| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 20 березня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Стрийської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10 Стрийської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-12-25-006661-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Бардак Віри Михайлівни (далі – ФОП Бардак В.М.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 05.01.2024 №1; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Бардак В.М. як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 12.01.2024 №33; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У пункті 28 Особливостей №1178 зазначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається: прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Однак, в тендерній документації не зазначено електронної адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, чим порушено вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону та вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/ або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Замовником у Додатку №1 до тендерної документації вказано, що на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення є обмеженим, тому відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі має надати витяг або інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, яка оформлена на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі
Проте, відповідно до інформації на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення відкрито з 04.09.2023 (джерело інформації: https://nazk.gov.ua/uk/nazkvidkrylo-dostup-do-reyestru-osib-yaki-vchynyly-koruptsijni-ta-povyazani-z-koruptsiyeyu-pravoporushennya-iz-vrahuvannyambezpekovyh-aspektiv-golova-nazk/).
Таким чином, на час оголошення та проведення Замовником досліджуваної процедури закупівлі вищевказаний Єдиний державний реєстр містився у вільному публічному доступі.
Враховуючи вищенаведене, Замовником у тендерній документації, на порушення норм пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178, встановлено вимогу та спосіб щодо надання документального підтвердження переможцем тендеру відсутності підстави за підпуктом 3 пункту 47 Особливостей №1178 (за наявності такої інформації у відкритому публічному електронному реєстрі, доступ до яких є вільним).
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не дотримано вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та вимоги пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178.
Відповідно до вимоги частини 7 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації кожним учасником обов’язково зазначається у тендерних пропозиціях інформація (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг (або лист-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця).
Проте, учасником ФОП Бардак В.М. не надано в складі тендерної пропозиції листа-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця та не зазначено жодної інформації про залучення субпідрядника/співвиконавця.
За вимогою у частині 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документ, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь.
Проте, моніторингом встановлено, що учасником ФОП Бардак В.М. не надано в складі тендерної пропозиції вищевказаного документу, чим недотримано вимоги частини 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, за відсутності у складі тендерної пропозиції ФОП Бардак В.М. документа, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь, а також інформації про залучення або листа-пояснення про не залучення субпідрядника/співвиконавця, Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, що суперечить нормам пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Як наслідок, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Бардак В.М., а визначено її переможцем процедури закупівлі та укладено з нею договір про закупівлю від 12.01.2024 №33.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що документом, який підтверджує факт того, що запропонована ФОП Бардак В.М. послуга, яку вона надає, апріорі не може мати жодного відношення до Російської Федерації/Республіки Білорусь, оскільки це технічно неможливо, оскільки учасницею надано довідку про те, що ФОП Бардак В.М. внесено в ресстр потужностей операторів ринку м. Стрия Львівської області — саме того населеного пункту, де i буде надаватися назначена послуга.
Також, в наданому Замовником поясненні зазначені, що ФОП Бардак В.М. надала довідку про внесення в ресстр операторів ринку м. Стрия Львівської області, що підтверджус географічну приналежність до території України, тобто відсутність зв'язку надання даної послуги з рф, білорусією, та що у Витязі з Ресстру платників єдиного податку вказане місце провадження господарської діяльності, а саме м. Стрий, вул. Красівського,31, що підтверджуе факт надання послуги за адресою Замовника.
Слід зазначити, що за Технічними вимогами до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації) харчування учнів повинно здійснюватися за місцем навчання безпосередньо в їдальні школи (їжа готується на харчоблоці закладу), надавач послуг повинен здійснювати своєчасну доставку якісних продуктів та напівфабрикатів, згідно з меню, додержуватися правил прийняття надходження продуктів харчування, напівфабрикатів та вимог до кулінарної обробки харчових продуктів, а також умов і терміну зберігання та реалізації швидкопсувних продуктів, кожна партія продукції має супроводжуватись документами, що підтверджують їх якість та безпечність (товаро-транспортна накладна, декларація виробника або якісне посвідчення), продукти харчової промисловості мають надаватися з терміном придатності не менше 75% загального терміну зберігання, поставка продуктів харчування повинна здійснюватися спеціальним транспортом для поставки продукції харчової промисловості з відповідним температурним режимом, у разі закупки або придбання продуктів харчування (овочів, фруктів, молочних продуктів, м’яса і інших) з індивідуальних або фермерських господарств, фірм, кооперативів, садових товариств виконавець надає сертифікати якості продукції.
Таким чином, при наданні послуг за предметом досліджуваної закупівлі Замовником у тендерній документації втсановлено вимоги і до товару (продуктів харчування, напівфабрикати), що буде використовуватися для надання послуг.
При цьому, Замовником у частині 2 розіділу «Оцінка тендерної пропозиції» самостійно встановлено вимогу про надання учасниками у складі тендерної пропозиції документа, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь.
Проте, учасником ФОП Бардак В.М. вищевказану вимогу тендерної документації Замовника не виконано. |
|