Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 21.09.2020 16:28. Дата останього редагування моніторингу 28.10.2020 16:54

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2020-09-21-000048  
ID 4aa5194639664b0fa1959f7da6a27a73  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
21.09.20
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимогам частини першої статті 31, частина 2 статті 32, пункту 1 частини 2 статті 4, статті 22, Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.  
Дата публікації 16.10.2020 15:22  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 13.10.2020. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності його умов тендерній пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 03.07.2020, №231 (далі – ТД), протоколи розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі – Переможець), ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», договір від 14.08.20 № 27, додаткову угоду від 21.08.2020 №27/1, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.07.2020 № 12864-р/пк-пз. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. Проведеним моніторингом відображення закупівлі у річному плані закупівель встановлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII річний план закупівель UA-P-2020-06-19-000979-a не містить інформації про місцезнаходження Замовника. Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що тендерна документація складена не у відповідності із вимогами Закону № 922-VIII, оскільки пункт 3 розділ ІІI умови повернення чи не повернення забезпечення тендерної пропозиції не відповідає вимогам встановленим в статті 25 Закону № 922-VIII, чим порушено вимоги статті 22 Закону № 922-VIII. Також, моніторинг встановлено, що пропозиція ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» не відповідає умовам ТД. Так, згідно Додатку № 1 ТД встановлено, що Замовником зазначено надання учасником підтверджуючих документів (посвідчена копія атестату виробництва та посвідчена копія договору на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору). Однак, учасником надано договір про надання науково-технічних послуг від 11.10.2019 № 470/19 щодо атестації на відповідність продукції вимогам нормативної документації на асфальтобетонному заводі, який є не дійсний, у зв’язку зі строком дії договору до 31.12.2019, що є порушенням вимог Додатку № 1 ТД. Відповідно до ч. 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, в порушення ч. 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вищезазначене призвело до порушення пункту 2 частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII, відповідно до якого тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 16.10.2020 15:22  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Висновок від 16.10.2020 року оскаржено Службою автомобільних доріг у Закарпатській області до суду 28.10.2020 року.  
Дата публікації 28.10.2020 16:54  
Дата створення 28.10.2020 16:54  
Дата відкриття провадження Інформація відсутня  
Номер відкриття провадження Інформація відсутня  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис ЗАПЕРЕЧЕННЯ на Висновок Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі від 16.10.2020 року 1. Щодо встановлення порушення при оголошенні закупівлі в частині відсутності в оголошенні інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, слід заперечити наступне. Відповідно до ч. 3 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 року № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Таким чином, замовник при оприлюдненні оголошення заповнює електронні поля, визначені адміністратором і реалізовані в електронній системі закупівель. Оприлюднюючи оголошення на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-13 Львів - Самбір - Ужгород на ділянці км 196+922 - км 205+016, Закарпатська область» було внесено всю інформацію, що передбачена функціонально електронним майданчиком. Функціоналу щодо внесення інформації щодо умов про мови у вигляді окремого поля не передбачено. Однак, інформація щодо мови, якою подаються тендерні пропозиції, зазначена в оголошенні, що підтверджується відображеною інформацією в оголошенні «Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Закарпатській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020 р. – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів, де вказано: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Місце знаходження замовника - 88000, вул. Собранецька, 39, м. Ужгород, Закарпатська область. Код ЄДРПОУ - 25449824. Category of the customer Road services in the Zakarpattia region - according to item 3 part 1. Art. 2 of the Law of Ukraine "On Public Procurement" in the new wording of 19.04.2020 - a legal entity is a recipient of budget funds. All documents related to the Bidder's tender offer shall be drawn up in the Ukrainian language. Location of the customer - 88000, st. Sobranetska, 39, Uzhhorod, Zakarpattia region. Code - 25449824. Таким чином, замовником виконано у повному обсязі вимогу п. 8 ч.2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» та оприлюднено інформацію про мову, якою повинні подаватись тендерні пропозиції, а встановлена обставина у висновку не відповідає дійсності. 