| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Байковецької сільської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 17.03.2025 № 1703/01т) із змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації від 21.03.2025, 23.04.2025, відповіді Замовника від 24.03.2025 та від 24.04.2025, рішення комісії АМКУ від 08.04.2025 № 5540-р/пк-пз, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» (далі - ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР»), вимогу про усунення невідповідностей до 08.05.2025 15:59, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.05.2025 № 0805/01п та від 27.05.2025 № 2705/01в, лист ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» від 23.05.2025 № 202, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АВАКС ПРОФ» (далі – ТОВ «АВАКС ПРОФ»), вимогу про усунення невідповідностей до 30.05.2025 14:53, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.06.2025 № 0206/01в, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ШЛЯХОВИК-Т» (далі - ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т»), вимогу про усунення невідповідностей до 05.06.2025 14:20, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.06.2025 № 0606/01п, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю робіт від 20.06.2025 № 2006/12 (далі - Договір), додаткову угоду від 20.06.2025 № 1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 02.07.2025 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Постанови № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Абзацом одинадцятим пункту 19 Постанови № 1178 передбачено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови № 1178.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня: внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
За результатами моніторингу установлено, що Замовником на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону оприлюднено додаткову угоду від 20.06.2025 № 1 до Договору, якою внесено зміни до пункту 5.2 в частині продовження строку виконання робіт до 31.08.2025, а також у додатки 1 «Календарний графік виконання робіт» та 2 «Календарний план фінансування робіт», які викладені у новій редакції, не у машинозчитувальному форматі.
На запит Управління від 27.06.2025 щодо зазначеного Замовник повідомив, що «….. у разі внесення змін до договору про закупівлю відповідно до підпункту 4 пункту 19 Особливостей (затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178) замовник зобов’язаний оприлюднити повідомлення про внесення змін до договору, адже це прямо передбачено нормою постанови. Разом із повідомленням оприлюднюють відповідні зміни (додаткову угоду у форматі PDF)».
Пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі pdf.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі pdf, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. |
|