Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 20.11.2024 10:36. Дата последних изменений - 11.12.2024 15:19

Електрична енергія на 2025 рік -

Идентификатор закупки UA-2024-11-20-003431-a  
ID ee82ee67a8b1423daf4da4bc5acb08b2  
Общая ожидаемая стоимость закупки
3`105`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області  
Общая ожидаемая стоимость закупки 3`105`000.00 Гривна (с НДС)  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Закупка объявлена
20.11.24
Период уточнений
до 29.11.24
Период обжалования
до 29.11.24
Прием предложений
до 02.12.24
Аукцион
03.12.24
Квалификация
с03.12.24
Предложения рассмотрены
с04.12.24
Завершен
11.12.24
21.11.2024, 10:52
Дискримінаційні вимоги
Общий вопрос о закупке
Шановний замовник!
Тендерною документацією передбачено надання Учаснику у складі пропозиції: інформацію щодо наявних у нього працівників за формою; Довідки про наявність в учасника кол-центру / контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., за формою, а також документальне підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів/структурного підрозділу/кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000/100000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник надає довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
Наявність таких вимог – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення кол-центру/контакт центру - це виключно бажання Ліцензіата. Крім того, в разі якщо у Постачальника раніше не вимагали довідок від операторів систем розподілу, у Учасника є 11 діб, з них – лише 7 робочих днів на отримання відповідних довідок від операторів систем розподілу. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, тощо. Якщо для аналогії застосувати ч.1 ст.20 Закону України «про звернення громадян», то звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати тридцяти днів. Тобто за 7 робочих днів отримати таку відповідь неможливо. При цьому, відповідно до укладеного договору оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. Відповідно, Замовник вимагає інформацію в дуже обмежені строки, надання якої залежить не від учасників, а від третьої сторони – оператора системи розподілу.
Незаконність зазначених вимог, а саме надання інформації про працівників, наявність кол-центру/контакт центру та довідки від всіх ОСР з яким укладено договори про надання послуг з розподілу ее, підтверджено висновками Антимонопольного комітету України. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї даної вимоги. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих органів.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован22.11.2024, 12:51)
Шановний учаснику на ваше звернення повідомляємо наступне.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади та реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та інших соціально важливих питань. Відповідно, для Головного управління важливо отримати надійного та добросовісного постачальника електричної енергії. З цією метою Головним управлінням на підставі норм статті 22 Закону включено до тендерної документації додаткові вимоги до учасника.
Вимога щодо надання інформації про наявних в учасника працівників за встановленою замовником формою не суперечить чинному законодавству. Звертаємо вашу увагу, що на виконання вимог абзацу першого пункту 29 Особливостей замовником встановлено лише один кваліфікаційний критерій — наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору. Кваліфікаційний критерії наявності працівників замовником не встановлено. Кваліфікаційні критерії визначені в підпункті 5.1. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації. Також для замовника як органу державної влади, є важливим переконатися, що потенційний постачальник електричної енергії має кваліфікований персонал, що здатний забезпечити високу якість послуг постачальника, належний розгляд скарг чи претензій замовника, відповідним чином забезпечити виконання договору. Дотримання відповідних кадрових вимог під час здійснення діяльності з постачання електричної енергії передбачено пунктом 2.1. розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, що затверджені постановою НКРЕКП від 27.12.2027 № 1469 (зі змінами). Отже, встановлена замовником вимога відповідає чинному законодавству. Окрім того, ця вимога не є дискримінаційною, жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки для будь-якого учасника немає проблем надати інформацію про наявних у нього працівників.
Вимога щодо наявності центру обслуговування споживачів для постачальників, які обслуговують більше 50000 споживачів, передбачена п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018  № 312 (зі змінами). Якщо постачальник обслуговує менше 50000 споживачів, ці вимоги його не стосуються і надавати довідку про наявність такого центру не потрібно, натомість учасник надає довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу або посадової особи, на яких покладається забезпечення порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Надати один чи інший документ не є проблемою для учасника, будь-яка дискримінація у цій вимозі відсутня. Встановлена замовником вимога відповідає чинному законодавству, зокрема зазначеній вище постанові регулятора.
