Процедура закупки объявлена 01.09.2023 15:51. Дата последних изменений - 26.09.2023 15:47
Послуга з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності в межах кадастрових кварталів 2310100000:04:040, 2310100000:04:039, 2310100000:04:041, 2310100000:04:042, з метою формування земельних ділянок для будівництва магістрального водогіну відповідно до Постанови КМУ від 06.06.2023 №566 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії для реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів» -
| Идентификатор закупки | UA-2023-09-01-008890-a | |
| ID | 6ae4a6776abe49b9b53a07fc3b2ebe0c |
Общая ожидаемая стоимость закупки
1`000`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
| Наименование заказчика | Департамент управління активами Запорізької міської ради | |
| Общая ожидаемая стоимость закупки | 1`000`000.00 Гривна (с НДС) | |
| Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
| Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением |
Закупка объявлена
01.09.23
Период уточнений
до 06.09.23
Период обжалования
до 06.09.23
Прием предложений
до 09.09.23
Квалификация
с09.09.23
Предложения рассмотрены
с15.09.23
Завершен
26.09.23
05.09.2023, 14:08
Вимоги тендерної документації
Общий вопрос о закупке
Шановний Замовнику!
Просимо виключити дискримінаційні вимоги з положень тендерної документації, а саме:
1.Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен мати захисне приладдя (бронежилети) у кількості, не меншій кількості працівників, які будуть залучені до надання послуг. Замовник пояснює наявність такої вимоги приналежністю місця виконання послуг до прифронтової території.
Звертаємо Вашу увагу на те, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «Про землеустрій», ні Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» від 11.04.2013 № 255, ні жодним іншим профільним нормативно-правовим актом не передбачено, що виконавці робіт із землеустрою повинні мати захисне приладдя.
Вважаємо дану вимогу надмірною, надання послуг з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (за пп.4.1 п.4 Розділу 1 Тендерної документації) можливе без зазначеного «захисного приладдя».
Замовник, керуючись становищем, що викликане воєнним положенням, вже на етапі подання тендерних пропозицій порушує принципи економічної конкуренції та унеможливлює участь багатьох професійних виконавців та укладення ними договору, встановлюючи дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Антимонопольним комітетом України не раз визнавалися дискримінаційними надлишкові вимоги до матеріально-технічного забезпечення учасників, наприклад Рішення №18516-р/пк-пз від 12.08.2021, № 3953-р/пк-пз від 02.03.2021, № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018 та багато інших.
Відповідальність за свої працівників несе роботодавець (Виконавець робіт), а не Замовник, тому що це не сфера його повноважень – встановлювати вимоги до внутрішніх правил діяльності Виконавця.
Таким чином, враховуючи предмет закупівлі, а також норми чинного законодавства, дана вимога є незаконною та дискримінаційною; просимо виключити абзаци: «…- захисного приладдя (бронежилетів) у кількості, не меншій кількості працівників, які будуть залучені до надання послуг**…
** Вимоги щодо наявності в Учасників процедури закупівлі певної кількості захисного приладдя (бронежилетів) встановлені з урахуванням приналежності місця виконання послуг до прифронтової території.» з підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації.
2. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен:
-мати офісне приміщення, розташоване у межах м. Запоріжжя ,
- у разі, якщо Учасник має юридичну та фактичну адресу свого розташування поза межами Запорізькій області, надати інформацію щодо наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).
Вищезазначеною вимогою Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для якісного та своєчасного надання послуг з проведення інвентаризації земель не обов’язково мати в наявності службове/офісне приміщення на території, де повинні бути надані відповідні послуги.
Положеннями чинного законодавства (зокрема, але не виключно і тими актами, що були зазначені вище) не передбачено для надання послуг з проведення інвентаризації земель обов’язкової наявності службового/офісного приміщення на території, де повинні бути надані відповідні послуги.
При формуванні ціни тендерної пропозиції учасники враховують всі обсяги та вартість послуг, що необхідні для виконання, включаючи вартість матеріалів, податків і зборів, у тому числі логістичні витрати та вартість відряджень. Усі роботи, що не потребують виконання їх на місцевості (топографо-геодезичні роботи тощо) можуть бути якісно виконані дистанційно.
