Дата створення моніторингу 30.10.2019 15:40. Дата останього редагування моніторингу 18.11.2019 16:20
Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
| ID моніторингу | UA-M-2019-10-30-000042 | |
| ID | 9d6b03756f214fa1896c4920368c6cab |
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Моніторинг опубліковано
30.10.19
Порушення виявлені
ВИСНОВКИ
| Опис | За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм частини третьої статті 17 та пункту другого частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозиції, встановлено порушення вимог частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку до річного плану), визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, укладення договору закупівлі – порушень не встановлено. |
| Тип виявленого порушення | встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) |
| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель | З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
| Дата публікації | 11.11.2019 11:00 |
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі | Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік з додатками до нього; тендерна документація для вказаної закупівлі, тендерна пропозиція ТОВ «Золочівагробуд», повідомлення про намір укласти договір від 25.10.2018, договір закупівлі послуг від 05.11.2019 № 80/11, пояснення Замовника в інформаційно – телекомунікаційній системі. Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно із частиною 3 статті 17 Закону, спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається Замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Проведеним аналізом встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, Замовник в розділі 2 Додатку № 1 тендерної документації вимагає подання переможцем торгів документу, з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником не внесено до відповідного реєстру та подання документу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення про те, що відомості про службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником було притягнуто, згідно із законом, до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення. Відповідно до пункту 3 Додатку № 1 тендерної документації, для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, учасники повинні подати копію документу(ів), що підтверджують факт виконання робіт повністю (форми КБ-3). На виконання вказаної умови ТОВ «Золочівагробуд» в складі тендерної пропозиції завантажено аналогічний договір субпідряду від 15.05.2017 № 15-05/17 з ціною договору – 12 395 694,62 грн, однак, документи, що підтверджують факт виконання робіт (ф. КБ-2в, КБ-3), завантажено на загальну суму – 6 879 297,60 гривень. Проведеним аналізом також встановлено, що відповідно до умов пункту 1 Додатку № 1 тендерної документації, відомості про наявність обладнання та матеріально-технічної бази подаються Учасниками у таблиці «а» згідно запропонованої форми про наявність матеріально-технічної бази учасника, що визначена у даному Додатку. У відповідь на дану умову, переможцем торгів ТОВ «Золочівагробуд» завантажено довідку про наявність обладнання та матеріально – технічної бази від 08.10.2019 № 262, в якій відсутній ряд механізмів, які Учасник планує залучити для виконання робіт згідно підсумкової відомості ресурсів, що є додатком до кошторисного розрахунку. Зокрема, ТОВ «Золочівагробуд» не вказав у довідці про наявність матеріально – технічної бази наступні машини і механізми, які Учасник планує залучити для виконання робіт згідно підсумкової відомості ресурсів, що є додатком до кошторисного розрахунку: трактори на гусеничному ходу, потужність 79 кВт (108 к.с.), крани на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т, автогідропідіймачі, висота підйому 12 м, вишки телескопічні на авомобілі, вантажопідйомність 0,35 т, установки для гідравлічних випробувань трубопроводів, тиск нагнітання: низький 0,1 МПа (1 кгс/см2), високий 10 МПа (100 кгс/см2), бульдозери, потужністю 59 кВт (80 к.с.), глиномішалки, місткість 4 м3, автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт (135 к.с.), котки дорожні самохідні гладковальцеві, масою 8 т, 16 т, 19 т. З огляду на вищенаведене, ТОВ «Золочівагробуд» не підтверджено наявність обладнання та матеріально – технічної бази та не підтверджено наявність досвіду виконання аналогічного досвіду, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 7 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, у разі закупівлі робіт учасник процедури закупівлі зазначає у тендерній пропозиції повне найменування та місце знаходження кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20% від вартості договору про закупівлю та подає наступні відомості, зокрема види робіт, які передбачається доручити субпiдряднику, орієнтовану вартість послуг/робіт субпiдрядника у відсотках (%) до ціни