Процедура закупівлі оголошена 18.01.2021 16:05. Дата останніх змін - 22.01.2021 16:39

Послуги, пов’язані із системами та підтримкою -

Ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-18-001649-c  
ID c1453b5ad8894757a7107d15061a2eae  
Ідентифікатор плану UA-P-2021-01-18-001754-c  
Очікувана вартість закупівлі
792`000.00 грн
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту "Запоріжелектротранс"  
Очікувана вартість закупівлі 792`000.00 грн (з ПДВ)  
Розмір мінімального кроку пониження ціни 4`000.00 грн  
Процедура закупівлі Спрощені/Допорогові закупівлі  
Метод обрання процедури закупівлі Спрощена закупівля  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
18.01.21
Період уточнень
до 22.01.21
Подання пропозицій
до 27.01.21
Торги відмінено
22.01.21
21.01.2021, 23:12. ID: UA-2021-01-18-001649-c.c1
Вимоги до замовника
Вимога на усунення порушень, закупівля UA-2021-01-18-001649-c, дискримінаційні умови.
В порядку вимог ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту — Закон) вимагаємо внести зміни до наступних положень оголошення про закупівлю «Послуги комплексного супроводження системи контролю та оптимізації руху (GPS – моніторингу ТЗ» код ДК 021:2015: 72250000-2, у зв'язку з тим, що ці умови на думку учасника є дискримінаційними.
1.1. Відповідно до п.6 Додатку №3 до оголошення «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ВІД УЧАСНИКА» від учасника закупівлі вимагається подання: Довідки в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних послуг, копію такого договору (-ів)*, копію акту (-ів) наданих послуг (вибірково), копію відгуку від контрагенту; аналогічним договором є договір з супроводження системи контролю та оптимізації руху за транспортними засобами кількістю не менше 100 одиниць, який також містить перелік послуг з диспетчерського управління громадським транспортом.
Вважаємо, що вимога щодо наявності в аналогічному договорі переліку послуг з диспетчерського управління громадським транспортом є дискримінаційною і прописаною під конкретного учасника — КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ», адже саме це підприємство було другим учасником відміненої Вами 15.01.2021р. закупівлі — UA-2020-12-23-002380-a, та саме воно здійснює диспетчеризацію громадського транспорту, що навіть вказано у його назві, та відповідає наданому у складі тендерної пропозиції даного підприємства Договору надання послуг №53 від 17.02.2020р.

1.2. Також в п.13 Додатку №3 до оголошення «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ВІД УЧАСНИКА» Ви вимагаєте надати: довідку про можливість підключення до існуючої системи табло прогнозування прибуття транспорту на зупинку від підприємства власника обладнання-споруди* або встановлення за кошти учасника власних табло прогнозування прибуття транспорту на зупинку у кількості не менше 16 од.
В примітці до вказаного пункту зазначено, що власником обладнання-споруди є саме — КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ».
Тобто, наш конкурент (що вбачається, зокрема з відміненої закупівлі UA-2020-12-23-002380-a) має надати нам довідку, яку ми маємо подати Замовнику закупівлі. А якщо у наданні даної довідки нам буде відмовлено, — ТОВ «ДОЗОР УКРАЇНА» не зможе виконати вимоги оголошення та подати необхідний пакет документів.
При цьому, КП «Запорізький центр диспетчеризації громадського транспорту», як конкурент в закупівлі, прямо зацікавлений нам таку довідку не надавати.
Також, Вам вочевидь відомо, що постачальником цього «обладнання-споруди» для КП «ЗАПОРІЖЕЛЕКТРОТРАНС» було саме ТОВ «ДОЗОР УКРАЇНА», і наразі саме наше Товариство надає послуги з обробки отриманих даних про місцезнаходження громадського транспорту в режимі реального часу у м. Запоріжжя, а тому зрозуміло, що технічна можливість підключення до існуючої системи табло прогнозування прибуття транспорту у нас є. Тому, така довідка — зайва перешкода для вільного доступу до процедури закупівлі.
З вказаного явно вбачається конфлікт інтересів Замовника закупівлі та КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ», що свідчить про внесення до оголошення про закупівлю явно дискримінаційних умов.
1.3. Крім того, Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «ЗАПОРІЖЕЛЕКТРОТРАНС» та КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ» в розумінні п. 20 статті 1 Закону — вважаються пов’язаними особами.
Так, відповідно до зазначеної норми Закону, пов’язана особи — юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі.
Згідно з відомостями сайту Міністерства юстиції України, засновником обох комунальних підприємств є — ЗАПОРІЗЬКА МІСЬКА РАДА.
1.4. В п.12 Додатку №3 до оголошення «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ВІД УЧАСНИКА» Ви вимагаєте надати: довідку про працівників, яка повинна містити інформацію про наявність у учасника не менше 4-х диспетчерів громадського транспорту, з досвідом роботи від одного року. (Довідка має містити наступну інформацію: ПІП, посада, дата працевлаштування, загальний досвід за професією).
Вважаємо такі вимоги дискримінаційними, з зазначених нижче міркувань. Так, вочевидь саме КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ» має у своєму штаті не менше 4-х працівників диспетчерів, з досвідом роботи від одного року.
ТОВ «ДОЗОР УКРАЇНА», як учасник закупівлі не вбачає жодного практичного сенсу в наявності саме 4 (чотирьох) диспетчерів для виконання цього договору. Якщо переможцем планується визнаватись такий учасник як КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ», — то в такому випадку зрозумілі дані вимоги. Працівники, що обіймають будь-які посади — мають право виконувати обов’язки «диспетчера» на підставі посадових інструкцій, маючи досвід роботи з програмним забезпеченням та відповідні знання. Визначення кількості працівників, для забезпечення якісного надання необхідних послуг — є завданням керівника/директора підприємства-учасника. Для уникнення очевидної дискримінації, висловлюємо прохання внести обґрунтування до цього пункту, виключно з посиланням на норми чинного законодавства, оскільки в відміненій Вами попередній закупівлі (UA-2020-12-23-002380-a) — даної вимоги вказано не було.
2.1. Крім того, попередню процедуру закупівлі (UA-2020-12-23-002380-a) Вами було відмінено з порушенням вимог законодавства.
Так, 06.01.2021р., відбулось розкриття пропозиції ТОВ «ДОЗОР УКРАЇНА», а пропозиція КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ» до цих пір перебуває у статусі «у черзі». Також, протокол розкриття пропозиції ТОВ «ДОЗОР УКРАЇНА» з сайту не завантажується, а кваліфікація переможця тривала у терміни з порушенням вимог Закону, з 06.01.2021р. по 15.01.2021р.
Однак, 15.01.2021р. торги відмінено з зазначенням причини: «у зв'язку з відсутністю на даний час потреби з даними технічними характеристиками закупівлі послуг». І вже на наступний робочий день (18.01.2021р.) було оголошено закупівлю UA-2021-01-18-001649-c з видозміненими технічними характеристиками закупівлі під іншого учасника закупівлі — КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ». Зміна протягом одного робочого дня умов закупівлі вказує на наявність умислу в діях Замовника щодо вчинення дискримінації.
2.2. Попередню процедуру закупівлі (UA-2020-12-23-002380-a) Вами було відмінено незважаючи на те, що визначення найбільш економічно вигідної пропозиції та визначення переможця закупівлі, мало проводитись Вами на основі єдиного критерію «Ціна».
Під терміном «Ціна» малась на увазі ціна учасника, з урахуванням усіх податків, зборів та обов’язкових платежів, які сплачує учасник згідно обраної системи оподаткування, в тому числі ПДВ. Вартість пропозиції наданої ТОВ «ДОЗОР УКРАЇНА» складала 486 000,00 грн. Вартість пропозиції наданої КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ» складала 864 000,00 грн, що, відповідно, на 378 000,00 грн. більше. 18.01.2021р. було оголошено оновлену закупівлю UA-2021-01-18-001649-c з видозміненими технічними характеристиками, кваліфікаційними критеріями, та зменшеною лише до 792 000,00 грн. очікуваною вартістю закупівлі, що беззаперечно є прописаними під конкретного учасника, а саме: КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ» критеріями. Не ціна є головним критерієм оголошеної закупівлі.
Відповідно до ст.5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч.5 ст.14 Закону, оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно з приписами ч.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