Зазначена вимога Замовника є необґрунтованою та звужує коло потенційних учасників закупівлі виключно до тих, у кого в наявності є офісне приміщення у межах м. Запоріжжя та які мають регіонального представника/ відокремлений підрозділ у Запорізькій області.
Велика кількість учасників має власне якісне і сучасне обладнання та матеріально-технічну базу, зокрема, і транспортні засоби, що дозволять дотриматись обов’язку про надання Виконавцем Замовнику матеріалів, які виготовлені у рамках Договору протягом 1 робочого дня, з моменту звернення до нього Замовника на будь-якому етапі виконання Договору.
До того ж, Виконавці свідомо беруть на себе обов’язки і можуть гарантувати виконання своїх зобов’язань і вимог Замовника без наявності офісного приміщення у межах міста Запоріжжя і регіонального представника/відокремленого підрозділу у Запорізькій області.
Зважаючи на вищевикладене, просимо Вас внести зміни до тендерної документації та виключити наступні вимоги з підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації:
«- офісного приміщення, розташованого у межах м. Запоріжжя»
Та
«У разі, якщо Учасник має юридичну та фактичну адресу свого розташування поза межами Запорізькій області, надати інформацію щодо наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).».
3. Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації за основним місцем роботи у учасника мають працювати, зокрема, не менше п’яти сертифікованих інженерів-землевпорядників.
Предметом даної закупівлі є послуга з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власно. Даний вид документації є документацією із землеустрою відповідно до статті 25 Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до частини 2 статті 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Розробники технічної документації з інвентаризації земель не зобов’язані мати у штаті більше 1-го сертифікованого інженера-землевпорядника. Учасники-розробники технічної документації можуть мати велику кількість кваліфікованих інженерів-землевпорядників з відповідною профільною освітою, здатних виконувати роботи за предметом закупівлі, і 1-го сертифікованого інженера-землевпорядника, відповідального за якість робіт із землеустрою, який буде контролювати, перевіряти, підписувати усю документацію, складену інженерами-землевпорядниками.
Отже, у Замовника немає жодної потреби та жодних підстав вимагати від учасників такої значної кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників, а саме: не менше п’яти. Встановлення такої вимоги є дискримінацією і обмежує можливість участі потенційних виконавців, які мають великий досвід у розробленні документації із землеустрою, але мають у своєму штаті тільки одного сертифікованого інженера-землевпорядника.
Дискримінаційність такої вимоги підтверджується значною кількістю рішень Антимонопольного комітету України, в яких вимога про наявність більше, ніж 1 сертифікованого інженера-землевпорядника, була визнана незаконною та дискримінаційною (Зокрема, Рішення №№15665-р/пк-пз від 17.08.2020).
Наголошуємо, що Виконавці ознайомлені з обсягом і специфікою послуг, усвідомлено беруть на себе зобов’язання за договором і у випадку їх невиконання розуміють усю відповідальність. Для надання послуг за договором Виконавці (Учасники), враховуючи свій багаторічний досвід, розподіляють роботу та функціональні обов’язки між працівниками, навіть за наявності тільки 1 сертифікованого інженера-землевпорядника, що ніяким чином не впливає на якість робіт.
Враховуючи зазначене, просимо внести зміни до підпункту 1.2 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації та викласти дане положення у наступній редакції: «- не менше восьми працівників із землевпорядною або геодезичною вищою освітою (диплом спеціаліста або магістра), серед яких повинно бути не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника та двох сертифікованих інженерів-геодезистів;».
Просимо виключити дискримінаційні вимоги з положень тендерної документації, а саме:
1.Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен мати захисне приладдя (бронежилети) у кількості, не меншій кількості працівників, які будуть залучені до надання послуг. Замовник пояснює наявність такої вимоги приналежністю місця виконання послуг до прифронтової території.
Звертаємо Вашу увагу на те, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «Про землеустрій», ні Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою» від 11.04.2013 № 255, ні жодним іншим профільним нормативно-правовим актом не передбачено, що виконавці робіт із землеустрою повинні мати захисне приладдя.