тендерної пропозиції та копію всіх необхідних для виконання робіт дозволів та ліцензій на відповідні види діяльності з переліком видів робіт, на які його заплановано залучити. Згідно із довідкою про залучення субпідрядників від 08.10.2019 № 270, ТОВ «Золочівагробуд» для виконання робіт по вогнезахисту дерев'яних конструкцій, пожежній сигналізації, оповіщенню та блискавкозахисті планує залучати ФОП Сироту Назарія Дмитровича. В недотримання умов пункту 7 розділу 3 тендерної документації, ліцензію на вищевказані види робіт ТОВ «Золочівагробуд» не завантажено. Відповідно до пункту 8 таблиці 2 Додатку № 1 тендерної документації, переможець торгів на виконання вимог статті 17 повинен надати скановану копію з оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа. Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 року за № 1102/32554. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії. ТОВ «Золочівагробуд» завантажено довідку про відсутність заборгованості, яка не підписана уповноваженими на те посадовими особами та не скріплена печаткою, що не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Відповідно до пунктів 1, 2 та 4 частини першої статті 30 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону та тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення пунктів 1, 2 та 4 частини першої статті 30 Закону, Замовником тендерну пропозицію ТОВ «Золочівагробуд» не відхилено, а укладено договір від 05.11.2019 № 80/11. |
| Виявлено порушення (так/ні) | Так |
| Дата створення | 11.11.2019 11:00 |
| Документи |
Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення
| Опис | Проаналізувавши Ваш висновок про результати моніторингу закупівлі Капітальний ремонт приміщень «Андріївського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Буської районної ради Львівської області» на вул. Центральна, 102-а, в с. Мармузовичі Андріївської с/р Буського району Львівської області (№UA-2019-10-03-001387-c), повідомлямо вам наступне. Щодо частини 1 . Відповідно до ч.3. ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.» - виходячи з цього пункту замовник має право вимагати документальне підтвердження відсутності підстав визначених п.2,3 частини першої ст.17. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.». Окрім того існує ряд неузгодженостей, які створюють джерела, з яких можна отримати інформацію про осіб, що вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Зокрема, існує різниця у частоті та якості оновлення відомостей, різниця у переліку статтей, за якими засуджені корупціонери, різниця в наповненні інформації про кожну особу, що вчинила корупційний злочин, а також різниця в кількості тих самих корупціонерів. Тому, відповідно до ч.3. ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником вимагається від переможця торгів документальне підтвердження інформації згідно до ч.3. ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо частини 2 Відповідно до п. 3 ч. 1 Додатку 1 до Тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», повинен надати документи про наявність досвіду виконання аналогічного договору. На підтвердження вимог Тендерної документації ТОВ "ЗОЛОЧІВАГРОБУД" складі своєї пропозиції надає інформаційну довідку про виконання аналогічного договору (згідно якої роботи виконані якісно і у встановлені строки), скановану копію оригіналу аналогічного договору, відповідно до даної довідки, належно оформлений лист-відгук ТзОВ «Енергоресурс-монтаж», згідно якого роботи ТзОВ «Золочівагробуд» виконано якісно відповідно по проектно-кошторисній документації та у передбачені договором строки. Претензій щодо виконаних робіт ТзОВ «Енергоресурс-монтаж» немає, документи форми КБ-3. Надані Учасником ТзОВ «Золочівагробуд» документи в повній мірі підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного договору. Щодо частини 3 . Відповідно до п. 1 ч. 1 Додатку №1 до Тендерної документації учасники повинні підтвердити наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Відомості подаються у таблиці «а» згідно запропонованої форми про наявність матеріально-технічної бази учасника, що визначена у даному Додатку. До переліку техніки включаються машини та механізми, які необхідно використовувати при виконанні робіт. Кількість техніки має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі. Інформація про автомобільну техніку підтверджується документально, а саме: у разі, якщо автомобільна техніка орендована чи у лізингу, чи укладено договір про надання послуг спеціалізованим автотранспортом, то подаються скановані копії оригіналів договорів оренди (лізингу, надання послуг, тощо) на запропоновану будівельну техніку та скановані копії оригіналів свідоцтв про державну реєстрацію та/або технічних паспортів на автомобільну техніку та будівельний автотранспорт (на власні механізми, орендовані, та механізми, що виконують роботи згідно договорів про надання послуг). У складі пропозиції Учасника ТОВ «Золочівагробуд» подані всі необхідні документи, які вимагаються згідно з вищезазначеною вимогою. В 2 довідках про наявність матеріально-технічної бази Вих.