічні закупівлі" Статья закона: 8.10 Версия законодательства: 2020-04-19  
Дата публикации 22.07.2025 10:05  
Дата создания 22.07.2025 10:05  
Дата открытия производства 21.07.2025  
Номер открытии производства № 320/34995/25  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание Заперечення на висновок Державної аудиторської служби України від 4 липня 2025 року щодо моніторингу закупівлі UA-2025-05-15-013156-a Державне підприємство «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), розглянувши висновок Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) від 4 липня 2025 року, повідомляє про таке. 1. Щодо правомірності встановлення умов, передбачених абзацом 4 пункту 11 Оголошення Замовником у процедурі закупівлі було передбачено норму, відповідно до якої один учасник (переможець) та/або пов'язана з ним особа не може бути переможцем за більше ніж одним лотом. Така вимога була зумовлена об'єктивною необхідністю мінімізації ризиків постачання продовольства до військових частин у період дії правового режиму воєнного стану, що підтверджено практикою попередніх років. Згадана умова була розміщена відповідно до частини третьої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), яка дозволяє включення до оголошення про спрощену закупівлю додаткової інформації. Враховуючи: • негативний досвід співпраці з постачальниками, які отримували значну кількість лотів одночасно (що призводило до зривів поставок і розірвання контрактів). Історія співпраці із ТОВ "Твій Хліб", ТОВ "Черкаський м'ясокомбінат", Консорціум Юнайтед Фуд Груп, примусове підключення інших постачальників на додаткові регіони підтверджує, що перебір лотів / регіонів постачальником відносно своєї операційної і фінансової спроможності призводить до неналежного рівня забезпечення отримувачів (військових частин); • відсутність вимог/пропозицій від учасників на вищезазначену норму Оголошення; • критичну важливість забезпечення Збройних сил продуктами харчування в умовах воєнного стану, вказана умова є обґрунтованою, належною та співмірною. 2. Щодо відхилення пропозицій ТОВ «ОХТИРКА М'ЯСОПРОДУКТ» Замовник не мав наміру суперечити частині 13 статті 14 Закону. Відхилення було здійснене не як формальне застосування нової підстави, а як реалізація умов оголошення, які були заздалегідь затверджені та оприлюднені в електронній системі закупівель. Варто наголосити, що згідно зі статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право вживати заходів для забезпечення ефективного та результативного використання бюджетних коштів, а також захисту національної безпеки, що в умовах воєнного стану має пріоритетне значення. 3. Щодо ризику зайвого витрачання бюджетних коштів Різниця у вартості пропозицій дійсно мала місце. Проте, Замовник керувався не лише критерієм ціни, а й ризиками фактичного виконання зобов’язань, про що свідчить попередній досвід неналежного виконання договорів. Відповідно до статті 3 Закону України «Про оборонні закупівлі», принцип ефективності постачання та безперервного забезпечення є визначальним у діяльності державного замовника. 4. Щодо вимоги усунути порушення шляхом припинення зобов’язань за договорами Вважаємо вказану вимогу такою, що не враховує специфіку та потребу забезпечення обороноздатності держави. Пропозиції учасників, які визначені переможцями даної спрощеної закупівлі та в результаті з якими укладено договори, в повній мірі відповідають вимогам Оголошення та були визнані економічно обґрунтованими з урахуванням ризиків, що встановлені практикою попередніх років. Висновок: Враховуючи викладене, ДП «ДОТ» не погоджується з висновком ДАСУ та вважає дії щодо проведення спрощеної закупівлі правомірними, обґрунтованими та такими, що відповідають вимогам законодавства у сфері публічних закупівель в умовах воєнного стану.  
Дата редактирования  
Дата создания 09.07.2025 09:54  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 13.06.2025 Київ № 170 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги», НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 10 UA-2025-05-15-013156-a 15.05.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ  
Дата решения о начале мониторинга 13.06.2025 00:00  
Дата публикации 13.06.2025 16:07  
Дата создания 13.06.2025 16:07  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40165856  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
t.s.hereha@dasu.gov.ua 

Название организации ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40165856  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
pashkova.monitoryng@gmail.com 

Даты и сроки

Период мониторинга 13.06.2025 16:07 - 05.07.2025 00:00  
Дата публикации решения о результатах 04.07.2025 16:46 - 19.07.2025 00:00