| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); надання рояснень до процедури закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХАРКІВВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника від 11.04.2025 № 39/16; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.04.2025 року; тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАВОД СПІРОПЛАСТ», тендерну пропозицію ТОВ «КОЛІРМЕТРЕСУРС»; тендерну пропозицію ФОП ПОВЕЛИЦЯ ВАЛЕРІЯ СЕРГІЇВНА; тендерну пропозицію ТОВ «АТЛАНТ БУД СХІД»; тендерну пропозицію ТОВ «ТБ Комункомплект»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 21.04.2025 №39/15; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.04.2025 №39/16; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.05.2025 №39/17; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 07.05.2025 №39/18; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.05.2025 №39/19; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.05.2025 №39/19; повідомлення про намір укласти договір від 16.05.2025 року; пояснення Замовника від 22.05.2025, оприлюднене через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТБ Комункомплект» встановлено наступне.
Пунктом 1 розділу І Додатку 4 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним та якісним характеристикам) передбачена необхідність надання копії документу(ів), який(і) підтверджує(ють) відповідність/якість товару, запропонованого Учасником у складі тендерної пропозиції, відповідно до стандарту якості, зазначеного Учасником в «Таблиці про відповідність запропонованого Учасником товару вимогам інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Поряд з цим, пунктом 2 розділу І Додатку 4 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним та якісним характеристикам) передбачена необхідність надання Таблиці про відповідність запропонованого Учасником товару вимогам інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, оформлену відповідно до вимог тендерної документації, за формою. Наведена форма передбачає НЕОБХІДНІСТЬ ЗАЗНАЧИТИ СТАНДАРТ ЯКОСТІ ЗА ЯКИМ ВИГОТОВЛЯЄТЬСЯ ТОВАР.
При цьому, учасник ТОВ ТБ «Комункомплект» надав Таблицю про відповідність запропонованого Учасником товару вимогам інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (файл «Таблиця відповідності.pdf» 15 квітня 2025 15:45), де стосовно виготовлення труб зазначено ДСТУ Б.В 2.7-144:2007 ДСТУ EN ISO 15874-2:2022.
Одночасно, в наданому сертифікаті відповідності на труби (Файл «СВ Формул труби_w.pdf») зазначено ДСТУ Б.В 2.7-144:2007 ДСТУ EN ISO 15874-2:2022 ДСТУ EN ISO 15874-2:2013. Тобто в таблиці відповідності EN ISO 15874-2:2013 відсутній, що не відповідає вимогам Додатку 4 до тендерної документації.
Аналогічно, в наданій Таблиці про відповідність запропонованого Учасником товару вимогам інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (файл «Таблиця відповідності.pdf» 15 квітня 2025 15:45), стосовно виготовлення фітінгів зазначено ДСТУ Б.В 2.5-18:2001 ДСТУ EN ISO 15874-3:2022.
Одночасно, в наданому сертифікаті відповідності на фітінги (Файл «СВ Формул арматура_w.pdf») зазначено ДСТУ Б.В 2.5-18:2001 ДСТУ EN ISO 15874-3:2022 (EN ISO 15874-3:2013, IDT; ISO 15874-3:2013,IDT). Тобто в таблиці відповідності EN ISO 15874-3:2013 відсутній, що не відповідає вимогам Додатку 4 до тендерної документації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 19.05.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
Замовник 20.05.2025 надав пояснення наступного змісту: «У сертифікаті відповідності додатково зазначено (EN ISO 15874-2:2013), що є посиланням на міжнародне джерело, на основі якого прийнято український стандарт. Це довідкова інформація, яка не змінює сутності чи технічного змісту стандарту.
Згідно з офіційною інформацією, ДСТУ EN ISO 15874-2:2022 прийнято методом ідентичного впровадження (IDT) міжнародного стандарту ISO 15874-2:2013, що підтверджується публікаціями ДП «УкрНДНЦ» та офіційним переліком чинних стандартів.
Таким чином, відсутність вказівки міжнародного джерела у дужках не є відхиленням або порушенням умов тендеру, а лише відображає скорочене, але офіційно допустиме позначення стандарту.».
Однак надане пояснення не спростовує факт невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Оскільки, наявність посилання в сертифікаті відповідності саме на ДСТУ EN ISO 15874-2:2013 (без урахування змін, що вносилися в ДСТУ EN ISO 15874-2:2022 в 2018 та 2022 році) свідчить про факт відповідності труб, запропонованих до поставки учасником, саме ДСТУ EN ISO 15874-2:2013.
ДСТУ EN ISO 15874-2:2022 в редакції змін (Зміна 1:2018 та Зміна 2:2022) доповнений окремими підрозділами щодо зовнішнього діаметру (6.2.1), товщини стінок труб та відповідні допуски (6.2.2), а також щодо опору внутрішньому тиску (7.1) та ударної вязкості (7.2). Отже, міжнародний стандарт ISO 15874-2:2013 не є ідентичним з ДСТУ EN ISO 15874-2:2022.
Аналогічно, в ДСТУ EN ISO 15874-3:2022 в редакції змін в порівнянні з EN ISO 15874-3:2013 зокремо конкретизовано перелік пластмас для фітвнгів в розділі 4.1, доповнивши підрозділами 4.1.1-4.1.3.
Відповідно до абзацу другого підпункту другого пункту 5.3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Однак, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ ТБ «Комункомплект» як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, та протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.05.2025 №39/19 визначив його переможцем процедури закупівлі. |
|