Процедура закупки объявлена 29.10.2024 16:34. Дата последних изменений - 13.11.2024 16:41
Паливо дизельне ДП-Л(З) (за кліматичним використанням по сезону) Євро 5 – В0 згідно ДСТУ 7688:2015 в (талонах) -
| Идентификатор закупки | UA-2024-10-29-013623-a | |
| ID | e0c192bfe5974bb4a0ac290a7d1d52b3 |
Общая ожидаемая стоимость закупки
85`740`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
| Наименование заказчика | Центральна база забезпечення пально-мастильними матеріалами Національної гвардії України (військова частина 2274) | |
| Общая ожидаемая стоимость закупки | 85`740`000.00 Гривна (без НДС) | |
| Процедура закупки | Упращенные/Допороговые закупки | |
| Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением |
Закупка объявлена
29.10.24
Период уточнений
до 02.11.24
Прием предложений
до 06.11.24
Аукцион
06.11.24
Квалификация
с06.11.24
Предложения рассмотрены
с08.11.24
Завершен
13.11.24
01.11.2024, 16:59
Протиправна вимога закупівлі (протоколи випробувань)
Общий вопрос о закупке
Шановний замовнику!
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927 та ДСТУ 7688:2015 для дизельного палива.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає, зокрема, протокол випробувань.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
Такої ж позиції дотримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, згідно з усталеною практикою якої подібні вимоги є дискримінаційними, що підтверджується рішеннями Комісії, прийнятими, зокрема, за результатами розгляду скарг щодо закупівель: UA-2024-03-13-009333-a, UA-2024-05-15-012589-a, UA-2024-07-03-001789-a, UA-2024-09-18-000778-a, UA-2024-09-17-000217-a, UA-2024-09-23-012688-a, UA-2024-09-25-012727-a.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927 та ДСТУ 7688:2015 для дизельного палива.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає, зокрема, протокол випробувань.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
Такої ж позиції дотримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, згідно з усталеною практикою якої подібні вимоги є дискримінаційними, що підтверджується рішеннями Комісії, прийнятими, зокрема, за результатами розгляду скарг щодо закупівель: UA-2024-03-13-009333-a, UA-2024-05-15-012589-a, UA-2024-07-03-001789-a, UA-2024-09-18-000778-a, UA-2024-09-17-000217-a, UA-2024-09-23-012688-a, UA-2024-09-25-012727-a.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован05.11.2024, 16:22)
1. Шановний потенційний Учасник! Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Ми, як Замовник, в даній процедурі закупівлі, застосовуємо спрощену процедуру закупівлі, відповідно до вимог абзацу другого пункту 8 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022р. №1275, та розпорядження Головного управління НГ України від 25.10.2024 року №27/11/4/3-26300.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше потенційних постачальників.
Дану вимогу Замовник торгів вважає законною та необхідною це по-перше.
По-друге дане запитання вже не вперше ставиться нам від Учасників і ми вкотре готові надати наступні пояснення:
Всі документи, які перераховані в Додатку № 3 є чинними на території України, порядок їх отримання, терміни дії, зовнішній вигляд та інше визначено відповідними нормативними документами.
Для підтвердження належної якості запропонованого пального та поставки саме того пального, що пропонується до поставки була додана дана вимога. Хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та великі імпортери, які мають дійсні документи які видані на їх ім’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у оголошенні, які не може подати один постачальник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші потенційні постачальники не є дискримінаційною умовою (вимогою).
Відповідно до пункту 24 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив – «випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями, визначеними у встановленому Мінекоенерго порядку.» Від так, наявність протоколу випробувань виданим уповноваженою (акредитованою) лабораторію, є обов’язковим фактом для учасника як потенційного постачальника. Тож дана вимога не є дискримінаційною з огляду на те, що наявність даних документів у учасника як потенційного постачальника, передбачена вимогами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та свідчить про гарантування якості товару, що пропонується до постачання. Відповідно до цього Замовник вправі вимагати від учасників документи, які підтверджують якість пального і підтверджують реальність здійснення перевірки якості таких товарів.
