Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 08.04.2021 11:50. Дата последних изменений - 01.05.2021 00:00

Тверде паливо -

Идентификатор закупки UA-2021-04-08-002155-a  
ID 99eaae4f077e4818be387de59ee0ca68  
Ожидаемая стоимость
4`300`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика ВІдділ освіти,молоді та спорту Кривоозерської селищної ради  
Ожидаемая стоимость 4`300`000.00 Гривна (с НДС)  
Минимальный шаг снижения цены 21`500.00 Гривна  
Процедура закупки Открытые торги  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Закупка объявлена
08.04.21
Период уточнений
до 17.04.21
Период обжалования
до 23.04.21
Прием предложений
до 27.04.21
Торги отменены
01.05.21
12.04.2021, 14:19
Умови закупівлі
Общий вопрос о закупке
Доброго дня, шановна уповноважена особа. Прошу надати розяснення яким чином вимагаємі Вами настпні сертифікати:
Оригінал чинного сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує використання ним системи екологічного управління стосовно видів діяльності, необхідних для виконання умов договору поставки твердого палива (вугілля кам’яного).

2.8. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи управління якістю відповідно до зазначеного стандарту стосовно видів діяльності, необхідних для виконання умов договору поставки твердого палива (вугілля кам’яного).

2.9. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT) (або ISO 45001:2018, або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці відповідно до зазначеного стандарту.

2.10. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» (ISO 28000:2007, IDT), виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи менеджменту безпеки ланцюга постачань відповідно до зазначеного стандарту.

впливають на якість товару? Ви ж не закуповуєте послугу в учасника на підставі даної процедури закупівлі, а виключно товар і в розумінні Закону для Вас повинно бути важлива якість та технічні характеристики товару, а не дослідження господарської діяльності учасника процедури закупівлі.

Крім того, довожу до Вашого відома, що дані сертифкати не є обовязковими відповідно до листа наглядового органу сертифікації НААУ.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 17:53)
Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Щодо сертифікату про відповідність системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці учасника вимогам ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007)
Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату про відповідність системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці учасника вимогам ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007).
Відповідно до підпункту 4.1. розділу 4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля не є токсичним продуктом…». Однак згідно цього ж самого підпункту «За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії...». Тобто вугілля кам’яне має вплив на організм людини і належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії. Також умовами цього ж підпункту встановлено, що «для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговувальний персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.»
Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися в закладах освіти, де одночасно тривалий час перебувають велика кількість учнів, педагогів та обслуговуючий персонал, постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля для учнів, педагогів та обслуговуючого персоналу (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо).
При цьому в першу чергу гігієнічна та екологічна безпека вугілля починається з постачальника. Згідно ДСТУ 7146:2010 постачальник повинен забезпечити на своєму підприємстві охорону здоров’я працівників та забезпечити безпечність їхньої праці. Забезпечивши охорону здоров’я своїх працівників та забезпечивши безпечність їхньої праці, учасник, який є постачальником, тим самим створює безпечні умови персоналу щодо постачання вугілля кам’яного. А це в свою чергу призводить до дотримання гігієни в закладах освіти до яких буде здійснюватися постачання вугілля кам’яного.
На сьогоднішній день отримати сертифікат про відповідність вимогам ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007) може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.

Щодо сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015)
Відповідно до норм частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Наявність в учасника вказаного в тендерній документації сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання вугілля кам’яного, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для зберігання відповідності замовника Стандартам якості.
Наявність в учасника сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) свідчитиме про те, що на підприємстві правильно побудовані бізнес-процеси та приймаються найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливають на якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання вугілля кам’яного, в тому числі своєчасність його поставки.
Звертаємо увагу, що отримати зазначений сертифікат може будь-яке підприємство (організація, установа), що організувало свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Обов’язковою умовою для отримання зазначеного сертифікату суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для здійснення поставки вугілля матеріально-технічну базу. Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статтями 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».

Щодо сертифікату про відповідність системи екологічного управління учасника вимогам ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015)
Згідно з нормами частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Відповідно до підпункту 4.1. розділу 4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля не є токсичним продуктом…». Однак згідно цього ж самого підпункту «За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії...». Тобто вугілля кам’яне має вплив на організм людини і належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії.
Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися в закладах освіти, де одночасно тривалий час перебувають велика кількість учнів, педагогів та обслуговуючий персонал, постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля для учнів, педагогів та обслуговуючого персоналу (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо).
Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) в якості підтвердження того факту, що учасники постачатимуть вугілля кам’яне і під час постачання буде дотримуватися екологічна безпека та захист довкілля.
Нормами статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» встановлено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов’язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов’язані, зокрема:
- здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;
- вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;
- тощо.
За результатами проведення процедури закупівлі буде постачатися вугілля кам’яне. При цьому під час здійснення поставки будуть відбуватися незначні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, зокрема: вугільного пилу під час розвантаження вугілля кам’яного за місцем поставки, випаровування мастильних матеріалів, тощо. Тому, на думку замовника, під час здійснення поставки вугілля повинні дотримуватись зазначені вище норми статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Слід зазначити, що згідно пункту 0.2 стандарту ISO 14001 метою системи екологічного менеджменту є, зокрема:
- захист навколишнього середовища за рахунок запобігання або зниження негативного впливу на нього;
- покращення екологічних показників;
- зниження можливого негативного впливу екологічних умов на організацію;
- інше.
Впровадження системи екологічного менеджменту має забезпечити, зокрема, системний підхід до екологічного управління. При цьому згідно пункту 1 стандарту ISO 14001 стандарт ISO 14001 може бути застосований в любій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності.
Отримання сертифікату про відповідність ISO 14001 не є обов’язковим при здійсненні господарської діяльності суб’єктами господарювання, але його наявність дозволить переконатися, що учасником будуть дотримані положення статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Додатково слід зауважити, що вимога висувається саме до учасника через те, що саме учасник буде здійснювати постачання вугілля кам’яного та саме від нього вимагатиметься під час постачання дотримуватися екологічної безпеки та захисту довкілля.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання сертифікату про відповідність системи екологічного управління учасника вимогам ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) встановлена замовником, керуючись чинним законодавством України, і відповідає положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Щодо сертифікату про відповідність системи
12.04.2021, 14:48
Кваліфікаційні критерії
Общий вопрос о закупке
Шановна, уповноважена особа поясніть будь-ласка чим зумовлена вимога "5.2.2.3. Для документального підтвердження наявності вантажно-розвантажувальної техніки (технологічного транспортного засобу) – чинний договір оренди/найму/лізингу або чинний договір про надання послуг зі строком дії не меншим, ніж до 31.12.2021 (якщо учасник на договірних засадах користується вантажно-розвантажувальною технікою чи залучає її), а також копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу/машини. Якщо техніка належить учаснику на праві власності, то надається лише нотаріально завірена копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу/машини." Навіщо Ви вимагаєте від учасника нотаріально завірену копію свідоцтва на техніку яка і так є його власністю. Дана вимога є необгрунтовною та економічно необгрунтовною для учасника, оскільки, вчинення нотаріальних дій є платною послугою.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 17:55)
Відповідні зміни до тендерної документації будуть внесені.
12.04.2021, 14:56
Кваліфікаціні критерії
Общий вопрос о закупке
Шановна уповноважена особа. Вимоги тендерної документації містять дискримінаційні вимоги: 5.2.7.Документи фінансової звітності учасника процедури закупівлі за останній звітний період: копію балансу, копію звіту про фінансові результати, копію звіту про рух грошових коштів.
Даною вимогою ви унеможливллючте участь інших субєктів господарювання таких як мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності, оскільки вони подають виключно фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати. (ст. 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні")
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:37)
Шановний потенційний Учаснику, по суті запитання надаємо відповідь: обсяг закупівлі є достатньо значним і ризики несвоєчасності поставок вугілля закладам освіти може спричинити зрив опалювального сезону та процесу навчання. Фінансові гарантії спроможності передбачені тендерною документацією шляхом надання документів фінансової звітності учасника процедури закупівлі за останній звітний період: копію балансу, копію звіту про фінансові результати, копію звіту про рух грошових коштів, документи, що можуть підтвердити фінансову спроможність учасника є складена фінансова звітність підприємства. Згідно статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" "фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства".