Вимога щодо наявності кол-центру для постачальників, які обслуговують більше 100000 споживачів, передбачена мінімальними вимогами до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, що затверджені Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 373 (зі змінами). Якщо постачальник обслуговує менше 100000 споживачів, ці вимоги його не стосуються і надавати довідку про наявність кол-центру не потрібно, натомість учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами. Надати один чи інший документ не є проблемою для учасника, будь-яка дискримінація у цій вимозі відсутня. Встановлена замовником вимога відповідає чинному законодавству, зокрема зазначеній вище постанові регулятора.
Окрім того, для замовника як органу державної влади є важливим переконатися у тому, що постачальник може забезпечити належну реалізацію права замовника на особистий прийом у разі необхідності та комунікацію із замовником для вирішення невідкладних питань. Саме виходячи із зазначеного у тендерній документації встановлені відповідні вимоги.
Щодо вимог про надання довідок від операторів систем розподілу, то інформуємо, що під час проведення процедури закупівлі Головне управління прагне обрати надійного постачальника електричної енергії, який забезпечить реалізацію в повному обсязі прав Головного управління як споживача. Такими правами є, зокрема, право на вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між постачальником та споживачем, у центрі обслуговування споживачів, що створений постачальником, а також право на належну комунікацію для вирішення невідкладних питань. Наявність або відсутність таких прав залежить від кількості споживачів, яких обслуговує постачальник. У разі якщо учасник стверджує, що для нього створення центру обслуговування клієнтів та кол-центру не обов’язковим, замовник має пересвідчитися, що його не вводять в оману та не позбавляють гарантованих Правилами роздрібного ринку електричної енергії прав. Без інформації про кількість споживачів, яких обслуговує постачальник, пересвідчитися в зазначеному неможливо. Довіряти учаснику процедури закупівлі без належного підтвердження зазначеної ним в тендерній пропозиції інформації замовник не може. Саме виходячи із зазначеного у тендерній документації встановленого вимогу про надання довідок від операторів системи розподілу. Жодної дискримінації у цій вимозі Головне управління Фонду не вбачає.
Таким чином, замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації. Жодних вимог, які б суперечили чинному законодавству замовником не встановлено. Окрім того, внесення запропонованих вами змін до тендерної документації може призвести до отримання Головним управлінням недобросовісного постачальника електричної енергії, що, в свою чергу, спричиняє різноманітні ризики, в тому числі ризик залишитися взагалі без постачальника посеред року, що неприйнятно для Головного управління Фонду.
24.11.2024, 17:07
Тендерна документація - порушення Закону
Общий вопрос о закупке
Шановний Замовнику, пунктом 5 Додатку 4 Тендерної документації передбачено надання учасниками «Довідки про створення Учасником на території Волинської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.» Крім цього, в пункті 1 Додатку 4 Замовник вимагає надання детальної інформації щодо наявних у нього працівників.
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території на території Волинської області.
Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії):
«8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.»
Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області).
Крім того, тендерною документацією вимагається надати: «Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської/ Івано-Франківської області».
Обов’язок видачі НКРЕКП зазначених довідок або інших документів щодо наявності та функціонування в постачальників електричної енергії не передбачений Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" або Правилами роздрібного ринку електричної енергії.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Волинської області та вимога про надання детальної інформації щодо наявних у нього працівників по кожному з підрозділів не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території області та інформації щодо наявних у нього працівників по кожному з підрозділів.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован27.11.2024, 15:31)
Шановний учаснику на ваше звернення повідомляємо наступне.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади та реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та інших соціально важливих питань. Відповідно, для Головного управління важливо отримати надійного та добросовісного постачальника електричної енергії. З цією метою Головним управлінням на підставі норм статті 22 Закону включено до тендерної документації додаткові вимоги до учасника.
Вимога щодо наявності центру обслуговування споживачів для постачальників, які обслуговують більше 50000 споживачів, передбачена п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018  № 312 (зі змінами). Звертаємо вашу увагу, що ця вимога поширюється виключно на учасників, які обслуговують більше 50000 споживачів у Волинській області. Якщо учасник обслуговує менше 50000 споживачів в нашій області, ці вимоги його не стосуються і наявність такого центру не вимагається, натомість учасник надає довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу або посадової особи, на яких покладається забезпечення порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Надати один чи інший документ не є проблемою для учасника, будь-яка дискримінація у цій вимозі відсутня. Встановлена замовником вимога відповідає чинному законодавству, зокрема зазначеній вище постанові регулятора.
Звертаємо вашу увагу, що жодних вимог щодо наявності офісних приміщень, про що ви стверджуєте у вашому зверненні, у тендерній документації не встановлено.