Замовник вважає необхідним, щоб учасник торгів брав на себе відповідальність щодо якості поставленої продукції шляхом оформлення декларації, протоколу випробувань та інших необхідних документів про відповідність вимогам Технічного регламенту. Відповідно до вимог Технічного регламенту декларація про відповідність складається за результатом проведеної оцінки відповідності на підставі сертифікату відповідності (якщо оцінка проводилась за модулем А1) або іншого документа, передбаченого Постановою КМ України «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності» від 13.01.2016 року №95. При оформлені сертифіката відповідності, органом з оцінки відповідності зазначається протоколи випробувань, наданих акредитованою випробувальною лабораторією на підставі проведених досліджень зразка, що відібрано від партії продукції, яка виставляється Учасником на торги.
Надання учасником вищевказаних документів Замовник вважає підтвердженням проведення процедури оцінки відповідності та належної якості пального.
Додатково хочемо зазначити, що вимога стосовно наявності даних документів у учасника, є постійною в наших аналогічних закупівлях і кожен учасник при бажанні взяти участь у закупівлі міг їх належним чином отримати у разі відсутності.
Сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника, протоколи випробувань є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із замовником торгів.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Враховуючи зазначене, не вбачається дискримінаційних вимог та доцільності щодо внесення змін до Оголошення.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Ми, як Замовник, в даній процедурі закупівлі, застосовуємо спрощену процедуру закупівлі, відповідно до вимог абзацу другого пункту 8 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022р. №1275, та розпорядження Головного управління НГ України від 25.10.2024 року №27/11/4/3-26300.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше потенційних постачальників.
Дану вимогу Замовник торгів вважає законною та необхідною це по-перше.
По-друге дане запитання вже не вперше ставиться нам від Учасників і ми вкотре готові надати наступні пояснення:
Всі документи, які перераховані в Додатку № 3 є чинними на території України, порядок їх отримання, терміни дії, зовнішній вигляд та інше визначено відповідними нормативними документами.
Для підтвердження належної якості запропонованого пального та поставки саме того пального, що пропонується до поставки була додана дана вимога. Хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та великі імпортери, які мають дійсні документи які видані на їх ім’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у оголошенні, які не може подати один постачальник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші потенційні постачальники не є дискримінаційною умовою (вимогою).
Відповідно до пункту 24 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив – «випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями, визначеними у встановленому Мінекоенерго порядку.» Від так, наявність протоколу випробувань виданим уповноваженою (акредитованою) лабораторію, є обов’язковим фактом для учасника як потенційного постачальника. Тож дана вимога не є дискримінаційною з огляду на те, що наявність даних документів у учасника як потенційного постачальника, передбачена вимогами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та свідчить про гарантування якості товару, що пропонується до постачання. Відповідно до цього Замовник вправі вимагати від учасників документи, які підтверджують якість пального і підтверджують реальність здійснення перевірки якості таких товарів.
Замовник вважає необхідним, щоб учасник торгів брав на себе відповідальність щодо якості поставленої продукції шляхом оформлення декларації, протоколу випробувань та інших необхідних документів про відповідність вимогам Технічного регламенту. Відповідно до вимог Технічного регламенту декларація про відповідність складається за результатом проведеної оцінки відповідності на підставі сертифікату відповідності (якщо оцінка проводилась за модулем А1) або іншого документа, передбаченого Постановою КМ України «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності» від 13.01.2016 року №95. При оформлені сертифіката відповідності, органом з оцінки відповідності зазначається протоколи випробувань, наданих акредитованою випробувальною лабораторією на підставі проведених досліджень зразка, що відібрано від партії продукції, яка виставляється Учасником на торги.
Надання учасником вищевказаних документів Замовник вважає підтвердженням проведення процедури оцінки відповідності та належної якості пального.
Додатково хочемо зазначити, що вимога стосовно наявності даних документів у учасника, є постійною в наших аналогічних закупівлях і кожен учасник при бажанні взяти участь у закупівлі міг їх належним чином отримати у разі відсутності.
Сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника, протоколи випробувань є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із замовником торгів.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Враховуючи зазначене, не вбачається дискримінаційних вимог та доцільності щодо внесення змін до Оголошення.
01.11.2024, 16:59
Протиправна вимога закупівлі (документи, видані учаснику)
Общий вопрос о закупке
Шановний замовнику!
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927 та ДСТУ 7688:2015 для дизельного палива.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає документи, ВИДАНІ УЧАСНИКУ, зокрема, протокол випробувань та сертифікат відповідності.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Аналогічно, законодавство не містить вимог стосовно того, що протоколи випробувань (які не належать до документів якості палива), мають бути видані саме розповсюджувачу палива (учаснику).
