| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міського управління капітального будівництва (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 08.01.2025 протокол № 1 (зі змінами від 10.01.2025 протокол № 10, від 14.01.2025 протокол № 11 та від 17.01.2025 протокол № 12), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 23.01.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РС-ГРУП» (далі – ТОВ «РС-ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «БУДТОРГІНВЕСТ» (далі – ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ»), протоколи уповноваженої особи від 24.01.2025 № 18 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РС-ГРУП», від 28.01.2025 № 19 щодо визначення переможцем ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 25.01.2025, повідомлення про намір укласти договір від 28.01.2025, договір від 05.02.2025 № 02/2025 (далі - Договір) на загальну суму 18 986 388,00 грн з ПДВ, додаткову угоду № 1 від 06.02.2025, пояснення Замовника, надані 20.02.2025 та 03.03.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, укладений Договір та додатки до нього (№2 та №3) Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель лише у форматі PDF, а додаток № 1 (Договірна ціна), що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, Замовник додатково оприлюднив у машинозчитувальному форматі XLS.
На запит Держаудитслужби з цього питання Замовник надав пояснення, а саме: «Договір про закупівлю та всі додатки до нього оприлюднено в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі .pdf. Договірна ціна (додаток № 1 до договору), яка містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, додатково оприлюднена в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі .xls», що не спростовує виявлене порушення.
Отже, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та додатки до нього (крім додатку, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси) не у машинозчитувальному форматі.
Також, згідно з абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель 05 лютого 2025 року опубліковано до Договору додаток №1 (Договірна ціна), з інформацією про ціни на матеріальні ресурси, який не містять інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Таким чином, на порушення абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель додаток до Договору (що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси) без зазначення інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. |
|