Описание |
Заперечення до висновку, оприлюдненого в рамках моніторингу (ID моніторингу: UA-M-2022-05-16-000054) процедури закупівлі з кодом національного класифікатора України 50510000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування насосів, клапанів, кранів і металевих контейнерів (Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування систем очистки питної води бюветних комплексів) з ідентифікатором UA-2021-12-31-000695-a
За результатами проведеного моніторингу (ID моніторингу: UA-M-2022-05-16-000054) процедури закупівлі з кодом національного класифікатора України 50510000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування насосів, клапанів, кранів і металевих контейнерів (Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування систем очистки питної води бюветних комплексів) з ідентифікатором UA-2021-12-31-000695-a ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ встановлено інші порушення законодавства, а саме за результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 встановлено порушення частини 4-1 Постанови № 710.
Відповідно до пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Згідно зі ст. 1 Бюджетного кодексу України бюджетним кодексом України регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу.
Відповідно до пункту 47 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до статті 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет.
Згідно з ч.2 ст. 22 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.
Водночас на офіційному сайте Фонду державного майна України за посиланням: https://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-stateproperty-Subiekti-gospodaruvannya.html розміщено перелік суб'єктів господарювання державного сектора економіки станом на 01.01.2022 року.
Таким чином, СВКП «Київводфонд» не належить до категорій розпорядників бюджетних коштів чи до суб'єктів господарювання державного сектора економіки.
Водночас відповідно до пункту 38 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Згідно з Порядком формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011 року № 1691, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.01.2012 року за № 33/20346, цей Порядок розроблено з метою формування переліку всіх розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, упорядкування мережі розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (далі - розпорядники нижчого рівня) та одержувачів бюджетних коштів (далі - мережа) та встановлення загальних процедур з формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів.
Єдиний реєстр розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів - автоматизована система збирання, накопичення, обліку та надання інформації про розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів;
реєстраційна картка розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) - документ встановленого зразка, який містить сукупність даних про розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів).
Розпоряднику бюджетних коштів (одержувачу бюджетних коштів) надається довідка про включення розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) до Єдиного реєстру за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.
У разі виникнення змін у складі інформації, що міститься у Реєстраційній картці, розпорядник бюджетних коштів (одержувач бюджетних коштів) протягом трьох робочих днів подає зазначені зміни разом із супровідним листом до відповідного органу Казначейства, в якому він обслуговується, для внесення цих змін до Реєстраційної картки та до Єдиного реєстру.
Один примірник змін до Реєстраційної картки (оригінал) з відповідною відміткою про введення до бази даних Єдиного реєстру повертається розпоряднику бюджетних коштів (одержувачу бюджетних коштів), а другий примірник (оригінал) та документи, які надаються разом зі змінами до Реєстраційної картки, зберігаються у відповідному органі Казначейства в справі з юридичного оформлення рахунків розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів).
Згідно з довідкою про включення розпорядника (одержувача) (філії, іншого відокремленого підрозділу розпорядника бюджетних коштів) до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів від 30.01.2012 року СВКП «Київводфонд» включено до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів. Копія довідки додається.
Відповідно до Реєстраційної картки розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), яка у зв’язку із виникненням змін у складі інформації, що міститься у Реєстраційній картці, перереєстровувалась у органах Казначейства 12.11.2020 року, статус СВКП «Київводфонд» зазначено «одержувач». Копія реєстраційної картки додається.
Таким чином, СВКП «Київводфонд» не порушував вимог частини 41 Постанови № 710, про що зазначено у висновку Державної аудиторської служби України, що оприлюднено 06.06.2022 за результатами моніторингу (ID моніторингу: UA-M-2022-05-16-000054) процедури закупівлі з кодом національного класифікатора України 50510000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування насосів, клапанів, кранів і металевих контейнерів (Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування систем очистки питної води бюветних комплексів) з ідентифікатором UA-2021-12-31-000695-a, оскільки не є суб’єктом, на якого поширюються вимоги цієї постанови.
Враховуючи вищевикладене, прошу підтвердити та зазначити в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку. |
|