Вважаємо дану вимогу надмірною, надання послуг з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (за пп.4.1 п.4 Розділу 1 Тендерної документації) можливе без зазначеного «захисного приладдя».
Замовник, керуючись становищем, що викликане воєнним положенням, вже на етапі подання тендерних пропозицій порушує принципи економічної конкуренції та унеможливлює участь багатьох професійних виконавців та укладення ними договору, встановлюючи дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Антимонопольним комітетом України не раз визнавалися дискримінаційними надлишкові вимоги до матеріально-технічного забезпечення учасників, наприклад Рішення №18516-р/пк-пз від 12.08.2021, № 3953-р/пк-пз від 02.03.2021, № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018 та багато інших.
Відповідальність за свої працівників несе роботодавець (Виконавець робіт), а не Замовник, тому що це не сфера його повноважень – встановлювати вимоги до внутрішніх правил діяльності Виконавця.
Таким чином, враховуючи предмет закупівлі, а також норми чинного законодавства, дана вимога є незаконною та дискримінаційною; просимо виключити абзаци: «…- захисного приладдя (бронежилетів) у кількості, не меншій кількості працівників, які будуть залучені до надання послуг**…
** Вимоги щодо наявності в Учасників процедури закупівлі певної кількості захисного приладдя (бронежилетів) встановлені з урахуванням приналежності місця виконання послуг до прифронтової території.» з підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації.
2. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен:
-мати офісне приміщення, розташоване у межах м. Запоріжжя ,
- у разі, якщо Учасник має юридичну та фактичну адресу свого розташування поза межами Запорізькій області, надати інформацію щодо наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).
Вищезазначеною вимогою Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для якісного та своєчасного надання послуг з проведення інвентаризації земель не обов’язково мати в наявності службове/офісне приміщення на території, де повинні бути надані відповідні послуги.
Положеннями чинного законодавства (зокрема, але не виключно і тими актами, що були зазначені вище) не передбачено для надання послуг з проведення інвентаризації земель обов’язкової наявності службового/офісного приміщення на території, де повинні бути надані відповідні послуги.
При формуванні ціни тендерної пропозиції учасники враховують всі обсяги та вартість послуг, що необхідні для виконання, включаючи вартість матеріалів, податків і зборів, у тому числі логістичні витрати та вартість відряджень. Усі роботи, що не потребують виконання їх на місцевості (топографо-геодезичні роботи тощо) можуть бути якісно виконані дистанційно.
Зазначена вимога Замовника є необґрунтованою та звужує коло потенційних учасників закупівлі виключно до тих, у кого в наявності є офісне приміщення у межах м. Запоріжжя та які мають регіонального представника/ відокремлений підрозділ у Запорізькій області.
Велика кількість учасників має власне якісне і сучасне обладнання та матеріально-технічну базу, зокрема, і транспортні засоби, що дозволять дотриматись обов’язку про надання Виконавцем Замовнику матеріалів, які виготовлені у рамках Договору протягом 1 робочого дня, з моменту звернення до нього Замовника на будь-якому етапі виконання Договору.
До того ж, Виконавці свідомо беруть на себе обов’язки і можуть гарантувати виконання своїх зобов’язань і вимог Замовника без наявності офісного приміщення у межах міста Запоріжжя і регіонального представника/відокремленого підрозділу у Запорізькій області.
Зважаючи на вищевикладене, просимо Вас внести зміни до тендерної документації та виключити наступні вимоги з підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації:
«- офісного приміщення, розташованого у межах м. Запоріжжя»
Та
«У разі, якщо Учасник має юридичну та фактичну адресу свого розташування поза межами Запорізькій області, надати інформацію щодо наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).».
3. Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації за основним місцем роботи у учасника мають працювати, зокрема, не менше п’яти сертифікованих інженерів-землевпорядників.
Предметом даної закупівлі є послуга з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власно. Даний вид документації є документацією із землеустрою відповідно до статті 25 Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до частини 2 статті 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Розробники технічної документації з інвентаризації земель не зобов’язані мати у штаті більше 1-го сертифікованого інженера-землевпорядника. Учасники-розробники технічної документації можуть мати велику кількість кваліфікованих інженерів-землевпорядників з відповідною профільною освітою, здатних виконувати роботи за предметом закупівлі, і 1-го сертифікованого інженера-землевпорядника, відповідального за якість робіт із землеустрою, який буде контролювати, перевіряти, підписувати усю документацію, складену інженерами-землевпорядниками.