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань та сертифікату відповідності, виданого саме УЧАСНИКУ, є безпідставною та протиправною.
Такої ж позиції дотримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, згідно з усталеною практикою якої подібні вимоги є дискримінаційними, що підтверджується рішеннями Комісії, прийнятими, зокрема, за результатами розгляду скарг щодо закупівель: UA-2024-03-13-009333-a, UA-2024-05-03-007576-a, UA-2024-05-13-008953-a, UA-2024-05-13-008408-a, UA-2024-05-03-007576-a, UA-2024-07-12-002503-a.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927 та ДСТУ 7688:2015 для дизельного палива.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає документи, ВИДАНІ УЧАСНИКУ, зокрема, протокол випробувань та сертифікат відповідності.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Аналогічно, законодавство не містить вимог стосовно того, що протоколи випробувань (які не належать до документів якості палива), мають бути видані саме розповсюджувачу палива (учаснику).
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань та сертифікату відповідності, виданого саме УЧАСНИКУ, є безпідставною та протиправною.
Такої ж позиції дотримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, згідно з усталеною практикою якої подібні вимоги є дискримінаційними, що підтверджується рішеннями Комісії, прийнятими, зокрема, за результатами розгляду скарг щодо закупівель: UA-2024-03-13-009333-a, UA-2024-05-03-007576-a, UA-2024-05-13-008953-a, UA-2024-05-13-008408-a, UA-2024-05-03-007576-a, UA-2024-07-12-002503-a.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован05.11.2024, 16:22)
Шановний потенційний Учасник! Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Ми, як Замовник, в даній процедурі закупівлі, застосовуємо спрощену процедуру закупівлі, відповідно вимог абзацу другого пункту 8 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022р. №1275, та розпорядження Головного управління НГ України від 25.10.2024 року №27/11/4/3-26300.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Дане положення тендерної документації не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники не повинні бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору із виробниками продукції або їх офіційним дистриб’юторами.
Дану вимогу Замовник торгів вважає законною та необхідною це по-перше.
По-друге дане запитання вже не вперше ставиться нам від Учасників і ми вкотре готові надати наступне пояснення:
Всі документи, які перераховані в Додатку № 2 є чинними на території України, порядок їх отримання, терміни дії, зовнішній вигляд та інше визначено відповідними нормативними документами.
Вимога стосовно надання документів які видані саме Учаснику - сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ який видається уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю та надання договору з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, зумовлена тим, що Замовник розуміє всі ризики та фальсифікації (ухилення від сплати мит, акцизів та інше), які можуть бути на ринку нафтопродуктів. Враховуючи те, що від виробника до кінцевого споживача пальне може переходити через певну кількість посередників, а також певну кількість відвантажень та завантажень, що може призвести до змішування пально-мастильних матеріалів різних видів котре може призвести до зниження якісних показників пального відносно первинних документів (сертифікату якості, паспортів тощо) виданих (отриманих) заводом виробником або імпортером, вимагається надання саме виданих Учаснику сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 та декларації про відповідність палива технічному регламенту. Такі документи підтверджують відповідність якісним та технічним характеристикам саме ту партію товару, яка пропонується до поставки Замовнику.
Для підтвердження належної якості запропонованого пального та поставки саме того пального, що пропонується до поставки була добавлена дана вимога. Хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та великі імпортери, які мають дійсні документи які видані на їх їм’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у оголошенні, які не може подати один постачальник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші постачальники не є дискримінаційною умовою.
Відповідно до пункту 24 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив – «випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями, визначеними у встановленому Мінекоенерго порядку.» Від так, наявність протоколу випробувань виданим уповноваженою (акредитованою) лабораторію, є обов’язковим фактом для учасника як потенційного постачальника. Тож дана вимога не є дискримінаційною з огляду на те, що наявність даних документів у учасника як потенційного постачальника, передбачена вимогами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та свідчить про гарантування якості товару, що пропонується до постачання. Відповідно до цього Замовник вправі вимагати від учасників документи, які підтверджують якість пального і підтверджують реальність здійснення перевірки якості таких товарів.