Додаємо, що частиною першої статті 2 вказаного Закону передбачено, що
Цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства
України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на
представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, які зобов’язані вести
бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання
державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання
бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства.
А також зазначаємо, що статтею 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та
фінансову звітність в Україні" унормовано, що бухгалтерський облік на підприємстві
ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.
В січні 2021 року вступили в силу зміни до Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». «Фінансова звітність підприємств не становить комерційної таємниці, не є конфіденційною інформацією та не належить до інформації з обмеженим доступом, крім випадків, передбачених законом. На фінансову звітність не розповсюджується заборона щодо поширення статистичної інформації», вимога щодо надання документів фінансової звітності учасника процедури закупівлі за останній звітний період: копію балансу, копію звіту про фінансові результати, копію звіту про рух грошових коштів не є дискримінаційною умовою, Замовнику це дає можливість переконатись в надійності Постачальника. Згідно з Законом «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» :Стаття 11. Загальні вимоги до фінансової звітності
1. Підприємства зобов'язані складати фінансову звітність на підставі даних бухгалтерського обліку.
Фінансова звітність підписується керівником (власником) підприємства або уповноваженою особою у визначеному законодавством порядку та бухгалтером або особою, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства. У разі якщо бухгалтерський облік підприємства ведеться підприємством, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, фінансову звітність підписують керівник підприємства або уповноважена особа, а також керівник підприємства, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, або уповноважена ним особа. При цьому відповідальність підприємства, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, визначається законом та договором про надання бухгалтерських послуг.
Фінансову звітність підприємства, що становить суспільний інтерес, підписують керівник або уповноважена особа у визначеному законодавством порядку та головний бухгалтер. Фінансова звітність недержавних пенсійних фондів та інститутів спільного інвестування підписується у порядку, передбаченому законодавством.
Відповідальність за своєчасне та у повному обсязі подання та оприлюднення фінансової звітності несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.
2. Порядок та строки подання фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави до органів державної влади, крім суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, визначаються Кабінетом Міністрів України, для банків - Національним банком України.
Порядок та строки подання суб'єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, звіту про платежі на користь держави установлюються відповідно до Закону України "Про забезпечення прозорості у видобувних галузях".
(частина друга статті 11 у редакції
Закону України від 18.09.2018 р. N 2545-VIII)
3. Для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов'язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати.
4. Склад та форми фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави підприємств (крім банків та суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях), фінансової звітності про виконання бюджетів установлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики.
Склад та форми звіту про платежі на користь держави для суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, установлюються відповідно до Закону України "Про забезпечення прозорості у видобувних галузях".
(частина четверта статті 11 у редакції
Закону України від 18.09.2018 р. N 2545-VIII)
5. Склад та форми фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності та звіту про управління банків установлюються Національним банком України.
6. Фінансова звітність та консолідована фінансова звітність за міжнародними стандартами складаються на підставі таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами.
7. Звіт про управління подається разом з фінансовою звітністю та консолідованою фінансовою звітністю в порядку та строки, встановлені законом. У разі подання підприємством консолідованої фінансової звітності подається консолідований звіт про управління. Від подання звіту про управління звільняються мікропідприємства та малі підприємства. Середні підприємства мають право не відображати у звіті про управління нефінансову інформацію.
(стаття 11 із змінами, внесеними згідно із
Законами України від 08.07.2010 р. N 2457-VI,
від 02.12.2010 р. N 2756-VI,
від 15.02.2011 р. N 3024-VI,
від 16.10.2012 р. N 5463-VI,
від 17.07.2015 р. N 652-VIII,
у редакції Закону України
від 05.10.2017 р. N 2164-VIII)
Згідно розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій п.1.4 документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. За таких обставин учасник має надати довідку у довільній формі з поясненнями (із посиланням на відповідні нормативно-правові акти) обставин, які унеможливлюють подати той чи інший документ у складі тендерної пропозиції.