Отже, у Замовника немає жодної потреби та жодних підстав вимагати від учасників такої значної кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників, а саме: не менше п’яти. Встановлення такої вимоги є дискримінацією і обмежує можливість участі потенційних виконавців, які мають великий досвід у розробленні документації із землеустрою, але мають у своєму штаті тільки одного сертифікованого інженера-землевпорядника.
Дискримінаційність такої вимоги підтверджується значною кількістю рішень Антимонопольного комітету України, в яких вимога про наявність більше, ніж 1 сертифікованого інженера-землевпорядника, була визнана незаконною та дискримінаційною (Зокрема, Рішення №№15665-р/пк-пз від 17.08.2020).
Наголошуємо, що Виконавці ознайомлені з обсягом і специфікою послуг, усвідомлено беруть на себе зобов’язання за договором і у випадку їх невиконання розуміють усю відповідальність. Для надання послуг за договором Виконавці (Учасники), враховуючи свій багаторічний досвід, розподіляють роботу та функціональні обов’язки між працівниками, навіть за наявності тільки 1 сертифікованого інженера-землевпорядника, що ніяким чином не впливає на якість робіт.
Враховуючи зазначене, просимо внести зміни до підпункту 1.2 пункту 1 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації та викласти дане положення у наступній редакції: «- не менше восьми працівників із землевпорядною або геодезичною вищою освітою (диплом спеціаліста або магістра), серед яких повинно бути не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника та двох сертифікованих інженерів-геодезистів;».
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован07.09.2023, 08:51)
1) Згідно Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (оприлюднено на офіційному державному сайті за посиланням - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1668-22#Text) (Далі – “Наказ № 309” визначено перелік територій можливих бойових дій, у який потрапляє “Вся територія Запорізького району”.
Також, Згідно Наказу № 309 визначено перелік територій активних бойових дій, у який потрапляє “Вся територія Запорізького району”.
Таким чином, місце надання послуг є територією активних бойових дій та територією можливих бойових дій. Працівники, які виконують роботи на цих територіях підпадають під підвищений ризик для свого життя та здоров’я, у наслідок чого ці працівники обов’язково повинні мати додатковий захист для уникнення можливих наслідків від обстрілів з боку агресора.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 29.11.2018 № 1804, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.12.2018 за № 1494/32946, затверджено «Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці», а саме:
пункт 1 розділу II:
"Для забезпечення безпеки та захисту здоров’я працівників роботодавець зобов’язаний забезпечити за свій рахунок придбання, комплектування, видачу та утримання (забезпечення працездатності та належного гігієнічного стану) ЗІЗ (засобів індивідуального захисту)".
В свою чергу, пункт 1 розділу 1 вказаних Мінімальних вимог визначає, що ЗІЗ - це всі засоби, які призначені для носіння і використання працівником з метою індивідуального захисту від одного або більше ризиків, які могли б становити загрозу безпеці та здоров’ю на роботі, а також будь-які пристосування, аксесуари чи змінні компоненти, призначені для цієї мети;
Враховуюче вищезазначене, а також у зв’язку із тим, що Замовник на власному досвіді має об’єктивну оцінку та враховує ступінь можливого ризику для працівників, Замовник не може виключити з Тендерної документації абзаци:
«…- захисного приладдя (бронежилетів) у кількості, не меншій кількості працівників, які будуть залучені до надання послуг**…
** Вимоги щодо наявності в Учасників процедури закупівлі певної кількості захисного приладдя (бронежилетів) встановлені з урахуванням приналежності місця виконання послуг до прифронтової території.»
2) Умови тендерної документації жодним чином не обмежують кола потенційних учасників, оскільки замовник надає право учасникам з інших регіонів приймати участь у даній закупівлі через представництва чи філії, розміщені у Запорізькій області.