Ваше твердження що тендерною документацією вимагається надати: «Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської/ Івано-Франківської області» є безпідставним, оскільки такого тендерною документацією не вимагається. Замовник до перерахованих вами областей не має відношення і в принципі не міг встановити таку вимогу. Перш ніж звертатися до замовника уважно читайте тендерну документацію.
Таким чином, замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації. Жодних вимог, які б суперечили чинному законодавству замовником не встановлено. Окрім того, внесення запропонованих вами змін до тендерної документації може призвести до отримання Головним управлінням недобросовісного постачальника електричної енергії, що, в свою чергу, спричиняє різноманітні ризики, в тому числі ризик залишитися взагалі без постачальника посеред року, що неприйнятно для Головного управління Фонду.
24.11.2024, 17:48
Проект Договору - порушення Закону
Общий вопрос о закупке
Шановний Замовнику, в п.5 Додатку №2 Договору зазначено, що «Сторони погодили не застосовувати підпункт 2 пункту 19 Особливостей для зміни істотних умов договору» ОДНАК в п.п.2) п.6 наявна протилежна вимога «…До розрахунку відсотку зміни ціни приймається середньозважена ціна за одиницю товару на РДН за відповідний період: місяць, що передує місяцю підняття ціни з попереднім (суміжним) місяцем…. Відсоток збільшення ціни не може перевищувати відсоток зміни ціни на РДН визначений відповідно до зазначеного вище порядку.» - і це зміна істотних умов саме по п.п.2 п.19 Особливостей – ЗА КОЛИВАННЯМ! Крім цього середньозважені ціни порівнюються з «попереднім (суміжним) місяцем» і з урахуванням того, що відповідно до п.7 цього ж додатку «Зміна ціна за одиницю товару може здійснюватися не частіше, ніж один раз на 30 календарних днів.» що з чим маємо порівнювати? Додатково слід відмітити, що замовником в проекті Договору встановлено БЕЗПІДСТАВНІ обмеження по строках надання рахунку, а саме в п.5.3 зазначено, що «Рахунок виставляється на підставі даних, отриманих від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №311 (із змінами). Рахунок надається Споживачу шляхом направлення на електронну пошту Споживача gu@vl.pfu.gov.ua та/або рекомендованим листом на адресу, зазначену у Договорі не пізніше 5-го числа, місяця наступного за розрахунковим.» Наголошуємо - оператори систем розподілу надають дані Постачальникам відповідно до діючих між ними Договорів до 10 числа! Уточніть, будь ласка, відповідно до якого нормативного акту Замовник вимагає інше? Для того щоб у закупівлі переміг місцевий постачальник? Отже, беручи до уваги непрозорий механізм зміни ціни, який містить суперечливі вимоги, та необґрунтовано перебільшені вимоги щодо строків надання рахунків наполягаємо на внесенні змін до умов Проекту договору в частині порядку та механізму зміни ціни у разі зміни середньозважених цін та строків надання рахунків.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован27.11.2024, 15:31)
Шановний учаснику на ваше звернення повідомляємо наступне.
Пунктом 19 Особливостей встановлено ряд підстав для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю. Це, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Ще однією підставою є зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”. При цьому, ця підстава може застосовуватися у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Відповідно до Закону України “Про ринок електричної енергії” та правил ринку “на добу наперед” за результатами торгів оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватися як орієнтир для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії. Отже, для ринку електричної енергії основним орієнтиром щодо ціни товару є саме середньозважені ціни на РДН. Тому внесення змін до істотних умов договору про закупівлю в частині зміни ціни на підставі пункту 7 особливостей цілком правомірне. З метою уникнення плутанини щодо того, який пункт застосовувати для зміни ціни, замовником у проєкті договору зазначено, що “Сторони погодили не застосовувати підпункт 2 пункту 19 Особливостей для зміни істотних умов договору”. При цьому замовником чітко прописано, що до розрахунку відсотку зміни ціни приймається середньозважена ціна за одиницю товару на РДН за відповідний період: місяць, що передує місяцю підняття ціни з попереднім (суміжним) місяцем. Тому все прописано максимально просто і зрозуміло.
Що стосується виставлення рахунків, то замовник не володіє інформацією щодо умов договорів між постачальниками та операторами систем розподілу. Замовник встановлює такі вимоги, які необхідні йому для повного і своєчасного розрахунку за спожиту електричну енергію. Ваше твердження щодо ніби орієнтації умов закупівлі на місцевого постачальника безпідставні, замовник жодним чином не обмежує конкуренцію та повністю дотримується принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”. Головне для замовника отримати надійного та добросовісного постачальника електричної енергії.