12.04.2021, 15:13
Технічні умови
Общий вопрос о закупке
Шановна уповноважена особа, у Додатку 2 Тендерної докуменатації Вами встановлено вимогу "1.2. Умовами цієї закупівлі передбачається необхідність застосування заходів щодо безпеки та охорони довкілля, що визначені ДСТУ 7146:2010, Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» та Законом України «Про відходи». При постачанні товару постачальником повинна використовуватися система екологічного управління стосовно видів діяльності, необхідних для виконання умов договору поставки." ЗУ "Про підтвердження відповідності" передбачено термін система екологічного управління, однак, даний закон втратив чинність на підставі Закону N 124-VIII ( 124-19 ) від 15.01.2015, ВВР, 2015, N 14, ст.96 і тому Замовник не вправі вимагати від учаснкиа використання системи екологічного управління.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:39)
Згідно з нормами частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Відповідно до підпункту 4.1. розділу 4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля не є токсичним продуктом…». Однак згідно цього ж самого підпункту «За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії...». Тобто вугілля кам’яне має вплив на організм людини і належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії.
Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися в закладах освіти, де одночасно тривалий час перебувають велика кількість учнів, педагогів та обслуговуючий персонал, постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля для учнів, педагогів та обслуговуючого персоналу (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо).
Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) в якості підтвердження того факту, що учасники постачатимуть вугілля кам’яне і під час постачання буде дотримуватися екологічна безпека та захист довкілля.
Нормами статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» встановлено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов’язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов’язані, зокрема:
- здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;
- вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;
- тощо.
За результатами проведення процедури закупівлі буде постачатися вугілля кам’яне. При цьому під час здійснення поставки будуть відбуватися незначні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, зокрема: вугільного пилу під час розвантаження вугілля кам’яного за місцем поставки, випаровування мастильних матеріалів, тощо. Тому, на думку замовника, під час здійснення поставки вугілля повинні дотримуватись зазначені вище норми статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Слід зазначити, що згідно пункту 0.2 стандарту ISO 14001 метою системи екологічного менеджменту є, зокрема:
- захист навколишнього середовища за рахунок запобігання або зниження негативного впливу на нього;
- покращення екологічних показників;
- зниження можливого негативного впливу екологічних умов на організацію;
- інше.
Впровадження системи екологічного менеджменту має забезпечити, зокрема, системний підхід до екологічного управління. При цьому згідно пункту 1 стандарту ISO 14001 стандарт ISO 14001 може бути застосований в любій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності.
12.04.2021, 15:42
Предмет закупівлі
Общий вопрос о закупке
Шановна уповноважена особа! Додатком 2 Тендерної документації встанолено, що учасник повинен надати: "2.5. Довідку в довільній формі із посиланням на інформаційну систему «Реєстр дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (http://dozvil.ndiop.kiev.ua/) щодо виробника вугілля (зазначеного учасником в довідці згідно з п.2.3. додатку 2 до цієї тендерної документації), згідно з яким підтвердженням статусу легальності його діяльності є наявність у нього чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо експлуатації устаткування для дроблення, сортування, збагачення корисних копалин у вугільній промисловості. Відсутність у виробника такого дозволу або дані про його анулювання є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника." Дана вимога є дискримінаційною до нас як учасника, що реалізує імпортоване вугілля, а тому у виробника іноземного субєкта (нашого постачальника) відсутня інформація, щодо наявності дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки і інфомрації в реєстрі (http://dozvil.ndiop.kiev.ua/).
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:42)
Шановний Учаснику, дана вимога стосується лише вітчизняного виробництва.
13.04.2021, 16:01
Кваліфікаційні критерії
Общий вопрос о закупке
Шановна уповноважена особа, поясніть будь-ласка чим обґрунтована вимога 5.2.2.1. Для документального підтвердження наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання вугілля: витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності не раніше 2019 року, чинний договір(ори) оренди/найму/лізингу/про надання послуг зі строком дії не меншим, ніж до 31.12.2021 (якщо учасник користується ним або залучає його на договірних засадах) у наданні даних документів? Крім того, якщо право власності Учасника зареєстроване раніше ніж почав функціонувати Державний реєстр речових прав на нерухоме майно і зареєстровано на підставі Свідоцтва про право власності, то дана вимога є дискримінаційною і створює штучні перешкоди у участі потенційних учасників.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:45)
Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв до учасників процедури закупівлі, але згідно з п.2 ч.2 статті 22 Закону Замовник зобов’язаний встановити спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. Виходячи з обставин, які дозволяють замовнику всіма доступними шляхами перевірити кваліфікаційну здатність учасників виконати договір про закупівлю і пересвідчитися у достовірності наданої учасником інформації, вимагаються замовником документи, які дозволяють встановити – хто саме є власником складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання вугілля та на підставі чого. Якщо Ви, як потенційний учасник процедури закупівлі, суборендуєте складське приміщення, Ви можете звернутися до власника такого приміщення задля отримання документів, необхідних для підготовки своєї тендерної пропозиції у відповідності до вимог тендерної документації в цій частині.
