Дата створення моніторингу 28.01.2022 08:29. Дата останього редагування моніторингу 22.02.2022 09:28
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
| ID моніторингу | UA-M-2022-01-28-000003 | |
| ID | 9287a95ef8e64ae09f52834972ebf991 |
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Моніторинг опубліковано
28.01.22
Порушення виявлені
ВИСНОВКИ
| Опис | За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі встановлено порушення пункту 3 Розділу І Порядку №708 та пункту 22 частини першої статті 1 Закону та частини першої розділу І Порядку № 708. За результатами аналізу тендерної документації встановлено не дотримання вимог наказу № 710, яким затверджений Перелік формальних помилок. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ "ГРУПА "КАПІТАЛ СТРОЙ", ТОВ "АДОНІЯ КОМПАНІ", відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено. |
| Тип виявленого порушення | встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником |
| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель | З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
| Дата публікації | 17.02.2022 13:11 |
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі | Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2022 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ ЖИТЛОВОГО ГОСПОДАРСТВА ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-12-02-010900-b, тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету (протокол № 694 від 02.12.2020) (далі Тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "ГРУПА "КАПІТАЛ СТРОЙ", ТОВ "АДОНІЯ КОМПАНІ", протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договір № 01/2021 від 03.02.2021 та пояснення Замовника надані 03.02.2022 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби. Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок № 708), який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Відповідно до пункту 3 Розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Моніторингом установлено, що відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник визначив предмет закупівлі послуги «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Аварійне обслуговування внутрішньо-будинкових мереж водопостачання, водовідведення та електропостачання» за ДК 021:2015: 50800000-3 – Послуги з різних видів ремонту і технічного обслуговування, тобто із зазначенням третьої цифри Єдиного закупівельного словника, що суперечить вимогам пункту 3 Розділу І Порядку №708. В свою чергу, відповідно до пункту 1.1. Договору від 03.02.2021 №01/2021, Виконавець зобов'язується у 2021 році надати ДК 021:2015 код 50800000-3 Послуги з різних видів ремонту і технічного обслуговування (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Аварійне обслуговування внутрішньо-будинкових мереж водопостачання, водовідведення та електропостачання) згідно з переліком послуг та у кількості, визначеними у Додатку №1 до Договору. Додаток №1 до Договору від 03.02.2021 №01/2021 містить: Розділ №1 «Холодне водопостачання (заміна труб до 3х метрів)», Розділ №2 «Водовідведення (заміна труб до 5 метрів) Каналізація», Розділ №3 «Електромережі (заміна дротів до повного відновлення електропостачання)» та Розділ №4 «Теплові мережі (заміна труб до 3х метрів)». При цьому, Єдиним закупівельним словником для закупівлі таких послуг передбачений код 50710000-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування будівель та код 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення. Враховуючи зазначене, Замовником не дотримано вимоги пункту 22 частини першої статті 1 Закону та частини першої розділу І Порядку № 708. Окрім того, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. При цьому, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 затверджено Перелік формальних помилок (далі - Наказ №710). Проте, встановлений Замовником у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації перелік формальних (несуттєвих) помилок не відповідає Переліку формальних помилок, затвердженому Наказом №710. |
| Виявлено порушення (так/ні) | Так |
| Дата створення | 17.02.2022 13:11 |
| Документи |
Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення
| Опис | У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Аварійне обслуговування внутрішньо-будинкових мереж водопостачання, водовідведення та електропостачання» 17 лютого 2022 року в електронній системі було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі. За результатами моніторингу опубліковано висновок, згідно якого встановлено, порушення пункту 3 Розділу 1 Порядку 708 та пункту 22 частини першої статті 1 Закону та частини першої розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі (Порядок 708), та недотримання вимог Наказу № 710 Мінекономіки "Про затвердження переліку формальних помилок". Згідно висновку: Моніторингом установлено, що відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник визначив предмет закупівлі послуги «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Аварійне обслуговування внутрішньо-будинкових мереж водопостачання, водовідведення та електропостачання» за ДК 021:2015: 50800000-3 – Послуги з різних видів ремонту і технічного обслуговування, тобто із зазначенням третьої цифри Єдиного закупівельного словника, що суперечить вимогам пункту 3 Розділу І Порядку №708. В свою чергу, відповідно до пункту 1.1. Договору від 03.02.2021 №01/2021, Виконавець зобов'язується у 2021 році надати ДК 021:2015 код 50800000-3 Послуги з різних видів ремонту і технічного обслуговування (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Аварійне обслуговування внутрішньо- будинкових мереж водопостачання, водовідведення та електропостачання) згідно з переліком послуг та у кількості, визначеними у Додатку №1 до Договору. Додаток №1 до Договору від 03.02.2021 №01/2021 містить: Розділ №1 «Холодне водопостачання (заміна труб до 3х метрів)», Розділ №2 «Водовідведення (заміна труб до 5 метрів) Каналізація», Розділ №3 «Електромережі (заміна дротів до повного відновлення електропостачання)» та Розділ №4 «Теплові мережі (заміна труб до 3х метрів)». При цьому, Єдиним закупівельним словником для закупівлі таких послуг передбачений код 50710000-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування будівель та код 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення. Враховуючи зазначене, Замовником не дотримано вимоги пункту 22 частини першої статті 1 Закону та частини першої розділу І Порядку № 708. 