Дата создания мониторинга 16.08.2021 15:51. Дата последнего редактирования мониторинга 23.09.2021 16:05
Информация, которая получена от органов государственной власти, органов местного самоуправления, о наличии признаков нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок
| ID мониторинга | UA-M-2021-08-16-000052 | |
| ID | e489934bd0a547a793d97b5d8fee56c9 |
Планирование закупки и публикация информации о ее проведении. Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка. Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)
Мониторинг опубликован
16.08.21
Нарушения не выявлены
Выводы
| Описание | За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, внесення змін до тендерної документації, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено |
| Тип определенного нарушения | установлены нарушения законодательства в части рассмотрения и/или отклонения (не отклонения) заказчиком тендерной (тендерных) предложения (предложений) |
| Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок | З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. |
| Дата публикации | 02.09.2021 15:52 |
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки | Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виробничого управління комунального господарства Нововолинської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2021 № 59, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 06.05.2021 № 64 (далі – ТД), тендерну пропозицію учасника приватне підприємство «РОСТРАНС» (далі – ПП «РОСТРАНС»), повідомлення від 19.05.2021 з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником ПП «РОСТРАНС» у тендерній пропозиції, виправлення учасником ПП «РОСТРАНС» виявлених Замовником невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи Замовника від 20.05.2021 № 79 щодо продовження строку розгляду тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи Замовника від 20.05.2021 № 80 щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «РОСТРАНС», визначення його переможцем процедури закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з ПП «РОСТРАНС», повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 20.05.2021, укладений договір про закупівлю від 03.06.2021 № 153, додатки № 1 та № 2 до договору про закупівлю від 03.06.2021 № 153 оприлюднені в електронній системі закупівель 11.06.2021, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднене 30.08.2021 згідно з додатковою угодою від 30.08.2021 № 1, додаткову угоду від 30.08.2021 № 1, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель від 17.08.2021, від 20.08.2021 та від 31.08.2021. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Аналізом тендерної пропозиції учасника ПП «РОСТРАНС» на відповідність умовам тендерної документації та законодавству встановлено, що учасник ПП «РОСТРАНС» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Так, відповідно до пункту 8 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до пункту 4.3 Проекту договору про закупівлю, який є Додатком № 4 до тендерної документації, Замовником встановлено: Вартість робіт визначена динамічна договірна ціна. Договірна ціна визначається відповідно до державних будівельних норм. Відповідно до пункту 11 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлено, що ціна пропозиції визначається на підставі договірних цін та розрахунків, які обов’язково входять до складу тендерної пропозиції. Вартість робіт повинна бути визначена калькуляцією, яка розроблена відповідно до вимог чинних інструкцій та інших нормативних актів про калькулювання, або визначена згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (договірна ціна з усіма складовими). Аналогічно відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації Замовником встановлено, що Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та надані відповідні документи. Відповідно до пункту 3.15 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Відповідно до пункту 6.3.2.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 вид договірної ціни встановлюється за узгодженням сторін (замовником та підрядником) з урахуванням положень законодавства. Відповідно до пункту 6.3.5 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 після погодження договірної ціни складається договір підряду на виконання робіт. У договорі зазначається документ, покладений в основу визначення вартісних показників; вид договірної ціни: тверда або динамічна; порядок, випадки та терміни можливого уточнення договірної ціни; умови фінансування та розрахунків за обсяги виконаних робіт; відповідальність сторін за порушення зобов’язань за договором, порядок внесення змін до договору тощо. При цьому, відповідно до пункту 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови), договір підряду укладається у письмовій формі. Істотними умовами договору підряду є, зокрема, договірна ціна. Відповідно до пункту 7 Загальних умов умови договору підряду, що укладається за результатами проведених торгів (тендеру), повинні відповідати тендерній документації