Замовник вважає необхідним, щоб учасник торгів брав на себе відповідальність щодо якості поставленої продукції шляхом оформлення декларації про відповідність вимогам Технічного регламенту. Відповідно до вимог Технічного регламенту декларація про відповідність складається за результатом проведеної оцінки відповідності на підставі сертифікату відповідності (якщо оцінка проводилась за модулем А1) або іншого документа, передбаченого Постановою КМ України «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності» від 13.01.2016 року №95. При оформлені сертифіката відповідності, органом з оцінки відповідності зазначається протоколи випробувань, наданих акредитованою випробувальною лабораторією на підставі проведених досліджень зразка, що відібрано від партії продукції, яка виставляється Учасником на торги.
Надання учасником вищевказаних документів Замовник вважає підтвердженням проведення процедури оцінки відповідності та належної якості пального.
Додатково хочемо зазначити, що вимога стосовно наявності даних документів у учасника, є постійною в наших аналогічних закупівлях і кожен учасник при бажанні взяти участь у закупівлі міг їх належним чином отримати у разі відсутності.
Сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника, протоколи випробувань є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із замовником торгів.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Враховуючи зазначене, не вбачається дискримінаційних вимог та доцільності щодо внесення змін до Оголошення.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Ми, як Замовник, в даній процедурі закупівлі, застосовуємо спрощену процедуру закупівлі, відповідно вимог абзацу другого пункту 8 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022р. №1275, та розпорядження Головного управління НГ України від 25.10.2024 року №27/11/4/3-26300.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Дане положення тендерної документації не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники не повинні бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору із виробниками продукції або їх офіційним дистриб’юторами.
Дану вимогу Замовник торгів вважає законною та необхідною це по-перше.
По-друге дане запитання вже не вперше ставиться нам від Учасників і ми вкотре готові надати наступне пояснення:
Всі документи, які перераховані в Додатку № 2 є чинними на території України, порядок їх отримання, терміни дії, зовнішній вигляд та інше визначено відповідними нормативними документами.
Вимога стосовно надання документів які видані саме Учаснику - сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ який видається уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю та надання договору з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, зумовлена тим, що Замовник розуміє всі ризики та фальсифікації (ухилення від сплати мит, акцизів та інше), які можуть бути на ринку нафтопродуктів. Враховуючи те, що від виробника до кінцевого споживача пальне може переходити через певну кількість посередників, а також певну кількість відвантажень та завантажень, що може призвести до змішування пально-мастильних матеріалів різних видів котре може призвести до зниження якісних показників пального відносно первинних документів (сертифікату якості, паспортів тощо) виданих (отриманих) заводом виробником або імпортером, вимагається надання саме виданих Учаснику сертифікатів відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 та декларації про відповідність палива технічному регламенту. Такі документи підтверджують відповідність якісним та технічним характеристикам саме ту партію товару, яка пропонується до поставки Замовнику.
Для підтвердження належної якості запропонованого пального та поставки саме того пального, що пропонується до поставки була добавлена дана вимога. Хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та великі імпортери, які мають дійсні документи які видані на їх їм’я та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів. Наявність документів у оголошенні, які не може подати один постачальник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші постачальники не є дискримінаційною умовою.
Відповідно до пункту 24 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив – «випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями, визначеними у встановленому Мінекоенерго порядку.» Від так, наявність протоколу випробувань виданим уповноваженою (акредитованою) лабораторію, є обов’язковим фактом для учасника як потенційного постачальника. Тож дана вимога не є дискримінаційною з огляду на те, що наявність даних документів у учасника як потенційного постачальника, передбачена вимогами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та свідчить про гарантування якості товару, що пропонується до постачання. Відповідно до цього Замовник вправі вимагати від учасників документи, які підтверджують якість пального і підтверджують реальність здійснення перевірки якості таких товарів.
Замовник вважає необхідним, щоб учасник торгів брав на себе відповідальність щодо якості поставленої продукції шляхом оформлення декларації про відповідність вимогам Технічного регламенту. Відповідно до вимог Технічного регламенту декларація про відповідність складається за результатом проведеної оцінки відповідності на підставі сертифікату відповідності (якщо оцінка проводилась за модулем А1) або іншого документа, передбаченого Постановою КМ України «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності» від 13.01.2016 року №95. При оформлені сертифіката відповідності, органом з оцінки відповідності зазначається протоколи випробувань, наданих акредитованою випробувальною лабораторією на підставі проведених досліджень зразка, що відібрано від партії продукції, яка виставляється Учасником на торги.
Надання учасником вищевказаних документів Замовник вважає підтвердженням проведення процедури оцінки відповідності та належної якості пального.