1. Відповідно до пункту 3 розділу І «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 №708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за №500/34783 (далі – Порядок №708) предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону. При цьому, для окремих видів предметів закупівлі Порядком визначено різні способи визначення предмету закупівлі. Визначення коду закупівлі - рішення Замовника, яке не повинно призвети до уникнення застосування Закону. Тобто Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону (ч. 10 ст. 3 Закону). Предмет закупівлі визначається замовником самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку. Проте код Єдиного закупівельного словника зазначається в електронній системі закупівель замовником самостійно із зазначенням коду, який найбільше відповідає предмету закупівлі. Під час оголошення закупівлі Замовником було обрано ДК 021:2015 код 50800000-3 Послуги з різних видів ремонту і технічного обслуговування» як найбільш підходящий. Ураховуючи вищевикладене, повідомляємо, що при визначенні предмету та коду закупівлі замовником не порушено вимоги Законодавства, предмет закупівлі було сформульовано так, що за змістом відповідає суті предмету закупівлі. На підставі зазначеного Замовник не вбачає жодних порушень законодавства з питань публічних закупівель, в тому числі Порядку. Окрім того, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. При цьому, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 затверджено Перелік формальних помилок (далі - Наказ №710). Проте, встановлений Замовником у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації перелік формальних (несуттєвих) помилок не відповідає Переліку формальних помилок, затвердженому Наказом №710. 2. Стосовно зазначення Замовником в тендерній документації переліку формальних помилок, який нібито не відповідає затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710 Переліку формальних помилок, зазначаємо наступне. Так, відповідно до п.31 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Статтею 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. Крім того, наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» затверджено примірну тендерну документацію для процедури закупівлі –Відкриті торги. Примірна тендерна документація містить, зокрема обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом та інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель і додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. При цьому зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником. Замовником, з урахуванням вищезазначеного було розроблено Тендерну документацію та наведено приклади формальних (несуттєвих) помилок, які, зауважимо, не суперечать Переліку формальних (несуттєвих) помилок, наведених у Наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. Разом із тим, звертаємо Вашу увагу, що чинне законодавство України не вказує у якому саме вигляді мають відображатися у тендерній документації приклади формальних (несуттєвих) помилок. Таким чином замовник вважає, що його рішення стосовно складання тендерної документації жодним чином не вплинули на перебіг процедури закупівлі, не обмежили права учасників процедури закупівлі, не вплинули на об’єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі, таким чином, замовником дотримано вимоги Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Щодо притягнення до відповідальності винних осіб: у Висновку зазначено, що з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Слід зазначити, що у чинному законодавстві для працівників існує тільки дисциплінарний вид відповідальності. Так, відповідно до статті 148 Кодексу законів про працю дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку. Відповідно, порушення зазначене у Висновку вчинено більше як шість місяців, тому притягнення до відповідальності винних осіб буде кваліфікуватись як порушення трудового законодавства. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо, що з усіма членами тендерного комітету було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено не неухильне дотримання норм бюджетного законодавства у своїй подальшій роботі. |
| Дата редагування | |
| Дата створення | 22.02.2022 09:27 |
| Документи |
РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ
| Опис підстав для здійснення моніторингу | 27.01.2022 № 50 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 27.01.2022 № 50 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 9 UA-2020-12-02-010900-b 02.12.2020 Департамент житлового господарства Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 38114671) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА |
| Дата прийняття рішення про проведення моніторингу | 27.01.2022 00:00 |
| Дата публікації | 28.01.2022 09:23 |
| Дата створення | 28.01.2022 09:23 |
| Документи |
УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ
Учасники моніторингу
| Назва організації | Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) |
| Ідентифікатор організації | UA-EDR: 40477689 |
| Адреса організації | Ukraine, Дніпро |
| Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
| Контактна особа | Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) |
+38 (0 56) 722-22-69
|
yurkina2007@ukr.net |
Дати та терміни
| Період моніторингу | 28.01.2022 09:23 - 19.02.2022 00:00 | |
| Дата публікації висновку про результати | 17.02.2022 13:11 - 04.03.2022 00:00 |