| Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 05 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, особливості); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Управління житлово-комунального господарства «ІРПІНЬ» Ірпінської міської ради (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-28-011244-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника (протокол від 28.03.2023 № 42) та оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 28 березня 2023 року об 19:12; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника (протокол від 28.03.2023 № 42) зі змінами, внесеними протоколом від 31.03.2023 № 49 та оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 31 березня 2023 року об 15:52; запитання до процедури закупівлі від 29.03.2023 та відповідь замовника від 31.03.2023; Перелік змін до тендерної документації за процедурою відкритих торгів з особливостями, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 31 березня 2023 року об 15:52; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОЙЛ ГРУПП»; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 11.04.2023 № 60; повідомлення про намір укласти договір від 11.04.2023; договір про закупівлю товару від 20.04.2023 № 0921/20/3 на суму 997 938,00 грн (з ПДВ) з ТОВ «ОЙЛ ГРУПП».
Моніторингом питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення чинного законодавства.
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником обрано код предмету закупівлі «ДК 021:2015:09210000-4: Мастильні засоби», що відповідає Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708).
Разом з цим, замовник в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме конкретне найменування товару, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-03-28-011244-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено номенклатурні позиції «Олива для гідромеханічних передач МГЕ - 46В», «Олива моторна 10W40 Turbo Diesel», «Олива моторна 10W40 (бензин)», «Олива моторна 5W30», «Олива трансмісійна ТАД-17 І (ТАД-17И)», «Мастило Літол 24», «Олива моторна 10W40 Turbo Diesel (з допуском Євро 5)», «Олива двухтактна», «Олива моторна 5W40 Бензин», «Мастило ЕР2/380», «Мастило».
При цьому, навпроти відповідних рядків в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено «ДК 021:2015: 09210000-4 — Мастильні засоби».
Так, наприклад, відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Олива моторна 10W40 Turbo Diesel» відповідає код «ДК 021: 2015: 09211100-2 – Моторні оливи», «Олива трансмісійна ТАД-17 І (ТАД-17И)» відповідає код «ДК 021: 2015: 09211400-5 – Трансмісійні оливи».
Разом з цим, відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація зокрема щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. |
|