Додатково хочемо зазначити, що вимога стосовно наявності даних документів у учасника, є постійною в наших аналогічних закупівлях і кожен учасник при бажанні взяти участь у закупівлі міг їх належним чином отримати у разі відсутності.
Сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника, протоколи випробувань є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із замовником торгів.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Враховуючи зазначене, не вбачається дискримінаційних вимог та доцільності щодо внесення змін до Оголошення.
01.11.2024, 17:00
Протиправна вимога закупівлі (паспорт якості, виданий підприємством-виробником)
Общий вопрос о закупке
Шановний замовнику!
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, учасник надає, зокрема, паспорт якості, виданий ПІДПРИЄМСТВОМ-ВИРОБНИКОМ ПАЛИВА.
З цього приводу слід зауважити, що єдиний порядок організації та проведення робіт, пов'язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску, встановлений Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою наказом Мінпаливенерго України, Держспоживстандарту України від 04.06.2007 № 271/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2007 за № 762/14029 (далі – Інструкція).
Згідно з вимогами пункту 5.6. зазначеної Інструкції, паспорт якості згідно з результатами випробувань проб нафти та/або нафтопродуктів оформлює саме ВИПРОБУВАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ, а не підприємство-виробник палива.
Крім того, форма Паспорту якості (Форма № 11-НК), встановлена Додатком 11 до Інструкції, також передбачає, що у верхньому колонтитулі документа зазначається назва саме випробувальної лабораторії. Назва ж виробника зазначається у тексті паспорту якості.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції паспорту якості, виданого саме ПІДПРИЄМСТВОМ-ВИРОБНИКОМ ПАЛИВА, є безпідставною та протиправною.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, учасник надає, зокрема, паспорт якості, виданий ПІДПРИЄМСТВОМ-ВИРОБНИКОМ ПАЛИВА.
З цього приводу слід зауважити, що єдиний порядок організації та проведення робіт, пов'язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі - нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску, встановлений Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою наказом Мінпаливенерго України, Держспоживстандарту України від 04.06.2007 № 271/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.07.2007 за № 762/14029 (далі – Інструкція).
Згідно з вимогами пункту 5.6. зазначеної Інструкції, паспорт якості згідно з результатами випробувань проб нафти та/або нафтопродуктів оформлює саме ВИПРОБУВАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ, а не підприємство-виробник палива.
Крім того, форма Паспорту якості (Форма № 11-НК), встановлена Додатком 11 до Інструкції, також передбачає, що у верхньому колонтитулі документа зазначається назва саме випробувальної лабораторії. Назва ж виробника зазначається у тексті паспорту якості.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції паспорту якості, виданого саме ПІДПРИЄМСТВОМ-ВИРОБНИКОМ ПАЛИВА, є безпідставною та протиправною.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован05.11.2024, 16:22)
Шановний потенційний Учасник! Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
01.11.2024, 17:00
Протиправна вимога закупівлі (декларація відповідності, видана підприємством-виробником)
Общий вопрос о закупке
Шановний замовнику!
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, учасник надає, зокрема, декларацію про відповідність, видану ПІДПРИЄМСТВОМ-ВИРОБНИКОМ ПАЛИВА.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Відповідно до вимог пункту 19 Технічного регламенту, за результатами проведення оцінки відповідності декларацію про відповідність складає виробник або уповноважений представник.
При цьому, форма Декларації, встановлена додатком 6 до Технічного регламенту, також передбачає можливість зазначення найменування суб’єкта господарювання – виробника або уповноваженого представника, постачальника, який декларує відповідність палив.
Отже, вимога замовника у такій редакції не передбачає можливості надання учасниками декларації про відповідність, складеної уповноваженим представником, та як наслідок, протиправно обмежує учасника у способі декларування відповідності палива Технічному регламенту.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, учасник надає, зокрема, декларацію про відповідність, видану ПІДПРИЄМСТВОМ-ВИРОБНИКОМ ПАЛИВА.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Відповідно до вимог пункту 19 Технічного регламенту, за результатами проведення оцінки відповідності декларацію про відповідність складає виробник або уповноважений представник.
При цьому, форма Декларації, встановлена додатком 6 до Технічного регламенту, також передбачає можливість зазначення найменування суб’єкта господарювання – виробника або уповноваженого представника, постачальника, який декларує відповідність палив.
