| Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому щодо розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а саме вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
|
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.03.2025 та від 31.03.2025 (із змінами), тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ШЛЯХОВИК-Т» (далі – ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т»), вимогу про усунення невідповідностей, протокол/повідомлення продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 14.04.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.04.2025, повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2025, договір про закупівлю послуг від 06.05.2025 за № 58, пояснення Замовника від 13.05.2025 отримане через електронну систему закупівель.
Відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення №835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником договір про закупівлю послуг від 06.05.2025 №58 та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), оприлюднено у форматі PDF, проте не оприлюднено у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення з даного питання.
Замовник 13.05.2025 надав пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначив: «…Уповноваженою особою не порушено порядок оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та виконано всі вимоги п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з відсутністю у законодавстві України чітких визначень та правил щодо застосування машинозчитувального формату для договорів про закупівлю.
Ураховуючи наведене, керуючись чинним законодавством та на виконання п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону уповноваженою особою департаменту капітального будівництва 07.05.2025 оприлюднено в ЕСЗ зазначену в запиті від 09.05.2025 Держаудитслужби у Тернопільській області інформацію (договір про закупівлю та додатків до нього) з дотриманням усіх вимог законодавства відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 у форматі PDF.
Разом з тим зазначаємо, що договір про закупівлю послуг від 06.05.2025 № 58 з додатками підписаний сторонами в паперовій формі та містить одночасно текстові (текст договору) та графічні (підписи та печатки сторін) дані. Положення № 835, в тому числі пункт 9 не містить вимог до формату даних для документів які одночасно містять декілька типів даних (наприклад, як у нашому випадку і текстові і графічні). Тому, для оприлюднення договору було обрано текстово-графічний формат PDF».
Отже, Замовник, в порушення вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднив в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі. |
|