На підставі викладеного вище, вимагаємо внести зміни до тендерної документації оголошення про закупівлю «Послуги комплексного супроводження системи контролю та оптимізації руху (GPS – моніторингу ТЗ» код ДК 021:2015: 72250000-2, а саме: виключити зазначені у даній вимозі положення, які є дискримінаційними, а саме:
1. Перелік послуг з диспетчерського управління громадським транспортом з аналогічного договору, згідно п. 1.1. даної Вимоги;
2. Вимогу надання довідки про можливість підключення до існуючої системи табло прогнозування прибуття транспорту на зупинку від підприємства власника обладнання-споруди*, яким є КП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ», згідно п. 1.2. даної Вимоги;
3. Вимогу надання довідки про наявність у учасника не менше 4-х диспетчерів громадського транспорту, з досвідом роботи від одного року. Виключити посаду, дата працевлаштування, та загальний досвід роботи за професією), згідно п. 1.4 даної Вимоги.
Крім того, вимагаємо надати обґрунтування до пп. 1.3., 2.1., 2.2. даної Вимоги.
Також слід зазначити, що відповідно до ст. 164-14 КупАП, порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
А відповідно до висновку Великої Палати Верховного Суду в Постанові від 14.05.2019 р. у справі №918/843/17, спори щодо оскарження рішень чи бездіяльності органів виконавчої влади або місцевого самоврядування до виникнення договірних правовідносин між організатором та переможцем цього тендеру можуть розглядатись адміністративними судами. Також, учасник закупівлі може подати позов до господарського суду стосовно визнання укладеного договору недійсним, вже після укладення такого договору між організатором закупівлі та його переможцем.
Сподіваємось на позитивне вирішення даної вимоги, та приведення документації у відповідність до вимог Закону.
«Шановний учасник! Уважно розглянувши Вашу вимогу повідомляємо, що у зв’язку зі спливом 22.01.2021 о 16 год. 10 хв. періоду уточнень та внесення змін до оголошення, Замовником прийняте рішення про відміну спрощеної закупівлі за даними технічними характеристиками».
Відповідь замовника: 22.01.2021 16:32
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
22.01.2021 16:32
22.01.2021, 12:35. ID: UA-2021-01-18-001649-c.a2
Вимоги до замовника
Вимога на усунення порушень. Дискримінаційні умови.
Вимога на усунення порушень. Дискримінаційні умови закупівлі UA-2021-01-18-001649-c
«Шановний учасник! Уважно розглянувши Вашу вимогу повідомляємо, що у зв’язку зі спливом 22.01.2021 о 16 год. 10 хв. періоду уточнень та внесення змін до оголошення, Замовником прийняте рішення про відміну спрощеної закупівлі за даними технічними характеристиками».
Відповідь замовника: 22.01.2021 16:33
Тип відповіді: Відхилено
Розглянуто
22.01.2021 16:33