Предметом закупівлі є Послуга з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності з метою формування земельних ділянок для будівництва магістрального водогону відповідно до Постанови КМУ від 06.06.2023 № 566 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії для реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів у зв’язку з необхідністю ліквідації негативних наслідків, пов’язаних із знищенням Каховської гідроелектростанції».
Зазначена послуга є важливою частиною комплексних заходів щодо усунення наслідків ворожих дій з боку агресора, які спричинили руйнування та знищення об’єктів критичної інфраструктури, у зв’язку із чим послуга має великі обсяги робіт і складність та повинна бути надана у стислі терміни. Суттєві додаткові складнощі із надання послуги обумовлені також тим фактом, що місце надання послуг знаходиться на території активних бойових дій та на території можливих бойових дій унаслідок чого існують об’єктивні труднощі для пересування по зазначеній території. Процес належного надання послуги вимагає постійної ефективної взаємодії та спілкування працівників виконавця з представниками замовника.
Замовник має бути впевненим, що виконавець зможе впоратись з наданням послуги у таких складних умовах, що беззаперечно буде гарантованим за умови наявності у виконавця офісного приміщення, розташованого у межах м. Запоріжжя, та наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу виконавця у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).
Враховуюче вищезазначене, замовник не може виключити з Тендерної документації наступні вимоги:
«- офісного приміщення, розташованого у межах м. Запоріжжя»,
«У разі, якщо Учасник має юридичну та фактичну адресу свого розташування поза межами Запорізькій області, надати інформацію щодо наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).»
3) Згідно п. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Згідно ч. 2 ст. 26 ЗУ «Про землеустрій»:
Розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно встановленого кваліфікаційного критерію “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід” вимагається зокрема:
копія наказу про призначення відповідальної особи за якість робіт із землеустрою.
Тобто замовник не вимагає наявності у учасника певної кількості більшої ніж одного сертифікованого інженера-землевпорядника, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Предметом закупівлі є Послуга з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності з метою формування земельних ділянок для будівництва магістрального водогону відповідно до Постанови КМУ від 06.06.2023 № 566 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії для реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів у зв’язку з необхідністю ліквідації негативних наслідків, пов’язаних із знищенням Каховської гідроелектростанції».
Зазначена послуги є важливою частиною комплексних заходів щодо усунення наслідків ворожих дій з боку агресора, які спричинили руйнування та знищення об’єктів критичної інфраструктури, у зв’язку із чим послуга має великі обсяги робіт і складність та повинна бути надана у стислі терміни. Суттєві додаткові складнощі із надання послуги обумовлені також тим фактом, що місце надання послуг знаходиться на території активних бойових дій та на території можливих бойових дій.
Замовник має бути впевненим, що виконавець зможе впоратись з наданням послуги у таких складних умовах, у зв’язку із чим замовником вимагається певна кількість досвідчених та кваліфікованих спеціалістів у виконавця, адже наявність кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника беззаперечно свідчить про високу професійну компетенцію відповідного інженера-землевпорядника.
Враховуюче вищезазначене, замовник не може змінити свою вимогу, щодо наявності не менше п’яти сертифікованих інженерів-землевпорядників.
Також, Згідно Наказу № 309 визначено перелік територій активних бойових дій, у який потрапляє “Вся територія Запорізького району”.
Таким чином, місце надання послуг є територією активних бойових дій та територією можливих бойових дій. Працівники, які виконують роботи на цих територіях підпадають під підвищений ризик для свого життя та здоров’я, у наслідок чого ці працівники обов’язково повинні мати додатковий захист для уникнення можливих наслідків від обстрілів з боку агресора.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 29.11.2018 № 1804, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.12.2018 за № 1494/32946, затверджено «Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці», а саме:
пункт 1 розділу II:
"Для забезпечення безпеки та захисту здоров’я працівників роботодавець зобов’язаний забезпечити за свій рахунок придбання, комплектування, видачу та утримання (забезпечення працездатності та належного гігієнічного стану) ЗІЗ (засобів індивідуального захисту)".