13.04.2021, 16:01
Ваги
Общий вопрос о закупке
Шановна уповноважена особа, поясніть будь-ласка чим обґрунтована вимога 5.2.2.5. Для документального підтвердження наявності вагового обладнання: ¾ копію паспорту чи настанови з експлуатації або іншого документу щодо технічних характеристик вагів, ¾ оригінал чинного свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) з відміткою щодо такої повірки з урахуванням вимог щодо міжповірочного інтервалу, ¾ договір купівлі-продажу вагового обладнання або інший документ про право власності вагового обладнання, ¾ чинний договір оренди або чинний договір про надання послуг зі строком дії не меншим, ніж до 31.12.2021 (якщо учасник на договірних засадах користуєтьсяваговим обладнанням чи залучає його), навіщо Вам як Замовнику первинні документи господарської діяльності потенційного учасника? Для підтвердження правильності вагового обладнання достатньо виключно оригінал чинного свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) з відміткою щодо такої повірки, все інше є ніщо іншим як надмірний тягар, що суперечить принципам публічних закупівель та дискримінаційними умовами.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:47)
Паспорт чи настанови з експлуатації є документом, призначеним для ознайомлення з конструкцією , технічними характеристиками та правилами експлуатації , який посвідчує гарантовані виробником основні параметри і технічні характеристики ваг і повинен знаходитися на підприємстві, що експлуатує ваги. Споживачі повинні суворо дотримуватися вказівок цієї настанови з експлуатації та зберігати її протягом терміну експлуатації ваг, а також своєчасно робити повірку ваг. Якщо ви орендуєте ваги, то маєте змогу у орендодавця запросити копію настанови та копію документу з результатами повірки ваг.
Якщо учасник власник вагового обладнання, для встановлення факту наявності в учасника вагового обладнання вимагається договір купівлі-продажу вагового обладнання або інший документ про право власності вагового обладнання. Стосовно вашого запитання – «навіщо Вам як Замовнику первинні документи господарської діяльності потенційного учасника?» У розумінні Закону про бухоблік первинний документ — це документ, що містить відомості про господарську операцію.
Більш розширене визначення наведене в п. 2.1 Положення № 88. У ньому зазначено, що первинні документи — це документи, створені в письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження і дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Договір — це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення громадянських прав і обов’язків ( ч. 1 ст. 626 ЦКУ). Тобто договір фіксує не факт здійснення госпоперації, а лише порядок дій сторін при її здійсненні. Укладення договору не викликає зміни в структурі активів і зобов’язань, власному капіталі підприємства. На цій підставі можна зробити висновок: договір не є первинним документом. На це звертав увагу і ВСУ в постанові від 15.12.15 р. № 21-4266а15.
У загальному випадку первинні документи, що підтверджують доходи і витрати, а також інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, підприємство зобов'язане зберігати не менше 1 095 днів (п. 44 ПК). Зверніть увагу на формулювання: «Не менше 1 095 днів». Значить, строк зберігання може бути й більшим.
