Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
|
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «1-а Міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» (далі – замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 16.07.2019 № 52 (далі – тендерна документація).
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів не відображено інформацію у пунктах 10-2 «Джерело фінансування закупівлі», чим порушено вимоги пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), в частині складання форми оголошення про проведення відкритих торгів.
Замовником в тендерній документації здійснено посилання на нормативні документи, які втратили чинність, а саме:
- постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.1996р. № 1071 «Про порядок закупівлі лікарських засобів закладами та установами охорони здоров'я, що фінансуються з бюджету», втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 180 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»;
- Указ Президента України від 16 вересня 2015 року № 549/2015 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», втратив чинність на підставі Указу Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)».
Вказане не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Тендерна документація, окрім іншого повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв, про що свідчать норми пункту 9 частини другої статті 22 Закону.
В порушення вказаної норми в тендерній документації (пункт 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції») зазначено перелік критеріїв та методику оцінки тендерної пропозиції без зазначення питомої ваги критерію.
Крім того установлено, що замовник застосовує до переможця процедури закупівлі зобов’язання понад визначені Законом.
Зокрема, в пункті 2 Розділу V тендерної документації передбачено, що на учасника-переможця торгів можуть покладатися витрати на оплату послуг консультанта торгів в сумі не більше 4000,00 грн, наданих замовнику відповідно до укладеного між замовником та консультантом торгів договору про надання юридичних послуг.
За таких обставин замовником встановлена вимога до переможця щодо здійснення оплати за витрати з надання консультаційних послуг за договором на користь третьої особи.
Проте Закон не передбачає можливість встановлення додаткових умов щодо оплати переможцем витрат, пов'язаних з наданням послуг замовнику третьою особою.
Таким чином, наведені вище витрати, які відшкодовуються за надання послуг третьою особою, не відносяться до предмету закупівлі.
Також установлено, що зміст тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів не встановлюють для учасників єдиного підходу при підготовці тендерних пропозицій.
Зокрема, в пункті 3.5.11 тендерної документації міститься посилання «конкурентний діалог», при цьому фактично застосована процедура – відкриті торги.
Окрім цього, в оголошенні про проведення відкритих торгів та тендерній документації вказано різні строки поставки товару:
- до 31 грудня 2019 року – в оголошенні про проведення відкритих торгів;
- протягом місяця з дня укладення договору 2019 року – в пункті 4.4 розділу І тендерної документації та пункті 5.1 проекту договору (Додаток № 3 до тендерної документації).
Окремо слід зауважити, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги, на що вказують норми частини першої статті 31 Закону. |
|