Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 01.11.2021 16:02. Дата останього редагування моніторингу 16.12.2021 15:06

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-11-01-000027  
ID 7a72d95c3b4642c8a43c46d1ab5e3c95  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
01.11.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців третього та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.  
Дата публікації 18.11.2021 17:12  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 18 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту благоустрою Івано-Франківською міською радою (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.02.2021 б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, вимоги про усунення невідповідностей до Приватного підприємства «Новбуд» (далі – ПП «Новбуд») та Товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатінвестбуд» (далі – ТОВ «Карпатінвестбуд»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.03.2021 № 5/5 (щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «Новбуд») та від 17.03.2021 № 5/6 (щодо визначення переможцем відкритих торгів ТОВ «Карпатінвестбуд»), тендерну пропозицію ПП «Новбуд» та ТОВ «Карпатінвестбуд», повідомлення про намір укласти договір від 17.03.2021, договір підряду від 02.04.2021 № 50/21, укладений між Замовником та ТОВ «Карпатінвестбуд» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 02.04.2021, пояснення Замовника з документами на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднене в електронній системі закупівель 08.11.2021. Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Карпатінвестбуд» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника з огляду на наступне. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника, яка має повноваження щодо підпису документів даної тендерної пропозиції». За результатами перевірки електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція підписана удосконаленим електронним підписом. Відтак, враховуючи, що Замовником у тендерній документації визначена вимога про накладення учасником на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису, то при його перевірці має відображатися інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений». Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Карпатінвестбуд» не відповідала вимогам підпункту 2 пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог пункту 2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено: «Забезпечення тендерної пропозиції – банківська гарантія з грошовим покриттям надається учасником у вигляді електронного документу. Електронний документ повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису. Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 639, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 41/10321. Банківська гарантія повинна містити посилання на тендерну документацію та на зміни, що до неї вносились, за їх наявності...» В тендерній пропозицій ТОВ «Карпатінвестбуд» відсутня банківська гарантія з грошовим покриттям, чим не дотримано вимоги пункту 2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Одночасно, ТОВ «Карпатінвестбуд» надано довідку від 03.03.2020 № 05-422/08/40/2021, видану Публічним акціонерним товариством Акціонерний банк «Укргазбанк» (далі – Банк) про те, що Банком, за дорученням ТОВ «Карпатінвестбуд», було надано безвідкличну Банківську гарантію від 03.03.2021 № 300/2021/ІФОД-МСБ-Г. Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція ТОВ «Карпатінвестбуд» не відповідала вимогам Замовника та підлягала відхиленню на підставі абзаців третього та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Натомість Замовником з ТОВ «Карпатінвестбуд» укладено Договір.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 18.11.2021 17:12  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис 30.11.2021 р. оскаржено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-17-008717-a від 18.11.2021 р. до Івано-Франківського окружного адміністративного суду (номер провадження П/300/8211/21).  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 01.12.2021 08:16  
Дата створення 01.12.2021 08:16  
Дата відкриття провадження 30.11.2021  
Номер відкриття провадження П/300/8211/21  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-17-008717-a від 18.11.2021р. Департамент благоустрою Івано-Франківської міської ради не погоджується з результатами Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-17-008717-a від 18.11.2021р. оприлюдненим Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі-Управління), оскільки даний Висновок є безпідставним, необґрунтованим та протиправним виходячи з наступних підстав. Управлінням прийнято хибне рішення щодо підпису тендерної пропозиції учасника відкритих торгів ТОВ «Карпатінвестбуд» кваліфікованим електронним підписом. Так, відповідно до пункту 23 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Отже, в результаті проведення перевірки Замовником електронного підпису ТОВ «Карпатінвестбуд» на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) на тендерну пропозицію накладений «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а «сертифікат: кваліфікований». Зважаючи на викладене вище надана тендерна пропозиція ТОВ «Карпатінвестбуд» відповідала вимогам підпункту 2 пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». Додатково повідомляємо що відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» та Постанови КМУ від 03.03.2020 року № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» учасник має право використовувати в своїй діяльності удосконалені електронні підписи на кваліфікованому сертифікаті чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Також, Управлінням прийняте безпідставне рішення щодо відсутності банківської гарантії з грошовим покриттям, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Карпатінвестбуд». Однак дана позиція Управління не відповідає дійсності оскільки, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Карпатінвестбуд» надано файл «FW_ 10.4.09.004.02. - Гарантія під забезпечення в грошовій формі для участі у торгах_ ТОВ _Карпатінвестбуд__ код ЄДРПОУ 38554067.zip від 03 березня 2021 16:36» у якому міститься банківська гарантія з грошовим покриттям «БАНКIВС_КА_ГАРАНТIЯ_№_300.pdf.p7s.p7s» (далі-гарантія). (Банківської гарантії № 300/2021/ІФОД-МСБ-Г від «03» березня 2021 року з грошовим покриття додається на 2-х сторінках). З незрозумілих причин Управління не взяло до уваги надану у складі тендерної пропозиції гарантію та прийшло до хибного висновку про те, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Карпатінвестбуд» відсутня гарантія з грошовим покриттям. Слід також відмітити, що справжність та достовірність гарантії можна перевірити на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за наступним посиланням https://czo.gov.ua/verify, що і було зроблено Замовником. Також у складі тендерної пропозиції міститься довідка у від 03.03.2020 № 05-422/08/40/2021, видана Публічним акціонерним товариством Акціонерний банк «Укргазбанк» (далі – Банк) у якій зазначено, що гарантія учасника ТОВ «Карпатінвестбуд» забезпечена грошовим покриттям у розмірі 25 000,00 грн. (додається на 1-ій сторінці). Таким чином ТОВ «Карпатінвестбуд» дотримано вимоги пункту 2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тому для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Карпатінвестбуд» на підставі абзаців третього та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) у Замовника не було жодних правових підстав. Таким чином, тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області щодо порушення нами вимог абзаців третього та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону є не обґрунтований та безпідставний. Враховуючи викладене Замовник буде оскаржувати висновок Управління до суду. Додатки: - Банківської гарантії № 300/2021/ІФОД-МСБ-Г від «03» березня 2021 року з грошовим покриття на 2-х сторінках; - довідка у від 03.03.2020 № 05-422/08/40/2021, видана Публічним акціонерним товариством Акціонерний банк «Укргазбанк» на 1-ій сторінці.  
Дата редагування  
Дата створення 24.11.2021 17:16  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.10.2021 № 630 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Ірина БІЛАЗЕРСЬКА Витяг з додатку до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 29.10.2021 № 630 № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10. UA-2021-02-17-008717-a 17.02.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 29.10.2021 00:00  
Дата публікації 01.11.2021 16:47  
Дата створення 01.11.2021 16:47  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби (Чернігівська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919597  
Адреса організації Ukraine, Чернігівська, Чернігів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби (Чернігівська обл.) 
+38 (0 46) 267-72-67
tender_25_10@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 01.11.2021 16:47 - 23.11.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 18.11.2021 17:12 - 03.12.2021 00:00