замовника та акцептованій тендерній пропозиції підрядника. Відповідно до абзацу 2 пункту 21 у разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру) вид договірної ціни та вимоги до кошторису визначаються у тендерній документації замовника. Договірна ціна у цьому випадку повинна відповідати ціні, зазначеній у тендерній пропозиції підрядника, визнаного переможцем торгів (тендеру). Водночас і ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 і Загальними умовами в залежності від виду договірної ціни визначено різні можливі випадки уточнення договірних цін, що і зазначається у договорі підряду в залежності від виду узгодженої договірної ціни, та, що, в свою чергу, повинно узгоджуватись з нормами статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині внесення змін до договірної ціни, як до істотної умови договору про закупівлю. При цьому, учасником ПП «РОСТРАНС» у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну, розраховану відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», з відповідними документами та розрахунками, згідно з якою вид договірної ціни: тверда, що не відповідає пункту 4.3 Проекту договору про закупівлю, який є Додатком № 4 до тендерної документації, та, відповідно, учасник ПП «РОСТРАНС» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Також, слід зазначити, що Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі укладено з ПП «РОСТРАНС» договір підряду від 03.06.2021 № 153, згідно з пунктом 4.3 якого Вартість робіт визначена динамічна договірна ціна. Проте відповідно до Договірної ціни, яка оприлюднена в електронній системі закупівель разом із зазначеним договором та узгоджена Замовником та підрядником, вид договірної ціни: тверда. Тобто вид узгодженої договірної ціни під час укладання договору підряду від 03.06.2021 № 153 не відповідає його умовам. В ході проведення моніторингу 28.08.2021 Південним офісом Держаудитслужби Замовнику надано через електронну систему закупівель запит про надання пояснень щодо зазначених питань, на що Замовником 31.08.2021 надано пояснення, які не обґрунтовують факту встановлених порушень. Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Отже, на порушення абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «РОСТРАНС» у той час, коли учасник ПП «РОСТРАНС» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. |
| Обнаружены нарушения (да/нет) | ДА |
| Дата создания | 02.09.2021 15:52 |
| Документы |
Информация относительно обжалования в суде
| Описание | Висновок оскаржено до Волинського окружного адміністративного суду. 14.09.2021р. |
| Законодательство | Закон України "Про публічні закупівлі" Статья закона: 8.10 Версия законодательства: 2020-04-19 |
| Дата публикации | 15.09.2021 13:25 |
| Дата создания | 15.09.2021 13:25 |
| Дата открытия производства | 20.09.2021 |
| Номер открытии производства | П/140/9994/21 |
| Документы |
Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения
| Описание | Заперечення на висновок, наступного змісту: Доброго дня. Згідно умов Тендерної документації, на закупівлю ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт вулиці Світла в місті Нововолинськ Волинської області (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-30-001109-a), Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: «Тендерна пропозиція» - «Тендерна пропозиція» - складена і заповнена за формою, що наведена у Додатку 1 до Тендерної документації. «Технічні вимоги» - інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. (Учасник надає документи та Технічні вимоги згідно Додатку № 3 до Тендерної документації); Учасник повинен додатково в складі тендерної пропозиції подати лист-погодження з проектом договору про закупівлю Зразок 3 до Тендерної документації. Відповідно до умов Додатку № 1 до Тендерної документації «Тендерна пропозиція», Ціна пропозиції Учасника повинна враховувати усі податки, збори та інші витрати, пов’язані з виконанням робіт, передбачених тендерною документацією. Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та надані відповідні документи. При цьому, Тендерна документація не містила конкретної вимоги, щодо зазначення виду договірної ціни учасника, у тому числі, що вона має бути саме твердою або динамічною чи іншою, а лише зазначалася вимога щодо математичного, калькулятивного розрахунку (формування) такої ціни відповідно до визначеного обсягу робіт та подання кошторису за всіма статтями витрат згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. При розгляді та оцінці поданої Тендерної пропозиції ПП "РОСТРАНС" було встановлено, що Учасник подав усі документи згідно умов Тендерної пропозиції, зокрема на підтвердження погодження з істотними умовами Договору долучив відсканований заповнений з підписанням усіх сторінок «Проект договору» та Лис-погодження з істотними умовами договору, засвідчений підписом уповноваженої особи учасника – директора. Також, учасник долучив «Договірну ціну» та розрахунки за усіма статтями витрат. Отже, тендерна пропозиція ПП "РОСТРАНС" в цій частині відповідала вимогам, щодо предмета закупівлі та умовам тендерної документації, а тому відхиляти даного учасника по причині зазначення виду договірної ціни «тверда» замість «динамічна» у Замовника не було жодної підстави, оскільки надані розрахунки повністю фактично відповідали вимогам Тендерної документації. Поряд із цим, слід зазначити, що відповідно до п. 3.15 Розділу 3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Відповідно до п.6.3.2.1. