Процедура закупки объявлена 02.04.2025 16:37. Дата последних изменений - 12.05.2025 16:39
Нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на вулицях міста Івано-Франківськ, згідно переліку № 1 (поточний ремонт), за (ДК 021:2015–45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Єдиного закупівельного словника, ДБН А.2.2-3:2014. -
| Идентификатор закупки | UA-2025-04-02-012205-a | |
| ID | b8b8bf9739f942a2968334614056ee0c |
Общая ожидаемая стоимость закупки
3`025`705.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
| Наименование заказчика | Департамент інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради | |
| Общая ожидаемая стоимость закупки | 3`025`705.00 Гривна (с НДС) | |
| Общий размер обеспечения тендерных предложений | 65`000.00 Гривна | |
| Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
| Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением |
Закупка объявлена
02.04.25
Период уточнений
до 12.04.25
Период обжалования
до 12.04.25
Прием предложений
до 15.04.25
Аукцион
16.04.25
Квалификация
с16.04.25
Предложения рассмотрены
с25.04.25
Завершен
12.05.25
06.04.2025, 22:24
Щодо Атестатів на техніку, виданих акредитованим органом сертифікації
Общий вопрос о закупке
Пунктом 1.1 Додатку 1 до тендерної документації на закупівлю послуг: нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на вулицях міста Івано-Франківськ, згідно переліку № 1 (поточний ремонт), за (ДК 021:2015–45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Єдиного закупівельного словника, ДБН А.2.2-3:2014 передбачено, що: «для підтвердження відповідності учасника цьому кваліфікаційному критерію, він повинен подати наступні документи та інформацію. Довідку довільної форми, яка містить інформацію про наявність обладнання і матеріально-технічної бази, які будуть використовуватися при наданні послуг і є необхідні та достатні для надання послуг визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння /користування. Серед машин, механізмів та обладнання в обов’язковому порядку має бути: розміточна техніка і обладнання для механічного демаркування дорожньої розмітки. На підтвердження відповідності розміточної техніки учасник надає сканкопії з оригіналів Атестатів виконання робіт на техніку, виданих акредитованими в даній сфері органами сертифікації.»
Вважаємо що дана вимога є дискусійною та Замовник має внести зміни до тендерної документації, оскільки:
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог
документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасників, повʼязані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Крім того, в аналогічній ситуації Антимонопольний Комітет України вже встановлював порушення Замовником Закону в частині встановлення вимог аналогічних до вказаних в п. 1.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 1.1.3 рішення комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель N 4753-р/пк-пз від 26.03.2025 р. вказано, що: «Для підтвердження технічного стану машин та механізмів, які безпосередньо наносять дорожню розмітку, зазначених на вимогу підпункту 1.1.1, надати копії Актів перевірки і випробовування машин (атестати виробництва) з додатками до них. Особливу увагу приділити спроможності машин наносити дорожню розмітку 1.3, яка згідно РЕКН "Утримання обʼєктів вулично-дорожньої мережі населених пунктів", затверджених наказом Nº 76 від 05.07.2007 р. Міністерства з питань житлово - комунального господарства України, повинна наноситись за 1 прохід.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку про наявність власного або залученого парку машин та механізмів, необхідних для надання послуг з інформацією, зокрема про наявність машини маркувальної для нанесення дорожньої розмітки та машини для здійснення ручного маркування (саме не менше 2 шт.), атестовані органом сертифікації продукції, атестовані саме органом сертифікації продукції та зможуть надати копії атестатів саме виробництва. що є дискримінаційним по відношенню до інших субʼєктів господарювання, у тому числі, Скаржником.»
Отже, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації в частині надання сканкопії з оригіналів Атестатів виконання робіт на техніку, виданих акредитованими в даній сфері органами сертифікації.
Вважаємо що дана вимога є дискусійною та Замовник має внести зміни до тендерної документації, оскільки:
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог
документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасників, повʼязані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Крім того, в аналогічній ситуації Антимонопольний Комітет України вже встановлював порушення Замовником Закону в частині встановлення вимог аналогічних до вказаних в п. 1.1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 1.1.3 рішення комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель N 4753-р/пк-пз від 26.03.2025 р. вказано, що: «Для підтвердження технічного стану машин та механізмів, які безпосередньо наносять дорожню розмітку, зазначених на вимогу підпункту 1.1.1, надати копії Актів перевірки і випробовування машин (атестати виробництва) з додатками до них. Особливу увагу приділити спроможності машин наносити дорожню розмітку 1.3, яка згідно РЕКН "Утримання обʼєктів вулично-дорожньої мережі населених пунктів", затверджених наказом Nº 76 від 05.07.2007 р. Міністерства з питань житлово - комунального господарства України, повинна наноситись за 1 прохід.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку про наявність власного або залученого парку машин та механізмів, необхідних для надання послуг з інформацією, зокрема про наявність машини маркувальної для нанесення дорожньої розмітки та машини для здійснення ручного маркування (саме не менше 2 шт.), атестовані органом сертифікації продукції, атестовані саме органом сертифікації продукції та зможуть надати копії атестатів саме виробництва. що є дискримінаційним по відношенню до інших субʼєктів господарювання, у тому числі, Скаржником.»
