| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) повноти та своєчасності надання інформації та документів; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
СКОРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджена протоколом уповноваженої особи №46 від 18.09.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 01.10.2024, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЛЮКСБУДКВАРТАЛ» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЛЮКСБУДКВАРТАЛ») протокол розкриття тендерних пропозицій від 31.08.2024, протокол уповноваженої особи від 03.10.2024 № 55, повідомлення про намір укласти договір від 03.10.2024, укладений договір від 10.10.2024 року № 591 (далі – Договір), пояснення Замовника не надано та не оприлюднені через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, а також аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено наступне.
Моніторингом повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено наступне. Відповідно до вимог частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 30.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації, а саме: - яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
- надати інформацію, чи було оприлюднено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10. 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
- чому пункт 1 розділу 6 тендерної документації складено без урахування змін, внесених до Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 р. № 990 в частині відсутності підпункту 5 пункту 50 Особливостей ?
Також 04.11.2024 під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації:
- чому переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей, що суперечить пункту 47 Особливостей в частині включення інформації стосовно підтвердження відсутності підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей?
- згідно з Додатком 6 до ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ передбачена вимога надати договірну ціну. При цьому, визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) здійснюється згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова).
Поряд з цим, пунктом 3.6 Настанови передбачено, що в інвесторській кошторисній документації зазначається дата, станом на яку приймаються поточні ціни на трудові та матеріально-технічні ресурси.
Згідно з Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі – Настанова) договірна ціна має містити інформацію, зокрема щодо «Складена в поточних цінах станом на «_» ___ 20__р.»».
Учасник надав Договірну ціну, що не містить інформацію, визначену Додатком 30 до Настанови №281, а саме: «що здійснюється в 20__ році. Складена в поточних цінах станом на «_» _____ 20__ р.»
Чому Замовник не виявив зазначену невідповідність?
Однак всупереч частини 5 статті 8 Закону Замовником на запити Північно-східного офісу Держаудитслужби протягом 3 робочих днів відповіді не надано.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЛЮКСБУДКВАРТАЛ» встановлено наступне. Відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме: Переможець процедури закупівлі має надати повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який повинен бути отриманий не раніше дня оприлюднення оголошення про заплановану закупівлю в електронній системі закупівель у порядку, визначеному наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», про те, що фізична особа, яка є учасником, не була притягнута до кримінальної відповідальності, не має судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України. Вказаний Витяг повинен бути наданий у вигляді електронного документу з відповідним кваліфікованим електронним підписом та/або кваліфікованою електронною печаткою установи/організації, яка відповідальна за видачу таких витягів (документів), та/або номером (QR-код), який дозволяє перевірити інформацію, зазначену у Витягу.
Згідно протоколу с. Сороки від 03.10.2024 р. №55 Замовником прийнято рішення визнати пропозицію учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЛЮКСБУДКВАРТАЛ» відкритих торгів з особливостями переможною та опублікувати повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель.
На виконання вищевказаних вимог тендерної документації переможець процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЛЮКСБУДКВАРТАЛ» 11.10.2024, завантажив в електронну систему закупівель Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (файл Довідка про несудимість керівника. pdf), та не відповідає вимогам, встановленим Замовником у підпункту 5.2 пункту 5 Розділу 3 тендерної документації та підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Крім того, Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» виданий станом на 15.07.2024, який повинен бути отриманий не раніше дня оприлюднення оголошення про заплановану закупівлю в електронній системі закупівель.
Слід зазначити оголошення про проведення заплановану закупівлю в електронній системі закупівель оприлюднено 18.09.2024. Однак Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» виданий раніше на 65 днів від дати оприлюднення оголошення про заплановану закупівлю в електронній системі закупівель.
Таким чином, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЛЮКСБУДКВАРТАЛ», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6, 12 пункту 47 цих особливостей, та уклав з ним Договір. |
|