Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 27.01.2021 15:45. Дата останього редагування моніторингу 09.02.2021 18:01

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-01-27-000059  
ID e75d41a10e9340e784f611ac0f2a37c0  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.

Моніторинг опубліковано
27.01.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 5 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, чим не дотримано пункту 14 Наказу № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення), в частині (не)зазначення методу закупівлі замовником, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо відміни переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 03.02.2021 13:11  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 03 лютого 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Національна академія Державної прикордонної служби ім. Богдана Хмельницького (далі – Замовник), протоколи, затверджені рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.01.2021 № 17 та № 16, повідомлення про намір укласти договір від 21.01.2021. Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 3 Закону цей Закон застосовується до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Згідно частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Водночас, перелік підстав для застосування переговорної процедури закупівлі визначений частиною другою статті 40 Закону та є вичерпним. Відповідно до пункту 7 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в повідомленні про намір укласти договір Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 5 частини другої статті 40 Закону, а саме: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера. Натомість, відповідно до інформації, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу предметом закупівлі є товари. При цьому, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі у повідомленні про намір укласти договір Замовником зазначено посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, а саме: Постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 30.09.2015 № 2496 «Про затвердження Правил постачання природного газу», зареєстровану в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1382/27827, що не підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначеної пунктом 5 частини другої статті 40 Закону. Крім того, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Замовником зазначено наступне: «Враховуючи, що у разі споживання природного газу за умови відсутності Замовника у Реєстрі споживачів постачальника споживач споживає технологічний газ Оператора ГРС, а тому з технічних причин відсутня можливість споживання природного газу будь-якого іншого постачальника, відповідно, для забезпечення потреби замовника в природному газі необхідно провести переговорну процедуру з оператором ГРМ, а саме з ТОВ «Енерджі 365» ЄДРПОУ 41447959 на підставі п.5 ч.2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі.». Відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» від 09.04.2015 № 329-VIII ринок природного газу функціонує на засадах вільної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій. Постачання природного у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Слід зазначити, учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (код юридичної особи в ЄДРПОУ 41447959), з яким Замовник має намір укласти договір на постачання природного газу не належить до суб`єктів господарювання (юридичних осіб), які виробляють (реалізують) товари на ринках, що перебувають у стані природної монополії та включені до реєстрів суб’єктів природних монополій у відповідних сферах органами, що здійснюють державне регулювання у сфері природних монополій, оскільки даний суб’єкт господарювання відсутній у зведеному переліку природних монополій, який відповідно до Порядку складання та ведення зведеного переліку суб`єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2012 року за № 2119/22431, розміщується щомісяця до 20 числа офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). Крім того, в вищезазначеному обґрунтуванні зазначено: «Керуючись ч. 6 ст. 41 Закону Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького та ТОВ «Енерджі 365» ЄДРПОУ 41447959 укладено Додаткову угоду № 16-20 від 24.12.2020 року та № 17-20 від 18.01.2021 року до Договору на постачання природного газу № 511-20 від 24.07.2020 року, про продовження строку дії договору до 28.02.2021 року та закупівлю на початку 2021 року в обсязі, що не перевищує 20 % визначеної в початковому договорі про закупівлю № 511-20 від 24.07.2020 року. З метою своєчасного та повного забезпечення потреб Національної академії, 13.11.2020 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою № UA-2020-11-13-006870-c за предметом «Природний газ». По закінченню періоду прийому пропозицій, 21.12.2020 року було проведено пре-кваліфікацію Учасників, за результатами якого, 24.12.2020 року було подано скаргу до Антимонопольного комітету України № UA-2020-11-13-006870-c.c1, що призвело до блокування процедури. 15.01.2021 року Органом оскарження було прийнято та опубліковане рішення. Відповідно, аукціон за вищезазначеною процедурою відбувся 18.01.2021 року. За результатами аукціону, Замовником було опубліковано намір про укладення договору з переможцем процедури Протоколами уповноваженої особи № 8 та № 9 від 19.01.2021 року. Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Відповідно, у Замовника відсутня можливість укладення договору з переможцем закупівлі до кінця січня 2021 року.». Відповідно до частини п’ятої статті 33 Закону з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Враховуючи викладене, Замовник має право укласти договір з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі за номером ID: UA-2020-11-13-006870-c, починаючи з 30 січня 2021 року. Відповідно до інформації, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу та зазначена в обґрунтуванні, Замовником укладено додаткові угоди № 16-20 від 24.12.2020 року та № 17-21 від 18.01.2021 року до Договору на постачання природного газу № 511-20 від 24.07.2020 року. Термін дії зазначеного договору до 28 лютого 2021 року. Разом з тим, відповідно до частини четвертої статті 3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Враховуючи вищевикладене, здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі природного газу, споживачами, які є замовниками в розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами. Отже, в порушення частини другої статті 40 Закону Замовник застосував переговорну процедуру для закупівлі природного без наявних підстав, передбачених частиною другою статті 40 Закону. Крім того, за результатами моніторингу, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі не дотримано пункту 14 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Наказ № 1082) щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Слід зазначити, що національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить слідуючі позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної в пункті 5 річного плану закупівель, а саме: 09123000-7 — Природний газ (Natural gas) Відповідно до пункту 7 Наказу № 1082 замовник/ЦЗО/учасник/постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, яка передбачена частиною першою статті 13 Закону. Відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 03.02.2021 13:11  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю. За висновком Держаудитслужби від 03.02.2021 року було виявлено порушення в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі та інші порушення законодавства у сфері закупівель. Під час оголошення переговорної процедури та опублікування наміру про укладення договору було допущено формальну помилку в частині обґрунтування зазначених в Протоколах Уповноваженої особи № 16, 17 від 21.01.2021 року в частині посилання на відповідну норму Закону, на підставі якої проводиться переговорна процедура. Так, в системі Prozorro зазначено вірне посилання на пункт законодавства. Відповідно до Постанови НКРЕКП від 30.09.2015 №2496 «Про затвердження Правил постачання природного газу», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1382/27827 (далі - Правила) споживач природного газу на розрахунковий період, тобто на газовий місяць має право отримувати природний газ виключно від одного постачальника. На момент проведення переговорної процедури, у Замовника діяв договір про закупівлю природного газу з ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» ЄДРПОУ 41447959 № 511-20 від 24.07.2020 року. тобто, фактично, на поточний період, у Замовника БУЛА ВІДСУТНЯ МОЖЛИВІСТЬ укласти договір з іншим постачальником. Окрім того, з метою безперебійного постачання газу в навчальний заклад під час опалювального сезону Замовник звертався до юридичних осіб – постачальників газу для підтвердження (замовлення) обсягу (номінації) природного газу для Замовника торгів на січень та лютий 2021 року. ТОВ «Енерджі 365» ЄДРПОУ 41447959 на вимогу Замовника було замовлено обсяг (номінацію) природного газу для Замовника торгів на січень та лютий 2021 року на підставі вищезазначеного договору. Отже, Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького у січні та лютому 2021 року не було можливості укласти договір із іншим постачальником газу, окрім як із суб’єктом господарювання, який підтвердив обсяг (номінацію) природного газу для Замовника. Оскільки жоден з постачальників не має фізичної можливості здійснити номінацію без юридичної підстави (укладений між сторонами договір) – в Замовника відсутня альтернатива. На підставі вищезазначеного, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 41 Закону, переговорна процедура закупівлі застосовується Замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності відсутності конкуренції з технічних причин. Під час оформлення тендерної документації, а саме протоколу уповноваженої особи про проведення переговорів з учасником переговорної процедури № 16 від 21.01.2021 року та протоколу уповноваженої особи про визначення переможця переговорної процедури № 17 від 21.01.2021 року – було допущено механічну описку в частині зазначення нумерації пункту відповідної норми Закону, на яку посилався Замовник. При тому, обґрунтування за змістом містить саме пояснення та доведення застосування переговорної процедури відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону, а саме – відсутність конкуренції з технічних причин. Відповідно до пункту 14 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Наказ № 1082) необхідно зазначати код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до предмету закупівлі, код національного класифікатору ДК 021:2015 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної в пункті 5 річного плану закупівель, а саме: 09123000-7 — Природний газ (Natural gas). У зв’язку з відсутність фактичного функціоналу майданчику Smart Tender, яким безпосередньо користується Замовник для здійснення закупівель щодо зазначення вищезазначеної інформації, Уповноваженою особою було зазначено уточнений код класифікатору предмету закупівлі в примітках, що відображається в інформації про предмет закупівлі та відображається в розділі Класифікатор та його відповідний код. Усі інші зауваження щодо закупівлі враховані та здійснено комплекс заходів щодо недопущення порушень в майбутньому.  
Дата редагування  
Дата створення 09.02.2021 18:01  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 27.01.2021 № 20 Хмельницький Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189 НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Західного офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 27.01.2021 № 20 Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу; унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Особа, відповідальна за здійснення моніторингу. 4. UA-2021-01-21-003086-c; 21.01.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Наталія Пушкар. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 27.01.2021 00:00  
Дата публікації 27.01.2021 17:08  
Дата створення 27.01.2021 17:08  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. (Хмельницька обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40913645  
Адреса організації Ukraine, Хмельницька, Хмельницький  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. (Хмельницька обл.) 
+38 (0 38) 276-55-94
pushkar.prozorro@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 27.01.2021 17:08 - 18.02.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 03.02.2021 13:11 - 18.02.2021 00:00