Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 14.05.2020 09:00. Дата останього редагування моніторингу 02.06.2020 17:59

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2020-05-14-000002  
ID b88d84e09c7f4b15b10d0c5d1297b32d  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
14.05.20
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвиту № 490. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону, а також встановлення у тендерній документації вимог, шо суперечать нормам статтей 25, 28, 30, частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору в установленому законодавством порядку, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 26.05.2020 18:50  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній на час проведення закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління (далі – Замовник) на 2019 рік (UA-P-2019-10-21-002005-c ); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 21.10.2019 (протокол № 440); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД»; протокол №466 від 08.11.2019 кваліфікації тендерної пропозиції учасника; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду виконання робіт від 27.11.2019 № 238, інформацію щодо здійснених оплат за договором у розділі «Перевірити оплати» електронної системи закупівель, опубліковані Замовником пояснення на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі. Форми документів у сфері публічних закупівель, в тому числі форму оголошення про проведення відкритих торгів, затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490). При цьому у пункті 2 Наказу Мінекономрозвитку №490 визначено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490, в опублікованій формі оголошення про проведення відкритих торгів (у форматі pdf) Замовником не вказано інформації про джерело фінансування закупівлі (обов’язкове поле 10-2 форми оголошення); відповідно у формі повідомлення про намір укласти договір (заповнюється електронною системою закупівель автоматично) не заповнено поле 11 «Джерело фінансування закупівлі». Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації Замовника опис методики оцінки тендерної пропозиції за критерієм «ціна» (частина 1 розділу 5) не містить інформацію про врахування податку на додану вартість. В пункті 1.1.6 частини 1.1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що Замовник вправі звернутися до учасника торгів за підтвердженням вартості матеріалів, устаткування чи інших витрат, що включені до кошторису на виконання робіт під час проведення оцінки пропозицій. При цьому зазначено, що непідтвердження (в тому числі документальне) спроможності учасника здійснити закупівлю матеріалів за цінами, що вказані у кошторисах, є підставою для відхилення пропозиції. Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Законом не передбачено можливості надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Підстави для відхилення тендерної пропозиції визначені у статті 30 Закону, ненадання документів після кінцевого строку подання тендерних пропозицій (окрім ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, вказаних у статті 17 Закону) не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо надання зразків продукції після закінчення торгів (на вимогу Замовника) суперечать нормам статей 25, 28 та 30 Закону. Відповідно до частини 3 розділу 6 тендерної документації проект договору складено з урахуванням особливостей предмету закупівлі. Водночас, в частині 3 розділу 6 тендерної документації та примітці до Проекту договору про закупівлю (Додаток 5 до тендерної документації) вказано, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти. За нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону. Відповідно до пункту 6.3 частини 6 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, розрахунок договірної ціни та кошторис. За вимогами пункту 1.1.6 частини 1.1 розділу 3 тендерної документації учасниками Договірна ціна подається у сканованому вигляді, локальні кошториси, відомості ресурсів та інші розрахунки подаються у вигляді текстового документу, Договірна ціна також подається у форматі програмного комплексу АВК-5 чи будь-якого аналогічного сумісного з АВК-5 (обов’язково). Водночас, проведеним моніторингом розгляду тендерної пропозиції встановлено, що в недотримання вимог пункту 1.1.6 частини 1.1 та пункту 6.3 частини 6 розділу 3 тендерної документації учасником ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» у складі тендерної пропозиції Договірну ціну (у вигляді текстового документу) надано без відповідних розрахунків, зокрема, прибутку, адміністративних витрат, а також розрахунку витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. На підтвердження кваліфікаційного критерію в частині наявності матеріально-технічної бази в пункті 1.1 частини 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками відомостей про наявність матеріально-технічної бази відповідно до запропонованої форми Таблиці «а», що визначена у даному Додатку, з включенням до переліку техніки машин та механізмів, які необхідно використовувати при виконанні робіт. При цьому у вказаному пункті зазначено, що кількість техніки має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі. Наявність автомобільної техніки необхідно було підтвердити документально (копії договорів оренди (лізингу, надання послуг, тощо) на запропоновану автомобільну техніку та копії технічних паспортів на автомобільну техніку). Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» надано локальні кошториси та підсумкові відомості ресурсів до них, у яких враховано вартість роботи таких машин та механізмів, як крани на гусеничному та автомобільному ходу, бульдозери та виконання таких робіт, як розроблення грунту бульдозерами, засипка траншей і котлованів бульдозерами. Відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції вказаного учасника довідки №01/11-22 від 01.11.2019, ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» заплановано залучити субпідрядника (ТОВ «Інвестрембуд») для виклнання наступних робіт: улаштування блискавкозахисту, пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу, пусконалагоджувальні роботи, влаштування зовнішніх мереж каналізації. Отже, виконання робіт із зняття та складування родючого шару грунту бульдозерами (Локальний кошторис 1-1-1), робіт по тепловій мережі із застосуванням роботи кранів на гусеничному та автомобільному ходу (Локальний кошторис 6-1-1) та загальнобудівельних робіт (Локальний кошторис 2-1-1, земляні роботи, фундаменти, стіни, перекриття тощо) із застосуванням бульдозерів та кранів мали б виконуватись силами ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД». Проте, у поданій ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» у складі тендерної пропозиції інформаційній довідці (від 01.11.2019 №01/11-2) про наявність