Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 26.03.2025 16:53. Дата последнего редактирования мониторинга 28.10.2025 17:57

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2025-03-26-000060  
ID 35cc97589a3045f5b51f1c6613dbc5bc  

Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка

Мониторинг опубликован
26.03.25
Решено

Выводы

Описание За результатами аналізу питання відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель, встановлено недотримання вимог пункту 3 Особливостей, пунктів 83, 103 Постанови № 668, частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, порушення вимог пунктів 4.41 та 5.33 Настанови №281. За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору від 02.04.2025 №51 вимогам пунктів 4.41, 5.33 Настанови №281, через зменшення суми договору на суму коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, та укладання додаткових угод з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публикации 24.04.2025 17:52  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця, відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради (далі – Замовник) UA-P-2025-02-28-012061-a, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.02.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію переможця ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САПСАН-КР» (далі – ТОВ «Сапсан-КР»), повідомлення про намір укласти договір від 19.02.2025, договір підряду від 02.04.2025 №51 (далі – Договір) на суму 1 997 490, 00 грн. з ПДВ, додаткову угоду про внесення змін до Договору від 18.04.2025 №1, пояснення Замовника надані 21.04.2025 та 22.04.2025 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 16.04.2025 та 17.04.2025. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих Особливостей. За нормою частини 1 статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Пунктом 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником, є невід'ємною частиною договору підряду. Згідно з пунктом 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Згідно підпункту 10 частини 1 статті 10 Закону договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці 2 частини 1 статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Моніторингом встановлено, що Замовником не узгоджено з переможцем ТОВ «Сапсан-КР» та не опубліковано в електронній системі закупівель план фінансування робіт, чим порушено вимоги частини 1 статті 10 Закону та пункту 83 Постанови № 668. Зазначене порушення усунуто Замовником під час проведення моніторингу шляхом укладення Додаткової угоди до договору підряду від 18.04.2025 №1, в якій узгоджено доповнити договір підряду Додатком 4 «План фінансування», та опублікування в електронній системі закупівель 21.04.2025. Окрім того, моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 56 проекту договору та укладеного Договору підряду підрядник гарантує досягнення об’єктом капітального ремонту показників, визначених у проектній документації, та можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору протягом 5 років від дня прийняття об'єкта Замовником, при умові дотримання нормативних вимог експлуатації. Відповідно до пунктів 1, 2 Договору предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту об’єкта: «Капітальний ремонт вхідних груп в Комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №231 Криворізької міської ради, пр. Миру, 48 а, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область», класифікатор за ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи. Частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України та пунктом 103 Постанови № 668 визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Частиною третьою статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом. Відповідно до норм пункту 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45 (далі - Порядок № 45) та розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» будівництво включає нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів будівництва. Згідно з пунктом 1 Порядку № 45, пунктом 1.2 розділу І Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору. Також, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Таким чином, гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить менше десяти років від дня його прийняття Замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови № 668. Зазначене порушення усунуто Замовником під час проведення моніторингу шляхом укладення Додаткової угоди до договору підряду від 18.04.2025 №1, в якій п.56 викладено в новій редакції - підрядник гарантує досягнення об’єктом капітального ремонту показників, визначених у проектній документації, та можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору протягом 10 років від дня прийняття об'єкта Замовником, при умові дотримання нормативних вимог експлуатації. Додаткову угоду опубліковано в електронній системі закупівель 21.04.2025. Згідно із пунктами 4.41 та 5.33 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі - Настанова № 281), у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Моніторингом встановлено, що відповідно до п.4 укладеного договору підряду від 02.04.2025 №51 та графіку виконання робіт (календарного плану), який є Додатком 1 до укладеного договору строк виконання робіт з 02.04.2025 по 30.05.2025 , тобто 2 місяці. Крім того, моніторингом встановлено, що згідно з даними пояснювальної записки до локального кошторису, розмір коштів визначався виходячи зі строків будівництва, виду будови та прогнозного рівня зміни цін матеріально-технічних та трудових ресурсів у будівництві та застосовувався прогнозний рівень інфляції в будівництві першого року будівництва який становив - 111,4. Відповідно, до Постанови КМУ від 28 червня 2024 року №780 «Про схвалення основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки» (далі – Постанова КМУ №780) індекс цін виробників промислової продукції на наступні періоди становить - 111,1 на 2025 рік. Таким чином, у розрахунку застосовувався прогнозний рівень інфляції в будівництві першого року будівництва який становив - 111,4, що не відповідає індексу встановленому Постановою КМУ №780 та є завищеним, відповідно до пояснювальної записки до локального кошторису. З огляду на викладене, при укладанні договору сторонами завищено вартість договору на суму коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами чим недотримано норму пункту 4.41 та 5.33 Настанови №281. На запит Замовник надав пояснення що не спростовує виявлене порушення та не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме Постанові КМУ №780 та пунктів 4.41 та 5.33 Настанови №281.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 24.04.2025 17:52  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, відділом освіти здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору від 02.04.2025 №51 вимогам пунктів 4.41, 5.33 Настанови №281 через зменшення суми договору на суму коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами шляхом укладення додаткової угоди №2 від 29.04.2025 року до договору №51 від 02.04.2025 року з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України. Також повідомляємо, що уповноважену особу з проведення процедури закупівель вдділу освіти Яковлеву Ірину притягнуто до дисциплінарної відповідальності, копія Наказу додається.  
Дата редактирования  
Дата создания 01.05.2025 10:15  
Документы    

Подтверждение факта исправления нарушения

Описание Замовником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору вимогам законодавства шляхом укладення додаткової угоди  
Результат устранения нарушений  
Результат по каждому типу : Да  
Дата создания 28.10.2025 17:56  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга 31.03.2025 № 59 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби від 25.03.2025 № 003100-18/3775-2025, від 28.03.2025 № 003100-18/3940-2025, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 31.03.2025 № 59 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 14 UA-2025-02-28-009617-a 28.02.2025 Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК  
Дата решения о начале мониторинга 31.03.2025 00:00  
Дата публикации 01.04.2025 17:46  
Дата создания 01.04.2025 17:46  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40477689  
Адрес компании Ukraine, Дніпро  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 50) 590-33-55
y.o.pavlova@dasu.gov.ua 

Даты и сроки

Период мониторинга 01.04.2025 17:46 - 23.04.2025 00:00  
Дата публикации решения о результатах 24.04.2025 17:52 - 09.05.2025 00:00