2. Щодо встановлення порушення в частині відсутності інформації про місцезнаходження замовника у річному плані закупівлі, заперечуємо, виходячи з наступного. Відповідно до п. 9 Річного плану закупівель «UA-P-2020-06-03-003591-c» на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-13 Львів - Самбір - Ужгород на ділянці км 196+922 - км 205+016, Закарпатська область» зазначено: «Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Закарпатській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020 р. – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. Вид предмета закупівлі - послуги. Місце знаходження замовника - 88000, вул. Собранецька, 39, м. Ужгород, Закарпатська область.» Таким чином, зазначення у висновку про відсутність інформації про місцезнаходження замовника не відповідає дійсності та спростовується фактично наявною інформацією у річному плані закупівель. 3. Щодо встановлення порушення в частині невідповідності інформації про умови повернення чи не повернення забезпечення тендерної пропозиції вимогам статті 25 Закону № 922-VIII, зауважуємо наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.. Пункт 3.2. ч. 3 Розділу 3 Тендерної документації викладено у такій редакції: Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Таким чином, незрозумілим залишається саме у якій частині інформація зазначена у п. 3.2. ч. 3 Розділу 3 або у самій ч. 3 Розділу 3 Тендерної документації не відповідає вимогам ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі». Твердження про наявність порушення ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» є надуманим та не відповідає дійсності. 4. Щодо встановлення порушення в частині невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «Техно-Буд-Центр» умовам тендерної документації, також заперечуємо з огляду на наступне. Відповідно до п. 6 ч. 1.2 Додатку 1 до Тендерної документації «НАЯВНІСТЬ ВЛАСНОГО ТА/АБО ОРЕНДОВАНОГО АСФАЛЬТОБЕТОННОГО(ИХ) ЗАВОДУ(ІВ), ЩО БУДЕ(УТЬ) ЗАЛУЧЕНИЙ(І) ДЛЯ НАДАННЯ ПОСЛУГ ЗГІДНО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, про що Учасником додатково надаються підтверджуючі документи (посвідчена копія атестату виробництва та посвідчена копія договору на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору). Учасник закупівлі ТОВ «Техно-Буд-Цент» у складі тендерної документації завантажив файли «15 Копія договору на проведення атестації на завод.pdf», у якому знаходиться копія договору на проведення атестації з усіма додатками та файл «14 Атестат на завод.pdf», у якому знаходиться копія Атестату виробництва, який дійсний від 25 жовтня 2019 року до 24 жовтня 2020 року № у реєстрі АВ.ВА.236-19. Пунктом 1.1 Договору надання науково-технічних послуг № 470/19 від 11 жовтня 2019 року визначено: «Згідно з цим договором Замовник доручає, а Виконавець бере на себе виконання науково-технічних послуг, направлених на підвищення рівня якості продукції: «Провести обстеження, проаналізувати стан виробництва асфальтобетонних та щебенево-мастикових сумішей, атестувати їх на відповідність продукції вимогам нормативної документації на асфальтобетонному заводі КДМ-20667 Закарпатська обл., Мукачівський р-н., сщ/рада Кольчинська, Урочище Няроші, земельна ділянка 6», далі за текстом – «послуги». Слід звернути увагу та наголосити, що, по-перше, результатом договору надання науково-технічних послуг є видача замовнику послуг «Атестату виробництва», який підтверджує відповідність стану виробництва асфальтобетонних та щебенево-мастикових сумішей, а тому думка про те, що він повинен бути дійсним на момент подачі пропозиції є хибною, надуманою та такою, що не відповідає фактичним обставинам договірних відносин та результату договору»; по-друге, вимогами Тендерної документації не встановлено, що договір на проведення атестації повинен бути чинним на дату розкриття тендерних пропозицій або на весь період надання послуг, а тому всі висновки та відповідно порушення, встановлені і в цій частині є хибними та надуманими. Таким чином, розглянувши начебто встановлені порушення у Висновку за результатами моніторингу закупівлі вважаємо їх хибними, необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності та положенням чинних нормативно-правових актів з питань публічних закупівель, а тому відсутні будь-які належні правові підстави для виконання вимог, викладених у такому Висновку, у зв’язку з чим нами як Замовником закупівлі буде оскаржено Висновок про результати моніторингу закупівлі в судовому порядку. Крім цього зазначаємо, що вимога про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства не підлягає виконанню з тих підстав, що органом моніторингу закупівлі не вказано чіткої підстави, яка передбачена нормами чинного законодавства, щодо розірвання договору на вимогу такого органу та якими саме положеннями нормативно-правових актів слід керуватися Замовнику при здійсненні заходів щодо розірвання договору на підставі Вашого зобов’язання.  
Дата редагування  
Дата створення 23.10.2020 13:45  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.09.2020 № 160 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 21.09.2020 № 160 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 19 UA-2020-06-03-003867-c 03.06.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 21.09.2020 00:00  
Дата публікації 22.09.2020 09:45  
Дата створення 22.09.2020 09:45  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 97) 657-80-09
innaaaa1988@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.09.2020 09:45 - 14.10.2020 00:00  
Дата публікації висновку про результати 16.10.2020 15:22 - 30.10.2020 23:00