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, вид договірної ціни встановлюється за узгодженням сторін (замовник та підрядник) з урахуванням положень законодавства. Таким чином, договірна ціна (її розмір) остаточно визначається на стадії підписання договору за результатами електронного аукціону, а її вид (тверда або динамічна) вказується саме при підписанні договору про закупівлю та додатків до нього, та не становив в даному випадку зміст і вимоги технічної документації даної закупівлі. Згідно зі ст. 321 Господарського кодексу України, у договорі підряду на капітальне будівництво сторони визначають вартість робіт (ціну договору) або спосіб її визначення. Відповідно до ст. 323 Господарського кодексу України, договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. При цьому, відповідно до гідно абз. 2 п. 21 Постанови № 668, вид договірної ціни та вимоги до кошторису, у разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру), визначаються у тендерній документації. У Тендерній документації, вимоги, що учасник має зазначити вид ціни не зазначалось. Основною вимогою була умова, що «Ціна пропозиції визначається на підставі договірних цін та розрахунків, які обов’язково входять до складу тендерної пропозиції. Вартість робіт повинна бути визначена калькуляцією, яка розроблена відповідно до вимог чинних інструкцій та інших нормативних актів про калькулювання, або визначена згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (договірна ціна з усіма складовими)» (п. 11 Додатку № 3 «Технічні вимоги») та в Додатку № 1 до Тендерної документації – «Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та надані відповідні документи.» Враховуючи, вищевикладене було прийняте рішення оцінювати тендерну пропозицію Учасника згідно поданих документів. Аналогічних висновків притримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді аналогічних питань ( рішення № 10504-р/пк від 01.08.2019 року, скарга № UA-2019-06-12-000496-b.a3, рішення № 12926 р/пк-пз від 13.09.2019 року скарга № UA-2019-07-19-002583-b.c1). Стосовно даного (аналогічного) питання є судова практика, яка свідчить про те, що у разі якщо у тендерній документації не зазначалось вимоги вказати вид ціни то Замовник не має права дискваліфіковувати Учасника із зазначеної підстави. (рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.04.2021 у справі № 160/604/21, посилання https://reyestr.court.gov.ua/Review/96964424). Водночас, за наслідками проведеного аукціону із переможцем ПП "РОСТРАНС" було укладено Договір підряду № 153 від 03.06.2021 року та погоджено вид договірної ціни, згідно п. 4.3 «Вартість робіт визначена динамічна договірна ціна. Договірна ціна визначається відповідно до державних будівельних норм.». Проте, помилково зазначено у додатку до договору вид ціни «тверда». Дану помилку Сторони дійшли згоди усунути, шляхом підписання Додаткової угоди та приведеної у відповідність «Договірної ціни». Відтак, висновок щодо порушень абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» в цій частині є помилковим. Окремо повідомляємо, що готуються матеріали, а саме позовна заява, щодо оскарження Висновку Південного офісу Держаудитслужби в межах строків звернення, передбачених ст.. 122 КАС України, а також ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі». |
| Дата редактирования | |
| Дата создания | 08.09.2021 16:57 |
| Документы |
РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА
| Описание оснований для проведения мониторинга | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.08.2021 Одеса № 469 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 16.08.2021. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 16.08.2021 № 469 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 4 UA-2021-04-30-001109-a 30.04.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ |
| Дата решения о начале мониторинга | 16.08.2021 00:00 |
| Дата публикации | 16.08.2021 16:37 |
| Дата создания | 16.08.2021 16:37 |
| Документы |
УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА
| Название организации | ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.) |
| Идентификатор закупки | UA-EDR: 40477150 |
| Адрес компании | Ukraine, Одеська, Одеса |
| Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
| Контактное лицо | ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.) |
+38 (0 48) 705-51-89
|
molodoi2003@ukr.net |
Даты и сроки
| Период мониторинга | 16.08.2021 16:37 - 09.09.2021 00:00 | |
| Дата публикации решения о результатах | 02.09.2021 15:52 - 17.09.2021 00:00 |