| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Середньої загальноосвітньої школи № 99 м. Львова (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-11-05-012157-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «РОКСІС ГРУП»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «РОКСІС ГРУП» як переможцем тендеру документи; договір від 26.11.2024 №26, додаткову угоду №1 від 13.12.2024 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опублікований під час моніторингу (28.01.2025) звіт про про виконання договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з нормами частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
При цьому, замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу 17.01.2025 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено до Замовника запит щодо надання пояснень (інформації), зокрема, щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178 (надання переможцем під час укладення договору про закупівлю відповідної інформації про право підписання договору про закупівлю).
Водночас, на вищевказаний запит Замовником відповідь в електронній системі закупівель оприлюднено лише 30.01.2025 (дев’ятий робочий день), тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону.
Згідно з нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Одночасно, відповідно до пункту 54 Особливостей №1178 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції, замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Моніторингом встановлено, що Замовником щодо досліджуваної процедури закупівлі оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію та Додатки 1- 5 до неї оприлюднено 05.11.2024.
Водночас, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, 07.11.2024 Замовником оприлюднено Додаток №3 до проєкту договору (Інформація про ціни на матеріальні ресурси), а 08.11.2024 оприлюднено нову редакцію проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації)) та нову редакцію Додатку 3 до цього проєкту договору (Інформація про ціни на матеріальні ресурси).
Також, 07.11.2024 та 08.11.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено нові редакції оголошення про ведення відкритих торгів.
Проте, на порушення вимог пунктів 3 та 54 Особливостей №1178, разом із змінами до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів (про які зазначено вище) Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено в окремому документі перелік таких змін, що були внесені.
Відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 розділу І таблиці Додатку 4 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації Замовника на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, інформаційну довідку у довільній табличній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації (інженерно-технічних та робітників), які мають необхідні знання та досвід (із зазначенням ПІБ, посади), учасник повинен підтвердити наявність не менше 10 працівників робітничих професій та не менше 4 основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників), серед яких інженер з охорони праці– 1 особа.
У примітці підпункту 2.1 пункту 2 розділу І таблиці Додатку 4 до тендерної документації Замовника вказано, що при відсутності в учасника посади інженера з охорони праці, його функції може виконувати інша особа, на яку покладені обов'язки інженера з охорони праці відповідно до наказу, в такому ця особа повинна пройти навчання та мати посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці. Учасник в складі пропозиції надає копію відповідного наказу та посвідчення.
Також, за вимогами підпункту 2.1 пункту 2 розділу І таблиці Додатку 4 до тендерної документації кваліфікація особи, що виконуватиме функції інженера з охорони праці, підтверджується додатково оригіналом документа встановленого законодавством взірця (посвідчення), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці.
Моніторингом встановлено, що у наданій у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» довідці від 06.11.2024 №8/11 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «Довідка працівники.pdf») зазначено про наявність в учасника інженера з охорони праці - Сиверин Марії Василівни, а згідно з пунктом 1.1 наданого у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОКСІС ГРУП» договору цивільно-правового характеру від 06.11.2024 №13/11 (файл «Договір ЦПХ інженер з ОП.pdf») виконавець (Сиверин Марія Василівна) зобов’язується за замовленням Замовника надати послуги інженера з охорони праці.
Також, учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» у складі тендерної пропозиції надано копію посвідчення від 19.04.2024 №01-10/7 та копію витягу з протоколу засідання комісії по перевірці знань з питань охорони праці від 19.04.2024 №01-10, виданих Сиверин М.В. як інженеру з охорони праці за місцем роботи – ТОВ «ІНТЕРПЕТ».
Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОКСІС ГРУП» містяться копії:
- посвідчення від 28.12.2022 №01-08/3-1 та витягу з протоколу засідань комісій по перевірці знань з питань охорони праці від 28.12.2022 №01-08/3 (файл «Охорона праці директор_викон.робіт посв.протокол.PDF»), виданих Ковалю Олегу Михайловичу (директор ТОВ «РОКСІС ГРУП» згідно Довідки від 06.11.2024 №8/11), як директору ТОВ «Будмонтажресурс» з охорони праці за місцем роботи;
- посвідчення від 28.12.2022№01-08/3-2 та витягу з протоколу засідань комісій по перевірці знань з питань охорони праці від 28.12.2022 №01-08/3 (файл «Охорона праці директор_викон.робіт посв.протокол.PDF»), виданих Забіяці Ярославу Ігоровичу (виконавець робіт ТОВ «РОКСІС ГРУП» згідно Довідки від 06.11.2024 №8/11), як виконавцю робіт ТОВ «Будмонтажресурс» з охорони праці за місцем роботи.
Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон №2694-XII) роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
За нормами статті 18 Закону №2694-XII працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Порядок проведення навчання та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці визначається типовим положенням, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.
Крім того, фінансування охорони праці, відповідно до норм статті 19 Закону №2694-XII «Про охорону праці», здійснюється роботодавцем. За нормами пункту 1.6 НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.
Одночасно, відповідно до статті 15 Закону №2694-XII на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
За нормами пункту 1.6 НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.
Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). Згідно з пунктом 3.16 Типового положення №15, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.
Також, у пункті 5.6 Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці.
Однак, подані учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження перевірки знань з охорони праці Сиверин М.В. (яка відповідно поданих учасником документів виконуватиме послуги інженера з охорони праці), а також Ковалем О.М та Забіякою Я.І. – як працівниками саме ТОВ «РОКСІС ГРУП».
Слід зазначити, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції довідки про залучення субпідрядних організацій від 06.11.2024 №3/11 учасником ТОВ«РОКСІС ГРУП» не планувалося залучати субпідрядні організації для виконання робіт по даному предмету закупівлі (файл «Довідка про субпідрядника.pdf»).
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» не дотримано вимог підпункту 2.1 пункту 2 розділу І таблиці Додатку 4 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОКСІС ГРУП», а визначено його переможцем процедури закупівлі та укладено з ним договір від 26.11.2024 №26.
Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Одночасно, відповідно до норм пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються, зокрема, такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
При цьому, до Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженому у додатку до Положення №835, віднесено інформацію про закупівлі, що оприлюднюється згідно із Законом України «Про публічні закупівлі».
Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю та додатків до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Воночас, моніторингом встановлено, що Замовником договір про закупівлю від 26.11.2024 №26 та додатки до нього оприлюднені лише у форматі PDF та не оприлюднені у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, що ним додано договір та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі.
Так, під час моніторингу 22.01.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю від 26.11.2024 №26 та додатки до нього у машинозчитувальному форматі (DOCX, XLS(X).
Слід зазначити, що під час моніторингу Замовником оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю за процедурою закупівлі UA-2024-11-05-010820-a. |
|