Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 09.12.2024 11:01. Дата последних изменений - 24.12.2024 00:00

Електрична енергія -

Идентификатор закупки UA-2024-12-09-004677-a  
ID f2814f606a5547b88fe4f14e3dc82e5a  
Общая ожидаемая стоимость закупки
7`210`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика КП Комунальне некомерційне підприємство "Гребінківська міська лікарня" Гребінківіської міської ради Полтавської області  
Общая ожидаемая стоимость закупки 7`210`000.00 Гривна (с НДС)  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Закупка объявлена
09.12.24
Период уточнений
до 15.12.24
Период обжалования
до 15.12.24
Прием предложений
до 18.12.24
Торги отменены
24.12.24
10.12.2024, 15:58
Дискримінаційні вимоги
Общий вопрос о закупке
Добрий день, шановний Замовнику! Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)». Даний стандарт не передбачає, зазначені в тендерній документації вимоги, а саме в Додатку 1 Тендерної документації: Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги» У складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції.

Слід відзначити, що національні стандарти для електричної енергії, на які Замовник посилається в тендерній документації (ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)»), не передбачають наявності вищезазначених документів. Отже, ці вимоги до предмета закупівлі викладені з порушенням пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Вищевказані вимоги документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей. Дані вимоги тендерної документації надають перевагу та можливість привести «вашого» постачальника електричної енергії, та обмежують коло учасників в тендері, тому просимо видалити зазначені вимоги з тендерної документації.
У разі бездіяльності Замовника стосовно даного питання, Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника
КП Комунальне некомерційне підприємство "Гребінківська міська лікарня" Гребінківіської міської ради Полтавської області у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національне антикорупційне бюро, Державне бюро розслідувань.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован11.12.2024, 14:06)
Шановний потенційний Учаснику! Дякуємо за звернення та сподіваємось на подальшу співпрацю.
Замовник здійснює дану закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу.
Замовник підтверджує Ваше посилання на пунк 29 Особливостей: «У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) і дотримується його виконання. Але:
звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято 21.12.2015 та введено в дію з 01.07.2016 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ДСТУ ISO 28001:2009 «Система управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінка та плани. Вимоги та настанови» (ДСТУ прийнято 30.12.2009 та введено в дію з 01.01.2012 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 30.12.2009 № 489 Про затвердження та скасування чинності національних стандартів України); - ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято 18.12.2018 та введено в дію з 01.01.2020 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 18.12.2018 № 507 Про прийняття та скасування національних стандартів, скасування зміни до національного стандарту); - ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято 26.12.2019 та введено в дію з 01.01.2021 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 26.12.2019 № 502 Про прийняття та скасування національних стандартів); - ДСТУ ISO 50001:2020 «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання» (ДСТУ прийнято 03.06.2020 та введено в дію з 15.09.2020 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 03.06.2020 № 104 Про прийняття та скасування національних стандартів); - ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги» (ДСТУ прийнято 20.12.2021 та введено в дію з 01.09.2022 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 20.12.2021 № 519 Про прийняття та скасування національних стандартів); - ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 «Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. Вимоги та настанови» (ДСТУ прийнято 29.11.2022 та введено в дію з 01.01.2023 відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 29.11.2022 № 232 Про прийняття та скасування національних стандартів).
Звертаємо увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, відповідно до Розділу 4 та п.6.5 Розділу 6 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 №375, відповідно до підпунктів 36-39 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 №1469, учасник (постачальник) повинен надавати послуги з постачання електричної енергії споживачам із дотриманням установлених показників якості. А замовник (споживач) має право на отримання послуг з постачання електричної енергії з дотриманням відповідних показників якості.
Отже, враховуючи вищезазначене, а також керуючись нормами пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, замовник правомірно вимагає від учасників документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам вказаних вище ДСТУ. Жоден з чинних нормативно-правових актів не забороняє Замовнику вимагати від потенційних учасників документів щодо проходження сертифікації їхньої діяльність на відповідність вимогам міжнародних стандартів.
Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною.
Доводими до Вашого відому, що такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням №4571-р/пк-пз від 12.05.2022). Постійно Діюча Адміністративна Колегія Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у мотивувальних частинах своїх рішень зазначає про те, що Скаржники не доводять та документально не підтверджують необхідності внесення змін до Тендерних документацій в цій частині, а також документально не підтверджують неможливість виконання вказаних умов Тендерних документацій та не доводять, яким чином наведені вище умови Тендерних документацій порушують права та законні інтереси Скаржників, пов’язані з участю у Процедурах закупівель, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарг в цій частині.
Таким чином, замовник керуючись нормами чинного законодавства з метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, встановлює вимоги до учасників щодо підтвердження ними відповідності та впровадження вищезазначених стандартів. Зазначені вимоги щодо підтвердження учасниками їхньої відповідності стандартам не є дискримінаційними та жодним чином не порушують норми частини четвертої статті 22 Закону та статті 5 Закону. Таким чином, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Звертаємо Вашу увагу, що отримати сертифікати може будь-яка організація, що працює у відповідності до зазначених вище стандартів ДСТУ ISO, а наявність сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Вимоги стандартів — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру.
Зазначені вимоги тендерної документації не є дискримінаційними з огляду на практику Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз,
рішення від 07.02.2020 року № 2407 -р/пк-пз,
рішення від 12.05.2022 року №4571-р/пк-пз.
Практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b),
рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c),
рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c),
рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b),
рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c),
рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c),
рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c).
рішення № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 р.

Уповноважена особа Сергій БУЗАЛО
10.12.2024, 15:58
розподіл
Общий вопрос о закупке
До якого оператора ситеми розподілу належать ваші об’єкти?
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован11.12.2024, 14:07)
АТ "Полтаваобленерго"
10.12.2024, 16:06
протиправні вимоги
Общий вопрос о закупке
В Додатку 3 до Тендерної документації вимагається "Платіжні інструкції за виконаним аналогічним договором, вказаним в довідці."Проте маємо зазначити, що платіжні інструкції не є документальним підтвердженням досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), оскільки не є первинним бухгалтерським документом у розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV. Належними доказами, які підтверджують наявність або відсутність зобов’язань сторін, є первинні бухгалтерські документи. Такими первинними документами в розумінні закону є документи, що підтверджують факт поставки товару і відповідна вимога є у вашій тендерній документації. Таким чином, своєю вимогою ви порушуєте чинне законодавство в частині підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі»). Наполягаємо на вилученні даної вимоги з тендерної документації.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован11.12.2024, 14:11)
Шановний потенційний учасник. Дякуємо за звернення, сподіваємось на подальшу співпрацю. Ваша вимога буде задоволена. Зміни до тендерної документації будуть внесені 11 грудня 2024 року.