матеріально-технічної бази відповідна інформація щодо наявності в учасника вищенаведеної техніки відсутня, будь-які документи щодо наявності такої техніки (копії договорів оренди, лізингу, надання послуг, копії технічних паспортів тощо) в тендерній пропозиції учасником не надані. Таким чином, на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД», який не відповідав кваліфікаційному критерію, встановленому Замовником у тендерній документації, а також тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам тендерної документації Замовника, визначено вказаного учасника переможцем торгів (протокол №466 від 08.11.2019) та укладено з ним договір підряду від 27.11.2019 № 238 на суму 1 506 544,00 грн з ПДВ. За умовами частини 6 розділу 6 тендерної документації Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним забезпечення виконання договору, учасник-переможець не пізніше дати укладення договору надає забезпечення виконання договору у розмірі, що відповідає 3 % вартості договору у формі депозиту безвідсоткового (шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок замовника). Питання фактичного внесення учасником-переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю на рахунок Замовника під час моніторингу не досліджувалося у зв’язку з відсутністю відповідної інформації в електронній системі закупівель.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 26.05.2020 18:50  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Пояснення щодо моніторингу закупівлі по об’єкту «Реконструкція благоустрою та прогулянкового майданчика з водовідведенням, в/м №7, вул. Городоцька, 40 у м. Львові» В частині 3 розділу 6 тендерної документації та примітці до Проекту договору про закупівлю (Додаток 5 до тендерної документації) вказано, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти. Замовник мав на увазі, що за час, який пройде від дати оголошення до дати укладання договору з переможцем торгів можуть відбутись зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти і тоді договір, який буде укладено з переможцем торгів буде скоригований на такі зміни. В той же час, істотні умови договору не можуть бути змінені, крім випадків, які зазначені в проєкті договору та в частині 3 розділу 6 тендерної документації. Таким чином порушення відсутні. Моніторингом розгляду тендерної пропозиції встановлено, що в недотримання вимог пункту 1.1.6 частини 1.1 та пункту 6.3 частини 6 розділу 3 тендерної документації учасником ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» у складі тендерної пропозиції Договірну ціну (у вигляді текстового документу) надано без відповідних розрахунків, зокрема, прибутку, адміністративних витрат, а також розрахунку витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Учасником ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» в складі пропозиції завантажено як документ договірну ціну в сканованому вигляді та локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат і модель договірної ціни у форматі .imd., що означає в форматі програмного комплексу АВК. Отже, відповідно до завантаженого документу у складі пропозиції учасника у вигляді моделі договірної ціни, Замовник самостійно перевіряє необхідну інформацію, яка включає розрахунки прибутку, адміністративних витрат, а також розрахунку витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Окрім того, відповідно до Тендерної документації Розділу 3, п.1.3. Формальні (несуттєві) помилки зазначено : «- зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника… Замовник залишає за собою право не відхиляти пропозиції торгів при виявленні формальних помилок незначного характеру, що описані вище, при цьому замовник гарантує дотримання всіх принципів, зазначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі»…». Отже, до формальних (несуттєвих) помилок відносяться, зокрема, зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наведений у складі тендерної пропозиції учасника. Відповідно ст..22 Закону формальними(несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Таким чином, Рішення про віднесення допущеної учасником помилки до формальної (несуттєвої) ухвалено колегіально на засіданні тендерного комітету та визначено що у тендерній пропозиції порушення відсутні . Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» надано локальні кошториси та підсумкові відомості ресурсів до них, у яких враховано вартість роботи таких машин та механізмів, як крани на гусеничному та автомобільному ходу, бульдозери та виконання таких робіт, як розроблення грунту бульдозерами, засипка траншей і котлованів бульдозерами. Учасником ТОВ «ВІФА «ПРОЕКТ-БУД» в складі пропозиції подано Інформаційну довідку про наявність матеріально-технічної бази № 01/11-02 від 01.11.2019. В п. 28 і п. 29 зазначені міні-екскаватори гусеничні марки JCB 8045 і JCB 8030. На підтвердження використання даної техніки подані також копія договору про надання послуг та копії технічних паспортів. Відповідно до п. 1.1. ч. 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що «До переліку техніки включаються машини та механізми, які необхідно використовувати при виконанні робіт. Кількість техніки має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі». Вимога щодо наявності в учасника техніки відповідно до Відомості ресурсів відсутня. Під час розгляду пропозиції учасника тендерним комітетом було встановлено, що відповідно до технічних характеристик, отриманих з Інтернет-ресурсів міні-екскаватори гусеничні JCB 8045 та JCB 8030 обладнані ковшом та бульдозерним відвалом. Крім того є можливість за допомогою стріли екскаватора здійснювати монтажні роботи трубопроводів та конструкцій. Таким чином, наявною технікою учасник може виконати земляні та монтажні роботи. Отже, подання в складі тендерної пропозиції альтернативної техніки, якої є достатньо для виконання замовлення не є порушенням в розумінні тендерної документації.  
Дата редагування  
Дата створення 02.06.2020 17:56  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.05.2020 № 81 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.05.2020 № 81. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-10-21-003906-b 21.10.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 14.05.2020 00:00  
Дата публікації 14.05.2020 09:32  
Дата створення 14.05.2020 09:32  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львівська, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.) 
+38 (0 68) 399-44-82
taras_boyko@bigmir.net 

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479801  
Адреса організації Ukraine, Львівська, Львів  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.) 
+38 (0 32) 297-02-35
yarema.zakup@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 14.05.2020 09:32 - 05.06.2020 00:00  
Дата публікації висновку про результати 26.05.2020 18:50 - 10.06.2020 00:00