| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 16 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій учасників; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Комунального підприємства "Харківські теплові мережі" закупівлю в інтересах яких проведено Комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі – Замовник, який проводить закупівлю, Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 28.03.2025 року № 10/2, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 07.04.2025 року, тендерні пропозиції Приватного Підприємства ГРАВІЛОН (далі – ПП ГРАВІЛОН, Учасник), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРЛІН ІНК" (далі – ТОВ "МАРЛІН ІНК", Учасник), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЗК №1" (далі – ТОВ "ТЗК №1", Учасник), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕРКУРІКО" (далі – ТОВ "МЕРКУРІКО", Учасник), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ТОВ "АСТОРІКА ТРЕЙД" (далі - ТОВ "АСТОРІКА ТРЕЙД" — Учасник, Переможець), вимога про усунення невідповідностей до 01.05.2025 надана ТОВ "АСТОРІКА ТРЕЙД", протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.04.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 01.05.2025 року № 10/10, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 01.05.2025 року, Договір від 12.05.2025 № 27051202 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника надані 14.05.2025 року.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ "АСТОРІКА ТРЕЙД" встановлено наступне.
Відповідно до умов Додатку №1 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі та документи на підтвердження вимог до предмета закупівлі» (далі — Додаток №1) до тендерної документації Учасник повинен надати заповнений та підписаний Учасником Додаток 1.
Одночасно, форма Таблиці 2, що передбачена Додатком 1 до тендерної документації містить для заповнення графу «Найменування запропонованого товару»., а також примітку стосовно цієї графи: «* Учасником зазначається найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності).
При цьому, учасником ТОВ «АСТОРІКА ТРЕЙД» надано заповнений та підписаний Додаток №1 до тендерної документації, в Таблиці 2 якого, у графі «Найменування запропонованого товару» зазначено наступне:
- щодо щебня фракції понад 5 до 20 мм - «Щебінь»;
- щодо щебня фракції понад 20 до 40 мм «Щебінь гранітний фракція понад 5 до 20 мм вкл».
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 13.05.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.04.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «…в назві запропонованого товару є найменування «Щебінь», що відповідає умовам тендерної документації. Інформація зазначена в у графі «Найменування запропонованого товару» Таблиці 2 не впливає на зміст тендерної пропозиції. Будь-які додаткові позначення у назві запропонованого (наприклад, «Щебінь марки 100», «Щебінь якісний», «Щебінь гранітний фракція понад 5 до 20 мм вкл» або «Щебінь гранітний фракція понад 20 до 40 мм вкл» тощо), згідно тендерної документації не вимагались, а тому розгляду та оцінці при кваліфікації пропозиції учасника не підлягають. Учасник в таблиці 2 «Технічна пропозиція» для першої номенклатурної позиції «Щебінь» у колонці «Технічні характеристики запропонованого товару» за показником «Фракція» зазначив «понад 5 до 20 мм вкл», для другої номенклатурної позиції «Щебінь» за показником «Фракція» вказав «понад 20 до 40 мм вкл» та надав паспорти якості № 213 та № 214, які підтверджують зазначену інформацію. Таким чином, Учасник виконав вимоги тендерної документації".
Однак, пояснення Замовника не спростовує порушення пункту 43 Особливостей. Крім того, твердження: «Будь-які додаткові позначення у назві запропонованого (наприклад, «Щебінь марки 100», «Щебінь якісний», «Щебінь гранітний фракція понад 5 до 20 мм вкл» або «Щебінь гранітний фракція понад 20 до 40 мм вкл» тощо), згідно тендерної документації не вимагались» не відповідають дійсності. Оскільки Замовник ЧІТКО ВСТАНОВИВ вимогу щодо надання заповненої Таблиці 2 з примітками стосовно необхідності зазначати Учасником найменування запропонованого товару (у т.ч. тип/марка/артикул тощо за наявності).
Враховуючи, що ДСТУ Б В.2.7-74-98 «Будівельні матеріали. Крупні заповнювачі природні, із відходів промисловості, штучні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Класифікація» або еквівалент та ДСТУ Б В.2.7-75-98 «Будівельні матеріали. Щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Технічні умови» або еквівалент» передбачає наявність марки щебню, відсутність в графі «Найменування запропонованого товару» інформації щодо марки суперечить вимогам Додатку №1 до тендерної документації.
Крім того, найменування «Щебінь гранітний фракція понад 5 до 20 мм вкл» в інформації, що фактично стосується щебня фракції понад 20 до 40 мм не відповідає вимогам Додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (щодо помилки, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо) учаснику ТОВ «АСТОРІКА ТРЕЙД» та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог тендерної пропозиції. |
|