Враховуючи викладене, не вбачаємо підстав для внесення змін до проєкту договору.
25.11.2024, 09:12
Дискримінаційні вимоги ТД
Общий вопрос о закупке
Доброго дня, шановний Замовнику! Пунктами 12, 16, 17 Додатку №5 до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 20.11.2024 № 49 (далі- Тендерна документація) передбачено надання:
- довідки про створення Учасником на території Волинської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою, наведеною в додатку 4 до тендерної документації. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу або посадової особи, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів за формою, наведеною в додатку 4 до тендерної документації. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник надає довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій;
- довідки про наявність в учасника кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., за формою, наведеною в додатку 4 до тендерної документації.У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи).Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник надає довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій;
- інформації щодо наявних в Учасника працівників за формою, наведеною в додатку 4 до тендерної документації.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне.
Положеннями пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено обмеження щодо вимог, які може встановлювати замовник.
Так, у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Пряма заборона щодо встановлення вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом, стосується наступних предметів закупівель:
• твердого палива;
• бензину;
• дизельного пального;
• природного газу;
• газу скрапленого для автомобільного транспорту;
• газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей;
• електричної енергії.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023, який встановлює параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації.
Жоден з вищезазначених документів, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023.
Отже, Замовник неправомірно встановив вище зазначені вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей.
Зважаючи на наведене, учасник закупівлі не може виконати такі вимоги Замовника, які є дискримінаційними, такими, що значно звужують коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів у Волинській області, кол-центру/контакт центру.
Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг від 02.10.2023 № 15637-р/пк-пз (закупівля №UA-2023-09-13-014598-a), від 24.08.2023 №13434-р/пк-пз (закупівля №UA-2023-08-11-009951-a); висновками про результати моніторингу процедур закупівлі №№ UA-2022-11-30-006578-a, UA-2023-11-07-000063, UA-2024-05-20-000149, UA-2023-11-21-000040 тощо.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині, є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо Вас привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї дискримінаційних вимог, передбачених в п.12,16,17 Додатку №5 до тендерної документації.

Ответ заказчика (ответ зарегистрирован27.11.2024, 15:31)
Шановний учаснику на ваше звернення повідомляємо наступне.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади та реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та інших соціально важливих питань. Відповідно, для Головного управління важливо отримати надійного та добросовісного постачальника електричної енергії. З цією метою Головним управлінням на підставі норм статті 22 Закону включено до тендерної документації додаткові вимоги до учасника.
Вимога щодо надання інформації про наявних в учасника працівників за встановленою замовником формою не суперечить чинному законодавству. Звертаємо вашу увагу, що на виконання вимог абзацу першого пункту 29 Особливостей замовником встановлено лише один кваліфікаційний критерій — наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору. Кваліфікаційний критерії наявності працівників замовником не встановлено. Кваліфікаційні критерії визначені в підпункті 5.1. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації. Кваліфікаційні криетрії, передбачені пунктами 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) замовником не застосовуються в цій процедурі закупівлі. Також для замовника як органу державної влади, є важливим переконатися, що потенційний постачальник електричної енергії має кваліфікований персонал, що здатний забезпечити високу якість послуг постачальника, належний розгляд скарг чи претензій замовника, відповідним чином забезпечити виконання договору. Дотримання відповідних кадрових вимог під час здійснення діяльності з постачання електричної енергії передбачено пунктом 2.1. розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, що затверджені постановою НКРЕКП від 27.12.2027 № 1469 (зі змінами). Отже, встановлена замовником вимога відповідає чинному законодавству. Окрім того, ця вимога не є дискримінаційною, жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки для будь-якого учасника немає проблем надати інформацію про наявних у нього працівників.
Звертаємо вашу увагу, що вимоги до предмета закупівлі визначені додатком 1 до тендерної документації. Жодних вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом, замовником не встановлено. Натомість у додатках 4 і 5 наведені не вимоги до предмета закупівлі, а вимоги до учасника. Обмеження, встановлені пунктом 29 Особливостей стосуються вимог до предмета закупівлі, а не вимог до учасників. Вимоги до учасників, встановлені замовником, не суперечать чинному законодавству.
Таким чином, замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації. Жодних вимог, які б суперечили чинному законодавству замовником не встановлено.