В свою чергу, пункт 1 розділу 1 вказаних Мінімальних вимог визначає, що ЗІЗ - це всі засоби, які призначені для носіння і використання працівником з метою індивідуального захисту від одного або більше ризиків, які могли б становити загрозу безпеці та здоров’ю на роботі, а також будь-які пристосування, аксесуари чи змінні компоненти, призначені для цієї мети;
Враховуюче вищезазначене, а також у зв’язку із тим, що Замовник на власному досвіді має об’єктивну оцінку та враховує ступінь можливого ризику для працівників, Замовник не може виключити з Тендерної документації абзаци:
«…- захисного приладдя (бронежилетів) у кількості, не меншій кількості працівників, які будуть залучені до надання послуг**…
** Вимоги щодо наявності в Учасників процедури закупівлі певної кількості захисного приладдя (бронежилетів) встановлені з урахуванням приналежності місця виконання послуг до прифронтової території.»
2) Умови тендерної документації жодним чином не обмежують кола потенційних учасників, оскільки замовник надає право учасникам з інших регіонів приймати участь у даній закупівлі через представництва чи філії, розміщені у Запорізькій області.
Предметом закупівлі є Послуга з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності з метою формування земельних ділянок для будівництва магістрального водогону відповідно до Постанови КМУ від 06.06.2023 № 566 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії для реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів у зв’язку з необхідністю ліквідації негативних наслідків, пов’язаних із знищенням Каховської гідроелектростанції».
Зазначена послуга є важливою частиною комплексних заходів щодо усунення наслідків ворожих дій з боку агресора, які спричинили руйнування та знищення об’єктів критичної інфраструктури, у зв’язку із чим послуга має великі обсяги робіт і складність та повинна бути надана у стислі терміни. Суттєві додаткові складнощі із надання послуги обумовлені також тим фактом, що місце надання послуг знаходиться на території активних бойових дій та на території можливих бойових дій унаслідок чого існують об’єктивні труднощі для пересування по зазначеній території. Процес належного надання послуги вимагає постійної ефективної взаємодії та спілкування працівників виконавця з представниками замовника.
Замовник має бути впевненим, що виконавець зможе впоратись з наданням послуги у таких складних умовах, що беззаперечно буде гарантованим за умови наявності у виконавця офісного приміщення, розташованого у межах м. Запоріжжя, та наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу виконавця у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).
Враховуюче вищезазначене, замовник не може виключити з Тендерної документації наступні вимоги:
«- офісного приміщення, розташованого у межах м. Запоріжжя»,
«У разі, якщо Учасник має юридичну та фактичну адресу свого розташування поза межами Запорізькій області, надати інформацію щодо наявності регіонального представника або відокремленого підрозділу у Запорізькій області (відомості про який внесено до ЄДР).»
3) Згідно п. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Згідно ч. 2 ст. 26 ЗУ «Про землеустрій»:
Розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно встановленого кваліфікаційного критерію “наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід” вимагається зокрема:
копія наказу про призначення відповідальної особи за якість робіт із землеустрою.
Тобто замовник не вимагає наявності у учасника певної кількості більшої ніж одного сертифікованого інженера-землевпорядника, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Предметом закупівлі є Послуга з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності з метою формування земельних ділянок для будівництва магістрального водогону відповідно до Постанови КМУ від 06.06.2023 № 566 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії для реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів у зв’язку з необхідністю ліквідації негативних наслідків, пов’язаних із знищенням Каховської гідроелектростанції».
Зазначена послуги є важливою частиною комплексних заходів щодо усунення наслідків ворожих дій з боку агресора, які спричинили руйнування та знищення об’єктів критичної інфраструктури, у зв’язку із чим послуга має великі обсяги робіт і складність та повинна бути надана у стислі терміни. Суттєві додаткові складнощі із надання послуги обумовлені також тим фактом, що місце надання послуг знаходиться на території активних бойових дій та на території можливих бойових дій.
Замовник має бути впевненим, що виконавець зможе впоратись з наданням послуги у таких складних умовах, у зв’язку із чим замовником вимагається певна кількість досвідчених та кваліфікованих спеціалістів у виконавця, адже наявність кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника беззаперечно свідчить про високу професійну компетенцію відповідного інженера-землевпорядника.
Враховуюче вищезазначене, замовник не може змінити свою вимогу, щодо наявності не менше п’яти сертифікованих інженерів-землевпорядників.