| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 17 червня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Дитяча міська поліклініка № 6» Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 06.05.2024, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДУА» (далі – ТОВ «МЕДУА»), протокольне рішення уповноваженої особи від 14.05.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 14.05.2024, договір від 21.05.2024 № 3106 (далі – Договір), пояснення та документи отримані 06.06.2024 через електронну систему закупівель, звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднений 30.05.2024.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до частини «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)/удосконаленим електронним підписом (УЕП); якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП/УЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.06.2024 щодо ненакладення на тендерну пропозицію УЕП або КЕП учасника ТОВ «МЕДУА» Замовник 06.06.2024 надав пояснення, в якому зазначив, що Замовник звернувся до учасника та отримав відповідь, що сертифікат на момент звернення вже втратив чинність (сертифікат додається). Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника та не обґрунтовує рішення Замовника.
Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»).
Відповідно до пунктів 27 та 59 частини першої статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису відповідно.
Водночас, відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований сертифікат електронного підпису - сертифікат електронного підпису, що видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг і відповідає вимогам, встановленим частиною другою статті 23 цього Закону.
Відповідно до вимог частини «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовник перевіряє КЕП/УЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу (далі – ЦЗО) за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП/УЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
Проте за результатами перевірки електронного підпису учасника процедури закупівлі ТОВ «МЕДУА», накладеного як на тендерну пропозицію так і на кожен документ тендерної пропозиції окремо, на сайті ЦЗО за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено, що при перевірці файлів виникла помилка, так як з’являється інформація такого змісту – «Виникла помилка при перевірці файлів. Сертифікат не чинний (при перевірці за протоколом OCSP) (83)», чим не дотримано вимоги частини «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «МЕДУА» (протокольне рішення уповноваженої особи від 14.05.2024 та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 14.05.2024), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «МЕДУА» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі ТОВ «МЕДУА» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості учаснику виправити зазначені невідповідності. |
|