Процедура закупки объявлена 14.05.2024 14:49. Дата последних изменений - 11.06.2024 08:32
Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо) -
| Идентификатор закупки | UA-2024-05-14-008505-a | |
| ID | 859dd95537dc46fbb13cdc9fbcf97ec5 |
Общая ожидаемая стоимость закупки
825`400.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
| Наименование заказчика | КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДОЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ | |
| Общая ожидаемая стоимость закупки | 825`400.00 Гривна (с НДС) | |
| Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
| Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением |
Закупка объявлена
14.05.24
Период уточнений
до 22.05.24
Период обжалования
до 22.05.24
Прием предложений
до 25.05.24
Аукцион
27.05.24
Квалификация
с27.05.24
Предложения рассмотрены
с05.06.24
Завершен
11.06.24
17.05.2024, 15:39
Звернення!
Общий вопрос о закупке
Звертаємось до замовника та просимо Вас прибрати з тендерної документації дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників:
1. У Додатку 2 Тендерної документації:
2.9. Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (смарт/скретч-картки, талони) на АЗС Постачальника в кожній області України, за виключенням окупованих територій. Покупець отримує довірчі документи (смарт/скретч – картки, талони) від Постачальника партіями на підставі заявок Покупця.
3.2. Довідку (в довільній формі) про дійсність довірчих документів (смарт/скретч-карток, талонів) на території кожної області України, за виключенням окупованих територій.
Проаналізувавши моніторинги Державної Аудиторської служби щодо подібних вимог Замовників, вбачається що підчас моніторингові виникає питання до Замовників щодо обґрунтування таких вимог, а саме: вказати чи відряджалися у 2023 працівники Замовника на службовому автотранспорті за межі Івано-Франківської області, якщо так то скільки разів та куди (вказати назви населених пунктів)? - вказати чи заплановано відрядження у 2024 році працівників Замовника на службовому автотранспорті за межі Івано-Франківської області, якщо так то скільки та куди ? і як висновок, Замовників зобов’язують здійснити усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, дані питання виникають саме у зв’язку з надмірними вимогами щодо кількості АЗС, оскільки Замовник являється КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДОЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, та діяльність свою проводить безпосередньо у місті Долина, та вважаємо вимога щодо наявності АЗС Постачальника в кожній області України є дискримінаційною та такою що обмежує коло потенційних учасників та сфокусовано на єдиного учасника.
Вважаємо вимоги Замовника є не об’єктивними та такими що спотворюють сутність публічних закупівель які здійснюються на принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи вище викладеною вимагає внести зміни та прибрати вимоги які стосують розгалуженої мережі в кожній області України.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Зважаючи на вище викладене Замовнику заборонено вимагити документальне підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону (пункт 29 Особливостей) що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) тобто ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
2. У Додатку 2 Тендерної Замовник встановлює:
3.3. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства.
- гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт/скретч-картками, талонами) встановленого зразка на АЗС.
З метою підтвердження факту реалізації палива зазначеної Учасником якості, копії документів про якість повинні бути посвідчені власником/ оператором/ ліцензіатом/орендодавцем/розпорядником АЗС, що використовуватиметься для обслуговування бланків дозволів Учасника.
Вимагаємо прибрати вимоги які порушують пункт 29 Особливостей, а саме вимоги щодо надання доментального підтвердження, чи гарантійні листи від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, та окрім того засвідчені документи від третії осіб, всі вище перелічені умови обмежуть коло потенційних учасників та дискримінують їх.
Дані вимоги порушують , пункт 29 Особливостей, оскільки, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Враховуючи викладене Замовнику заборонено вимагити документальне підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону (пункт 29 Особливостей) що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) тобто ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
3. Вимагаємо прибрати з Додатку 2 Тендерної документації дискримінаційні вимоги:
3.5. Зразок смарт/скретч-картки чи талонів з установленим логотипом та відповідним ступенем захисту, що буде використовуватися Замовником протягом 2024 року. Смарт/скретч-карти чи талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС, запропонованої Учасником та мати дію на інших АЗС, зазначених в переліку. Також у складі пропозиції Учасник надає гарантійний лист про те, що запропоновані ним смарт/скретч-картки або талони будуть прийматися протягом 12 (дванадцяти) місяців на його АЗС, згідно з наданим переліком, та термін реалізації таких смарт/скретч-карт/талонів повинен становити не менше 12 (дванадцяти) місяців з моменту їх постачання.