Отже, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації в частині надання сканкопії з оригіналів Атестатів виконання робіт на техніку, виданих акредитованими в даній сфері органами сертифікації.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован09.04.2025, 15:12)
Атестація машин та механізмів, призначених для нанесення дорожньої розмітки, покликана забезпечити необхідну якість та довговічність дорожньої розмітки, а отже – і безпеку дорожнього руху.
Розмічальна техніка повинна: рівномірно наносити фарбу дорожньої розмітки, дотримуватись заданої ширини та товщини ліній, працювати з певною експлуатаційною швидкістю без втрати якості, мати стабільні параметри нанесення світловідбивальних елементів (скляних кульок) та ін. Атестація підтверджує, що розмічальна техніка, запропонована учасником, робить це у відповідності до вимог ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» та СОУ 42.1-37641918-095:2012. «Норми витрат матеріалів для виконання робіт по дорожній горизонтальній розмітці автомобільних доріг».
Наприклад, на автомобільних дорогах загального користування згідно пункту 1.4 Наказу Державної служби автомобільних доріг України від 28.04.2009 року № 187 «Про підвищення якості робіт з улаштування дорожньої розмітки», з метою забезпечення безпеки дорожнього руху та підвищення якості робіт з улаштування розмітки проїзної частини автомобільних доріг загального користування, не допускаються до робіт розмічальні машини, що не пройшли атестацію.
Неналежна розмітка (розмита, нерівна, без світловідбивальних властивостей тощо) може ввести в оману водіїв; спричинити виникнення дорожньо-транспортних пригод; створити небезпеку в умовах поганої видимості (дощ, туман, ніч) тощо.
Також слід зазначити, що вимога до учасника володіти/користуватись на правовій підставі атестованою для нанесення дорожньої розмітки технікою — це спосіб спонукати учасника залучити до виконання розмічальну техніку, яка відповідатиме діючим стандартам, вимогам і умовам закупівлі, а також забезпечити рівні умови конкуренції між добросовісними компаніями-виконавцями.
Тож, на підставі Вашого звернення, а також враховуючи все вищезазначене, Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації.
Розмічальна техніка повинна: рівномірно наносити фарбу дорожньої розмітки, дотримуватись заданої ширини та товщини ліній, працювати з певною експлуатаційною швидкістю без втрати якості, мати стабільні параметри нанесення світловідбивальних елементів (скляних кульок) та ін. Атестація підтверджує, що розмічальна техніка, запропонована учасником, робить це у відповідності до вимог ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» та СОУ 42.1-37641918-095:2012. «Норми витрат матеріалів для виконання робіт по дорожній горизонтальній розмітці автомобільних доріг».
Наприклад, на автомобільних дорогах загального користування згідно пункту 1.4 Наказу Державної служби автомобільних доріг України від 28.04.2009 року № 187 «Про підвищення якості робіт з улаштування дорожньої розмітки», з метою забезпечення безпеки дорожнього руху та підвищення якості робіт з улаштування розмітки проїзної частини автомобільних доріг загального користування, не допускаються до робіт розмічальні машини, що не пройшли атестацію.
Неналежна розмітка (розмита, нерівна, без світловідбивальних властивостей тощо) може ввести в оману водіїв; спричинити виникнення дорожньо-транспортних пригод; створити небезпеку в умовах поганої видимості (дощ, туман, ніч) тощо.
Також слід зазначити, що вимога до учасника володіти/користуватись на правовій підставі атестованою для нанесення дорожньої розмітки технікою — це спосіб спонукати учасника залучити до виконання розмічальну техніку, яка відповідатиме діючим стандартам, вимогам і умовам закупівлі, а також забезпечити рівні умови конкуренції між добросовісними компаніями-виконавцями.
Тож, на підставі Вашого звернення, а також враховуючи все вищезазначене, Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації.