| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 11 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Військової частини А3186 (далі – Замовник) UA-P-2024-07-15-009815-a на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, запитання до процедури та відповідь Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Авто-Буд-Трейд» в частині правомірності відхилення та тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Федорчук Микола Юхимович, протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 16.08.2024 №124 та від 23.08.2024 №128; опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Федорчук Микола Юхимович; Скарга на рішення замовника щодо визначення учасника ФОП Федорчук Микола Юхимович переможцем закупівлі, рішення Органу оскарження – Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.09.2024 №14976-р/пк-пз (опубліковане 12.09.2024); повідомлення про намір укласти договір від 23.08.2024; договір підряду №114 від 16.09.2024; пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 26.09.2024 та 10.10.2024.
Моніторинг щодо тих питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органу оскарження, не здійснювався.
Рішенням №14976-р/пк-пз від 09.09.2024 відмовлено в задоволенні скарги.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП Федорчук Микола Юхимович встановлено наступне.
Пунктом 2 розділу III тендерної документації визначено, що учасник надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції у форматі PDF з накладанням ЕЦП гаранта. Разом з електронною банківською гарантією Учасник надає документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію та ліцензію НБУ, які повинні бути подані у вигляді сканованої копії з накладанням ЕЦП Гаранта.
Документи, що підтверджують повноваження особи яка підписала банківську гарантію, та щодо наявності ліцензії НБУ надані в складі пропозиції без накладання ЕЦП гаранта.
Отже, пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації, так як не виконана вимога п.2 розділу III тендерної документації.
Замовник керуючись п. 43 Особливостей розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме: «документально підтвердити повноваження особи, яка підписала банківську гарантію та надати копію ліцензії НБУ з накладеними ЕЦП гаранта».
На усунення невідповідностей ФОП Федорчук Микола Юхимович повторно в електронну систему закупівель завантажив витяг з державного реєстру банків з підтвердженням інформації про право на здійснення банківської діяльності АТ «Приват Банк» (наявність чинної банківської ліцензії) та довіреність №9148-К-О, видану АТ «Приват Банк», яка підтверджує повноваження особи, що підписала банківську гарантію видану АТ «Приват Банк» учаснику ФОП Федорчук Микола Юхимович. Проте вказані документи не містять накладеного ЕЦП гаранта.
Таким чином, учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Однак, замовником не відхилено пропозицію учасника, чим не дотримано вимоги пп.1 п. 44 Особливостей.
Додатком 2 «Інформація про необхідні технічні та кваліфікаційні вимоги до предмета закупівлі» передбачено надання послуг за предметом «проведення поточного ремонту споруди спеціального призначення (огорожа)» та визначено перелік (види) робіт, та їх обсяги.
Зокрема, передбачено позицію «установлення металевої огорожі з сітки по металевих стовпах без цоколя, висотою 2,5 м (буріння ям діам. не менше 20 см, глибиною 1,5 м нижче дна траншеї, встановлення стовпів із закладенням бетоном, навішування сітки - стовпи, сітка та кріплення надаються замовником з доставкою на місце монтажу)».
Учасником торгів ФОП Федорчук Микола Юхимович при розрахунку договірної ціни застосовано РЕКН КБ7-24-9 «Установлення металевої огорожі з сітки по залізобетонних стовпах без цоколя висотою до 2, 2 м».
При цьому, за результатами процедури відкритих торгів за ID: UA-2023-09-29-005969-a «Конструкції та їх частини» Замовником придбано відповідно до технічних характеристик (технічних умов виробника ПрАТ «Гарант Метиз Інвест» та технічної специфікації) сітку секційну оцинковану, стовпи та кріплення оцинковані.
Водночас, ресурсними елементними кошторисними нормами для монтажу секцій металевої огорожі передбачено РЕКН КБ7-24-12 «Установлення металевої огорожі з сітчатих панелей по залізобетонних стовпах без цоколя висотою до 2,2 м».
Таким чином, застосування учасником ФОП Федорчук Микола Юхимович РЕКН КБ7-24-9 (32451,57 людино-годин в прямих витратах) замість РЕКН КБ7-24-12 (21682,89 людино-годин в прямих витратах) призвело до завищення вартості договору орієнтовно на суму 948977,77 грн з ПДВ.
Пунктом 11.1 Розділу XI «Інші умови договору» Додатку 4 до Тендерної документації передбачено, що договір укладається згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. №668 (зі змінами), Постанови КМУ від 07.06.2017 №406 «Про затвердження Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію» та інших чинних нормативно-правових актів України (Державних будівельних норм, правил, стандартів тощо). Якщо між умовами Договору та положеннями вказаних нормативно-правових актів виникнуть розбіжності або суперечності, Сторони повинні керуватися цим Договором.
З огляду на вищевикладене, пропозиція учасника ФОП Федорчук Микола Юхимович не відповідала вимогам Додатку 4 до Тендерної документації та підлягала відхиленню відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Таким чином Замовником в порушення п. 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Федорчук Микола Юхимович та визнано переможцем торгів. |
|