13.04.2021, 16:02
Перевезення
Общий вопрос о закупке
Вимога щодо нотаріально завірений документ (або копія, завірена учасником), виданий управляннями статистики Державної служби статистики України перевізнику – відомості з ЄДРПОУ або довідку про визначення класифікаційних даних. Дані про види діяльності СГД містяться в єдиному держаному реєстрі ЮО, ФОП та ГФ доступ до якого є вільним і органам місцевого самоврядування заборонено вимагати інформацію з цього реєстру. В той же час статистична інформація є лише формою державного спостереження та збирання статистичних даних. Підставою для здійснення господарської діяльності є види діяльності, зазначені єдиному держаному реєстрі ЮО, ФОП та ГФ прошу внести зміни

Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:51)
Відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі», встановлюючи в тендерній документації такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, замовником визначений спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленому критерію. Замовник вимагає підтвердження наявності в учасника не тільки власних транспортних засобів та засобів, якими він користується на підставі договорів оренди, а й надана альтернатива щодо можливості залучення учасниками транспортних засобів на підставі договорів про надання послуг з перевезення. Проте замовник повинен бути впевнений, що суб’єкт господарювання, з яким учасник знаходиться у договірних відносинах, здійснює свою діяльність у відповідності до законодавства України. саме для цього встановлена вимога щодо надання такими учасниками процедури закупівлі відомостей з ЄДРПОУ або довідку про визначення класифікаційних даних (надана альтернатива у документах). Якщо Ви, як потенційний учасник процедури закупівлі, маєте договірні відносини з суб’єктом господарювання - перевізником, Ви можете до нього звернутися задля отримання такого документу, необхідного для підготовки своєї тендерної пропозиції у відповідності до вимог тендерної документації в цій частині.
Встановлення даної вимоги не порушує законодавства чи прав потенційних учасників. Відповідно до ч. 2, 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). У відповідності до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Тендерна документація оприлюднена відповідно до ст. 10 та 22 Закону України "Про публічні закупівлі" термін подання пропозицій є достатнім для підготовки тендерної пропозиції будь-яким учасником.
13.04.2021, 16:02
Матеріальна база
Общий вопрос о закупке
Шановна уповноважена особа, Якщо учасник не власник складу або майданчику чи достатньо буде йому надати тільки договір надання послуг/оренди без надання документів, що підтверджують власність ?
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:52)
Шановний учаснику, документи в складі тендерної пропозиції подаються згідно вимог тендерної пропозиції.
13.04.2021, 16:03
Аналогічнйи договір
Общий вопрос о закупке
Шановна уповноважена особа, поясніть будь-ласка чим обґрунтована вимога 5.2.5.Довідку в довільній формі щодо наявності у учасника досвіду виконання аналогічних договорів на постачання товару, що є предметом закупівлі, в якій зазначаються відомості щодо назви поп телефонів, номеру і дати договору, предмету договору і його суми (ціни), строку дії договору, ПІБ та посади особи, що підписала договір. В довідці має бути зазначена інформація стосовно мінімум двох виконаних аналогічних договорах учасника на загальну суму не менше 50 відсотків ціни цього тендер. Навіщо Вам як замовнику сума договорів не менше 50 відсотків ціни цього тендер, яким чином дана інформація впливає на якість вугілля?
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:55)
Відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі», встановлюючи в тендерній документації такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, він може і зазначити в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфікації предмету закупівлі.
Окрім того, дана вимога дає можливість переконатись Замовнику в надійності постачальника, адже здійснюється закупівля вугілля кам’яного для забезпечення власних потреб в опалюванні приміщень навчальних закладів, що підпорядковані замовнику, та підтриманні в згаданих приміщеннях необхідного температурного режиму, який встановлений та передбачений санітарними нормами України. Збій в постачанні вугілля або постачання неякісного вугілля чи затримка постачання призведе до унеможливлювання підтримувати необхідний температурний режим в навчальних закладах і може призвести до виходу з ладу опалювального обладнання та системи опалення в цілому. Це в свою чергу може призвести до закриття навчального закладу або окремих його приміщень і призведе до збільшення соціальної напруги в суспільстві. Таким чином встановлена замовником вимога відповідає чинному законодавству, що підтверджує практика розгляду скарг в Органі оскарження № 2116-р/пк-пз від 15.12.2016 р.
13.04.2021, 16:03
Перевезення
Общий вопрос о закупке
Якщо учасник користується послугами перевізника- фізичної особа-підприємця: копії трудових книжок водіїв, які будуть здійснювати доставку вугілля до замовника (перша сторінка, сторінка з останнім записом про прийняття на роботу, а також сторінки, що підтверджують стаж роботи у перевізника-фізичної особи-підприємця), копії чинних трудових угод(угоди) або цивільно-правових договорів(у) і повідомлення про прийняття працівників на роботу у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413 з відміткою про їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби у випадку укладання таких угод/договорів після 01.01.2015. Якщо послуги надає ФОП і він же безпосередньо і є водієм транспортного засобу? Тобто, ні трудової, ні угод ЦПХ, ні повідомлення в такому випадку не передбачено. Мова йде про той випадок коли договір на надання послуг з перевезення укладено з 2 ФОПами у кожного по одній машині і кожен сам водій?