Отже, вимога замовника у такій редакції не передбачає можливості надання учасниками декларації про відповідність, складеної уповноваженим представником, та як наслідок, протиправно обмежує учасника у способі декларування відповідності палива Технічному регламенту.
Враховуючи наведене, вимагаємо виключити зазначену вимогу закупівлі як таку, що є дискримінаційною.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован05.11.2024, 16:22)
Звертаємо увагу, що замовник не обмежує Учасника в праві здійснення будь -яких законних заходів.
Замовником не було включено до умов тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
В зв’язку з вище викладеним, вважаємо, що у разі відповідності Декларації про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, у будь-якого Учасника не повинно виникнути проблем з отриманням відповідної Декларації саме від виробника.
Таким чином, не вбачається необхідності внесення змін до спрощеної закупівлі.
Замовником не було включено до умов тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
В зв’язку з вище викладеним, вважаємо, що у разі відповідності Декларації про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, у будь-якого Учасника не повинно виникнути проблем з отриманням відповідної Декларації саме від виробника.
Таким чином, не вбачається необхідності внесення змін до спрощеної закупівлі.
01.11.2024, 17:01
Протиправна вимога закупівлі (щодо АЗС)
Общий вопрос о закупке
Шановний замовнику!
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, учасник повинен мати (У КОРИСТУВАННІ, ОРЕНДІ АБО У ВЛАСНОСТІ) розгалужену мережу АЗС.
З цього приводу слід зауважити, що зазначена умова (у запропонованій редакції) ОБМЕЖУЄ УЧАСТЬ у закупівлі учасників, які не є орендарями або власниками мереж АЗС, однак співпрацюють з власниками мереж АЗС на підставі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів, договорів ПОСТАВКИ, які передбачають реалізацію пального із залученням партнерської матеріально-технічної бази (зокрема, мережі АЗС), та при цьому, не передбачають безпосереднього користування учасником партнерською мережею АЗС.
Така вимога Оголошення порушує вимоги частини 5 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, зазначена вимога Оголошення НЕ УЗГОДЖУЄТЬСЯ з іншими вимогами Оголошення, зокрема, вимогами підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 3 до Оголошення, який передбачає «реалізацію палива на АЗС виражене В ІНШІЙ ФОРМІ, відповідно до цивільного, господарського законодавства» (підпункт «в»), а також наявність у Учасника ПАРТНЕРА (підпункт «д»).
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до Оголошення, та усунути зазначену дискримінаційну вимогу, а саме, передбачити можливість участі у закупівлі учасників, які взаємодіють з власниками мереж АЗС на підставі договорів, які мають ІНШУ правову природу.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Згідно з вимогами Додатку 3 до Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, учасник повинен мати (У КОРИСТУВАННІ, ОРЕНДІ АБО У ВЛАСНОСТІ) розгалужену мережу АЗС.
З цього приводу слід зауважити, що зазначена умова (у запропонованій редакції) ОБМЕЖУЄ УЧАСТЬ у закупівлі учасників, які не є орендарями або власниками мереж АЗС, однак співпрацюють з власниками мереж АЗС на підставі ПАРТНЕРСЬКИХ договорів, договорів ПОСТАВКИ, які передбачають реалізацію пального із залученням партнерської матеріально-технічної бази (зокрема, мережі АЗС), та при цьому, не передбачають безпосереднього користування учасником партнерською мережею АЗС.
Така вимога Оголошення порушує вимоги частини 5 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, зазначена вимога Оголошення НЕ УЗГОДЖУЄТЬСЯ з іншими вимогами Оголошення, зокрема, вимогами підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 3 до Оголошення, який передбачає «реалізацію палива на АЗС виражене В ІНШІЙ ФОРМІ, відповідно до цивільного, господарського законодавства» (підпункт «в»), а також наявність у Учасника ПАРТНЕРА (підпункт «д»).
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до Оголошення, та усунути зазначену дискримінаційну вимогу, а саме, передбачити можливість участі у закупівлі учасників, які взаємодіють з власниками мереж АЗС на підставі договорів, які мають ІНШУ правову природу.
У разі відмови від усунення з Документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право поінформувати відповідні контролюючі органи.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован05.11.2024, 16:23)
Шановний Учасник! Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Дана умова не є дискримінаційною, оскільки враховує право на участь в торгах не лише власників АЗС/АЗК, орендарів, а й учасників, які здійснюють продаж пального на основі партнерських договорів із власниками АЗС/АЗК.
