| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд та оцінка тендерних пропозицій, укладення договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чорноморської філії Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація морського порту Чорноморськ), (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію (далі – ТД), яку затверджено рішенням тендерного комітету (протокол від 04.12.2019), тендерні пропозиції учасників приватного акціонерного товариства «ІСРЗ» (далі – ПрАТ «ІСРЗ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Босфор-Одеса» (далі – ТОВ «Босфор-Одеса»), виробнича фірма «Судоремонт» у формі товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ВФ «Судоремонт» у формі ТОВ), товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬФА МАРИН» (далі – ТОВ «АЛЬФА МАРИН»), товариство з обмеженою відповідальністю «ШІП РЕПЕЙР СЕРВІС» (далі – ТОВ «ШІП РЕПЕЙР СЕРВІС»), товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ГРАСКОР» (далі – ТОВ «ЄВРО ГРАСКОР»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 22.01.2020, повідомлення про намір укласти договір від 11.02.2020, договір від 26.02.2020 № 16-в-чф-20.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник під час розгляду тендерних пропозицій 22.01.2020 відхилив пропозиції ТОВ «ШІП РЕПЕЙР СЕРВІС», ТОВ «АЛЬФА МАРИН», ПрАТ «ІСРЗ» та ВФ «Судоремонт» у формі ТОВ. Замовник допустив до аукціону тендерні пропозиції учасників торгів ТОВ «Босфор-Одеса» та ТОВ «ЄВРО ГРАСКОР». За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією визначена пропозиція ТОВ «Босфор-Одеса». Але, у зв’язку з ненаданням переможцем документів за встановленим замовником порядком, пропозиція ТОВ «Босфор-Одеса» була відхилена Замовником. Замовник прийняв рішення про намір укласти договір про закупівлю з «ЄВРО ГРАСКОР» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу 11.02.2020).
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовник відхилив тендерні пропозиції ВФ «Судноремонт» у формі ТОВ та ПрАТ «ІСРЗ», як такі що не відповідають вимогам тендерної документації, в частині не надання інформації або фінансової звітності щодо вартості активів товариства станом на 31.12.2019 року.
Відповідно до частини 1 Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації учасники процедури закупівлі з організаційно-правовою формою господарювання «Товариство з обмеженою відповідальністю» або «Товариство з додатковою відповідальністю» повинні додатково надати інформацію або фінансову звітність щодо вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу. Учасники процедури закупівлі з організаційно-правовою формою господарювання «Акціонерні товариства» повинні додатково надати інформацію або фінансову звітність щодо вартості активів товариства за даними останньої річної фінансової звітності.
Слід зауважити, що Замовником не визначено з якої дати слід обчислювати період останньої фінансової звітності учасників.
Так, учасником ПрАТ «ІСРЗ» надано фінансову звітність станом на 31.12.2018 та 30.09.2019, учасником ВФ «Судноремонт» у формі ТОВ – станом на 30.09.2019.
При цьому, дата початку зазначеної процедури закупівлі 04.12.2019 та до 28.02.2020 суб’єкти складання річної фінансової звітності не зобов’язані на законодавчому рівні мати зазначену звітність (відповідно до абзацу першому п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419).
23.01.2020 учасником ВФ «Судноремонт» у формі ТОВ звернувся до Замовника з вимогою про скасування рішення відхилення з наданням обгрунтування щодо надання фінансової звітності. Замовником зазначена вимога не задоволена.
Крім того, відповідно до частини першої статті 27 Закону, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
Відповідно до частини 5 статті 28 Закону, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій.
Згідно з частиною 1 Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, інформацію або фінансову звітність щодо вартості активів Замовником віднесено до переліку документів, які надаються для підтвердження відповідності іншим вимогам тендерної документації, а не на відповідність технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям.
Отже, на порушення частини 5 статті 28 Закону Замовником розглянуто тендерні пропозиції ПрАТ «ІСРЗ» та ВФ «Судноремонт» у формі ТОВ не тільки на відповідність технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, а і на відповідність іншим умовам тендерної документації.
