| Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи, зокрема, вжити заходів щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Малинської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.04.2025 № 4-ВТО/2 (зі змінами), тендерні пропозиції учасників фізичної особи-підприємця Оганесяна Агвана Арамовича (далі - ФОП Оганесян Агван Арамович) та товариства з обмеженою відповідальністю «АСФАЛЬТ ПЛЮС» (далі - ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС»), виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія АМКУ) від 16.04.2025 № 6056-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2025 № 4-ОП та від 13.05.2025 № 6-ОП, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 09.05.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 13.05.2025, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 09.05.2025 та 20.05.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, Замовником на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання, зокрема, «Довідки або листа, які містять інформацію про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, а саме: будівельних машин і механізмів (далі – будівельна техніка), необхідних для виконання договору про закупівлю», а також у разі залучення будівельної техніки, вимагалось надання документів, які підтверджують її наявність в учасника, а саме, «Договору(ів) оренди/лізингу/надання послуг будівельної техніки тощо (з усіма додатками, зазначеними у договорі, як невід’ємні, та додатковими угодами, у разі наявності)».
На виконання вищевказаних вимог, учасником ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», у складі тендерної пропозиції, надано довідку про наявність будівельних машин і механізмів, необхідних для виконання договору про закупівлю від 02.04.2025 № 8974, яка містить інформацію про наявність в учасника орендованого бульдозера CAT D60 та надано копію договору оренди від 10.02.2025 № 02-25/01ОР.
Однак, моніторингом встановлено, що копію вказаного договору учасником ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», у складі тендерної пропозиції, надано без акту передавання-приймання, яким, відповідно пункту 2.1 статті 2 договору оренди від 10.02.2025 № 02-25/01ОР, посвідчується факт передачі бульдозера CAT D60 від орендодавця (ПП «Елітбуд-1) до орендаря (ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС»), що не відповідає вимогам підпункту 1.1 пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, чим в свою чергу не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Слід зазначити, що вищевказані невідповідності стосуються кваліфікаційного критерію, визначеного статтею 16 Закону, та не призводять до зміни предмета закупівлі.
Отже, надання у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» договору оренди від 10.02.2025 № 02-25/01ОР без акту передавання-приймання є невідповідністю, яка підлягала усуненню у відповідності до вимог пункту 43 Особливостей.
Проте, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався. |
|