№263 від 08.10.2019 р. та Вих. № 260 від 08.10.2019 р. учасником вказаний обсяг обладнання та матеріально - технічної бази, який на його думку є достатній для виконання робіт з урахуванням вимог технічного завдання до даної закупівлі, інформація про автомобільну техніку підтверджена документально. Відтак, вимога про наявність обладнання та матеріально-технічної бази даним учасником виконана. Щодо частини 4 . Згідно із довідкою про залучення субпідрядників від 08.10.2019 № 270, ТОВ «Золочівагробуд» для виконання робіт по вогнезахисту дерев'яних конструкцій, пожежній сигналізації, оповіщенню та блискавкозахисті планує залучати ФОП Сироту Назарія Дмитровича. Відповідно до приміток Додатку №1 до Тендерної документації: «1. В разі, якщо учасник відповідно до норм чинного Законодавства не зобов’язаний згідно з законодавством складати, якийсь з вказаних документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою* в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів.». На вимогу пункту 7 розділу 3 тендерної документації, Учасник в складі своєї пропозиції надає документ під назвою «Лист-посилання на ліцензію.pdf», який містить інформацію про видання ліцензії. Відповідно до ч. 7 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.». Тендерний комітет Замовника здійснив перевірку інформації поданої Учасником і здійснив перевірку інформації про видання ліцензії на офіційному сайті Державної архітектурно-будівельної інспекції України - https://dabi.gov.ua/litsenzuvannya/. Відповідно до отриманої інформації, Наказом від 16.02.2017 № 101 ФОП Сироті Назарію Дмитровичу було видано ліцензію на: «Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. Вогнезахист (вогнезахисне просочування поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).». Щодо частини 5 . Відповідно до пункту 8 таблиці 2 Додатку № 1 тендерної документації, переможець торгів на виконання вимог статті 17 повинен надати скановану копію з оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа. ФОП Сирота Назарій Дмитрович 28 жовтня 2019 року о 11:50 завантажено в електронну систему закупівель довідку про відсутність заборгованості від 22.10.2019 року, яка чинна до 31.10.2019року. Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login. Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову. Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру). Відповідно до ч. 7 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.». Тендерний комітет Замовника здійснив перевірку інформації поданої Учасником і здійснив перевірку даної довідки. Інформація, отримана в ході перевірки підтвердила дійсність довідки про відсутність заборгованості від 22.10.2019 року, наданої Учасником. Отож, відповідно до вище викладеного Замовником було дотримано всіх норм Закону України «Про публічні закупівлі». Ми, також, завдячуємо проведеній роботі з аналізу закупівлі Капітальний ремонт приміщень «Андріївського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Буської районної ради Львівської області» на вул. Центральна, 102-а, в с. Мармузовичі Андріївської с/р Буського району Львівської області (ID: UA-2019-10-03-001387-c), зобов’язуємось під час проведення торгів брати до уваги вказані зауваження, дотримуватися норм чинного законодавства та принципів здійснення публічних закупівель |
| Дата редагування | |
| Дата створення | 18.11.2019 16:16 |
| Документи |
РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ
| Опис підстав для здійснення моніторингу | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 30.10.2019 № 181 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.10.2019 № 181 Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-10-03-001387-c 03.10.2019. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України № 922 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК |
| Дата прийняття рішення про проведення моніторингу | 30.10.2019 00:00 |
| Дата публікації | 30.10.2019 15:46 |
| Дата створення | 30.10.2019 15:46 |
| Документи |
УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ
Учасники моніторингу
| Назва організації | Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.) |
| Ідентифікатор організації | UA-EDR: 40479801 |
| Адреса організації | Ukraine, Львівська, Львів |
| Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
| Контактна особа | Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.) |
+38 (0 97) 078-36-70
|
cukerino@ukr.net |
Дати та терміни
| Період моніторингу | 30.10.2019 15:46 - 21.11.2019 00:00 | |
| Дата публікації висновку про результати | 11.11.2019 11:00 - 26.11.2019 00:00 |