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 18:56)
Відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» для встановленого кваліфікаційного критерію – наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, замовником визначений спосіб документального підтвердження відповідності учасника такому критерію. Замовник вимагає інформацію і документи про водіїв, які будуть забезпечувати доставку вугілля до замовника, оскільки саме від наявності таких працівників залежить виконання договору про закупівлю. Тому, в не залежності від того, водій(водії) є працівниками учасникам, або залучені на підставі договорів про надання послуг з перевезення, їхнє працевлаштування повинно бути доведено учасником шляхом надання відповідних документів – для перевізників ФОПів: копії трудових книжок водіїв, копії чинних трудових угод(угоди) або цивільно-правових договорів(у) і повідомлення про прийняття працівників на роботу у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413. Якщо Ви, як потенційний учасник процедури закупівлі, маєте укладений договір з перевізником(ами) - ФОПом, який не має найнятих працівників, а сам здійснює перевезення, керуючись п.1.4 розділу ІІІ тендерної документації, можете надати довідку у довільній формі з поясненнями (із посиланням на відповідні нормативно-правові акти) обставин, які унеможливлюють подати той чи інший документ у складі тендерної пропозиції.
13.04.2021, 16:04
Довідки
Общий вопрос о закупке
Документи, які підтверджують інформацію, зазначену у довідці згідно з п.5.2.3 розділу ІІІ цієї тендерної документації: копії чинних медичних довідок водіїв, які будуть здійснювати доставку вугілля до замовника, щодо придатності до керування транспортним засобом. Якщо учаснику надаються послуги перевезення транспортним засобами на підставі договору перевезення.Вимога щодо надання копій медичних довідок є дискримінаційною для учасників, які користуються послугами перевезення чи транспортування, не маючи серед власних працівників – водіїв. Якщо водії, які будуть здійснювати доставку вугілля, були б працівниками учасника, маючи змогу розпоряджатися власною медичною довідкою, не представляло б труднощів. Але, саме перевізник є розпорядником документів його працівників – водіїв, а вимагати від нього учаснику це зробити – немає законодавчих підстав. Тобто, Замовник такою дискримінаційною вимогою ставить в залежність від рішення третіх осіб надати чи відмовити в наданні документів, які не є власністю учасника.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован14.04.2021, 19:02)
Звертаємо Вашу увагу, що ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" замовнику не заборонено включати до тендерної документації і інші умови, передбачені законодавством. Оскільки разом з товаром закуповується і послуга з його доставки, на дану закупівлю розповсюджуються і норми чинного законодавства, що регулюють перевезенням вантажів в Україні. Так згідно з ЗУ "Про транспорт" нормативні акти, які визначають умови перевезень, порядок використання засобів транспорту, шляхів сполучення, організації безпеки руху, охорони громадського порядку, пожежної безпеки, санітарні та екологічні вимоги, що діють на транспорті, є обов’язковими для власників транспорту і громадян, які користуються послугами транспорту та шляхами сполучення. Під час перевезення вантажів повинна забезпечуватись безпека перевезень. Відповідно до Закону України «Про дорожній рух» медичний огляд проводиться з метою визначення здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними засобами. Чинним законодавством передбачена норма про те, що особи які виконують роботи з перевезення вантажів, підлягають періодичному медичному огляду за результатами якого видається медична довідка щодо придатності до керування транспортним засобом. Таким чином встановлена замовником вимога відповідає чинному законодавству, що підтверджує практика розгляду скарг в Органі оскарження та судах ( наприклад рішення № 16434-р/пк-пз від 12.11.2019 р., рішення № 14267-р/пк-пз від 04.10.2019 р., рішення № 2052-р/пк-пз від 03.02.2020 р., рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.01.2020 р. № 640/22574/19. Натомість для замовника зазначена закупівля є вкрай важливою, оскільки від вчасних поставок вугілля працівниками відповідної кваліфікації(у тому числі водіями) залежатиме опалення закладів замовника, а відповідно створення належних умов для освітнього - виховного процесу. Таким чином, встановлена замовником вимога є обґрунтованою та необхідною.