Учасник повинен володіти речовими правами щодо АЗС відповідно до положень ЦКУ, мати власні АЗС або використовувати АЗС на основі партнерських договорів, враховуючи особливості закупівлі палива, які включають отримання палива замовником саме на АЗС, які Учасник залучає до виконання умов договору. Ця умова необхідна з метою отримання пояснення в частині правового механізму законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору.
Партнерський договір є фактом підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником АЗС/АЗК, які, у свою чергу, складовою частиною механізму отримання предмету закупівлі, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів на АЗС/АЗК. Вимога вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Дана умова не є дискримінаційною, оскільки враховує право на участь в торгах не лише власників АЗС/АЗК, орендарів, а й учасників, які здійснюють продаж пального на основі партнерських договорів із власниками АЗС/АЗК.
Учасник повинен володіти речовими правами щодо АЗС відповідно до положень ЦКУ, мати власні АЗС або використовувати АЗС на основі партнерських договорів, враховуючи особливості закупівлі палива, які включають отримання палива замовником саме на АЗС, які Учасник залучає до виконання умов договору. Ця умова необхідна з метою отримання пояснення в частині правового механізму законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору.
Партнерський договір є фактом підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником АЗС/АЗК, які, у свою чергу, складовою частиною механізму отримання предмету закупівлі, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів на АЗС/АЗК. Вимога вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
01.11.2024, 17:01
Вимога про надання додаткових документів
Общий вопрос о закупке
Шановний замовнику!
Відповідно до вимог підпункту «б» підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 3 до Оголошення, учасник має надати копії гарантійних листів від власників (орендарів - операторів) АЗС.
При цьому, у разі, якщо такі гарантійні листи підписуються (завіряються) іншою особою, подається довіреність (доручення) про надання повноважень цій особі підписувати такі документи (гарантійні листи, тощо) та копія документа, що засвідчує цю особу (копія паспорта, посвідчення, тощо).
З цього приводу слід зазначити, що вимога щодо надання разом з відповідними гарантійними листами додаткових документів, а саме, довіреностей, доручень, паспорта особи, її посвідчення (які містять персональні дані про особу) тощо, СУТТЄВО УСКЛАДНЮЄ процес підготовки пропозиції.
Адже зазначені документи мають бути надані третіми особами, які не є учасниками цієї закупівлі та НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ надавати учасникам відповідні документи.
Більше того, копія паспорту особи, або її посвідчення, жодним чином НЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ наявність у неї права підписувати ті чи інші документи.
Таким чином, учасники потрапляють у залежність від рішень третіх осіб (про надання або не надання додаткових документів), від яких залежатиме можливість участі учасника у закупівлі.
Враховуючи наведене, просимо ВИКЛЮЧИТИ з Оголошення вимогу про надання разом з відповідними гарантійними листами ДОДАТКОВИХ ДОКУМЕНТІВ, а саме, довіреностей, доручень, паспорта особи, її посвідчення тощо.
При цьому, відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Тобто, у разі виникнення у замовника сумнівів щодо достовірності того чи іншого документа тендерної пропозиції, він завжди може скористатися зазначеним положенням Закону, без створення зайвого тиску на учасників.
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до Оголошення, та ВИКЛЮЧИТИ з нього вимогу про надання довіреності (доручення) про надання повноважень особі підписувати документи (гарантійні листи, тощо) та копії документа, що засвідчує цю особу (копія паспорта, посвідчення, тощо).
Відповідно до вимог підпункту «б» підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 3 до Оголошення, учасник має надати копії гарантійних листів від власників (орендарів - операторів) АЗС.
При цьому, у разі, якщо такі гарантійні листи підписуються (завіряються) іншою особою, подається довіреність (доручення) про надання повноважень цій особі підписувати такі документи (гарантійні листи, тощо) та копія документа, що засвідчує цю особу (копія паспорта, посвідчення, тощо).
З цього приводу слід зазначити, що вимога щодо надання разом з відповідними гарантійними листами додаткових документів, а саме, довіреностей, доручень, паспорта особи, її посвідчення (які містять персональні дані про особу) тощо, СУТТЄВО УСКЛАДНЮЄ процес підготовки пропозиції.
Адже зазначені документи мають бути надані третіми особами, які не є учасниками цієї закупівлі та НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ надавати учасникам відповідні документи.
Більше того, копія паспорту особи, або її посвідчення, жодним чином НЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ наявність у неї права підписувати ті чи інші документи.