3.18. У складі пропозиції надає документ, що підтверджує право використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних смарт/скретч картках, талонах, відповідно до чинного законодавства України. Талони, які Учасник пропонує в складі тендерної пропозиції, повинні бути єдиного зразка, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих Учасником.
Вимога Замовника щодо «Талони, які Учасник пропонує в складі тендерної пропозиції, повинні бути єдиного зразка, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих Учасником» необґрунтованою та такою що обмежує коло потенційних Учасників та суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Такої ж думки притримується АМКУ, вимогу надання талона чи паливної картки саме єдиного зразка АМКУ вважає дискримінаційною, що відображено в актуальній практиці оскарження, зокрема по закупівлях № UA-2021-03-29-000116-b, № UA-2021-02-23-003320-b. Свою позицію АМКУ обґрунтовує тим, що такі вимоги обмежують участь тих учасників, які мають партнерські відносини з АЗС різних торговельних марок чи власників і пропонують талони та паливні картки різних емітентів.
Враховучи вище викладене вимагає прибрати з тендерної документації та надати можливість надання талонів різних еметентів.
4. Вимагаємо прибрати з тендерної документації вимоги які порушують пункт 29 Особливостей , а саме з Додатку 2:
2.10. Замовник має право, у разі необхідності звернутися до Учасника за відеоматеріалами стосовно заправки транспортних засобів які належать Замовнику. Учасник після звернення Замовника повинен надати відеоматеріали на електронних носіях стосовно заправки транспортних засобів які належать Замовнику, в термін який не перевищує 72 (сімдесят дві) години.
Дана вимога стосується наявності в учасника матеріально технічної бази .
Дані вимоги порушують , пункт 29 Особливостей, оскільки, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Враховуючи викладене Замовнику заборонено вимагити документальне підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону (пункт 29 Особливостей) що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) тобто ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Вимагаємо прибрати з Тендерної документації всі вище згадані дискримінаційні вимоги!
Такої ж думки притримується АМКУ, РІШЕННЯ №7761-р/пк-пз від 01.05.2024 у закупівлі UA-2024-04-16-012536-a, РІШЕННЯ №18792 -р/пк-пз від 22.11.2023 у закупівлі UA-2023-11-07-016732-a.b.
У разі ігнорування порушення наших прав, будемо вимушені звернутися зі Скаргою до ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ чи Антимонопольного комітету України, що призведе до затягування процедури закупівлі.
1. У Додатку 2 Тендерної документації:
2.9. Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (смарт/скретч-картки, талони) на АЗС Постачальника в кожній області України, за виключенням окупованих територій. Покупець отримує довірчі документи (смарт/скретч – картки, талони) від Постачальника партіями на підставі заявок Покупця.
3.2. Довідку (в довільній формі) про дійсність довірчих документів (смарт/скретч-карток, талонів) на території кожної області України, за виключенням окупованих територій.
Проаналізувавши моніторинги Державної Аудиторської служби щодо подібних вимог Замовників, вбачається що підчас моніторингові виникає питання до Замовників щодо обґрунтування таких вимог, а саме: вказати чи відряджалися у 2023 працівники Замовника на службовому автотранспорті за межі Івано-Франківської області, якщо так то скільки разів та куди (вказати назви населених пунктів)? - вказати чи заплановано відрядження у 2024 році працівників Замовника на службовому автотранспорті за межі Івано-Франківської області, якщо так то скільки та куди ? і як висновок, Замовників зобов’язують здійснити усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, дані питання виникають саме у зв’язку з надмірними вимогами щодо кількості АЗС, оскільки Замовник являється КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ДОЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, та діяльність свою проводить безпосередньо у місті Долина, та вважаємо вимога щодо наявності АЗС Постачальника в кожній області України є дискримінаційною та такою що обмежує коло потенційних учасників та сфокусовано на єдиного учасника.
Вважаємо вимоги Замовника є не об’єктивними та такими що спотворюють сутність публічних закупівель які здійснюються на принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи вище викладеною вимагає внести зміни та прибрати вимоги які стосують розгалуженої мережі в кожній області України.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Зважаючи на вище викладене Замовнику заборонено вимагити документальне підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону (пункт 29 Особливостей) що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) тобто ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
2. У Додатку 2 Тендерної Замовник встановлює:
3.3. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства.
- гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт/скретч-картками, талонами) встановленого зразка на АЗС.
З метою підтвердження факту реалізації палива зазначеної Учасником якості, копії документів про якість повинні бути посвідчені власником/ оператором/ ліцензіатом/орендодавцем/розпорядником АЗС, що використовуватиметься для обслуговування бланків дозволів Учасника.
Вимагаємо прибрати вимоги які порушують пункт 29 Особливостей, а саме вимоги щодо надання доментального підтвердження, чи гарантійні листи від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, та окрім того засвідчені документи від третії осіб, всі вище перелічені умови обмежуть коло потенційних учасників та дискримінують їх.
Дані вимоги порушують , пункт 29 Особливостей, оскільки, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Враховуючи викладене Замовнику заборонено вимагити документальне підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону (пункт 29 Особливостей) що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) тобто ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
3. Вимагаємо прибрати з Додатку 2 Тендерної документації дискримінаційні вимоги:
3.5. Зразок смарт/скретч-картки чи талонів з установленим логотипом та відповідним ступенем захисту, що буде використовуватися Замовником протягом 2024 року. Смарт/скретч-карти чи талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС, запропонованої Учасником та мати дію на інших АЗС, зазначених в переліку. Також у складі пропозиції Учасник надає гарантійний лист про те, що запропоновані ним смарт/скретч-картки або талони будуть прийматися протягом 12 (дванадцяти) місяців на його АЗС, згідно з наданим переліком, та термін реалізації таких смарт/скретч-карт/талонів повинен становити не менше 12 (дванадцяти) місяців з моменту їх постачання.
3.18. У складі пропозиції надає документ, що підтверджує право використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних смарт/скретч картках, талонах, відповідно до чинного законодавства України. Талони, які Учасник пропонує в складі тендерної пропозиції, повинні бути єдиного зразка, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих Учасником.
Вимога Замовника щодо «Талони, які Учасник пропонує в складі тендерної пропозиції, повинні бути єдиного зразка, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих Учасником» необґрунтованою та такою що обмежує коло потенційних Учасників та суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Такої ж думки притримується АМКУ, вимогу надання талона чи паливної картки саме єдиного зразка АМКУ вважає дискримінаційною, що відображено в актуальній практиці оскарження, зокрема по закупівлях № UA-2021-03-29-000116-b, № UA-2021-02-23-003320-b. Свою позицію АМКУ обґрунтовує тим, що такі вимоги обмежують участь тих учасників, які мають партнерські відносини з АЗС різних торговельних марок чи власників і пропонують талони та паливні картки різних емітентів.
Враховучи вище викладене вимагає прибрати з тендерної документації та надати можливість надання талонів різних еметентів.
4. Вимагаємо прибрати з тендерної документації вимоги які порушують пункт 29 Особливостей , а саме з Додатку 2:
2.10. Замовник має право, у разі необхідності звернутися до Учасника за відеоматеріалами стосовно заправки транспортних засобів які належать Замовнику. Учасник після звернення Замовника повинен надати відеоматеріали на електронних носіях стосовно заправки транспортних засобів які належать Замовнику, в термін який не перевищує 72 (сімдесят дві) години.
Дана вимога стосується наявності в учасника матеріально технічної бази .
Дані вимоги порушують , пункт 29 Особливостей, оскільки, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Враховуючи викладене Замовнику заборонено вимагити документальне підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону (пункт 29 Особливостей) що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі) тобто ДСТУ 7688:2015 та 7687:2015.
Вимагаємо прибрати з Тендерної документації всі вище згадані дискримінаційні вимоги!
Такої ж думки притримується АМКУ, РІШЕННЯ №7761-р/пк-пз від 01.05.2024 у закупівлі UA-2024-04-16-012536-a, РІШЕННЯ №18792 -р/пк-пз від 22.11.2023 у закупівлі UA-2023-11-07-016732-a.b.
У разі ігнорування порушення наших прав, будемо вимушені звернутися зі Скаргою до ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ чи Антимонопольного комітету України, що призведе до затягування процедури закупівлі.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован20.05.2024, 15:26)
Доброго дня. Ваше звернення нами уважно розглянуто. У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Дана умова не є дискримінаційною, оскільки враховує право на участь в торгах не лише власників АЗС/АЗК, орендарів, а й учасників, які здійснюють продаж пального на основі партнерських договорів із власниками АЗС/АЗК.
Учасник повинен володіти речовими правами щодо АЗС відповідно до положень ЦКУ, мати власні АЗС або використовувати АЗС на основі партнерських договорів, враховуючи особливості закупівлі палива, які включають отримання палива замовником саме на АЗС, які Учасник залучає до виконання умов договору.
Партнерський договір ж фактом підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником АЗС/АЗК, які, у свою чергу, складовою частиною механізму отримання предмету закупівлі, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів на АЗС/АЗК. Вимога вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника. Якщо умови партнерських договорів не містить чіткого переліку АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива, не містять конкретного строку дії, то обґрунтовано, що такий Учасник має надати підтвердження від сторони партнерського договору, яке б гарантувала заправку автомобілів замовника на АЗС, зазначених учасником в складі тендерної пропозиції.
Ця умова необхідна з метою отримання пояснення в частині правового механізму законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору. Виходячи зі специфіки предмета закупівлі (бензин, дизпаливо) передбачає наявність великої кількості автозаправних станцій, а також проведення даної закупівлі для потреб бюджетної установи задля належного виконання своїх посадових обов’язків, безперебійного постачання нафтопродуктами, замовник встановлює вимогу щодо єдиного зразка талонів, що є гарантією надійності та стабільності постачальника. Наявність єдиного зразка талонів створює гарантії забезпечення безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС різних торгових марок, який потенційний Учасник залучатиме до виконання умов договору. Враховуючи неодноразові відрядження автомобілів замовника, особливий правовий режим, що вводиться у разі загрози національній безпеці, дана умова лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС, які будуть передбачені в умовах тендерної пропозиції Учасника. Наявність талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками талонів на АЗС різних торгових марок.
Гарантійні листи від власників АЗС є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із Учасником торгів, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника.
В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
За результатами розгляду в додаток № 2 до Тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів внесено зміни (в додатку №2 прибрано п.2.10). Тендерна документація в новій редакції завантажена на майданчик.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі.
Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Дана умова не є дискримінаційною, оскільки враховує право на участь в торгах не лише власників АЗС/АЗК, орендарів, а й учасників, які здійснюють продаж пального на основі партнерських договорів із власниками АЗС/АЗК.
Учасник повинен володіти речовими правами щодо АЗС відповідно до положень ЦКУ, мати власні АЗС або використовувати АЗС на основі партнерських договорів, враховуючи особливості закупівлі палива, які включають отримання палива замовником саме на АЗС, які Учасник залучає до виконання умов договору.
Партнерський договір ж фактом підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником АЗС/АЗК, які, у свою чергу, складовою частиною механізму отримання предмету закупівлі, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів на АЗС/АЗК. Вимога вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника. Якщо умови партнерських договорів не містить чіткого переліку АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива, не містять конкретного строку дії, то обґрунтовано, що такий Учасник має надати підтвердження від сторони партнерського договору, яке б гарантувала заправку автомобілів замовника на АЗС, зазначених учасником в складі тендерної пропозиції.
Ця умова необхідна з метою отримання пояснення в частині правового механізму законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору. Виходячи зі специфіки предмета закупівлі (бензин, дизпаливо) передбачає наявність великої кількості автозаправних станцій, а також проведення даної закупівлі для потреб бюджетної установи задля належного виконання своїх посадових обов’язків, безперебійного постачання нафтопродуктами, замовник встановлює вимогу щодо єдиного зразка талонів, що є гарантією надійності та стабільності постачальника. Наявність єдиного зразка талонів створює гарантії забезпечення безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС різних торгових марок, який потенційний Учасник залучатиме до виконання умов договору. Враховуючи неодноразові відрядження автомобілів замовника, особливий правовий режим, що вводиться у разі загрози національній безпеці, дана умова лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС, які будуть передбачені в умовах тендерної пропозиції Учасника. Наявність талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками талонів на АЗС різних торгових марок.
Гарантійні листи від власників АЗС є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із Учасником торгів, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника.
В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
За результатами розгляду в додаток № 2 до Тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів внесено зміни (в додатку №2 прибрано п.2.10). Тендерна документація в новій редакції завантажена на майданчик.