| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 09 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); надання відповіді на звернення учасників; внесення змін до тендерної документації; розгляд тендерної пропозиції; своєчасність укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Департаменту містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проєктів розвитку Миколаївської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 06.11.2023 № 6, зі змінами внесеними рішенням уповноваженої особи від 11.11.2023 № 1 (далі – Тендерна документація); відповіді Замовника на звернення учасників; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерна пропозиція приватного малого підприємства «Міраж» (далі – ПМП «Міраж»); протокол розгляду тендерних пропозицій уповноваженої особи Замовника від 20.11.2023 № 2; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду на виконання будівельних робіт від 27.11.2023 № 168 (далі – Договір про закупівлю); повідомлення про внесення змін до договору від 21.12.2023 та від 01.01.2024; додаткові угоди до Договору про закупівлю від 20.12.2023 № 2 та від 28.12.2023 № 3; пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Тендерна документація не відповідає вимогам Закону та Особливостей.
Так, відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Абзацом третім пункту 49 Особливостей визначено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, абзацом четвертим пункту 49 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Замовник в пункті 2 «Строк укладання договору» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив наступне: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю».
Зважаючи на вищезазначене, на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону Тендерна документація містить інформацію, яка не відповідає вимогам абзаців третього та четвертого пункту 49 Особливостей в частині строку укладання договору про закупівлю.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено наступне.
Згідно пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей».
Відповідно до пункту 3.1 Додатку 1 до Тендерної документації переможець процедури закупівлі, для підтвердження відсутності підстав, встановлених підпунктами 6 і 12 пункту 47 Особливостей, повинен надати: «Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію».
Переможцем процедури закупівлі ПМП «Міраж» у складі тендерної пропозиції надано довідку серії ІІА № 2081710 в якій зазначено, що Іванченко Іван Сергійович за станом на 05.10.2020 до кримінальної відповідальності не притягався, тобто видану за 3 роки до дня проведення процедури закупівлі.
Так, надання фізичним особам довідок про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України, здійснювалося відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29.11.2016 № 1256, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2017 р. за № 22/29890.
Проте, вищезазначений наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ України «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» від 30.03.2022 № 207, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2022 р. за № 425/37761.
Так, згідно пункту 2 Положення про інформаційно-аналітичну систему «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2022 № 207, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2022 р. за № 425/37761: «Інформаційно-аналітична система «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» - це структурована автоматизована база даних, яка використовується для збирання, зберігання, обліку, пошуку, узагальнення, захисту, перевірки достовірності відомостей, перетворення та відображення інформації, забезпечення доступу до даних про притягнення особи до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України».
Таким чином, довідка про відсутність кримінальної відповідальності серії ІІА № 2081710, надана переможцем процедури закупівлі ПМП «Міраж» у складі тендерної пропозиції, не відповідає вимогам Тендерної документації щодо способу документального підтвердження відсутності підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи вищенаведене, Замовник на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ПМП «Міраж» у зв’язку з тим, що останній, як переможець процедури закупівлі, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей, та уклав з цим учасником договір підряду на виконання будівельних робіт від 27.11.2023 № 168. |
|