Таким чином, учасники потрапляють у залежність від рішень третіх осіб (про надання або не надання додаткових документів), від яких залежатиме можливість участі учасника у закупівлі.
Враховуючи наведене, просимо ВИКЛЮЧИТИ з Оголошення вимогу про надання разом з відповідними гарантійними листами ДОДАТКОВИХ ДОКУМЕНТІВ, а саме, довіреностей, доручень, паспорта особи, її посвідчення тощо.
При цьому, відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Тобто, у разі виникнення у замовника сумнівів щодо достовірності того чи іншого документа тендерної пропозиції, він завжди може скористатися зазначеним положенням Закону, без створення зайвого тиску на учасників.
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до Оголошення, та ВИКЛЮЧИТИ з нього вимогу про надання довіреності (доручення) про надання повноважень особі підписувати документи (гарантійні листи, тощо) та копії документа, що засвідчує цю особу (копія паспорта, посвідчення, тощо).
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован05.11.2024, 16:23)
6. Шановний Учасник! Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних та інших вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Вимога тендерної документації щодо надання додаткових документів в частині представництва інтересів юридичної особи- партнера розроблена із неухильним дотримання положень ЦКУ, які регулюють порядок представництва,
Ст. 244 ЦКУ передбачає: «Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі».
Паспорт або посвідчення особи— документ, що підтверджує особу. Паспорт дійсний для укладання цивільно-правових угод, здійснення банківських операцій, оформлення доручень іншим особам для представництва перед третьою особою на території України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Порядок його отримання регулюється ЗУ «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Зазначені листи гарантують безумовне, цілодобове та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК та є підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником товару, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів.
Разом з тим, при наявності відповідних гарантійних листів, потенційний Учасник підтверджує право на реалізацію пального із залученням партнерської матеріально-технічної бази (зокрема, мережі АЗС).
Відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Згідно з частиною 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта, інформація для здійснення зв’язку з керівником юридичної особи (телефон та/або адреса електронної пошти)), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.
При цьому, у разі надання гарантійних листів, підписаних іншими особами (повноваження яких не зазначені в ЄДРПОУ), підтвердженням таких повноважень є довіреність (доручення) про надання повноважень цій особі підписувати такі документи (гарантійні листи тощо) та копія документа, що засвідчує цю особу (копія паспорта, посвідчення, тощо).
Разом з тим, при наявності партнерських договорів та гарантійних листів надання документів, які підтверджують повноваження підписання іншими особами, не можуть суттєво ускладнити процес підготовки пропозиції і не є перешкодою.
Таким чином, не вбачається необхідності внесення змін до спрощеної закупівлі.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Вимога тендерної документації щодо надання додаткових документів в частині представництва інтересів юридичної особи- партнера розроблена із неухильним дотримання положень ЦКУ, які регулюють порядок представництва,
Ст. 244 ЦКУ передбачає: «Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами. Довіреність на вчинення правочину представником може бути надана особою, яку представляють (довірителем), безпосередньо третій особі».
Паспорт або посвідчення особи— документ, що підтверджує особу. Паспорт дійсний для укладання цивільно-правових угод, здійснення банківських операцій, оформлення доручень іншим особам для представництва перед третьою особою на території України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Порядок його отримання регулюється ЗУ «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Зазначені листи гарантують безумовне, цілодобове та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК та є підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником товару, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів.
Разом з тим, при наявності відповідних гарантійних листів, потенційний Учасник підтверджує право на реалізацію пального із залученням партнерської матеріально-технічної бази (зокрема, мережі АЗС).
Відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Згідно з частиною 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта, інформація для здійснення зв’язку з керівником юридичної особи (телефон та/або адреса електронної пошти)), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.
При цьому, у разі надання гарантійних листів, підписаних іншими особами (повноваження яких не зазначені в ЄДРПОУ), підтвердженням таких повноважень є довіреність (доручення) про надання повноважень цій особі підписувати такі документи (гарантійні листи тощо) та копія документа, що засвідчує цю особу (копія паспорта, посвідчення, тощо).
Разом з тим, при наявності партнерських договорів та гарантійних листів надання документів, які підтверджують повноваження підписання іншими особами, не можуть суттєво ускладнити процес підготовки пропозиції і не є перешкодою.
Таким чином, не вбачається необхідності внесення змін до спрощеної закупівлі.