Таким чином, Замовник безпідставно відхилив пропозиції ПрАТ «ІСРЗ» та ВФ «Судноремонт» у формі ТОВ до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій застосувавши норми пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, чим порушив частину 1 статті 3 Закону, а саме такий принцип, як об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовник відповідно до умов абзацу 3 частини 1 Розділу 3 тендерної документації установив вимогу, що всі визначені цією тендерною документацією документи, що подаються у складі тендерної пропозиції учасника та видані йому в оригіналі, завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді сканованої копії з оригіналу документу. Документи, видані учаснику у вигляді копії, надаються учасником у вигляді сканованої копії з копії такого документу, засвідченого підписом та печаткою (у разі наявності за бажанням) учасника. Дана вимога встановлюється для того щоб Замовник мав можливість впевнитися в тому, що дані документи не є фіктивними. Текст будь-яких документів, які будуть завантажуватись учасником до електронної системи повинен бути читабельним, будь-які зображення повинні бути чіткими та зрозуміли для їх оцінки. Сканований варіант пропозицій не повинен містити різних накладень, малюнків (наприклад, накладених підписів, печаток) на скановані документи. Недотримання учасником цих вимог буде мати наслідок відхилення тендерної пропозиції.
Проте ТОВ «ЄВРО ГРАСКОР» у складі тендерної пропозиції надав скановані копії з копій документів (замість оригіналів), а саме: Витяг з реєстру платників податків на додану вартість та Свідоцтво про відповідність підприємства, видане Регістром судноплавства України.
Крім того, підпунктом 5 пункту 1 частини 2 розділу 3 тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником проекту договору, підготовленого у відповідності з Додатком 3 до тендерної документації, який повинен бути заповнений для сторони Учасника.
Однак ТОВ «ЄВРО ГРАСКОР» у складі тендерної пропозиції надав проект договору, який не заповнений для сторони учасника в повному обсязі, а саме: відсутня конкретна адреса місця надання послуг (пункт 6.3 проекту договору).
Таким чином, Замовником на порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилено пропозицію ТОВ «ЄВРО ГРАСКОР» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Так, у межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 27.03.2020.
У наданій відповіді на запит замовнику на пояснення від 01.04.2020 Замовник зазначив, зокрема: «З метою дотримання принципів здійснення закупівель та дотримання законодавства в цілому, Додатком 2 «Перелік документів на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» до тендерної документації, передбачено надання документів, що підтверджують повноваження посадової особи Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та правомочність на укладення договору про закупівлю, в тому числі у вигляді окремих документів чітко для учасників з організаційно-правовою формою господарювання «Товариство з обмеженою відповідальністю» або «Товариство з додатковою відповідальністю» та «Акціонерні товариства»:«Учасники процедури закупівлі з організаційно-правовою формою господарювання «Товариство з обмеженою відповідальністю» або «Товариство з додатковою відповідальністю» повинні додатково надати інформацію або фінансову звітність щодо вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу за підписом керівника підприємства учасника (або уповноваженої особи Учасника, якщо така визначена Учасником) та головного бухгалтера (або виконуючого обов’язки головного бухгалтера). Учасники процедури закупівлі з організаційно-правовою формою господарювання «Акціонерні товариства» повинні додатково надати інформацію або фінансову звітність щодо вартості активів товариства за даними останньої річної фінансової звітності за підписом керівника підприємства учасника (або уповноваженої особи Учасника, якщо така визначена Учасником) та головного бухгалтера (або виконуючого обов’язки головного бухгалтера).»
Таким чином, оскільки в складі тендерних пропозицій учасників інформація або фінансову звітність щодо вартості активів товариства за даними останньої річної фінансової звітності, та інформація або фінансова звітність щодо вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу відповідно, у вигляді окремих завантажених документів відсутні, Замовник не має змоги впевнитись у правомочності Голови Правління ПРАТ «ІСРЗ» та директора ВФ «СУДОРЕМОНТ» У ФОРМІ ТОВ на укладення договору про закупівлю».
Слід зауважити, що у складі тендерної пропозиції ВФ «Судоремонт» у формі ТОВ міститься Рішення загальних зборів учасників зазначеного товариства від 08.01.2020 № 10/2020 щодо надання згоди директору на укладання договору у разі перемоги в даній процедурі закупівлі.
За результатами проведеної процедури закупівлі Замовник уклав з переможцем договір на надання послуг від 26.02.2020 № 16-в-чф-20. |
|